Mikähän ihme siinä on ,että Kimi ei saa millään noita puutteitansa kuntoon. Eli kisasta toiseen saa vain ihmetellä surkeita aika-ajoja. Lisäksi startissa tuntuu olevan aina lähestulkoon unessa, keskimäärin päästää pari kolme siinäkin edelleen ,ellei sitten lähde aivan häntäpäästä. Tähän kun vielä lisätään ,että Lotuksen taktikointi möhlii huomattavan usein sään muutokset yms. Itse kisa on hyvävauhtista ja normaalisti Kimi aina "herää" siinä 10 kierrosta ennen maalia ja loppukirikin jää usein niin myöhäseksi ,että olis tarvinnut 5 kierrosta lisää. No ,tämä kaava on ollut vain turhauttavan tuttua ja tuntuu jatkuvan. Tulee mieleen samanlainen kummallisuus kuin Harri Olli onnistu usein ekalla kierroksella ja usein floppas toisella .. :P (nää on pakko olla henkimailman juttuja?)
Aika-ajo etana ?
9
110
Vastaukset
- tämän takia
Räikkösen renkaita säästävä ajotyyli -> ei saa renkaita lämpimäksi muutamalla kierroksella
- Roman on nopee
Nyt Grosijan saa ajaa kilpaa, eikä Kimi saa enää nopeampaa autoa, niin voimasuhteet kääntyneet. Senkin takia Kimin tulokset näyttävät nyt loppukaudesta huonommilta, kun tallikaveri on omalla tasolla kärkipäässä.
- Palkat maksuun!
Hirmu hehkutus juuri nyt Kimin tallikaverista käy mediassa.
Totuus = Grosjeanilla on vähempi pisteitä kuin Massalla (ei ole massaa jostain syystä hirveästi hehkutettu) ja melkein puolet vähempi pistetä kuin KIMILLÄ.
Ja 6 keskeytystä puhuu puolestaan.
Jos Romuhousu olisi tasaisempi suorittaja, Renault-Talli olisi kakkosena tallien välisissä juuri nyt.
Se, että tallipäällikkö toimii ranskalaisen managerina, ei tee kohtelusta välttämättä
tasapuolista. Kimi on ottanut paikkansa tallissa ylivoimaisella kokemuksen tuomalla ammattitaidolla ja TULOKSILLA! - Trivial pursuit
Palkat maksuun! kirjoitti:
Hirmu hehkutus juuri nyt Kimin tallikaverista käy mediassa.
Totuus = Grosjeanilla on vähempi pisteitä kuin Massalla (ei ole massaa jostain syystä hirveästi hehkutettu) ja melkein puolet vähempi pistetä kuin KIMILLÄ.
Ja 6 keskeytystä puhuu puolestaan.
Jos Romuhousu olisi tasaisempi suorittaja, Renault-Talli olisi kakkosena tallien välisissä juuri nyt.
Se, että tallipäällikkö toimii ranskalaisen managerina, ei tee kohtelusta välttämättä
tasapuolista. Kimi on ottanut paikkansa tallissa ylivoimaisella kokemuksen tuomalla ammattitaidolla ja TULOKSILLA!Mikä yhdistää Grashjeania, Massaa, Heidfeldia ?
Vastaus: Kaikki ovat lopulta paljastuneet Kimiä nopeammaksi
- MikaMika!
Aika-ajoissa on se ongelma, että nämä nykyiset renkaat eivät sovi Räikkösen ajotyylille. Nähtiinhän se viime kaudellakin. Heti kun palattiin näihin viime kauden renkaisiin, Kimin aika-ajot olleet yhtä tervanjuontia. Räikkösen aika-ajojen keskiarvosijoitus ennen uudistusta 6,4. Uudistuksen jälkeen 10,0. Grosjean taas aggressiivisemmalla ajotyylillään saa renkaansa riittävän lämpimiksi aika-ajoissa ja menestyy niissä sen takia paremmin.
Eiköhän heillä ole koko kauden ollut sama kalusto allaan. Nyt vain panostetaan vielä enemmän Grosjeaniin, sillä hän ajaa tallissa ensi kaudellakin ja sponsorit pitää saada vakuutettua Romainin kyvyistä. Sen takiahan Boullierkin vaahtoaa joka haastattelussa, että "Grosjean on noussut Kimin tasolle." Vaikka asia ei näin olekaan. Aika-ajoissa renkaiden takia Romain on nopeampi, mutta kisoissa tilanne on päinvastoin.- seliseliseli
Kumma kun Alonson ei tarvitse koskaan selittää huonoja tuloksia väärillä renkailla, väärillä säädöillä, tallipäällikön sorsimisella... Täytyy kyllä sanoa, että on paska kuski, jos ajaminen on renkaista kiinni. En ole ikinä kuullut kuskista, joka on täys paska yhdellä renkaalla, ja toisella hieman erityyppisellä huippunopea. Lopettakaa se lässytys. Kimi julkisti Ferrari sopimuksen, niin johan loppui Kimin ykköskuskin asema. Roman sai yhtäkkiä saman auton samoilla säädöillä ja kimi näkikin enää Romanin perävalot..
Roman Grosjean on nopeampi kuin kimi tällä hetkellä, mikä lupaa aika huonoa ajatellen ensi kautta. Muistatteko kuinka Massa vei Kimiä 100-0. Massahan jäi talliin, kun kimi sai kenkää. No nyt Shell halusi Kimin Ferrarille, niin pääsee Kimi näyttämään Alonsolle kuinka ajetaan :D Haha hahaa
Lotus on ylivoimainen auto, sillä Roman haastaa jopa Vetteliä tällä hetkellä - ronijuika
seliseliseli kirjoitti:
Kumma kun Alonson ei tarvitse koskaan selittää huonoja tuloksia väärillä renkailla, väärillä säädöillä, tallipäällikön sorsimisella... Täytyy kyllä sanoa, että on paska kuski, jos ajaminen on renkaista kiinni. En ole ikinä kuullut kuskista, joka on täys paska yhdellä renkaalla, ja toisella hieman erityyppisellä huippunopea. Lopettakaa se lässytys. Kimi julkisti Ferrari sopimuksen, niin johan loppui Kimin ykköskuskin asema. Roman sai yhtäkkiä saman auton samoilla säädöillä ja kimi näkikin enää Romanin perävalot..
Roman Grosjean on nopeampi kuin kimi tällä hetkellä, mikä lupaa aika huonoa ajatellen ensi kautta. Muistatteko kuinka Massa vei Kimiä 100-0. Massahan jäi talliin, kun kimi sai kenkää. No nyt Shell halusi Kimin Ferrarille, niin pääsee Kimi näyttämään Alonsolle kuinka ajetaan :D Haha hahaa
Lotus on ylivoimainen auto, sillä Roman haastaa jopa Vetteliä tällä hetkelläEi voi olla niin typerää formulatallia että pitää kakkoskuskin autossa huonommat säädöt ettei pärjäisi. Talille kun jokainen sijoitus tärkeää.
Ykköskuski ensisijaisessa asemassa jos osista pulaa tai taistellaan mestaruudesta.
Nyt Kimi vain tulee sitä kalliimmaksi mitä enemmän saa pisteitä. Siksi Roman ensisijalla ja saa paremman kohtelun. Muttei talli säätelemällä rajoita sijoituksia, vaan kyllä ne aivan ajaa täytyy. - seliseliseli
ronijuika kirjoitti:
Ei voi olla niin typerää formulatallia että pitää kakkoskuskin autossa huonommat säädöt ettei pärjäisi. Talille kun jokainen sijoitus tärkeää.
Ykköskuski ensisijaisessa asemassa jos osista pulaa tai taistellaan mestaruudesta.
Nyt Kimi vain tulee sitä kalliimmaksi mitä enemmän saa pisteitä. Siksi Roman ensisijalla ja saa paremman kohtelun. Muttei talli säätelemällä rajoita sijoituksia, vaan kyllä ne aivan ajaa täytyy.Joo hieman huumoria mukana oli viestissäni. Tosiaan ei F1 ole mitään salaliittohörhöjen toimintaa. Tulokset saadaan ajamalla ja kisan jälkeen taululta näemme tuloksen. Ei Roman aja nopeampaa autoa kuin Kimi, eikä Massan autoa ole tällä kaudella hidastettu.
Kimikään ei koskaan selitä
- MikaMika!
"Kumma kun Alonson ei tarvitse koskaan selittää huonoja tuloksia väärillä renkailla, väärillä säädöillä, tallipäällikön sorsimisella."
Mitenkäs kausi 2007? Mistään muusta ei Alonso puhunutkaan kuin auton säädöistä ja erityisesti tallipäällikön ym. tallin johdon sorsimisesta & Hamiltonin suosimisesta.
"Täytyy kyllä sanoa, että on ***** kuski, jos ajaminen on renkaista kiinni. En ole ikinä kuullut kuskista, joka on täys ***** yhdellä renkaalla, ja toisella hieman erityyppisellä huippunopea"
Kaikilla kuskeilla ajaminen on renkaista kiinni. Ne ovat yksi suurimmista suorituskykyyn ja nopeuteen vaikuttavaista asioista. Kysy keneltä tahansa kilpakuljettajalta. Eikä ainakaan Kimi ole "täys *****" toisilla renkailla ja toisilla huippunopea. Hän on hitaampi toisilla aika-ajoissa ja toisilla jonkin verran nopeampi. Kisoissa eroa ei juuri huomaa. Ongelma on siinä, ettei hänen ajotyylinsä ole niin aggressiivinen, että renkaisiin saisi tarpeeksi lämpöä yhdelle nopealle kierrokselle aika-ajoissa. Toisaalta taas juurikin tuo ajotyyli mahdollistaa sen renkaiden säästämisen kisoissa. Pitäisi löytää jonkinlainen "keskitie" näiden välille.
"Muistatteko kuinka Massa vei Kimiä 100-0"
Enpä kyllä muista yhtään. 2007 Kimi vei mestaruuden ja Massa jäi pisteissä selvästi taakse. 2008 Massa oli pisteissä edellä johtuen useista eri tekijöistä. -09 oli vauhdillisesti tasaista, mutta Räikkösen keskeytyksistä johtuen Massa oli edelleen pisteissä edellä.
"Lopettakaa se lässytys." "Kimikään ei koskaan selitä"
Niin ei selitä, koska häntä ei kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelevat. Mutta kyllä hän silti varmasti itse tietää minkä takia hänellä on vaikeuksia aika-ajoissa jne. Häntä vain ei kiinnosta jaaritella niistä mediassa.
Mutta teikäläisen mielestäkö mikään ei johdu mistään ja millekään ei ole mitään muuta selitystä F1:ssä kuin, että toinen on nopeampi kuin toinen. Autolla, renkailla tms. ei ole mitään väliä? Ei ole maailma ihan niin mustavalkoinen.
Miksi dissaat Grosjeania? Ei hän mikään hidas kuski ole. Ensimmäisellä yrityksellä Ykkösissä joutui "tekemättömän paikan eteen." Kesken kauden tempaistiin pikkuluokista Renaultille ilman kunnon kokemusta F1-autosta. Nyt toisella tulemisella on osoittanut nopeutensa, kuten myös aiemmin pikkuformuloissa. Toisessa topickissa sanoinkin jo tämän, mutta epävarmana ja virhealttiina Romainia voidaan pitää, mutta nopeahan hän on kuin mikä. Parhaana päivänään aivan kärkikuskien tasolla, mutta huonona päivänä keskikastin vauhdissa ja tekee virheitä. Tällä kaudella häneltä on nähty vähemmän virheitä kuin viime kaudella. Mies kehittyy kuskina.
Jos kerran Grosjean olisi vain yksinkertaisesti nopeampi kuin Räikkönen niin miksi ihmeessä Kimi olisi ykköskuski Lotuksella? Eikö olisi kannattanut satsata "nopeampaan" kuskiin? Ja eikö Ferrarikin olisi palkannut sitten Grosjeanin tai jonkun aivan muun kuin Kimin, jos Räikkönen olisi niin sysipaska kuin sinä väität?
Kuten tuossa ylempänä "ronijoika" sanoi niin ykköskuskin asema tulee esille lähinnä siinä, että hän saa paremmat osat, jos niistä on pulaa. Käytännössä Grosjeanilla on koko kauden ollut samat osat kuin Kimillä, mutta miksi hän sitten on niin paljon Räikköstä perässä pisteissä ja vasta nyt on näyttänyt löytävän vauhdin? Sattumaako se vain on, että hän alkaa yhtäkkiä pärjätä, kun renkaat muutettiin viime kautisiin, joilla hän myöskin oli vauhdissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627