Mulla nyt kasassa 21.5 alkaen 83pv Turkissa. Aion lähteä ensi kuussa Istanbuliin (siis uusi puolivuotis/180pv jaksoni alkaa 22.11.13) Lähden varmaan 18.11.13 matkaan, joten uusi kausi alkaa kun olen Turkissa. Onko se ihan ok niin ja uusi kausi alkaa vaikka olenkin jo maassa? Vai voinko lähteä vasta 22.11.13 Suomesta?
viisumisääntö 90/180 pv
32
821
Vastaukset
- 90/180
Varmista ulkomaalaispoliisilta asiasi. Minä tekisin niin tai lähetystöstä.
- sflgjh
Olen tuota 90/180 päivien laskutapaa yrittänyt selvitellä, mutta tuntuu siltä että eri viranomaisiltakin saa toisistaan poikkeavia vastauksia. Myös seuraamuksista jos ylittää tuon 90 päivää liikkuu erilaista tietoa ja huhuja. Viisainta hankkia oleskelulupa, jos aikoo enemmän aikaa Turkissa viettää.
- Varma tieto
Et voi lähteä ennen kuin olet ollut Suomessa tai ainakin poissa Turkista nuo 90 päivää. Tästä ollaan passintarkastuksessa hyvin tarkkoja. Mikäli lähtisit 18.11., joutuisit palaamaan Suomeen kun 90 pvää täyttyy, eli 21.11. Malta siis mielesi ja lykkää lähtöä muutama päivä.
- Karma111
90 pv poissa Turkista?? MUtta eihän se niin voi mennä, koska aloittajalla alkaa uusi kausi 21.11.13. (21.5.13 - 21.11.13). Minusta hän saa mennä Turkkiin ainakin 22.11.13, koska sielloin varmasti on alkanut uusi kausi, eikös vaan?
- Karma111
Heips taas..
Ainakin suurlähetystön sivulla esimerkkiohje näin:
EXAMPLE:
180-day period starts with the first entry into Turkey and a foreigner can stay up to 90 days within this period.
A foreigner enters Turkey on 10 February 2012. 180-day period starts which will end on 07 August 2012. Between 10 February and 07 August, that person can stay up to 90 days. He can use 90 days on one time or he can make several trips. After 8 August 2012, a new 180-day starts with a new 90 days stay period.
Eli toisin sanoen, ei tarvitse odottaa 90 pv suomessa, koska aloittaja on ollut tuon lähes 90 pv osissa 180 pv sisällä ja uusi kausi alkaa 22.11.13 (siis jos menee tuona pv:nä Turkkiin) jolloin taas uudet 90pv/180pv sisällä.
Jos taas olisi suoraan sen 90 pv Turkissa yhtä perään, joutuisi Suomessa odottamaan 90 pv ennenkuin uusi kausi alkaisi (180 pv). Sitä en tiedä onko väliä onko kauden vaihtuessa Suomessa vai Turkissa.
Mutta miksi nim. Varma tieto kerrot vääriä tietoja täällä ??? - Lukutaitoa kiitos
Karma111 kirjoitti:
90 pv poissa Turkista?? MUtta eihän se niin voi mennä, koska aloittajalla alkaa uusi kausi 21.11.13. (21.5.13 - 21.11.13). Minusta hän saa mennä Turkkiin ainakin 22.11.13, koska sielloin varmasti on alkanut uusi kausi, eikös vaan?
Kyllä pitää olla 90 päivää pois Turkista tuon 180 päivän aikana, mutta sen ei tarvitse olla yhtäjaksoista. Eli jos ap menisi Turkkiin 18.11, joutuisi hän poistumaan sieltä 21.11. Suomeen asti ei sentään tarvitsisi tulla, mutta passiin pitäisi saada poistumisleima.
Jos taas menee 22.11, niin saa olla vaikka sen 90 päivää putkeen. - Karma111
Lukutaitoa kiitos kirjoitti:
Kyllä pitää olla 90 päivää pois Turkista tuon 180 päivän aikana, mutta sen ei tarvitse olla yhtäjaksoista. Eli jos ap menisi Turkkiin 18.11, joutuisi hän poistumaan sieltä 21.11. Suomeen asti ei sentään tarvitsisi tulla, mutta passiin pitäisi saada poistumisleima.
Jos taas menee 22.11, niin saa olla vaikka sen 90 päivää putkeen.MIksi joutuisi poistumaan 21.11.13 jos menis 18.11.13, koska aloittajallahan käyttämättä 8 pv kaudelta alkaen 21.5.2013?? Eikö hän voi olla Turkissa kun tuo kausi vaihtuu? Koska jos hän menee 18.11.2013 on hän ollut Turkissa kyseisen kauden päättyessä 21.11.2013 yhteensä 85päivää. Ja 22.11.2013 alkaa uusi kausi, vai?
- TR Maalaisjärkeä
Karma111 kirjoitti:
MIksi joutuisi poistumaan 21.11.13 jos menis 18.11.13, koska aloittajallahan käyttämättä 8 pv kaudelta alkaen 21.5.2013?? Eikö hän voi olla Turkissa kun tuo kausi vaihtuu? Koska jos hän menee 18.11.2013 on hän ollut Turkissa kyseisen kauden päättyessä 21.11.2013 yhteensä 85päivää. Ja 22.11.2013 alkaa uusi kausi, vai?
Turkissa ei voi olla silloin kun kausi vaihtuu ellei ole oleskeluluvan kanssa liikenteessä.
Jos voisi olla, niin sittenhän siellä pystyisi halutessaan olemaan 179 vrk putkeen. Eli siis menisi maahan aloittamaan tuon 180/90 kauden ja poistuisi saman vuorokauden aikana, olisi muualla 90 vrk, menisi takaisin Turkkiin ja olisi siellä 89 90 vrk, ja sen jälkeen olisi taas 90 vrk poissa. Ei se ihan niin mene. - Niinnäin
TR Maalaisjärkeä kirjoitti:
Turkissa ei voi olla silloin kun kausi vaihtuu ellei ole oleskeluluvan kanssa liikenteessä.
Jos voisi olla, niin sittenhän siellä pystyisi halutessaan olemaan 179 vrk putkeen. Eli siis menisi maahan aloittamaan tuon 180/90 kauden ja poistuisi saman vuorokauden aikana, olisi muualla 90 vrk, menisi takaisin Turkkiin ja olisi siellä 89 90 vrk, ja sen jälkeen olisi taas 90 vrk poissa. Ei se ihan niin mene.No nyt et ymmärtänyt itse asiaa. Koska ap:n jakso on alkanut jo 21.5. eli siitä 180 pv ( 6kk) aikana saa olla 90 pv. Ja aloittaja ollut siis ensimmäiset päivät alkaen 21.5.13 ja osissa oleskelupäivät (ei yhteen putkeen 90pv), joten uusi kausi alkaa 22.11.13. Siihen en tiedä vastausta onko väliä vaikka olisi silloin Turkissa.
Koska hommahan menisi niin että tämä kausi on alkanut 21.5.13 jolloin ap mennyt Turkkiin ekan kerran ja siitä 180 päivän aikana hän saa olla yhteensä 90 pv Turkissa. Nyt ap on ollut 82 pv ja tämä jakso kestää 21.11.13 saakka, eli hän saa olla vielä 8 pv Turkissa. Sitä en tiedä onko väliä sillä jos ap menee esim. 16.11.13 Turkkiin ja käyttää jäljellä olevia 8 päivää tältä kaudelta.
Uusi kausi alkaa siis 22.11.13, jolloin ap voi olla Turkissa 90 pv joka putkeen tai irrallaan 180 pv sisälle, eli kausi päättyy 21.5.14 (noin). Jos ap menee Turkkiin 22.11.13 ja palaa 22.2.14 on hän käyttänyt 90 päivää ja joutuu olemaan poissa Turkista 90 päivää n. 22.5.14 saakka. Jonka jälkeen alkaa uusi kausi siitä päivästä jolloin hän menee Turkkiin.
Ei mitenkään voi olla 179 pv putkeen? Mietihän itsekin...
Toivottavasti aloittaja kerrot meillekin miten asia oikeasti on, jos soitat suurlähetystöön :) Mutta minusta voit huoletta mennä Turkkiin 22.11.13 uuden jakson alkaessa, mutta en ole varma voiko jakson vaihtuessa olla Turkissa, luulisin että voi, jos edellisen jakson viisumivapaat päivät riittävät, koska nollautuvat kuitenkin 22.11.2013. - Varma tieto
Karma111 kirjoitti:
Heips taas..
Ainakin suurlähetystön sivulla esimerkkiohje näin:
EXAMPLE:
180-day period starts with the first entry into Turkey and a foreigner can stay up to 90 days within this period.
A foreigner enters Turkey on 10 February 2012. 180-day period starts which will end on 07 August 2012. Between 10 February and 07 August, that person can stay up to 90 days. He can use 90 days on one time or he can make several trips. After 8 August 2012, a new 180-day starts with a new 90 days stay period.
Eli toisin sanoen, ei tarvitse odottaa 90 pv suomessa, koska aloittaja on ollut tuon lähes 90 pv osissa 180 pv sisällä ja uusi kausi alkaa 22.11.13 (siis jos menee tuona pv:nä Turkkiin) jolloin taas uudet 90pv/180pv sisällä.
Jos taas olisi suoraan sen 90 pv Turkissa yhtä perään, joutuisi Suomessa odottamaan 90 pv ennenkuin uusi kausi alkaisi (180 pv). Sitä en tiedä onko väliä onko kauden vaihtuessa Suomessa vai Turkissa.
Mutta miksi nim. Varma tieto kerrot vääriä tietoja täällä ???Olen antanut aivan oikeaa tietoa, luepa tarkemmin aikaisempi ohjeeni. Eikö tuosta minun viestistäni käy selkeästi ilmi, että kysyjä voi tulla Turkkiin aikaisintaan 22.11. Jos hän tulee 18.11. kuten suunnittelee, hän joutuu poistumaan maasta 21.11. Ei voi olla Turkissa silloin kuin kausi vaihtuu!!! Tämä tieto on täysin varma, kuten jokunen muukin täällä on yrittänyt selittää.
- Edellinen
Niinnäin kirjoitti:
No nyt et ymmärtänyt itse asiaa. Koska ap:n jakso on alkanut jo 21.5. eli siitä 180 pv ( 6kk) aikana saa olla 90 pv. Ja aloittaja ollut siis ensimmäiset päivät alkaen 21.5.13 ja osissa oleskelupäivät (ei yhteen putkeen 90pv), joten uusi kausi alkaa 22.11.13. Siihen en tiedä vastausta onko väliä vaikka olisi silloin Turkissa.
Koska hommahan menisi niin että tämä kausi on alkanut 21.5.13 jolloin ap mennyt Turkkiin ekan kerran ja siitä 180 päivän aikana hän saa olla yhteensä 90 pv Turkissa. Nyt ap on ollut 82 pv ja tämä jakso kestää 21.11.13 saakka, eli hän saa olla vielä 8 pv Turkissa. Sitä en tiedä onko väliä sillä jos ap menee esim. 16.11.13 Turkkiin ja käyttää jäljellä olevia 8 päivää tältä kaudelta.
Uusi kausi alkaa siis 22.11.13, jolloin ap voi olla Turkissa 90 pv joka putkeen tai irrallaan 180 pv sisälle, eli kausi päättyy 21.5.14 (noin). Jos ap menee Turkkiin 22.11.13 ja palaa 22.2.14 on hän käyttänyt 90 päivää ja joutuu olemaan poissa Turkista 90 päivää n. 22.5.14 saakka. Jonka jälkeen alkaa uusi kausi siitä päivästä jolloin hän menee Turkkiin.
Toivottavasti aloittaja kerrot meillekin miten asia oikeasti on, jos soitat suurlähetystöön :) Mutta minusta voit huoletta mennä Turkkiin 22.11.13 uuden jakson alkaessa, mutta en ole varma voiko jakson vaihtuessa olla Turkissa, luulisin että voi, jos edellisen jakson viisumivapaat päivät riittävät, koska nollautuvat kuitenkin 22.11.2013.Nyt et itse ymmärtänyt lukemaasi.
Kirjoitin, että JOS Turkissa VOISI OLLA kauden alkaessa, niin silloin siellä voisi olla putkeen 180 vrk ja poissa 180 vrk (eli ensimmäisen kauden 90 vrk poissa, 90 vrk maassa, toisen kauden ensimmäiset 90 vrk maassa ja toiset 90 vrk poissa). Mutta koska maassa EI VOI olla silloin kun kausi alkaa, niin siellä ei voi olla 179 vrk putkeen.
Käyttämäni päivämäärät eivät liittyneet mitenkään alkuperäisen tapaukseen, olivat vaan esimerkki koska en jaksanut alkaa laskea noita päivämääriä hänen tapaukselleen.
Tiedän kokemuksesta, että maassa EI SAA olla tuon kauden vaihtuessa, ellei ole oleskelulupaa. Viime keväänä soitin suurlähetystöön, ja kysyin onko mitään ongelmaa kun kausi vaihtuu lomani aikana ja viisumivapaita päiviä riittää. Suurlähetystössä sanottiin, ettei ole mitään ongelmaa, joten varasin lennot 15 vrk matkalle, kausi oli vaihtumassa viidennen päivän kohdalla.
Istanbulissa rajavartija tutki passiani, tutki lentolippujani, tutki kalenteria ja totesi, että saan olla maassa vielä 4 päivää. Kun olin asiasta eri mieltä ja kerroin varmistaneeni asian suurlähetystöstä, hän kohautti olkiaan, toisti "four days" ja iski leiman passiin.
Seuraavan päivän vietinkin sitten puhelimessa suurlähetystöön ("ei ongelmaa, rajavartijalla varmaan virheellinen tieto"), ja sen jälkeen keräämassä papereita ja hakemassa itselleni oleskelulupaa. Loppui se päivien laskeminen. - kleoparta1
Varma tieto kirjoitti:
Olen antanut aivan oikeaa tietoa, luepa tarkemmin aikaisempi ohjeeni. Eikö tuosta minun viestistäni käy selkeästi ilmi, että kysyjä voi tulla Turkkiin aikaisintaan 22.11. Jos hän tulee 18.11. kuten suunnittelee, hän joutuu poistumaan maasta 21.11. Ei voi olla Turkissa silloin kuin kausi vaihtuu!!! Tämä tieto on täysin varma, kuten jokunen muukin täällä on yrittänyt selittää.
Sitä paitsi olen joutunut selvittämään tätä asiaa, kun erehdyimme ostamaan viime syksynä Bektas - Tepen alueelta lomaosakkeen. Nyt on myöhemmin selvinnyt, että kulkuyhteydet on niin hankalat että ei ole kenelläkään enää alkuhuuman jälkeen mukavaa. Kukaan ei halua vuokrata, kaverit eivät tule sinne ja miehenikään kanssa emme enää viihdy kahdestaan joka ilta kämpillä. Käytin arvioittamassa eri välittäjiä ja pitäisi myydä 25.000€ alle tuoreen ostohintamme. Nyt harmittaa tämä homma, miksihän minulle aina sattuu kaikkea tällaista?
- Edellinen
Edellinen kirjoitti:
Nyt et itse ymmärtänyt lukemaasi.
Kirjoitin, että JOS Turkissa VOISI OLLA kauden alkaessa, niin silloin siellä voisi olla putkeen 180 vrk ja poissa 180 vrk (eli ensimmäisen kauden 90 vrk poissa, 90 vrk maassa, toisen kauden ensimmäiset 90 vrk maassa ja toiset 90 vrk poissa). Mutta koska maassa EI VOI olla silloin kun kausi alkaa, niin siellä ei voi olla 179 vrk putkeen.
Käyttämäni päivämäärät eivät liittyneet mitenkään alkuperäisen tapaukseen, olivat vaan esimerkki koska en jaksanut alkaa laskea noita päivämääriä hänen tapaukselleen.
Tiedän kokemuksesta, että maassa EI SAA olla tuon kauden vaihtuessa, ellei ole oleskelulupaa. Viime keväänä soitin suurlähetystöön, ja kysyin onko mitään ongelmaa kun kausi vaihtuu lomani aikana ja viisumivapaita päiviä riittää. Suurlähetystössä sanottiin, ettei ole mitään ongelmaa, joten varasin lennot 15 vrk matkalle, kausi oli vaihtumassa viidennen päivän kohdalla.
Istanbulissa rajavartija tutki passiani, tutki lentolippujani, tutki kalenteria ja totesi, että saan olla maassa vielä 4 päivää. Kun olin asiasta eri mieltä ja kerroin varmistaneeni asian suurlähetystöstä, hän kohautti olkiaan, toisti "four days" ja iski leiman passiin.
Seuraavan päivän vietinkin sitten puhelimessa suurlähetystöön ("ei ongelmaa, rajavartijalla varmaan virheellinen tieto"), ja sen jälkeen keräämassä papereita ja hakemassa itselleni oleskelulupaa. Loppui se päivien laskeminen.179 vrk putkeen on siis esimerkki henkilöstä, jolla 180/90-kaudet ovat ensimmäiset. 180 vrk putkeen taas on esimerkki henkilöstä, jolla kaudet ovat jo aikaisemmin "käynnistyneet".
- katti4
kleoparta1 kirjoitti:
Sitä paitsi olen joutunut selvittämään tätä asiaa, kun erehdyimme ostamaan viime syksynä Bektas - Tepen alueelta lomaosakkeen. Nyt on myöhemmin selvinnyt, että kulkuyhteydet on niin hankalat että ei ole kenelläkään enää alkuhuuman jälkeen mukavaa. Kukaan ei halua vuokrata, kaverit eivät tule sinne ja miehenikään kanssa emme enää viihdy kahdestaan joka ilta kämpillä. Käytin arvioittamassa eri välittäjiä ja pitäisi myydä 25.000€ alle tuoreen ostohintamme. Nyt harmittaa tämä homma, miksihän minulle aina sattuu kaikkea tällaista?
Hoidan sut ulos täältä mesoomasta, ääliö. Sä pilaat jokaisen keskustelun kommenteillasi. Eikö sulla oikeesti ole omaa elämää (no ei). Tää on sulle se ainoo keino "tavata ihmisiä" ja täälläkin olet ihan yksin. Juttelet vaan itsesi kanssa.. Voi sua. Kun muutaman päivän sisällä ylläpidon edustajat ovat oven takanasi kolkuttelemassa ja hakemassa sut edesvastuudeen, niin tiedät kuka ne lähetti!
- katti9
katti4 kirjoitti:
Hoidan sut ulos täältä mesoomasta, ääliö. Sä pilaat jokaisen keskustelun kommenteillasi. Eikö sulla oikeesti ole omaa elämää (no ei). Tää on sulle se ainoo keino "tavata ihmisiä" ja täälläkin olet ihan yksin. Juttelet vaan itsesi kanssa.. Voi sua. Kun muutaman päivän sisällä ylläpidon edustajat ovat oven takanasi kolkuttelemassa ja hakemassa sut edesvastuudeen, niin tiedät kuka ne lähetti!
Meidän ostamamme asunto oli n.8v. vanha ja ollut ainoastaan lomakäytössä. Asunto oli todella siisti ja myytiin täysin kalustettuna. Huonekalut ja kaikki kodinkoneet oli hyvällä maulla hommattuja ja ihan uudenveroisessa kunnossa. Minkäänlaista rempan tarvetta ei ole ilmennyt.
Tämä oli se homma johon haksahdimme. Emme tajunneet selvittää että kukaan koskaan aiemmin ei ollut saanut myytyä tuolta kun sen sijainti on niin toivoton.
Kannustan muita asuntojen ostajia selvittämään sijaintien hyvyydet paremmin että ei käy niin kuin meille kävi. Nyt on sitten ostoksen suhteen todella paha mieli. - Silmä käteen
Niinnäin kirjoitti:
No nyt et ymmärtänyt itse asiaa. Koska ap:n jakso on alkanut jo 21.5. eli siitä 180 pv ( 6kk) aikana saa olla 90 pv. Ja aloittaja ollut siis ensimmäiset päivät alkaen 21.5.13 ja osissa oleskelupäivät (ei yhteen putkeen 90pv), joten uusi kausi alkaa 22.11.13. Siihen en tiedä vastausta onko väliä vaikka olisi silloin Turkissa.
Toivottavasti aloittaja kerrot meillekin miten asia oikeasti on, jos soitat suurlähetystöön :) Mutta minusta voit huoletta mennä Turkkiin 22.11.13 uuden jakson alkaessa, mutta en ole varma voiko jakson vaihtuessa olla Turkissa, luulisin että voi, jos edellisen jakson viisumivapaat päivät riittävät, koska nollautuvat kuitenkin 22.11.2013.Sanot itsekin, että uusi kausi alkaa siitä päivästä kun menee Turkkiin. Kausi ei siis voi vaihtua maassa ollessa, vaan nämä päivät lasketaan edelliseen kauteen ylityksenä. Uusi kausi alkaa vasta seuraavasta kerrasta kun menee Turkkiin.
- kleopatla1
Tiedoksi kaikille näitä Alanyan eri keskustelupalstoja käyttäville; täällä riehuu katkeroitunut transvestiitti, joka tunkee itsensä joka palstalle. Tunnistatte hänet siitä, että hän on juuri se joka "ei vaan jotenkin sovi joukkoon". Hän on se, joka on aina hyvin negatiivinen, haukkuu Turkin ja kaikki turkkilaiset sekä suomalaiset naiset. Kirjoittelee hyvin törkeästi, avainsanoina aina "köyhät matkustaa Turkkiin, turkkilaiset karvakädet, puusilmä, jakaa peffaa". Omalta kohdaltani hän paljasti miehelleni pelini Alanyassa.
Hän käyttää montaa eri nimimerkkiä (esim. kleopatra1, tomppa, varma tieto.), vaihtelee niitä koko ajan. Heittää negatiivisiä kommentteja Turkista ja varsinkin Alanyasta ja vastailee omiin kommentteihinsa taas eri nimimerkillä.
Mä hiffasin ton hänen käyttämänsä metodin ja ilmoitin siitä hänelle. Kostoksi hän näköjäänkin tuli tänne palstalle mun aiemmin käyttämällä nimimerkillä katti9. Eli minä, katti9:nä aiemmin tänä aamuna ja eilen illalla kirjoittanut en kirjoittanut tota edellistä idioottimaista viestiä. Ties missä hän on käynyt nimimerkkiäni käyttäen. No, jatkossa mäkin olen viisaampi ja käytän vain ja ainoastaan rekisteröityä nimeä. Ainakin vähäsen.
Vahille tiedoksi; otan yhteyttä Suomi24:n ylläpitoon ja kysyn onko sinunlaisillesi mitään tehtävissä. Sairasta. Noh, vankila odottaa tuota tyyppiä. Sen verran härskiä juttua, vaikka ostimmekin viime syksynä asunnon Alanyasta 2basen kautta.- Vieraan huomio
Tässä ketjussa tuo häirikkö olet sinä.
- Valeriena
Onpas vaikeaa. No suurlähetystöstä sanottiin, että voin mennä Turkkiin 7.11.13, koska uusi 180/90pv kauteni alkaa 16.11.13. Ja ei ole väliä olenko Suomessa vai Turkissa kun kausi vaihtuu, koska minulla on kaudelta 21.5.2013 - 16.11.2013 8 päivää jäljellä ja voin ne käyttää tämän kauden kuluessa eli menemällä vaikka jo 7.11 tai sen jälkeen Turkkiin. Laskivat uuden kauden alkupäivän ja kuluvan kauden jäljellä olevat päivät.. Uusi kausi alkaa jo 16.11.13 koska silloin on kulunut 180 päivää 21.5.13 saapumisestani Turkkiin.
Peräkkäinhän en mitenkään voi 180 päivää olla, koska välissä pitää olla aina se 90 pv.
Asia tarkastettu niin Helsingin kuin Ankarankin päästä, joten luotan heihin, koska minusta se menee myös noin lakitekstin mukaan. Olisi kuitenkin kiva jos ei vastattaisi vääriä tietoja tänne vain kiusatakseen muita, koska osa meistä kysyy asioita täällä ihan vakavissaan eivain siksi ettei ole parempaa tekemistä kuin aukoa päätään täällä.
Kiitos kaikille vastanneille kuitenkin:)- En suosittele
Minulle myös sanottiin molemmista suurlähetystöistä ettei ole ongelma olla maassa kauden vaihtuessa. Maasta poistuessani sitten jouduin maksamaan n. 400 € sakkoa ylitetyistä vuorokausista ja sain maahantulokiellon viisumisääntöjen kiertämisestä.
- TR Maalaisjärkeä
Voit mennä Turkkiin 7.11 käyttämään jäljellä olevat päiväsi, mutta sinun on poistuttava 15.11 jotta päivät eivät ylity.
Ovat siis antaneet suurlähetystöstä aivan oikeaa tietoa (saat mennä), mutta pois on jäänyt se olennainen tieto ettet voi jatkaa suoraan seuraavaa kauttasi. - kleopatla1
Voit mennä Turkkiin 7.11 käyttämään jäljellä olevat päiväsi, mutta sinun on poistuttava 15.11 jotta päivät eivät ylity.
Ovat siis antaneet suurlähetystöstä aivan oikeaa tietoa (saat mennä), mutta pois on jäänyt se olennainen tieto ettet voi jatkaa suoraan seuraavaa kauttasi.Oot sä kyllä aikamoinen reppana.
Eikö ylläpito pistänyt sua vielä ulos? Tein susta ilmoituksen.
No, mä huolehdin kyllä että sä lennät kuin leppäkeihäs täältä, idiootti.
Kato ku sä et kestänyt sitä, että turkkilainen mies varasti miehesi ni nyt sä paasaat, pöllö, täällä joka keskustelussa. Hoida, reppana, mielenterveytesi kuntoon. - TR Maalaisjärkeä
kleopatla1 kirjoitti:
Oot sä kyllä aikamoinen reppana.
Eikö ylläpito pistänyt sua vielä ulos? Tein susta ilmoituksen.
No, mä huolehdin kyllä että sä lennät kuin leppäkeihäs täältä, idiootti.
Kato ku sä et kestänyt sitä, että turkkilainen mies varasti miehesi ni nyt sä paasaat, pöllö, täällä joka keskustelussa. Hoida, reppana, mielenterveytesi kuntoon.Turkkilainen mies varasti mieheni? Ei ole miestäni kukaan varastanut, on kyllä turkkilainen itse.
Ja kuluneen kuukauden aikana olen tämän ketjun lisäksi kommentoinut kahteen ketjuun. Tästä ketjusta viestejäni löytyy tämän lisäksi 4.
En tiedä keneksi minua luulet, mutta en todellakaan ole tämän palstan häirikkö. Enkä ole Turkkivastainen, olen vaan itse kokenut rajalla tämän päivien laskemisen käytännössä enkä halua kenenkään joutuvan vaikeuksiin rajalla turhan vuoksi.
Josko et siis haukkuisi muita, varsinkaan aiheetta. - Valeriena
En suosittele kirjoitti:
Minulle myös sanottiin molemmista suurlähetystöistä ettei ole ongelma olla maassa kauden vaihtuessa. Maasta poistuessani sitten jouduin maksamaan n. 400 € sakkoa ylitetyistä vuorokausista ja sain maahantulokiellon viisumisääntöjen kiertämisestä.
Joo itsekin toisaalta tuntuu hassulta että voisi olla maassa silloin kun kausi vaihtuu. Joten pelaan nyt sitten varmaan päälle ja lähden matkaan aikaisintaan 17.11.13 kun uusi kausi jo alkanut :) Toki voi olla ymmärtämisessä katkoja, koska Ankaran päässä puhuivat Englantia ja Suomen päässä erittäin huonoa suomea (siis suurlähetystössä). Joten ehkä eivät ymmärtäneet mitä tarkoitin että olisin jo maassa kun kausi vaihtuu. Ja myös oma englantini ei kaikkein paras :)
Kaverini oli nimittäin myös saanut sakkoa kun oli kauden vaihtuessa Turkissa, koska päivät oli laskettu edellisen kauden oleskeluun koska ei ollut uudelta kaudelta sitä maahantuloleimaa.
Mutta hankalaksi on Turkki tehnyt tuon oleskelun kun ennen riitti että kävi passinsa leimauttamassa vaikka Kyproksella ja taas sai olla 3 kk. Oleskeluluvan jyms. kanssa en viiti alkaa pelaamaan kun en välttämättä taas käy Turkissa 2 vuoteen ollenkaan. Tietty niitäkin saa tosi halvalla väärennettyinä esim. Alanyasta.
Kiitos vielä kaikille ja oikeesti eikö nää palstah'äiriköt voisi mennä johki muualle tappelemaan tai käydä siellä tohtorin puheilla ja saada apua ;) ;) Mutta kiitos teille asiallisesti vastanneille. - kleopatla1
Turkkilainen mies varasti mieheni? Ei ole miestäni kukaan varastanut, on kyllä turkkilainen itse.
Ja kuluneen kuukauden aikana olen tämän ketjun lisäksi kommentoinut kahteen ketjuun. Tästä ketjusta viestejäni löytyy tämän lisäksi 4.
En tiedä keneksi minua luulet, mutta en todellakaan ole tämän palstan häirikkö. Enkä ole Turkkivastainen, olen vaan itse kokenut rajalla tämän päivien laskemisen käytännössä enkä halua kenenkään joutuvan vaikeuksiin rajalla turhan vuoksi.
Josko et siis haukkuisi muita, varsinkaan aiheetta.Hoidan sut ulos täältä mesoomasta, ääliö. Sä pilaat jokaisen keskustelun kommenteillasi. Eikö sulla oikeesti ole omaa elämää (no ei). Tää on sulle se ainoo keino "tavata ihmisiä" ja täälläkin olet ihan yksin. Juttelet vaan itsesi kanssa.. Voi sua.
Mä olen nainen.
Sä et ole edes nainen, vaikka miehesi veikin mies. Et osaa hallita edes omaa elämääsi. - lueppa läpi ol
Valeriena kirjoitti:
Joo itsekin toisaalta tuntuu hassulta että voisi olla maassa silloin kun kausi vaihtuu. Joten pelaan nyt sitten varmaan päälle ja lähden matkaan aikaisintaan 17.11.13 kun uusi kausi jo alkanut :) Toki voi olla ymmärtämisessä katkoja, koska Ankaran päässä puhuivat Englantia ja Suomen päässä erittäin huonoa suomea (siis suurlähetystössä). Joten ehkä eivät ymmärtäneet mitä tarkoitin että olisin jo maassa kun kausi vaihtuu. Ja myös oma englantini ei kaikkein paras :)
Kaverini oli nimittäin myös saanut sakkoa kun oli kauden vaihtuessa Turkissa, koska päivät oli laskettu edellisen kauden oleskeluun koska ei ollut uudelta kaudelta sitä maahantuloleimaa.
Mutta hankalaksi on Turkki tehnyt tuon oleskelun kun ennen riitti että kävi passinsa leimauttamassa vaikka Kyproksella ja taas sai olla 3 kk. Oleskeluluvan jyms. kanssa en viiti alkaa pelaamaan kun en välttämättä taas käy Turkissa 2 vuoteen ollenkaan. Tietty niitäkin saa tosi halvalla väärennettyinä esim. Alanyasta.
Kiitos vielä kaikille ja oikeesti eikö nää palstah'äiriköt voisi mennä johki muualle tappelemaan tai käydä siellä tohtorin puheilla ja saada apua ;) ;) Mutta kiitos teille asiallisesti vastanneille.Katsoppas myös www.turkkitieto.blogspot.fi siellä on väännetty rautalangasta myös tämä asia.
- hmm5
En suosittele kirjoitti:
Vai 400e jouduit maksamaan. Kerros kuinka monesta paivasta sait sakkoa?
- fffrfer
Kannattaa ottaa huomioon myös 1.1.2014 voimaan tullut laki, että jokaisen maahantulijan luottotiedot tarkastetaan rajoilla ja tulleissa. Pers'aukisia, köyhiä ja luottotiedottomia ei enää päästetä maahan ollenkaan loisimaan pimeällä tai rikollisella rahalla. Moni on jo käännytetty takaisin nolon näköisenä. Ja tapahtuu myös omalla kustannuksella, vaikka olisikin menopaluu-liput.
- hahhahhahahhahhha
Voi jestas!!! Mikä helvetti teitä joitain ihmisiä vaivaa? Mikä helvetin laki luottotiedoista!! Ei ainakaan minua käännytetty 9 päivää sitten, kun saavuin turkkiin!!!
öööäääääääääääää!!!! - kleopatra1:n ex-mies
hahhahhahahhahhha kirjoitti:
Voi jestas!!! Mikä helvetti teitä joitain ihmisiä vaivaa? Mikä helvetin laki luottotiedoista!! Ei ainakaan minua käännytetty 9 päivää sitten, kun saavuin turkkiin!!!
öööäääääääääääää!!!!Buahahahaaaaa, fakin luottohäiriöinen idiootti.... Mikä on fiilis nyt kun et päässytkään perille Turkkiin? Saatko edes kannettua sanomalehteä kotiisi ilman ennakkomaksua? Kännykkäkin on vanha paska, kun et saa ostettua kk-,maksulla erissä? Prepaid-liittymä ilmeisesti. Voi uittu mitä surkimuksia tällä palstalla.
- kleopatranturkkimies
kleopatra1:n ex-mies kirjoitti:
Buahahahaaaaa, fakin luottohäiriöinen idiootti.... Mikä on fiilis nyt kun et päässytkään perille Turkkiin? Saatko edes kannettua sanomalehteä kotiisi ilman ennakkomaksua? Kännykkäkin on vanha paska, kun et saa ostettua kk-,maksulla erissä? Prepaid-liittymä ilmeisesti. Voi uittu mitä surkimuksia tällä palstalla.
nimenomaan uittu mita surkimuksia. siksi sinakin taalla olet.
- kleopatranturkkimies
kleopatra1:n ex-mies kirjoitti:
Buahahahaaaaa, fakin luottohäiriöinen idiootti.... Mikä on fiilis nyt kun et päässytkään perille Turkkiin? Saatko edes kannettua sanomalehteä kotiisi ilman ennakkomaksua? Kännykkäkin on vanha paska, kun et saa ostettua kk-,maksulla erissä? Prepaid-liittymä ilmeisesti. Voi uittu mitä surkimuksia tällä palstalla.
En tiennytkaan etta sanomalehdessa on ennakkomaksu jos on luottohairio :D mista sina sen tiesit?? taidat olla yksi niista luottotiedottomista BUAHAHAHHAAA mutta tosta sinun puhelimestas niin uuden hyvan kannykan voit myos ostaa ilman osaria jos siis vaan rahaa on =) =)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841