Tuotteen palautus

1 liike boikottiin.

Ostin viime perjantaina (2pv sitten) 99.95e maksavan takin (huomiota tässä tilanteessa: olen alaikäinen, ja takin hinta itsessään)
Kauppa ei tiedottanut minua ennen ostoani, että he eivät tarjoa palautusoikeutta ellei tee avokauppaa jolloin on mahdollisuus palauttaa tuote 2 päivän sisällä (otetaan huomioon, että minulla siinäkin tapauksessa olisi ollut mahdollisuus palauttaa takki vain 1 päivän sisään, koska sunnuntaina liike oli kiinni)
En ollut tietoinen avokaupan mahdollisuudesta enkä siitä, että tuotetta ei saa rahoja vastaan palauttaa. Oletin asian olevan toisin, koska kaikki sillä alueella olevat liikkeet seuraavat käytäntöä, että tuote on mahdollista palauttaa rahoja vastaan 14päivän aikana. Enkä ollut edes tietoinen koko avokaupan olemassa olosta.
Tuotetta ei oltu kertaakaan käytetty, tuotteessa oli kiinni vielä hintalappu, kuitti oli vielä tallella.
Voiko joku lain asiantuntija tai tähän perehtynyt neuvoa minua, onko tässä tapahtunut jonkin tason huijaus, ja pitäisikö minun saada vaatia rahojani takaisin, vai toimiko liike täysin rehellisesti?

7

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppirahaa

Tervetuloa aikuisuuden kynnykselle. Palautusoikeus velvoittaa postimyyntiä. Kivijalkamyymälät voivat toki palautusoikeuden myöntää mutta laki ei sitä vaadi. Liikkeessä kun on mahdollisuus tutustua tuotteeseen ja sovittaa se.

• Ei myynninpurkua

Taidat olla yli-ikäinen ja tehnyt typerän ostoksen ja kadut sitä. Yritätkö laittaa jonkun tuntemasi alaikäisen henkilön rekalamoimaan asiasta vedoten siihen, että alaikäisen tekemä kauppa ei olisi sitova?

Mitähän siitä tulisi, jos kaikki kauppiaat antaisi kauppaamansa tuotteen kotiin kokeiltavaksi ja sotkettavaksi pariksi päiväksi? Sinulla on ollut mahdollisuus tutustua tuotteeseen myymälässä, joten palautusoikeutta ei ole. Ainoa palautusmahdollisuus on siinä, että tuotteessa on sellainen virhe, mitä myymällässä ei ole havaittu. Hinta ja alaikäisyys eivät ole tällainen virhe.

• ap.

"Taidat olla yli-ikäinen ja tehnyt typerän ostoksen ja kadut sitä. Yritätkö laittaa jonkun tuntemasi alaikäisen henkilön rekalamoimaan asiasta vedoten siihen, että alaikäisen tekemä kauppa ei olisi sitova? "
        Anteeksi mutta minä tiedän ihan itse, että olen alaikäinen. Vai tunnetko sinä minut paremmin kuin minä itse? Ja jos nyt tällaista "minä tiedän sinusta enemmän kuin sinä" leikkiä pelataan, niin pelataan: sinä olet 60-vuotias puuma joka myyt itseäsi (epätoivoisesti). Olet saanut tippurin ja nyt huomaat että elämäsi on ollut paskaa ja purat huonoa oloasi netissä. Osuiko yhtä kohdilleen kuin sinun arvioisi minusta?:))

"
        Mitähän siitä tulisi, jos kaikki kauppiaat antaisi kauppaamansa tuotteen kotiin kokeiltavaksi ja sotkettavaksi pariksi päiväksi?"
        En ollut tänä aikana pitänyt takkia päällä ollenkaan, mutta tämä on taas tämmöinen seikka jota ei voi todistaa, niinkuin sinäkään et voi todistaa että minä olisin yli-ikäinen. Ja jokatapauksessa, avokauppa antaa mahdollisuuden tälle parin päivän aikana tapahtuvalle "sotkemiselle" mistä sinä puhuit. Mutta minua ei tiedotettu tällaisen mahdollisuudesta.

Ja vielä: Haista vittu.

• Avo Kauppias

Liike toimi rehellisesti.

Osa liikkeitä tarjoaa jopa kahden kuukauden palautusoikeutta tietyille tuotteille. Se on kuitenkin lisäetuus, jota muiden kauppiaiden ei tarvitse tarjota. Kauppias itse määrää tarjoamistaan lisäeduista.

Jos tuotteessa on virhe, voit sen palauttaa. Jos ostat sen netistä, voit sen palauttaa. Jos ostat tuotteen avokaupalla, voit sen palauttaa. Aika vaihtelee, mutta yleensä se on max. 14 vrk ostohetkestä.

Myyjälle syntyy aina kaupanpurusta kustannuksia. Ellei niitä kustannuksia ole sisällytetty hintaan, kaupanpurkuun ei tarvitse suostua ilman eri sopimusta, kuten avokauppaa.

• ap.

selvä, kiitos selvennyksestä. Olen tullut tähän lopputulokseen että hyväksyn "tuomioni" ja käyn vaan vaihtamassa takin tuotteisiin 99,95e arvolla. :)

• takkitorvelo
        ap. kirjoitti:

selvä, kiitos selvennyksestä. Olen tullut tähän lopputulokseen että hyväksyn "tuomioni" ja käyn vaan vaihtamassa takin tuotteisiin 99,95e arvolla. :)

"..käyn vaan vaihtamassa takin tuotteisiin 99,95e arvolla."

Jos kauppa suostuu tuotevaihtoon, kannattaa hyväksyä asia. Se on kuitenkin jonkinmoinen vastaantulo kaupalta sinun suuntaasi ja toisaalta sinäkään et joudu pitämään epäonnistunutta ostostasi.

Täällä on paljon elämäänsä kyllästyneitä mulkuttimia, turhaan pahastuit niiden huutelusta. Se on heille terapiaa. Älä sinäkään haistattele, ei se sovi sinullekaan.

• Hyvä asiakas
        takkitorvelo kirjoitti:

"..käyn vaan vaihtamassa takin tuotteisiin 99,95e arvolla."

Jos kauppa suostuu tuotevaihtoon, kannattaa hyväksyä asia. Se on kuitenkin jonkinmoinen vastaantulo kaupalta sinun suuntaasi ja toisaalta sinäkään et joudu pitämään epäonnistunutta ostostasi.

Täällä on paljon elämäänsä kyllästyneitä mulkuttimia, turhaan pahastuit niiden huutelusta. Se on heille terapiaa. Älä sinäkään haistattele, ei se sovi sinullekaan.

Mä olisin lyönyt ikkunat sisään ja syöttänyt takin myyjälle. Sen verran olisin tullut vastaan, että myyjällä olis ollut "Dolmio päivä"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe