tyttöni ei päässyt pojkani kanssa samaan tarhaan

äitihuoli

Sain tänään tietää että tyttöni ei pääse samaan tarhaan kun poikani. Poika siis 4 v ja on tytön syntyään ollut aina jokin päivä kuukaudessa tarhassa. Poika on aina viihtynyt nii hyvi tarhassa ja on hyviä kaverisuhteita jo siellä rakentanut.


Tyttöni pitäisi aloittaa päivähoidon vuoden alusta ja nyt me emme tiedä minne hän sitten joutuu. Todella pettynyt äiti. Tulee olemaan myös hankalaa lasten tuominen ja hakeminen mutta ennen kaikkea sitä että nuorempi ei saa nyt sitä turvan tunnetta kun näkee isoveljensä pihalla.

Miten minun nyt pitäis toimia että saisi molemmat lapseg samaan tarhaan mahdollisimman nopeasti? Onko nyt niin että en voi hakea tarhapaikkaa uudestaan ennen ensi syksyä kun on se suuri haku?

Tuntuu tosi kurjalta juuri nyt ja kun olen soittanut ympärille monelle näistä päättäville niin en ole kyllä saannut mitään kannustavaa takaisin, päinvastoin :(

Olisin kiitollinen vinkeistä miten toimi.

4

1560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esimies1

      Voit laittaa heti siirtohakemuksen vireille. Todennäköisesti et kuitenkaan saa muuta paikkaa ennen syksyä.Tämä on tavallista, vapaita paikkoja kun ei vain ole. Kukaan työntekijä /päiväkodin johtaja ei asialle voi mitään.Ylitäysissä ryhmissä on helposti (alle 3v).13-14 lasta ja 3-5v ryhmissä 21-23 lasta. Suositus on 12 ja 21,mutta paikkapulan vuoksi laitetaan ryhmiin extralapsia.

      Jos et ota paikkaa vastaan, saat odottaa 4 kuukautta (Espoossa) ennenkuin toista paikka tarjotaan. Sekään ei ole välttämättä ole toivomastasi päiväkodista. Toinen vaihtoehto on laittaa molemmat yksityiseen päiväkotiin.

      Itse vien 40 min matkan päähän (julkisilla yhteen suuntaan) lapseni hoitoon, vaikka 300m säteellä olisi kolme eri kunnallista päiväkotia, mutta paikkoja niissä ei ollut.

      Voit myös valittaa päätöksestä, mutta todennäköisesti ei mene läpi.Peruste, että haluaa molemmat lapset saamaan päiväkotiin ei yksinään mene läpi.Pitää olla vahvempia perusteluja.

      Vaihtoehtoja on nyt kaksi: siirtohakemus tai yksityisen päiväkodin etsiminen.

    • werewrsoe

      Olen kuullut, että monet vanhemmat jopa valehtelevat hoitopaikkahakemuksessa, että heillä ei ole autoa / auton käyttömahdollisuutta, jotta saisivat hoitopaikan mahd. läheltä ja siitä, josta itse haluaisivat. Ne, jotka eivät tätä ilmoita hakemuksessa, saavat "jämäpaikkoja" eli joutuvat kuskailemaan lapsia eri paikkoihin ja pitkiä matkoja. Työkaverini väitti, että kun heillä ei ole kuin yksi auto, niin hän joutuisi kuljettamaan pyörällä lasta pitkän matkan...sai paikan päiväkodista, joka olisi muuten ollut täynnä...todellisuudessa työkaverini tulee autolla joka päivä töihin! Jos olet työtön/opiskelija, saat lapsesi lähimpään tarhaan, johon haluat ja vielä ilmaiseksi, mutta toista se on keskituloisilla, jotka joutuvat usein hankkimaan kaksikin autoa kuljetusten vuoksi ja maksavat suuria hoitomaksuja (mekin maksamme 600e/kk kahden lapsen hoitomaksuista yksityisellä

    • fyijgftjjfdwuop

      koska pidit pientä poikaasi hoidossa vaikka itse olit kotona vauvan kanssa, joku varmasti menetti hoitopaikan lähipäiväkodista takianne. nyt sitten osui omaan nilkkaan, ei se sen kummempaa ole.

    • Esimies1

      Osittain juuri tuon takia työssä käyvien vanhempien lapsille ei löydy hoitopaikkaa lähipäiväkodista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe