Helou!
Mulla pikku probleema tai ei ny nii pienikään.. wc-pönttö heittää vedet lattialle pöntön vetmisen jälkeen sieltä takapuolella olevasta putkesta lattianrajasta.. ja lattiakaivo ei vedä.. eli kummatki ilmeisesti tukossa.. Tosi vanha kerrostalo ja sen mukaset on nuo putketki. En montaa kuukautta ole tässä asunu ja alussa jo keittiön viemärit pulputti vettä.. Koitin pirkka-putkenavaajaa mutta ei tehonnu.. edelleen vedet tuolla lattialla.. kokeilin myös pulloharjalla, kun en omista karhunpumppua, survoa sitä pönttöä eikä apua. pitääkö tässä tosiaan alkaa soitteleen kiinteistöhuoltoon vai oisko jotain mitä voisin kokeilla?
Viemärit tukossa
14
369
Vastaukset
- omakotiasukki nykyää
Soita hemmetissä.
Tukos saattaa olla kauempana / alempana putkessa, jolloin ykköskerroksen naapurisi saattaa saada putkellisen paskaa niskaansa jos jokin liitos pettää! - tukos.
asun ite ykköskerroksessa.. haen kaverilta lainaan sitä karhupumppua ja kokeilen ensin sitä jos se tukos aukeais sillä.. sitte ei varmaan muu auta ku soittaa sinne huoltomiehelle
- soita huoltomies
Miksi näet itse vaivaa tukoksen avaamiseen kun huoltomies avaa sen ilmaiseksi? en minä ainakaan jaksaisi.
- tukos.
No kaippa se on tää jääräpäinen naisen luonne joka haluaa ensin itse kokeilla jos onnistuisi :)
- sama kaveri
jos tukos on runkolinjassa niin sun yläpuoliset putket on pian täynnä... Onnea siivoustalkoisiin viimeistään huomenna. Ei se tanppoonien tai siteiden poistaminen ole mitenkään uutta putkimiehille
- tukos.
no ite sellaset osaan kyllä roskiin laittaa ettei tarvi pöntöstä alas vetää. mutta joo ehkäpä soitan sitte suosiolla sinne huoltomiehelle heti aamusta niin ei räjähdä koko vessa käsiin :)
- tukos.
No ei siinä, pumpulla sain moskat liikkeelle mutta jostain kumman syystä ne ilmesty tonne lattiakaivoon.. Eli eiku aamulla soittamaan sinne kiinteistöhuoltoon :D Ja niinku aattelin että oisin selvinny tästä ilman miesapua :P
- Pumppaapumppaa
Laita joku pyyhe tms siihen kaivon päälle ja pumppaa. Tuki tarvittaessa pesuallas myös.
Jos ei tuki muita viemäripäitä tulee paine niistä pois kun pumppailet. - tukos.
Ahaa tota en tullu ees aatelleeksi.. Millä sen pesualtaan vois tukkia ettei ne vedet sitten sieltä tulis? Pyyhkeellä kansko vai?
- tornado tiukkanen
Ota pönttö irti.
Ota keittiön hajulukko irti,niin että viemärin lähtö näkyy.
Ota lattiakaivon ritilä irti.
Kaada tornadoa lähtöihin puoli pulloa per lähtö.
Pikkuriikkisen lämmintä vettä perään per kaato..
Vältä hengittämästä höyryjä..ne tappaa.
Anna vaikuttaa 2 tuntia ja sitten huuhtele lämpimällä.
Siinä tiukat vinkit teese itse tytöntyllerölle.- Juhst joo
ei muuta ko paikallinen loka-auto paikalle joka huuhtelee linjat. maksaa mutta lähtee paskat.
- paskhat ehkä lähthee..
Juhst joo kirjoitti:
ei muuta ko paikallinen loka-auto paikalle joka huuhtelee linjat. maksaa mutta lähtee paskat.
Mutha se ei poistha onkelmaa ..
Notta siellä on jothan vialla .
- Nainen pulassa
Asun omakotitalossa. Pari kertaa olen joutunut putkimiehen kutsumaan, kun pyykkiä pestessä vedet ovatkin ilmaantuneet pannuhuoneen lattialle. Nyt on samantyyppinen ongelma, eli pannuhuoneen lattiakaivon ympäristö näyttää märältä, vettä ei kuitenkaan ole tullut ylenmäärin. Mietin missä tukos on, mihin työnnän sitä Kodin putkimiestä. Viimeksi kutsuin heti putkimiehen, joka ensi töikseen puhelimessa kysyi, eikö minulla ole tuota ainetta. Siksi ajattelin että se ehkä auttaisi, mutta laitanko sitä kylpyhuoneen viemäriin, vai sinne pannuhuoneen viemäriin, josta vesi pukkaa sisälle, vai ehkä vielä jonnekin muualle.
- siekkailu
vessanpöntöstä vaan baskat ja pissat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713