Skype ja maksulliset puhelut

issal2000

Tänään puhuimme Skypellä Australian lankaverkkoon 30 min puhelun. Hinta oli 60 senttiä ja yhteys toimi hyvin. Itseasiassa hinta oli halvempi kuin lankaverkosta naapuriin soittaminen (paikallispuhelu Elisa, Jyväskylän alue).

17

9239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä

      Mikä on Skype puhelu?Olen tiedosta kiitollinen "vasta-alkaja" jolla paljon kavereita muissa maissa ja siksi halvemmat puhelut kiinnostaa myös kuvan kera jos mahdollista. Joku helppo ja halpa versio sopisi meikäläisen tietotaidolle.

      • tässä

        >Mikä on Skype puhelu?<

        -Skype on ilmainen ohjelma joka toimii windows 2000 ja XP käyttöjärjestelmissä.
        Skypella voit puhua myös täysin ilmaiseksi minne päin maailmaa tahansa jos myös ystävälläsi on tietokone ja myös hän asentaa skype ohjelman, ystäväsi kanssa puhumiseen tarvitsette vain molemmat mikrofonin jotta voitte puhua, lisäksi skypellä voi myös soittaa normaaleja puheluita paljon halvemmalla.

        Täältä saat ladattua ilmaisen skype ohjelman ja ohjelman voi muuttaa eri kielisiksi myös suomenkieliseksi:
        http://www.skype.com/


      • Repe Ruutikallo
        tässä kirjoitti:

        >Mikä on Skype puhelu?<

        -Skype on ilmainen ohjelma joka toimii windows 2000 ja XP käyttöjärjestelmissä.
        Skypella voit puhua myös täysin ilmaiseksi minne päin maailmaa tahansa jos myös ystävälläsi on tietokone ja myös hän asentaa skype ohjelman, ystäväsi kanssa puhumiseen tarvitsette vain molemmat mikrofonin jotta voitte puhua, lisäksi skypellä voi myös soittaa normaaleja puheluita paljon halvemmalla.

        Täältä saat ladattua ilmaisen skype ohjelman ja ohjelman voi muuttaa eri kielisiksi myös suomenkieliseksi:
        http://www.skype.com/

        olla hiljaa kuin levittää väärää tai puutteellista informaatiota.

        Skype toimii mainiosti myös MacOS X 10.3 -käyttöjärjestelmässä, jolle maksajasi Microsoft tekee mm. Office-ohjelmistoja.


      • issal2000

        Skype on ilmainen ip-puhelinohjelma. Puhuminen on ilmaista, jos molempien puhujien tietokoneissa on Skype-ohjelma. Kuvaamassani tilanteessa oli ohjelma vain minun koneessani, josta soitettiin Australialaiseen lankanumeroon. Skypeltä oli ostettu etukäteen puheaikaa.
        kts.
        http://www.skype.com
        http://www.skype.com/products/skypeout/


      • rgw

        Mene googlen sivulle ja kirjoita kenttään Skype, sieltä löydät erittäin paljon ja hyvää tietoa Skypestä.

        Jos kiinnostut hanki ensiksi kuuloke migrofoni yhdistelmä ja laita se koneeseesi kiinni.(USB kiinnitettävä lienee toimivin/myös kallein)

        Tulosta vaikka asennus ja käyttö ohjeet itsellesi sieltä googlen sivuilta ja sen jälkeen ohjeiden mukaan luot itsellesi käyttäjä profiilin ja sitten vain kokeilemaan.

        Alkutestin voit ottaa vaikka echo123 ja napsautat vihreätä kuulokkeen kuvaketta ,vastaus tulee kuvan kera Englis puheena , kun sitten olet vastannut niin hetken päästä kuulet miten oma puheesi kuuluu.

        Sitten vain etsimään tuttuja Skype käyttäjiä sekä soittelemaan.
        Maksulliset Skype Out puhelu ohjeet löydät ohjeista.
        Pärjäile....
        Itselläni ainakin toimivat oikein hyvin...


      • rgv
        rgw kirjoitti:

        Mene googlen sivulle ja kirjoita kenttään Skype, sieltä löydät erittäin paljon ja hyvää tietoa Skypestä.

        Jos kiinnostut hanki ensiksi kuuloke migrofoni yhdistelmä ja laita se koneeseesi kiinni.(USB kiinnitettävä lienee toimivin/myös kallein)

        Tulosta vaikka asennus ja käyttö ohjeet itsellesi sieltä googlen sivuilta ja sen jälkeen ohjeiden mukaan luot itsellesi käyttäjä profiilin ja sitten vain kokeilemaan.

        Alkutestin voit ottaa vaikka echo123 ja napsautat vihreätä kuulokkeen kuvaketta ,vastaus tulee kuvan kera Englis puheena , kun sitten olet vastannut niin hetken päästä kuulet miten oma puheesi kuuluu.

        Sitten vain etsimään tuttuja Skype käyttäjiä sekä soittelemaan.
        Maksulliset Skype Out puhelu ohjeet löydät ohjeista.
        Pärjäile....
        Itselläni ainakin toimivat oikein hyvin...

        Kuva ei vielä kulje Skypellä mutta jos jokin messenger käytössä niin niiden yhteis käyttö onnistuu .(Wep- kamera on tarpeellinen jotta onnistuu)

        Siis puhe Skypellä ja kuva Mesellä jos olet oikein asennellut niin varmasti pelaa.

        Kokeilimisiin...


    • kova puhumaan

      koneeni kaatui rähmälleen, kun asensin virustorjuntaohjelmaa. samalla skype-yhteys hävisi. minulla on pöytämikki ja kaiuttimet, joiden kautta keskustelin. jouduin irroittamaan keskusyksiköstä johtoja, nyt jos yritän soittaa jollekulle ystävälleni, hän ei kuule minua. ja ohjelma ilmoittaa, ettei ko henkilö ole tavoitettavissa. apuuva?

      • Repe Ruutikallo

        Oireyhtymän perusteella suosittelen sulle Macia. Mitä tuollaisen paskan kanssa tappelemaan. Ei tarvita mitään viirustorjuntoja ja Skypekin _toimii_.


      • HHHenismääään

        mun koneella skype ei oikee suostu toimimaa paitsi jos sen lataa nii se toimii nii kaua kunnes kone sammuu....jotenka latasin puhelimee, ilmaine seki (:


    • Suomen lankaverkkoon?

      Ei taida päästä ulkomailta suomen lankaverkkoon? Olis vähän tarvetta niin päin.

      • Sami

        Ei onnistunut ainakaan ensi yrittämällä. Kuulin kyllä vastaajan äänen, mutta hän ei kuullut minua. Estävätkö tai hankaloittavatko suomalaiset operaattorit tahallaan toimivuutta?


      • Ei operaattori kusetusta
        Sami kirjoitti:

        Ei onnistunut ainakaan ensi yrittämällä. Kuulin kyllä vastaajan äänen, mutta hän ei kuullut minua. Estävätkö tai hankaloittavatko suomalaiset operaattorit tahallaan toimivuutta?

        Skypesta ja muista VoIP-systeemeistä soitettaessa äänenlaatu riippuun lähinnä siitä minkälaatuisia "minuutteja" kulloinkin sattuu yhteytesi yhdistämiseen.

        Skypen siirtyessä normaaliin puhelinverkkoon se kulkeutuu kansainvälisillä VoIP-puhelumarkkioilla pyöriviin yhteyksiin ja ennen pitkää siihen puhelinverkkoon, mihin puhelu kohdistuu. Monimutkaisten spot ja swap ym johdannaiskauppojen perusteella VoIP-puhelut voivat kulkea mitä ihmeellisimpiä reittejä kohteeseensa kiertäen parhaassa tapauksessa maapallon pariin kertaan normaalin puhelun mennessä aika suoraviivaisesi. Siitä viivekin monesti tulee.

        Operaattori taas ei edes tiedä, että kyseessä on nimenomaan Skypepuhelu.


      • mulla on maapaketti thaikkuihin.ja kun ens kerralla lähen reissuun niin kokeilen ottaa paketin suomeen.
        viimeks kun olin thaimaassa.niin puhelut rahalla skypessä lankapuhelimeen oli 2senttii minuutti ja kännykkään jotain 30 senttii minuutti.t.jari


    • Ireth91

      Niin, että tiiättekö mistä vois saada skype-kavereita ulkomailta, joitten kaa vois puhua enkkua? Se ois kivaa, kun en oo muuten koskaan päässy puhumaan enkkua, ku ei olla matkusteltu. Viestiä vaan!

      • Mummeli (kielitaidoton)

        Aikaisemmassa versiossa oli mahdollista poistaa ainakin naennäisesti historiatiedot. Uudesta versiosta, jonka latasin eilen, en löydä sitä mahdollisuutta???
        Osaako joku fiksu ja kiltti neuvoa???


      • 50:nen skype-rouva
        Mummeli (kielitaidoton) kirjoitti:

        Aikaisemmassa versiossa oli mahdollista poistaa ainakin naennäisesti historiatiedot. Uudesta versiosta, jonka latasin eilen, en löydä sitä mahdollisuutta???
        Osaako joku fiksu ja kiltti neuvoa???

        haluaisin tietoa siitä, pitääkö mun äidin maksaa jotakin, kun soitan hänelle Viroon lankapuhelimeen skypen kautta ja maksan täällä Suomessa vain kuukausimaksun 4.54 e.?


    • kertoi jo...

      sen lisäksi, että skype toimii windowsissa ja macissa niin kyllä se toimii myös linux käyttöjärjestelmissä (kuten ubuntu, mandriva, debian, jne) oikein hyvin.

      MUTTA jos siellä australiassakin olisi ollut skype tietokoneella ja niillä nettiyhteys niin skypepuhelu olisi ollutkin ilmainen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe