Kyselen kmr kissanmaitokorvikkeesta, että paljonko sitä pitää antaa vuorokaudessa 100g:lle pennulle? Paljonko on vuorokausiannos ja kuinka moneen erään se on jaettava? Emolta ei tule juurikaan maitoa.
Vastaukset 1
- neuvoja...
Riippuu siitä syökö pentu itse vai pitääkö se letkuttaa, siis ruokkia letkulla. Jos syö itse, anna se mitä pentu imee kerralla. Jos pitää letkuttaa niin Felinan sivuilta löytyy hyvä laskentaohje. Perusajatus on, että 1 vrk ikäiselle pennulle joka painaa n. 100 g, määrä kerrallaan on n. 3 ml vastiketta. Jos emolta yhtään tulee maitoa, on määrät tietenkin erilaiset ja ruokintakertoja ei niin usein kuin jos maitoa ei tule ollenkaan. Ilman emoa tai emon imetystä ruokitaan pennut noin 3-4 tunnin välein, jos emo imettää niin ruokintakertoja voi vähentää. Painon pennulla tulisi nousta vähintään 10 g päivässä joten se on hyvä ohjenuora siihen miten paljon vastiketta pennun on saatava.
Emon maidontuontatoa on hyvä saada lisääntymään ja siihen usein riittää kostean ruoan syöttäminen (kuiva kokonaan pois) sekä maitotuotteiden lisääminen ruokavalioon (kerma, piimä, maito jne.) mutta niiden on oltava hylaa tai laktoositonta. Munan keltuainen on myös hyvä lisä emon ruokintaan jos se vaan suostuu sen raakana syömään. Nutriplus geeli antaa emolle lisäpuhtia sekä lisää ruokahalua jos se on nuutunut ja vähäruokainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???582530- 1171338
- 1361166
- 771054
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk891003Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku18857- 118783
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä24742- 33724
Eläinpuisto on edellä Ähtärissä muut tulevat perässä eli maksumiehiä kaivataan
Näin totesi alueuutisissa täydellinen epäonnistuja entinen veneseppä . Hän vaati kuntaa osallistumaan uuden yhtiön omist62630