Tanssin opiskelu ulkomailla

dancinqeen

Olisiko kellään omakohtaisia kokemuksia tanssin opiskelusta ulkomailla, erityisesti Lontoo kiinnostaisi. (:

6

1092

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanssia Lontoossa
      • dancinqeen

Kiitos! Olen katsellutkin noita kouluja, olisi vain kiva saada tietää henkkoht kokemuksia (:

• Kauko.

Ongelmat ovat samoja mitä täällä kotimaassa. Intensiivikurssilla ei jää mitään mieleen. Jos opetusta ei saa kuvat ei siitäkään ole juuri sitten hyötyä. Olen monessa maassa koittanut päästä paikallisen tanssin ytimeen seuraamaan touhua. On aika harvinanista että todella on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
      Joskus kyllä tekee varsinaisen löydön. Jos joutuu oleskelemaan riittävän pitkään jossakin maailmankolkassa niin mikäs sen parempaa ajankulua kuin paikallinen tanssikurssi. Kielitaito ei ole kovin iso ongelma kun tanssissa kuitenkin puhutaan vähän ja käsitteitäkään ei ole montaa.

• dancingqeen

Tarkoitin tässä lähinnä tanssin opiskelua ammatiksi, anteeksi taisin ilmaista sen huonosti viestissäni. (:

• Kauko.

Ensinnäkin ammattitanssijaksi ei kannata opiskella jos ei pidä tanssimisesta eikä ammattilaisen ja harrastajan välillä ole kuin yksi todella huonosti nukuttu yö. Kun kerran ryhtyy, niin harrastepuolelle ei enää ole täydellistä paluuta.
      Tanssiala eroaa täysin jostain suojatöistä, tanssijan on nimittäin osattava ja pystyttävä tanssimaan, ei riitä että on kymmeniä vousia sitten käynyt jonkun koulun, kuten joissakin muissa ammateissa. Kyllähän tanssialalla on hieman sellaista saareketta jossa edetään papereiden ja apurahojen turvin mutta terävin kärki tulee yleensä kaiken tämän ulkopuolelta.
      Sieltähän taito otetaan mistä helpommalla saadaa, jos se on ulkomailla niin ei muutakuin sinne. Ei siellä kodemaassa välttämättä tiedetä asioista yhtään sen enempää mitä täällä mutta silti on hyvä ainakin käydä toteamassa paikanpäällä miten joku eksoottinen tanssi menee.

• Tanssilajeja on nykyään joka lähtöön. Jos haluaa kouluttautua "seuratanssiohjaajaksi", silloin on käytännössä pakko opiskella myös suomessa. Missään muualla ei saane koulutusta siten, että se antaisi valmiudet opettaa esim. jenkkaa, polkkaa, masurkkaa ja humppaa?

Seuratanssiohjaajaksi voi kouluttautua Suomen seuratanssiliiton kursseilla: http://www.susel.fi/

Usein tanssiseurat tukevat omia kursseille osallistuvia kasvattejaan, jotka sitten valmistuttuaan ohjaavat seuran tanssikursseilla.

Tanssilajeja on tietysti seuratanssin ulkopuolellakin. Kannattaa miettiä mikä kiinnostaa ja millaiselle osaamiselle olisi kysyntää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe