Olen 9lk tyttö. Luokkani on hirveä apinalauma. Tunneilla on MAHDOTON keskittyä, kun koko ajan on pelkkää huutoa ja pelleilyä. Luokkani on todella pieni, mutta silti ihan kamala. Olisiko kenelläkään neuvoja, miten pystyisin oppilaana vaikuttamaan luokkani käytökseen?? Nyt on kuitenkin viimeinen vuosi peruskoulua ja olisi ihan mukavaa saada hyvä jatko-opiskelupaikka!
Voiko 1 oppilas vaikuttaa koko luokan työrauhaan positiivisesti??
3
229
Vastaukset
- 9lk tyttö
Täydennys: Olen siis itse aina hiljaa tunneilla..
- Kieltenopettajatar16
Opettajana olen huomannut, että kuvaamasi kaltainen "apinalauma" uskoo paljon paremmin luokkakaverin kuin opettajan hiljaaolokehoitusta.
Minun tunneillani oppilailla on lupa mennä työskentelemään käytävän päähän, jossa on pöytä ja tuolit. Luonnollisesti se olen minä, joka päättää, ketkä sinne saavat mennä. Luvan saa tietystikin vain silloin, kun se tunnin kulun kannalta on mahdollista, ei siis esimerkiksi opettaessani sivulauseen sanajärjestystä. Usein siellä opiskelevat sellaiset oppilaat, joilla on kyky ja tarve oppia asiat. Oppilaat myös pystyvät todella hyvin neuvomaan toisiaan.
Myös tyhjä naapuriluokka palvelee vallan hyvin tätä tarkoitusta, olettaen tietysti, että opettaja ei ole jättänyt siellä esille materiaaleja, joita oppilaiden ei pidä nähdä, esimerkiksi oppilaita koskevia papereita tai koepakettikansioita.
Olisiko teidän koulussanne paikkaa, jonne voisi mennä tekemään tuntitehtäviä rauhassa? Jos ei ole, voisiko oppilaskunta mahdollisesti vaikuttaa asiaan niin, että sellainen tai sellaisia pystyttäisiin järjestämään? - 9lk tyttö
Kieltenopettajatar16 kirjoitti:
Opettajana olen huomannut, että kuvaamasi kaltainen "apinalauma" uskoo paljon paremmin luokkakaverin kuin opettajan hiljaaolokehoitusta.
Minun tunneillani oppilailla on lupa mennä työskentelemään käytävän päähän, jossa on pöytä ja tuolit. Luonnollisesti se olen minä, joka päättää, ketkä sinne saavat mennä. Luvan saa tietystikin vain silloin, kun se tunnin kulun kannalta on mahdollista, ei siis esimerkiksi opettaessani sivulauseen sanajärjestystä. Usein siellä opiskelevat sellaiset oppilaat, joilla on kyky ja tarve oppia asiat. Oppilaat myös pystyvät todella hyvin neuvomaan toisiaan.
Myös tyhjä naapuriluokka palvelee vallan hyvin tätä tarkoitusta, olettaen tietysti, että opettaja ei ole jättänyt siellä esille materiaaleja, joita oppilaiden ei pidä nähdä, esimerkiksi oppilaita koskevia papereita tai koepakettikansioita.
Olisiko teidän koulussanne paikkaa, jonne voisi mennä tekemään tuntitehtäviä rauhassa? Jos ei ole, voisiko oppilaskunta mahdollisesti vaikuttaa asiaan niin, että sellainen tai sellaisia pystyttäisiin järjestämään?Kiitos paljon vinkistä! Voi olla, ettei tiloja löydy (pieni koulu oppilasmäärän nähden), mutta täytyy yrittää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191692
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991508Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37973Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38851Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50806Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37750Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730