Osaako joku auttaa ennen kuin otan yhteyttä myyjään: ostinliikkeestä uudet pa-kaiuttimet bändin treenikämpälle, siis aktiivikaapit, 600 w. Toinen kaiutin pamahtaa aina sammuttaessa siitä virta takaa katkaisijasta. Pamaus kuuluu sekunnin viiveellä katkaisusta. Olen kokeillut eri virtalähteistä ja eri johdoilla, samoin laittamalla kaikki säädöt nollille niin kaiuttimen takaa kuin miksseristä. Myös käynnistäessä kuuluu pieni naksahdus. Olen käyttänyt muita kaappeja aiemmin joten kokemusta on käytöstä. Samalla kertaa ostetusta toisesta kaiuttimesta ei kuulu pamauksia. En laita tähän kajarin merkkiä sillä en halua kirjoituksia eri merkkien paremmuudesta tai heikkouksista, tarvitsen vain tek istä apua esim onko tuo ääni merkki jostain viasta tai korjattavissa itse jotenkin.
Kaiutin pamahtaa sammutettaessa
3
1288
Vastaukset
- mustavalkee barbaari
Oisko vaan yksilöllinen ominaisuus kyseessä.. Esimerkkeinä oman kajarisetin kun sammuttaa normaalisti niin ei kuulu mitään mut sit kun kytkee ne telkkariin ja kajareissa on virta telkkaria sammutettaessa nii kuulee pieni poksaus.. Samaten oma kerrostaloon tarkotettu 15w bassokitara vahvari pamahtaa virtaa samutettaessa sekunnin viiveellä sammutuksesta. Uskallan sanoo et kunnossa kaappis on eli don't worry, be happy :)
- Paksusähkömies
Haa. Jos toinen kaappi poksahtaa ja toinen ei, niin joko toleranssit on aika isot, tai sitten kaapin virtalähteet ovat erilaisia. Napsahdus johtuu siitä, että jonkin kondensaattorin purkautuminen aiheuttaa virtapiikin, joka kuuluu kaiuttimessa napsahduksena.
Jos PA-kaapeissa on takuu, niin suosittelisin kysymään myyjältä, miksi toinen paukahtaa ja toinen ei. Saattaa olla, että virtalähde on alun perin viallinen ja sanoo sopimuksensa irti ennemmin tai myöhemmin.
tietysti kannattaa tarkastaa, onko maadoitukset ja suojaukset varmasti kunnossa ja kaikki liittimet kunnolla kiinni. - Voude
Paksusähkömies kirjoitti:
Haa. Jos toinen kaappi poksahtaa ja toinen ei, niin joko toleranssit on aika isot, tai sitten kaapin virtalähteet ovat erilaisia. Napsahdus johtuu siitä, että jonkin kondensaattorin purkautuminen aiheuttaa virtapiikin, joka kuuluu kaiuttimessa napsahduksena.
Jos PA-kaapeissa on takuu, niin suosittelisin kysymään myyjältä, miksi toinen paukahtaa ja toinen ei. Saattaa olla, että virtalähde on alun perin viallinen ja sanoo sopimuksensa irti ennemmin tai myöhemmin.
tietysti kannattaa tarkastaa, onko maadoitukset ja suojaukset varmasti kunnossa ja kaikki liittimet kunnolla kiinni.Juu vaihtoon meni, totesi myyjäkin ettei saa pamahdella. Testattiin ensin kaikki virta ym. johtovaihtoehdot ja säädöt, ja aina vaan paukkui.
Kiitos vinkeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984