Rikos ja rangaistus.

Radikaali Rane

Tuli taas luettua rikosuutisia ja täytyy sanoa, että nämä Suomen nykyiset tavat tuomita rikolliset on suoraan sanottuna ihan hanurista. Varastat kaupasta niin saat ehkä sakkoa tai varoituksen, ajat humalassa kolarin niin menetät korkeintaan ajokortin ja maksat omaisille muutaman satasen vaikka kolarissa olisi joku kuollut, uhkaat sanallisesti toista ihmistä ja jos omaat hyvät näyttelijän ja puhujan taidot niin voit hyvin uskotella poliisille että et vakavissasi kun olit vain suuttunut. Tai voit hyvin murtautua tehdasalueelle tai turkistarhaan kunhan huudat luonnonsuojelun puolesta vaikka et niin oikeasti ajattelisi.

Olen aina kannattanut kovempia tuomioita ja tulen jatkossakin kannattamaan mm. varkaalta katkaistaan käsi ja jos varastaa uudelleen niin toinen käsi ja kasvot näytetään mediassa. Jos tapat toisen ihmisen niin myös murhaaja saa kuolemantuomion kunhan ensin julkisesti näytetty mediassa kasvot. Samoin raiskauksesta rangaistuksena vuosia kestävä kidutus (kyllä, luit oikein. Raiskattu henkilö kärsii sekä fyysisesti, että henkisesti joten on oikeus ja kohtuus, että raiskaaja kärsii ainakin saman verran tuskaa ja häpeää sekä kasvot näytetään mediassa). Velvollisuutensa laiminlyönyt politiikko pakkoerotetaan virastaan ja rikoksen vakavuus vaikuttaa siihen lähetetäänkö henkilö pois Suomesta vai annetaanko vain kuihtua pois työttömänä jossain homeisessa koppi yksiössä ilman kunnon tuloja (saavat kokea miltä tuntuu olla edes hetki työtön yhä kallistuvassa Suomessa). Olen puhunut ja mielipidettäni en muuta rangaistuksita. Nykyään kaikki kriminaalit pääsee liian helpolla.

5

1401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+12

      Suomihan on ylpeä siitä, että meillä on maailman lievimmät rangaistukset ! Monesta rikoksesta esimerkiksi Englannissa voi saada 20 vuotta vankeutta, kun Suomessa vain sakkoja. Kuitenkin samaan EU:hun kuulutaan.

      • Radikaali Rane

        Ja sen huomaa! Jos yrittää ehdottaakkaan kovempia rangaistuksia jollekkin ''muka sivistyneelle'' niin ''hui kamala mikä barbaari moukka!''. PAH!!!


    • Anonyymi

      Taparikollis varkaita ja vankilan vakio asiakkaita vähentäisi systeemi ”kädellä varasti ja jalalla pakeni” joten ambutointi kädelle sekä jalalle.

      • Anonyymi

        Käden sekä jalan ambutointi...

        Ambu on Ambu A/S -yhtiön nimestä yleisnimikkeeksi vakiintunut termi mekaaniselle ventilaattorille.
        Sellaista käytetään hoitoalalla erityisesti ensihoidossa hengityksen tukemiseen ja puhalluselvytykseen.
        Tarkoitatko siis, että kättä tai jalkaa pitäisi puhalluselvyttää ambulla, vai mitä ambutointi tarkoittaa?


    • Anonyymi

      Jos saddamikin olisi anonut oikeudenkäyntiä suomessa, hän olisi päässyt puolikkaalla tuomiolla. Nythän ukko hirtettiin 2 kertaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe