Minkälälainen henkilöpaperi

Åland13

tarvitaan Ahvenanmaalle matkatessa? En löytänyt oikein mistään selvää vastausta ja vähän olen nyt epävarma asiasta. Olisin kovasti kiitollinen, jos voisin saada asiaan selvyyden. Kiitti! :)

11

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielenkiintoista / x

      En tiedä, periaatteessa ajatellen kotimaan matkalla ei tarvitse olla mitään papereita mukana.
      Eipä ole tullut ikinä mieleen, joka tietävä saa nyt kertoa.

    • Ahvenanmaalla ei vaaadita henkkareita sen enempää kuin muuallakaan Suomessa, mutta jos matkustat "isoilla laivoilla" (Viking, Tallink), niin ne edellyttävät että pystyt todistamaan henkilöllisyytesi,lentokoneeseen et pääse, ellet pysty todistamaan henkilöllisyyttäsi(ajokortti tai passi kelpaa). Ilman henkkareita pääset jos käytät maakuntalauttoja.
      Itse matkustan usein ja Vikingin terminaalissa on muutaman kerran kysytty papereita, lentokentällä kysytään aina.

      • Kångå

        SETA:n jäsenkortti tarvitaan ainakin


      • Kångå kirjoitti:

        SETA:n jäsenkortti tarvitaan ainakin

        Olipa hauskaa ):


      • tyylikunkku raisiost
        ahvennainen kirjoitti:

        Olipa hauskaa ):

        No ei kyllä mielestäni ollut. Loukkaavat stereotypiat eivät ole.

        Jos tarkoituksesi ahvennainen oli olla sarkastinen, ei onnistunut sekään :(


      • tyylikunkku raisiost kirjoitti:

        No ei kyllä mielestäni ollut. Loukkaavat stereotypiat eivät ole.

        Jos tarkoituksesi ahvennainen oli olla sarkastinen, ei onnistunut sekään :(

        Ahvenanmaalla asuvana minusta ei ole ollenkaan hauskaa nämä älyttömyydet Ahvenanmaasta tai ahvenamaalaisista, tuo viittaus siihen, että kaikki (suuri osa?) ahvenamaalaisista olisi homoseksuaaleja on loukkaus sekä hetero- että homoseksuaaliahvenanmaalaisia kohtaan. Se ei ole stereotypia vaan pelkkää tyhmyyttä kirjoittajaltaan.


    • Åland13

      Kiitos ahvennaiselle vastauksesta :)

      • Calle & Gunnar

        Tänne Ahvenanmaalle kaikki uroot!!! Siinä ei naisia tarvitse kun raavaat
        miehet rakastelee... Tänne on naisilta pääsy kielletty!


    • Nicke & Holger

      Patukkaa ahteriin, se on meidän motto täällä saarella!!!

    • Ehdotus II

      Lahden Reippaan jäsenkortti on hyvä olla mukana matkustettaessa Ahvenanmaalle. Siitä ei ole mitään erityistä hyötyä mutta ei siitä toisaalta mitään haittaakaan ole ja samalla luodaan hyvää yhteishenkeä ja vertailevaa yhteenkuuluvuutta itsehallintoalueen ja Manner-Suomen välille.

      • Björn & Kent

        Me ei haluta pojkar från Lahtis. Ne tycker om flickor...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe