Muuallekin voi mennä kuin näihin samoihin turistirysiin

Sibbeliini

Kaikki keskustelut ja vinkit koskevat samoja turistirysiä. Meillä kokemusta itäosista, kolme reissua, lapset mukana. Rayonista kohti Kambotsan rajaa, ei tarvitse taistella hiekkarannasta

15

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea Thaimaa siellä

      Siellä vähemmän "vyölaukkuja" tulee vastaan, vaan on siellä näitä puoliMadventures turisteja.

      Kannattaa mennä hyvän oppaan kanssa. Suositan 10 thaimatkan jälkeen tuonne alueelle ekskursiota.

    • kdjfuidd

      Mitä pahaa siinä on, että ihmiset haluavat mennä turistirysiin? Ei se kyllä tee kenestäkään sen huonompaa ihmistä. Päinvastoin, voisi sanoa että viisas pääsee vähemmällä. Menemällä kohteisiin missä palvelu pelaa, eikä tarvitse välttämättä tehdä mitään ellei halua.

      Edelleenkään en käsitä sitä, että miksi ei kestä sitä, että näkee muitakin turisteja? Ja vieläpä saman maan kansalaisia.

      Ja jos joku haluaa koluta paikat, jossa turisti ei ole jalalla astunut tai pyöriä pelkästään paikallisten seassa niin mikäpä se siinä. Ei huono homma sekään. Mutta ei se kyllä ainoa autuaaksi tekevä juttu ole.

      Eiköhän se riipu siitä, mitä lomaltaan haluaa. Jos haluaa eksotiikkaa ja eroon maanmiehistä niin siitä vain pyyhkäisee viidakkoon retkelle. Tai jos haluaa kaljalle sinne missä muutkin niin turistirysän rantabaari on oivallinen kohde. Molemmat viihtyvät, mitäs se haittaa ketään.....

      • kimihuikkanen

        komppaan edellistä. täällä ei tää vääntäminen lopu ikinä. mitä se kenellekkään kuuluu mihin menee. me tehdään kumpaakin. ihan sama missä muut rehjuu. hirvee synti jos kertoo omista kokemuksista tai kyselee jostain paikasta tietoja etukäteen. seuraava vastaus tähänkin on että et oo ikinä kirkonkylää pitemmällä käyny. köyhä. nii oonki. kerran vuoteen thaimaassa ja toisen kerran formula tai joku muu pikku reissu. ankeeta tää köyhän elämä.


      • so what
        kimihuikkanen kirjoitti:

        komppaan edellistä. täällä ei tää vääntäminen lopu ikinä. mitä se kenellekkään kuuluu mihin menee. me tehdään kumpaakin. ihan sama missä muut rehjuu. hirvee synti jos kertoo omista kokemuksista tai kyselee jostain paikasta tietoja etukäteen. seuraava vastaus tähänkin on että et oo ikinä kirkonkylää pitemmällä käyny. köyhä. nii oonki. kerran vuoteen thaimaassa ja toisen kerran formula tai joku muu pikku reissu. ankeeta tää köyhän elämä.

        Ihmetyttää tuo lause missä palvelut pelaa. Thaimaassa on suuria mukavia kohteita minne ei näitä valmismatkoja tehdä, mutta kuitenkin palvelut pelaa. On iltatoreja, tesco lotuksia, rantoja ym. Mutta kukin tyylillään.


      • ricemicee
        so what kirjoitti:

        Ihmetyttää tuo lause missä palvelut pelaa. Thaimaassa on suuria mukavia kohteita minne ei näitä valmismatkoja tehdä, mutta kuitenkin palvelut pelaa. On iltatoreja, tesco lotuksia, rantoja ym. Mutta kukin tyylillään.

        On se vaan niin rohkeeta lähteä jonnekin riisipellon laidalle mikä ei ole mikään rysä. Suomipoika kännissä ja olemattomalla lontoonkielen taidolla risoissa vaatteissa on säälittävä näky paikallistenkin mielessä. Kukin tyylillään,mutta kyllä palvelua pitää olla. Sitä ei riisipellon laidalta löydy:)


    • :-D

      Sepä se on huvittavaa, tuo ajattelu että "palvelut pelaa" vain rysissä joihin pääsee pakettimatkalla oppaan avustuksella.

    • "huva anttila hinta"

      Karmeita paikkoja nuo rysät huutelijoineen ja käsi ojossa kärkkyvine räätäleineen. Tietysti kuka tuollaisesta turkkilais-kanariamenosta tykkää niin on Thaimaan rysissä varmasti unelmiensa paikassa. Se heille toki suotakoon.

      • thaikkufani silt

        Kanarialla ei olla huudeltu vuosiymmenii yht'tään mit'tään, mutten Turkist oo niinkä varma, koska väkisten vetivät aikoinaan sisään kauppoihinsa halusitpa sitte tai ei. Eikö täält Thaikuist löy' mittään muut tekemist ku shoppailu tai kissanhännänveto tuktuk tai pitkähäntävenekyytien hinnoist?


    • karri tsikken

      Niin ja ruokalistat suomeksi ne olla pittää tai ei tule mittää!

    • sysmaa

      Oliko mitään palveluita rannalla? itse kaipaan kuitenkin aurinkopetiä, aurinkovarjoa silloin tällöin ja jotain kioskia,mistä saa syötävää ja juotavaa. lisäksi olis kiva ottaa hieronta rannalla joku päivä. Autioita rantoja löytyy vaikka Sysmästä,jos joku niitä kaipaa:)

      • mäsääts

        Ao nangissa ja lähi saarilla ei ole petejä eikä varjoja. Phra nangin rannalla on veneitä mistä myydään lähes kaikkea, on ruoka-annoksia, juomaa, ym. Itse ao nangin ranta on ihan kauppojen vieressä. Hierojiakaan rannalla ei ole mutta ihan vierestä löytyy. Katalla ja karonilla taas on petit ja hierojat rannalla.


      • jopapodaa
        mäsääts kirjoitti:

        Ao nangissa ja lähi saarilla ei ole petejä eikä varjoja. Phra nangin rannalla on veneitä mistä myydään lähes kaikkea, on ruoka-annoksia, juomaa, ym. Itse ao nangin ranta on ihan kauppojen vieressä. Hierojiakaan rannalla ei ole mutta ihan vierestä löytyy. Katalla ja karonilla taas on petit ja hierojat rannalla.

        Kumma juttu. Mihin ne hierojat ovat häipyneet? Viime kerralla oli ao nang beachin toisessa päässä 25-30 eri hierontapaikka ja mahdollisuus saada hieronta rannalla.
        Lähin kioski/ravintola oli Last Cafe siinä rannalla. Sieltä sai ruoka-annoksia ja vievokkeita. Varjon ja petin toivat cafesta,kun pyysin. Toki vastapalvelukseksi ostin heiltä juotavaa,kun päivän makoilin siinä rannalla.
        Mainostivat, että merikajakin saisi myös vuokralle. Täytyy seuraavalla kerralla kokeilla melontaa. Joku kuulemma käynyt jopa Podalla kajakilla (6km matkaa?).


    • Eettisyysekologisuus

      Aivan loistava ajatus että maailman seitsemän miljardia ihmistä lähtee etsimään omaa hiekkarantaa.... Olen kiertänyt palloa ihan kivasti ja kesät vietän omalla saarella ihan koto suomessa. Onko sulla omaa saarta? Kyl mun mielest kaikilla pitäsi olla oma saari. Voi hyvää päivää.

      • eettisyysekologisuus

        Yllä oleva tarkoitettu aloittajalle


      • sysmääää
        eettisyysekologisuus kirjoitti:

        Yllä oleva tarkoitettu aloittajalle

        mää lähden lomallani sysmään...kylmää on muttei mikään turistikohde,vai onko?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe