Mobile broadband

mobbailija

Hieman ihmetyttää miksi taskmanagerissa näkyy tuo networking ja muuta vaihtoehtoa ei ole kun katsoin adapter settingin.
Omistan mobbarin tietysti ja käyttis on win7 ja kaikki on päivitetty ja samalla tuli se uusin versio sauniksen/elisan mobiililaajakaista-ohjelma, taisi olla jokin nelosversio.
Entinen nopeus oli maksimi 14mbps ja nyt se onkin kasvanut 28mbps:sään?
Käynnistän normaalisti sen mobbariohjelman ja ei siinä mitään saunalahteen menee ja 3g:nä.
Alalaidassa oikealla on se pylväsvalikko ja siinä näkyy elisa ja connected.
Alussa mainitsee roamingista mutta häipyy muutaman minuutin päästä.

Miksi nämä ristiriitaiset tiedot noiden softien kanssa ja joudunko maksamaan jotain extraa kun en yhtään tiedä noista.
Kivahan se on että nopeuskin kasvoi mutta outoa?
En asu rajan lähellä ja kuten sanoin se uusi softa ilmoittaa että saunalahti FI yhteydeksi.

Lähetin jo kyselyn saunikseen eivät kiireiltään näköjään pysty vastaamaan. :/
Siis mä olen pihalla pitäisikö ladata vanha 3-mobbari-ohjelma takaisin vai onko tässä ongelmaa ollenkaan.

Saiko tästä nyt kukaan yhtään selvää?
Mitä mieltä olette uusimmasta mobiililaajakaista-ohjelmasta?

3

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saunalahti voi olla parantanut yhteysohjelman ominaisuuksia ja näin nopeuskin on kasvanut. Mutta noin suuri nopeuden kasvu on silti aika omituista.

    • mobbailija

      Enkä ole mitään nopeuden muutosta pyytänyt?
      Onko tuo aikainen joululahja tai jotain vai updatesiko win7 nuo systeemit siis tarkoitan että oliko ajurit liian vanhat???
      En tiedä enää...mitää pitää odottaa sauniksen vastausta kohta ne lähettää minulle 700egen laskun.
      Xp:llä normaali yhteys 14mbps ja sekin on uudella mobbari-ohjelmalla.

      Enkä ole ollut edes päissään joten en oo pyytänyt muutoksia.

    • Hei Mobbailija,

      suosittelen tässä tilanteessa kirjautumaan Saunalahden Palstalle, osoitteessa http://palsta.saunalahti.fi. Kun lisäät asiakasnumerosi profiilitietoihin, niin pääsemme tarkastamaan tilannettasi. Voit avata asiasta uuden keskustelun palstalle. Jos käytössäsi on Saunalahden Mobiililaajakaista 3G, niin yhteyden maksminopeus on 21M.

      Voit kuitenkin olla huoleti, sillä noin suurta laskua (700e) et tule saamaan Mobiililaajakaistan käytöstä. Mobiililaajakaistoihin ei ole tehty muutoksia.

      Saunalahden Mobiililaajakaistat eivät laskutu koskaan kotimaassa käytön mukaan, vaan aina tietyn kuukausimaksun perusteella.

      - Jarkko / Saunalahti -

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      85
      3535
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2075
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1638
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1491
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      315
      1471
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      7
      1305
    7. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      123
      1251
    8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1233
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1209
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1087
    Aihe