Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä kissallani on?

toivoton2

Olen yrittänyt tehdä diagnoosia kissastani mutta minkään tautejen oireet eivät sovi kissani tilaan. Eivät ainakaan niiden jotka olen käynyt lävitse.

Kissa hoipertelee (takajalat heittelevät), sen ruokahalu on vähentynyt, sen hengitys on tiheämpää, oletan että sillä on kuumetta ja vilkkuluomet tulivat taudin alkuvaiheessa esille.

Se oireili muutama kuukausi sitten yhden kerran tällä tavalla, sitten kaksi viikkoa sitten ja nyt se on ollut kolme päivää yhtä jaksoisesti kyseisessä kunnossa. Nukkuu, hoipertelee kaksi metriä, makaa puoli tuntia hoipertelee taas kaksi metriä, syö jotain, hoipertelee, lepää, hoipertelee, nukkuu ja kierokulku lähtee alusta.

Olen todella huolissani. Eläinlääkärille ei ole varaa, joten en voi tehdä diagnoosia sen kautta.

24

9952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timppe

      Onko kyseessä vanha kissa? Jos ikää on yli kymmenen vuotta, tuollaiset oireet voivat kertoa, että elinaika alkaa olla yksinkertaisesti vähissä.

    • min9

      Etkö saisi lainattua rahaa keneltäkään? Minusta on eläinsuojelurikos pitää kissaa tuossa kunnossa.

      • Toivoton2

        Kissa on puolitoista vuotta ja en voi lainata rahaa, koska se on isovanhempieni kissa. Olen itse 18 ja asun täällä lukion takia. Olen vain pikkaisen huolissani kun olen itse aika eläinrakas ihminen.


    • tyhmäkö olet

      Sehän on sinun velvollisuus viedä kissa eläinlääkäriin kerran olet sen ottanut ja se on kipeä. Kissa kärsii ja on rikos olla viemättä sitä hoitoon, mitä nopeammin viet sen pienemmillä kustannuksilla selviät, jos sairaus pitkittyy, kustannukset nousee jos sairaus pahenee. Eläintä ei saa jättää hoitamatta, sen määrää jo lakikin. Ei pidä ottaa eläimiä jos ei pysty niistä huolehtimaan. Kiireesti lääkäriin ettei sinulle tule seuraamuksia hoitamatta jättämisestä.

      • Toivoton2

        Ei ole minun kissani. Lukisit mitä viimeisenä.


      • Oli kissa
        Toivoton2 kirjoitti:

        Ei ole minun kissani. Lukisit mitä viimeisenä.

        sinun tai isovanhempiesi niin jos kerran olet huomannut että se on sairas etkä vie sitä lääkäriin saat syytteen eläimen heitteillejätöstä. Poliisille voi ilmoittaa tästä viestistä ja he selvittävät nettiosoitteesi ja tulee seuraamuksia mikäli eläin ei hoitoa saa. Nyt heti kissa lääkäriin ja isovanhempiesi on se maksettava.


      • Toivoton2
        Oli kissa kirjoitti:

        sinun tai isovanhempiesi niin jos kerran olet huomannut että se on sairas etkä vie sitä lääkäriin saat syytteen eläimen heitteillejätöstä. Poliisille voi ilmoittaa tästä viestistä ja he selvittävät nettiosoitteesi ja tulee seuraamuksia mikäli eläin ei hoitoa saa. Nyt heti kissa lääkäriin ja isovanhempiesi on se maksettava.

        Luuletko sinä saakelin kusipää että tämä on minulle helppoa! Isovanhempani ovat jääräpäisiä pihejä jotka häpeävät kaikenlaista lainan ottoa keneltäkään! Myöskin se että rahaongelmat ovat tavattomat; hyvä että saan lukio opinnot maksettua! Jos alan ilmoitusta tehdä niin se ei ole kovinkaan hyvä omien välejemme kannalta. En halua taloudessamme minkää mykkäkoulun pitoa. Siinä kärsisi opinnot ja kaikki!

        Jos minua alat rikolliseksi sanoa vain sen takia että ei ole rahaa ja pelkään isovanhempieni auktoriteetin vastustamista niin kiitti vaan todella paljon! Hienosti sanottu masennuspotilaalle muutenkin!


      • Toivoton2
        Oli kissa kirjoitti:

        sinun tai isovanhempiesi niin jos kerran olet huomannut että se on sairas etkä vie sitä lääkäriin saat syytteen eläimen heitteillejätöstä. Poliisille voi ilmoittaa tästä viestistä ja he selvittävät nettiosoitteesi ja tulee seuraamuksia mikäli eläin ei hoitoa saa. Nyt heti kissa lääkäriin ja isovanhempiesi on se maksettava.

        Katsoin myös hinnastoja niin meillä ei ole varaa edes eutanasiaan mikä tuntuu maksavan sekin hinnastojen mukaan! Pitääkö siitä mukamas ensin saada syyte ennen kuin ilmaista hoitoa tai ilaminen lopetus voidaan tehdä? Ei Jumalauta että tämä yhteiskunta on mennyt ihan perseelleen ja jumalattomaksi rahastukseksi!


      • raksrakstyhjääpotkii
        Toivoton2 kirjoitti:

        Katsoin myös hinnastoja niin meillä ei ole varaa edes eutanasiaan mikä tuntuu maksavan sekin hinnastojen mukaan! Pitääkö siitä mukamas ensin saada syyte ennen kuin ilmaista hoitoa tai ilaminen lopetus voidaan tehdä? Ei Jumalauta että tämä yhteiskunta on mennyt ihan perseelleen ja jumalattomaksi rahastukseksi!

        Vie se eläinsuojeluun, siitä ei saa syytettä ja saatte apua. Raksuttaako opiskellessa mikään päässä?


      • kuhan sanon..
        Toivoton2 kirjoitti:

        Luuletko sinä saakelin kusipää että tämä on minulle helppoa! Isovanhempani ovat jääräpäisiä pihejä jotka häpeävät kaikenlaista lainan ottoa keneltäkään! Myöskin se että rahaongelmat ovat tavattomat; hyvä että saan lukio opinnot maksettua! Jos alan ilmoitusta tehdä niin se ei ole kovinkaan hyvä omien välejemme kannalta. En halua taloudessamme minkää mykkäkoulun pitoa. Siinä kärsisi opinnot ja kaikki!

        Jos minua alat rikolliseksi sanoa vain sen takia että ei ole rahaa ja pelkään isovanhempieni auktoriteetin vastustamista niin kiitti vaan todella paljon! Hienosti sanottu masennuspotilaalle muutenkin!

        Lukio-opinnot on yhdyssana....
        Tsemppiä äikän yo-kirjoituksiin!


      • Anonyymi
        Toivoton2 kirjoitti:

        Ei ole minun kissani. Lukisit mitä viimeisenä.

        Ihmettelen miksi isovanhempasi hankkivat kissan jos heillä ei ole varaa tai he eivät raaski maksaa eläinlääkärin kuluja. Entä vanhempasi, eivätkö he voisi maksaa eläinlääkäriä?


    • HYI

      Ihan sama kenen kissa mutta hoitoon se on saatava ja heti! Tuollainen on eläinrääkkäystä ja silkkaa välinpitämättömyyttä.

    • yjjfkl

      Voisi olla diabetes joka on jo niin pahaksi päässyt että kissa kuolee kohta ilman hoitoa. Isovanhempiesi pitää viedä kissa eläinlääkäriin hoitoa saamaan tai tulee syyte eläimen heitteillejätöstä. Oma kissani oireili juuri noin pari päivää ja oli tutkittavana ja hoidossa pari päivää. Diabetesta se oli ja nyt kissa voi hyvin oikealla ruokavaliolla ja insuliinilla. Jos ei rahaa hoitoihin ja oikeaan ruokintaan ole pitää kissa lopettaa ja päästää kärsimyksistään.

      • Anonyymi

        Idiootit!


    • vietävähoitoon

      Aivan yks ja sama kuka kissan omistaa, mutta lääkäriinhän se pitää toimittaa tavalla tai toisella. Tai sitten juurikin eläisuojeluun voi olla yhteydessä, jos vaikka joku apu löytyisi. Voi löytyä jopa koti, jossa saa hoitoa!
      Se, että joku keksii täällä jonkun diagnoosin, niin miten hemmetissä se auttaisi kissaa? Tuohan voi olla ihan mitä vain.
      Jos todella on noin nuori kissa kysessä ja oireet noin vakavat, niin varmasti on jotain pielessä. Kyllä luonto korjaa kissan pois ajallaan, mutta kuka eläinrakas voi katsoa sivusta kissan kärsimystä tietäen, että jotain olisi voinut kuitenkin tehdä eläimen hyvinvoinnin eteen.
      Tämä ei ole syyllistämistä, vaan pakko on toimia jotenkin, vaikka rahaa ei ole, jos ajattelee kissan parasta. Nettidiagnoosi ei tuo lääkekuuria tai diagnoosia ja hoito-ohjeita. Kissasta voi myös luopua, jos ei pysty siitä huolehtimaan taloudellisista syistä. Se myös osoittaa rakkautta eläintä kohtaan.

    • päästä kärsimyksestä

      Vie vain lääkäriin kissa heti.Saat siellä varmaan sovittua osamaksun käynnistä.
      Tässä tapauksessa on parempi että saa nukutuksen ikuiseen uneen,koska sinulla ei ole vara maksaa lääkkeitä ja tutkimuksia.
      Miten aiot suorittaa hautauksen,koska tuolla menolla kuolee todennäköisesti aika pian.
      Harmi todella että joutuu kärsimään ennen kuolemaa.
      Ota nyt heti ja vie lääkäriin,ei ne sinua maksuilla tapa kun selität asian.
      Tai sitten soita eläinsuojeluyhdistykseen ja kysy neuvoa.
      Toimi nopeasti kuitenkin!

    • hyvänen aika

      Toivoton2 - voithan jättää muun vähemmälle, kuten vaatteiden ostelun jne. ja maksaa kissan hoidot. Sitten sanot isovanhemmillesi että olet maksanut ne ja voit pyytää heiltä rahoja takaisin. Jos sinulla ei ole kerran rahaa, voit rehellisesti selittää asian eläinlääkärille.

      Miksi ihmeessä mummosi ja pappasi on ottanut kissan jos heillä ei ole varaa maksaa sen hoitoja? Kun ottaa kissan täytyy ymmärtää että se voi sairastua. Ei kissaa saa ottaa "se oli niin ihana"-perusteella.

    • Anonyymi

      Hei!
      Miten tämän kissan kävi?
      Veitkö sen eläinlääkäriin?

      • Anonyymi

        Ei pidä ottaa mitään eläintä, jos ei kykene viemään sitä eläinlääkärin hoitoon, heti kun se sitä tarvitsee.
        Eläinlääkärille viennin viivyttely, tai viemättä jättäminen on julmaa eläinrääkkäystä.

        Jos ei ole haluja, tai varaa viedä eläintä lääkärille, sitä ei pidä edes ottaa.
        Rahat eläimen lopetukseen on löydyttävä, jos ei ole varaa muuten eläintä hoidattaa ja tutkia.

        Eläimelle ei saa aiheuttaa turhaa kärsimystä.Niin lukee laissa.

        Eläin kärsii turhaan, kun sitä loukkaantuneena tai sairaana ei heti viedä eläinlääkärille.

        Omistaja kyllä näkee, jos lemmikkinsä ei ole kunnossa.
        Älkää siis ummistako silmiänne lemmikin tuskalta, vaan viekää ne lääkäriin aina, kun tarve on.

        Ja lemmikit kiittää🐇🐈🐕


    • Anonyymi

      Itsellä on 14 v kissa. Huoleni on sen kelvoton ruokahalu. Eläinlääkärissä kävi viikko sitten. Kokeitten perusteella kisu kunnossa, hammaskiveä oli hiukan, poistettiin. Hampaat ehjät, kunnossa. Kurkussa kaikki okei. Sokeri oli normaalin alakantissa, muut arvot normaalin raojen sisällä viitearvojen siis.
      Teelusikallisen kastiketta ruuastansa. Toisen illalla. Saa nyt joka aamu ja ilta sitä rasvaista apteekin tahnaravintoa- puoli tlk per kerta.
      Inhottavinta kun mitään vikaa ei löytynyt, mutta kissa on muuttunut väsyneemmäksi- eikä ihme noilla syömisillä. Tarjoilen useaa eri ruokalajia jos yksi ei maistu... Tuntuu että mikään ei mene tavalleen, paitsi sardiinia se vähin syö- mutta saako sitä vanhalle kissalle syöttää fosforin takia miten vain, kun muuta ei söisi?
      Muuten itsensä. Ymmärsi vkl ulkoilureissulla jäädä kyttäämään oravaakin, hyppii yhä sänkyyn, tuoleille, seurustelee. Maukuminen liki loppunut- ei pyydä ruokaa, kun ei sitä haluaisi. El sanoi, että seurataan, takaisin jos oksentelee- mutta kun ei oksenna. Ei yökkää, uloste harvoin, ja aika tanakkaa. Pissii tavalleen, alkanut juoda vähän enempi kuin ennen.
      Ken tietäisi mikä? Uskaltaako tuonkuntoiselle joka ei juuri syö, antaa matokuuria ollenkaan?
      Milloin vanha kissa on liian vanha? olen sekä tavannut että lukenut ja kuullut että elävät parikymppiseksikin- olen vähän ihmeissäni, että tässäkö se oli, ale 15 vuotta. Äskenhän se oli vielä ihan kunnossa. Nuorempana ei ole tarvinnut tohtoria, nytkään tohtorista ei ollut apua- verikokeet oli tietysti plussa, tietää ettei munuaiset, sokeritauti, eikä maksakaan tilttaa.

    • Anonyymi

      Kummallisen äreitä ovat nämä kissaihmiset.
      Kunpa olisitte täällä maalla missä teettävät pentuja nartuilla niin paljon kun tulee. Niitä on tallinylisillä, ladoissa ym...
      Olen pelastanut ainakin 50-60 kissaa näiltä ihmisiltä.
      Vein eläinlääkärille, leikkuutin ja etsin kodin, saivat olla luonani niin kauan kunnes koti löytyi. Osa eli koko elämänsä meillä.
      Olen tehnyt ilmoituksia kissojen heitteillejätöstä, tulokset ovat olleet vähäiset.
      Nyt olen muuttanut kaupunkiin iän takia, en jaksa enää huolehtia kun yhdestä kissasta joka tuli mökkimme pihalle kylmänä marraskuun päivänä. Laitoin ilmoituksen nettiin, kun ei kuulunut mitään niin kissa jäi minulle.
      Sillä oli pennut mahassa, otatin ne pois vaikka pahalta tuntui. Kissa on tyytyväinen vaikka oleskellaan enimmäkseen kaupungissa.

    • Anonyymi

      Tuo vanha aloitus on selvästi trollaus. Ensin ap kirjoittaa omasta kissastaan ja hetiperään sanookin ettei kissa ole hänen.

    • Anonyymi

      Sairaan kissan hoidotta jättäminen, eli että ei hanki sille eläinlääkärin apua on eläinsuojelurikos.
      Mikäli vielä elää, heti eläinlääkärille. Vaikka lopetuspiikille.
      Voi hyvänen aika. Kissa kärsii.

    • Anonyymi

      Miksi isovanhempsi yleensä ottivat kissan elleivät he voi huolehtia siitä ja antoivat sen sinulle? Jos kissan ottaa, niin siitä on huolehdittava ja on varauduttava siihen että eläinlääkäriäkin tarvitaan. Eivätkö vanhempasi olisi voineet avustaa eläinlääkärin kuluissa?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe