Rikos ja rangaistus.

Radikaali Rane

Tuli taas luettua rikosuutisia ja täytyy sanoa, että nämä Suomen nykyiset tavat tuomita rikolliset on suoraan sanottuna ihan hanurista. Varastat kaupasta niin saat ehkä sakkoa tai varoituksen, ajat humalassa kolarin niin menetät korkeintaan ajokortin ja maksat omaisille muutaman satasen vaikka kolarissa olisi joku kuollut, uhkaat sanallisesti toista ihmistä ja jos omaat hyvät näyttelijän ja puhujan taidot niin voit hyvin uskotella poliisille että et vakavissasi kun olit vain suuttunut. Tai voit hyvin murtautua tehdasalueelle tai turkistarhaan kunhan huudat luonnonsuojelun puolesta vaikka et niin oikeasti ajattelisi.

Olen aina kannattanut kovempia tuomioita ja tulen jatkossakin kannattamaan mm. varkaalta katkaistaan käsi ja jos varastaa uudelleen niin toinen käsi ja kasvot näytetään mediassa. Jos tapat toisen ihmisen niin myös murhaaja saa kuolemantuomion kunhan ensin julkisesti näytetty mediassa kasvot. Samoin raiskauksesta rangaistuksena vuosia kestävä kidutus (kyllä, luit oikein. Raiskattu henkilö kärsii sekä fyysisesti, että henkisesti joten on oikeus ja kohtuus, että raiskaaja kärsii ainakin saman verran tuskaa ja häpeää sekä kasvot näytetään mediassa). Velvollisuutensa laiminlyönyt politiikko pakkoerotetaan virastaan ja rikoksen vakavuus vaikuttaa siihen lähetetäänkö henkilö pois Suomesta vai annetaanko vain kuihtua pois työttömänä jossain homeisessa koppi yksiössä ilman kunnon tuloja (saavat kokea miltä tuntuu olla edes hetki työtön yhä kallistuvassa Suomessa). Olen puhunut ja mielipidettäni en muuta rangaistuksita. Nykyään kaikki kriminaalit pääsee liian helpolla.

5

1538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+12

Suomihan on ylpeä siitä, että meillä on maailman lievimmät rangaistukset ! Monesta rikoksesta esimerkiksi Englannissa voi saada 20 vuotta vankeutta, kun Suomessa vain sakkoja. Kuitenkin samaan EU:hun kuulutaan.

• Radikaali Rane

Ja sen huomaa! Jos yrittää ehdottaakkaan kovempia rangaistuksia jollekkin ''muka sivistyneelle'' niin ''hui kamala mikä barbaari moukka!''. PAH!!!

• Anonyymi

Taparikollis varkaita ja vankilan vakio asiakkaita vähentäisi systeemi ”kädellä varasti ja jalalla pakeni” joten ambutointi kädelle sekä jalalle.

• Anonyymi

Käden sekä jalan ambutointi...

Ambu on Ambu A/S -yhtiön nimestä yleisnimikkeeksi vakiintunut termi mekaaniselle ventilaattorille.
        Sellaista käytetään hoitoalalla erityisesti ensihoidossa hengityksen tukemiseen ja puhalluselvytykseen.
        Tarkoitatko siis, että kättä tai jalkaa pitäisi puhalluselvyttää ambulla, vai mitä ambutointi tarkoittaa?

• Anonyymi

Jos saddamikin olisi anonut oikeudenkäyntiä suomessa, hän olisi päässyt puolikkaalla tuomiolla. Nythän ukko hirtettiin 2 kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      29
      1316
    Aihe