Kylmä kaksio

"vilukissa"

Muutin kerrostaloasuntoon jossa on mielestäni liian viileää, 17-18 asetta. Vuokranantajani omistaa ko. talosta useita asuntoja, ja oletan että säästösyistä lämpötilaa pidetään alhaalla. Minkähän laista lämpötilaa minulla olisi oikeus vaatia?

16

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokranantaja94949

Eikö siinä lämpöpatterissa ole termostaattia jota voisi säätää suuremmalle?
      Sanoisin että joku 20-22 astetta on varsin sopiva lämpötila.

• "vilukissa"

On jo säädetty isommalle sekä tarkistettu ettei pattereissa ole ilmaa. Kiukustuneena olen suunnitellut kiristäväni lämmössä säästävää visukinttua; en maksa seuraavaa vuokraa ennenkuin asunto tuntuu lämpimältä...

• Näin se vaan on
        "vilukissa" kirjoitti:

On jo säädetty isommalle sekä tarkistettu ettei pattereissa ole ilmaa. Kiukustuneena olen suunnitellut kiristäväni lämmössä säästävää visukinttua; en maksa seuraavaa vuokraa ennenkuin asunto tuntuu lämpimältä...

Vaikka veivaat säädintä miten ei kämppä lämpene sen kummemaksi. Koska ulkolämpötilaa mitataan ja kiertävä vesi lämpenee sen mukaan.

• Hanki lisälämpöä

Voi kuule.... se kämppä on just sen lämpöinen kuin on ja siihen on sopeuduttava, tai sitten hankit sähköpatterin, tai sähköpuhaltimen lisälämmöksi.

Eikä tuo ole edes kylmä, mun edellisessä kämpässä oli talviaikaan esimerkiksi keittiön lattialla 8C ja pään korkeudella noin 16C... samankaltaisia lämpötiloja myös muualla asunnossa. Kylppärissä ei patteri ilmauksesta huolimatta lämmennyt ollenkaan koko 2,5 vuoden aikana ja muualla asunnossa sai olla jatkuvasti päästämässä ilmaa pattereista, jos verkostossa vaan suinkin satttui olemaan painetta.

• "vilukissa"

En aio käyttää lisälämmitystä joka nostaisi sähkölaskuani. Maksamaani vuokraan sisältyy lämpö. Tyhmää maksaa tuplasti...

Sinun olisi pitänyt valittaa tuosta lämpötilasta joka oli edellisessä asunnossasi. Kauanpa jaksoitkin kylmäkellarissasi asustella. Huonoja asioita ei saa muuttumaan sopeutumalla.

• Näin se vaan menee
        "vilukissa" kirjoitti:

En aio käyttää lisälämmitystä joka nostaisi sähkölaskuani. Maksamaani vuokraan sisältyy lämpö. Tyhmää maksaa tuplasti...

Sinun olisi pitänyt valittaa tuosta lämpötilasta joka oli edellisessä asunnossasi. Kauanpa jaksoitkin kylmäkellarissasi asustella. Huonoja asioita ei saa muuttumaan sopeutumalla.

No jos et laita lisälämpöä, sitten on vaihtoehtoina käyttää villasukkia ja pitkiä kalsareita. Näin se vaan menee.

• "vilukissa"
        Näin se vaan menee kirjoitti:

No jos et laita lisälämpöä, sitten on vaihtoehtoina käyttää villasukkia ja pitkiä kalsareita. Näin se vaan menee.

Ei menny noin surkeesti, isompi patteri luvattiin laittaa ennen pakkasia.

• Johan vitsin murjas
        "vilukissa" kirjoitti:

Ei menny noin surkeesti, isompi patteri luvattiin laittaa ennen pakkasia.

Kerrostalossa ei kyllä ihan tuostavaan mitään pattereita vaihdella, mutta uskoo ken tahtoo.. todennäköisesti tuo sulle sähköpatterin lisälämmöksi, tms.

• "vilukissa"
        Johan vitsin murjas kirjoitti:

Kerrostalossa ei kyllä ihan tuostavaan mitään pattereita vaihdella, mutta uskoo ken tahtoo.. todennäköisesti tuo sulle sähköpatterin lisälämmöksi, tms.

Uusi kaksoispatteri tuotiin ja lämpötila nousikin parilla asteella. Joten kaikki hyvin.

• "vilukissa" kirjoitti:

Uusi kaksoispatteri tuotiin ja lämpötila nousikin parilla asteella. Joten kaikki hyvin.

Maksatko itse sähkön?

• "vilukissa"
        laupias60 kirjoitti:

Maksatko itse sähkön?

Maksan, mutta tää uusi patteri siis vaihdettiin entisen tilalle, joten se ei toimi sähköllä.

• 88888

Märkä villasukka termostaatin päälle tai termostaatti kokonaan irti, ja jos ei virkoa näillä, niin sitten parempi muuttaa.

• "vilukissa"

Kiitos vinkistä, tuo pitääki painaa mieleen siltä varalta et pakkasten alkaessa lämpötila laskee...

• hotti

Jos termostaatit ehjät niin kierto on liian pienellä. Itte vaadin että voin säätää lämpötilan 15- 25 astetta välillä. Nostakoot vuokraa jos ei ole varaa lämmittää. Ei omia lämmityksiä, menee asunnon omat lämmöt pois päältä.

• "vilukissa"

Niinpä, välillä kun lämpötila oli 16 astetta niin laitoin oman sähköpatterini päälle, seuraus oli et patteri meni kylmäksi ja aamulla oli asteita sama 16.

Jos nyt oikein olen käsittänyt niin alakerran lämmityskeskuksesta pitäis nostaa paineita jotta yläkerran asunnot tulis lämpimimmiksi, sitä ei kuitenkaan haluta kustannussyistä tehdä.

Ens talveksi muualle asumaan. Sen verran työlästä tuo muuttaminen ettei ihan heti jaksa alkaa uutta kotia katselemaan.

• Just kirjoitin samanlaiseen ketjuun:

"Tästä kannattaisi ottaa vuokranantajaan yhteyttä, hän voi vaatia isännöitsijää ehdottamaan lämpöremonttia.

Aikoinaan meillä taloyhtiössä ihan sama homma, kaikki kulmahuoneistot (joka kerros) kylmiä. Ratkaistiin siten että hommattiin yhtiön puolesta lisälämmittimet ja hyvitettiin sähkölaskua vastikkeesta.
      Remontti tuli, ei ollut kallis tehokkaammat pumput ja uudet termarit.

Tosin, jos "pelkkiä" vuokra-asuntoja täynnä, niin voi olla ettei remppa kovin etene..

Yritä saada talvikuukausilta vuokranalennusta, vetoa vaikka lisälämmittimen kuluttamaan sähköön?
      Oma asiasi sitten tietenkin, käytätkö lämmitintä. (Jotkut ottaa rappukäytävästä..) "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe