Ainoa oikea tapa suhtautua homoihin

Kristitty45

On rakastaa heitä, eli hyväksyä heidät EHDOITTA.

291

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesukseen uskova

      Harvat ei hyväksy,sanoo Jeesus ja valitsee omansa.

    • homo sapiens

      Minulle on aivan sama kuka minut hyväksyy, eikä rakastamaankaan voi pakottaa. Kunhan vaan kaikilla on samat oikeudet, eikä ihmisiä syrjitä, niin se riittää ainakin minulle.

      • Jeesuksen veri puhd.

      • ;D ;D ;D
        Jeesuksen veri puhd. kirjoitti:

        Jumalan rakkaus on tuotuuden evankeliumin julistamista, jossa esim. homouden synti julistetaan synniksi ja Jeesus vapauttaa siitä. 1. Kor. 6:9-11

        http://www.youtube.com/watch?v=O3Kp6XP5lFU

        Synti ja vapautus.. ei voi olla yhtä ilman toista.
        Mihin jumala tarvitsee saatanaa?


      • usko pian Jeesukseen
        ;D ;D ;D kirjoitti:

        Synti ja vapautus.. ei voi olla yhtä ilman toista.
        Mihin jumala tarvitsee saatanaa?

        Langenneilla enkelillä on paikkana helvetti, jossa he kiduttavat niitä aina ja ikuisesti, jotka uskoivat paholaisen valheet tässä ajassa ja jättivät parannuksen tekemättä synneistään.

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=2317


    • nivetajae

      On aivan eri asia hyväksyä homot ihmisinä, ja kannattaa heidän avioliitto- tai lapsen adoptoimisaikomuksiaan. Minusta homot ovat yhtä hyviä ihmisiä kuin kaikki muutkin, mutta heidän avioliitto- tai adoptio-oikeuttaan en ikinä voi kannattaa.

      • kristitty1

        juuri näin osuit naulan kantaan


    • homo sapiens

      "Minusta homot ovat yhtä hyviä ihmisiä kuin kaikki muutkin, mutta heidän avioliitto- tai adoptio-oikeuttaan en ikinä voi kannattaa."

      - Ihan hyviltä ihmisiltä haluat siis kieltää samat oikeudet kuin itselläsi on. Miksi?

    • Kui

      nivetajae

      "On aivan eri asia hyväksyä homot ihmisinä, ja kannattaa heidän avioliitto- tai lapsen adoptoimisaikomuksiaan. Minusta homot ovat yhtä hyviä ihmisiä kuin kaikki muutkin, mutta heidän avioliitto- tai adoptio-oikeuttaan en ikinä voi kannattaa."

      Mieti - Laita homo-sanan tilalle hetero ja ajattele noita lauseitasi hetki. Voiko niistä oikeasti väittää että ne puhuvat aidosta hyväksymisestä? Vai onko 'aivan ERI asia heterot ihmisinä, ja kannattaa'.....jne

      • Kui

        korjaan

        Vai onko 'aivan ERI asia hyväksyä heterot ihmisinä, ja kannattaa'.....jne


      • Kui kirjoitti:

        korjaan

        Vai onko 'aivan ERI asia hyväksyä heterot ihmisinä, ja kannattaa'.....jne

        Raamatun mukaan homoihin tulee suhtautua kuten muihinkin miehiin. Eli homot ovat yhtä synnittömiä kuin hetero- ja bi-miehet, kunhan eivät makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa. Siinä suhteessa kaikki miehet ovat samassa asemassa.

        Ja tässäkkään ketjussa ei suhtauduta lesboihin millään tavalla.


      • homo sapiens
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Raamatun mukaan homoihin tulee suhtautua kuten muihinkin miehiin. Eli homot ovat yhtä synnittömiä kuin hetero- ja bi-miehet, kunhan eivät makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa. Siinä suhteessa kaikki miehet ovat samassa asemassa.

        Ja tässäkkään ketjussa ei suhtauduta lesboihin millään tavalla.

        Homo tarkoittaa sekä miehiä että naisia, joiden seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu samaan sukupuoleen. Minua jotenkin ärsyttää sana lesbo, joka on napattu vanhasta mytologiasta.

        Ei erikseen puhuta heteromiehistä ja heteronaisistakaan.


      • homo sapiens kirjoitti:

        Homo tarkoittaa sekä miehiä että naisia, joiden seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu samaan sukupuoleen. Minua jotenkin ärsyttää sana lesbo, joka on napattu vanhasta mytologiasta.

        Ei erikseen puhuta heteromiehistä ja heteronaisistakaan.

        Mutta puhutaan LESBOISTA ja HOMOISTA. Toki homoseksuaalisuus on samaa tarkoittava molemmille, mutta yleensä vain homojen touhut tuomitaan, mutta lesbojen jutuista ei sanota sanaakaan.


      • homo sapiens
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Mutta puhutaan LESBOISTA ja HOMOISTA. Toki homoseksuaalisuus on samaa tarkoittava molemmille, mutta yleensä vain homojen touhut tuomitaan, mutta lesbojen jutuista ei sanota sanaakaan.

        Niin puhutaan ja se onkin minusta ärsyttävää.


    • Jeesukseen uskova

      Tämä on kirkko kuulolla palsta jossa käsitellään homoutta uskon ja pelastumisemme näkökulmasta. "Joka syntinsä tunnustaa ja ne hylkää saa armon." Ei unohdeta tärkeintä.

    • Diak. vapaaehtoinen

      Kristitty45

      Aloituksesi ei selityksiä kaipaa. Näin me toimimme kristillisessä kirkossa.

    • Jeesukseen uskova

      "Näin me toimimme kristillisessä kirkossa"

      Ihan kirjaimellisesti toimitte Jumalaa vastaan. Olisi selityksen paikka.

      • JEESUKSEENUSKOVA. Etkö kertakaikkiaan luota Jumalaan etkä Jeesukseen?

        Kumpikaan heistä ei lausu mitään pahaa homoista eikä lesboista.


      • Herran tuomio tulee
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        JEESUKSEENUSKOVA. Etkö kertakaikkiaan luota Jumalaan etkä Jeesukseen?

        Kumpikaan heistä ei lausu mitään pahaa homoista eikä lesboista.

        Luepas Raamattua, niin tiedät. Jumallalle on kauhistus, kun mies makaa siten, kuin naisen kanssa maataan. Sodomassakin homoja oli ja kaupunki hävitettiin.
        Oliko edellä kerrottu hyväksymistä mielestäsi?

        Jumalan armo on olemassa, mutta kaikille se ei kelpaa. Herra antaa voiman muuttaa elämäänsä.


      • ristiriiita
        Herran tuomio tulee kirjoitti:

        Luepas Raamattua, niin tiedät. Jumallalle on kauhistus, kun mies makaa siten, kuin naisen kanssa maataan. Sodomassakin homoja oli ja kaupunki hävitettiin.
        Oliko edellä kerrottu hyväksymistä mielestäsi?

        Jumalan armo on olemassa, mutta kaikille se ei kelpaa. Herra antaa voiman muuttaa elämäänsä.

        Tiedän, että tämä ei liity aiheeseen, mutta tuosta Sodomajutusta tuli mieleen, että Jumalahan antoi 10 käskyä, joita pitää noudattaa. Yksi niistä kuului: "Älä tapa". Miksi Jumala sitten itse tappoi ihmisiä? Ja miksi monessakin Raamatun kohdassa Jumala jopa kehoittaa ihmisiä kivittämään toisiaan kuoliaaksi?


    • Jeesukseen uskova

      helsinkijokkeri
      Luotan,luotan sinua en ota vakavasti hetkeäkään.

      "Kun joku on lähellä Jeesusta hän ihmettä katselee,
      se mitä maailma tarjoaa sen rinnalla kalpenee."

      • ???

        Mihin uskonlahkoon kuulut?


      • Ev. lut.
        ??? kirjoitti:

        Mihin uskonlahkoon kuulut?

        Homojenvihaajat eivät yleensä kerro lahkoaan tai herätysliikettään.


      • No, JEESUKSEENUSKOVA. Ei minua ole tietenkään pakko ottaa vakavasti, mutta nyt et näytä ottavan vakavasti edes Jumalaa ja Jeesusta. Vetelet omia linjauksia välittämättä katsoa Jumalan tahtoa. Minä taas katson koko ajan mitä Jumala on sanonut ja mitä ei.


      • Maria-Elisabet
        Ev. lut. kirjoitti:

        Homojenvihaajat eivät yleensä kerro lahkoaan tai herätysliikettään.

        No tässä tulee vastaus! En ole homojen vihaaja! Olen helluntalainen. Raamattu sanoo."Mieheksi ja naiseksi hän loi heidät." Ja "Lisääntykää ja täyttäkää maa!"
        Onko näin kirjoitettu vai ei?
        Eikö Jeesuskin vedonnut kirjoitettuun sanaan, Saatanalle, tämän maailman herralle, vastatessaan?


      • Ha ha haa!
        Maria-Elisabet kirjoitti:

        No tässä tulee vastaus! En ole homojen vihaaja! Olen helluntalainen. Raamattu sanoo."Mieheksi ja naiseksi hän loi heidät." Ja "Lisääntykää ja täyttäkää maa!"
        Onko näin kirjoitettu vai ei?
        Eikö Jeesuskin vedonnut kirjoitettuun sanaan, Saatanalle, tämän maailman herralle, vastatessaan?

        En ole homojen vihaaja olen helluntailainen.. Hellari=takapajuinen tiukkapipo wannabe natsi. ;D
        Ja ei. satujeesuksesi ei vedonnut yhtään mihinkään koska kirjoitetusta historiasta ei löydy sanaakaan"jeesuksen" kirjoittamaa.
        Ennen kuin alat änkyttää tästä. kaiva valmiiksi esille ne taikauskosi kohdat jotka tämä ns. "jeesus" itse kirjoitti.
        Ei löydy ei.


    • Jeesukseen uskova

      Ei sillä ole vaikutusta mihin kuuluu,usko ratkaisee. "Mene äläkä enää syntiä tee." Ihan peruskirkkoon kuulun.

      • Ev. lut.

        Et vastannut kysymykseeni kuten arvelinkin. Kysyin mihin herätysliikkeeseen kuulut. Viidesläiset ovat ainakin homojenvihaajia. No, saanko vastauksen?


      • huomioni
        Ev. lut. kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni kuten arvelinkin. Kysyin mihin herätysliikkeeseen kuulut. Viidesläiset ovat ainakin homojenvihaajia. No, saanko vastauksen?

        Viidesläiset pitäisi erottaa kristillisestä kirkosta. Heidän toimintansa ei ole kristillistä.


    • nivetajae

      Näistäkin asioista on tälläkin palstalla jauhettu jo vuosikausia, ettekä te homoseksuaalisuuden, homoliittojen ja homojen adoptio-oikeuden hyväksyjät ole edelleenkään yhtään lähempänä asian ymmärtämistä. Ette luultavasti ole tämän viestin luettuannekaan, mutta ihmeiden aikahan ei ole ohi, joten jälleen kerran...

      Teidän mielestänne seksuaalisuus, avioliitto ja lapsen kasvattaminen ovat kaiketi jonkinlaisia luovuttamattomia "ihmisoikeuksia". Tässä te menette pahasti harhaan. Eivät ne ole sitä. Ihmisellä ei nimittäin ole mitään sellaisia "oikeuksia", mitä Jumala ei olisi meille antanut tai sallinut. Nuokin asiat ovat kaikki Jumalan ihmiselle antamia. Niillä on oma sisältönsä, merkityksensä ja tarkoituksenmukaisuutensa, jotka Jumala on niihin sisällyttänyt. Tuon sisällön, merkityksen ja tarkoituksenmukaisuuden vastainen toiminta tuhoaa koko ajan kaikkea sitä hyvää, mitä Jumala on noilla asioilla halunnut meille antaa.

      Ihmisinä homot ovat minusta aivan yhtä hyviä tai huonoja - rakastettavia tai ärsyttäviä - kuin ketkä tahansa muutkin ihmiset voivat olla. Minulla ei ole vaikeuksia esim. työskennellä homoseksuaalin ihmisen kanssa; pikemminkin on niin, että sellaisia vaikeuksia, joita joskus tulee muiden kanssa, tulee vähemmän homoseksuaalien kanssa, sillä monesti heillä on kykyä ymmärtää ihmisen särkyneisyyttä enemmän kuin itseään terveenä ja ehjänä pitävillä heteroilla.

      Tästä huolimatta en voi kannattaa samaa sukupuolta olevien ihmisten välisiä avioliittoja, tai adoptio-oikeutta. Jumala on tarkoittanut avioliiton miehen ja naisen väliseksi liitoksi - ei miehen ja miehen tai naisen ja naisen väliseksi. En voi kannattaa myöskään homojen adoptio-oikeutta, sillä Jumala on tarkoittanut lapselle kaksi vanhempaa: miehen ja naisen - ei kahta miestä eikä kahta naista. Tätä asiaa te ette voi ikinä miksikään muuttaa. Se toki on totta, että luultavasti Suomessakin tullaan lopulta antamaan yhteiskunnallinen hyväksyntä noille Jumalan tahdon vastaisille teoille, mutta ette te sillä totuutta saa muutetuksi vähimmässäkään määrin.

      • nivetajae

        Unohtui sanoa; ihan tavanomaiseen ev.lut. seurakuntaan kuulun minäkin.


      • "Näistäkin asioista on tälläkin palstalla jauhettu jo vuosikausia, ettekä te homoseksuaalisuuden, homoliittojen ja homojen adoptio-oikeuden hyväksyjät ole edelleenkään yhtään lähempänä asian ymmärtämistä."

        Oikein lyhyesti:

        Ymmärrän tietenkin, että homoseksuaalisuuden "syntiä" vastustavat kristityt perustavat näkemyksensä Raamattuun.

        Minä en vain piittaa Raamatun näkemyksistä asiassa sen enempää kuin vaikkapa Koraanin yhtä jyrkän kielteisiä näkemyksiä. En siis pätkääkään. Kumpikaan kirja ei ole minulle millään tavalla pyhä, erikoinen tai auktoriteetti.


      • nivetajae
        a-teisti kirjoitti:

        "Näistäkin asioista on tälläkin palstalla jauhettu jo vuosikausia, ettekä te homoseksuaalisuuden, homoliittojen ja homojen adoptio-oikeuden hyväksyjät ole edelleenkään yhtään lähempänä asian ymmärtämistä."

        Oikein lyhyesti:

        Ymmärrän tietenkin, että homoseksuaalisuuden "syntiä" vastustavat kristityt perustavat näkemyksensä Raamattuun.

        Minä en vain piittaa Raamatun näkemyksistä asiassa sen enempää kuin vaikkapa Koraanin yhtä jyrkän kielteisiä näkemyksiä. En siis pätkääkään. Kumpikaan kirja ei ole minulle millään tavalla pyhä, erikoinen tai auktoriteetti.

        Entä sitten? Toimi sinä siltä pohjalta, minä toimin tältä pohjalta. Edellä kysyttiin perusteita kannanotolleni siitä, miksi en voi koskaan hyväksyä homojen avioliittoa tai esim. adoptiota, ja ne annoin. Ole sinä minun perusteluistani mitä mieltä tahansa, minä olen silti sitä mieltä, mitä mieltä minä olen. Miksi edes kommentoit, että sinä et piittaa perusteluistani? Mitä sitten?! Ole piittaamatta!


      • p9u98
        nivetajae kirjoitti:

        Entä sitten? Toimi sinä siltä pohjalta, minä toimin tältä pohjalta. Edellä kysyttiin perusteita kannanotolleni siitä, miksi en voi koskaan hyväksyä homojen avioliittoa tai esim. adoptiota, ja ne annoin. Ole sinä minun perusteluistani mitä mieltä tahansa, minä olen silti sitä mieltä, mitä mieltä minä olen. Miksi edes kommentoit, että sinä et piittaa perusteluistani? Mitä sitten?! Ole piittaamatta!

        Kuka sinun hyväkymisistäsi piittaa? Lait säädetään eduskunnassa, ei sinun makuuhuoneessasi.


      • nivetajae kirjoitti:

        Entä sitten? Toimi sinä siltä pohjalta, minä toimin tältä pohjalta. Edellä kysyttiin perusteita kannanotolleni siitä, miksi en voi koskaan hyväksyä homojen avioliittoa tai esim. adoptiota, ja ne annoin. Ole sinä minun perusteluistani mitä mieltä tahansa, minä olen silti sitä mieltä, mitä mieltä minä olen. Miksi edes kommentoit, että sinä et piittaa perusteluistani? Mitä sitten?! Ole piittaamatta!

        Enkö vastannut, että ymmärrän kyllä mihin näkemyksesi perustuvat mutta en piittaa perusteluiden lähdeaineistosta, Raamatusta.

        Sinä väitit etteivät homoseksuaalisuuden, homoliittojen ja homojen adoptio-oikeuden hyväksyvät ymmärtäisi mihin näkemyksesi perustuvat ja korjasin vain tämän virheellisen luulosi :)


      • NIVETAJAE. Sinulla on tietysti oikeus olla sitä mieltä mitä haluat. Mutta vaikka sanot saaneesi ajatuksesi Raamatusta, niin et kuitenkaan ole sitä mieltä kuin Jumala.

        Raamatussa on monenkirjavia liittoja: moniavoisia, kahden miehen välinen, raiskaajan ja raiskatun, miehen ja vaimoksi ryösteyn välinen, orjattaren kanssa tehtyjä lapsia, sekä myös se "tavallinen" miehen ja naisen välinen.

        Ja mikä merkillepantavaa: Jumala hyväksyi tuon kaiken. Miksi sinulle on vaikea hyväksyä sellaista rakkautta ja parisuhteita kuin ihmiset ovat halunneet solmia?


      • nivetajae
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        NIVETAJAE. Sinulla on tietysti oikeus olla sitä mieltä mitä haluat. Mutta vaikka sanot saaneesi ajatuksesi Raamatusta, niin et kuitenkaan ole sitä mieltä kuin Jumala.

        Raamatussa on monenkirjavia liittoja: moniavoisia, kahden miehen välinen, raiskaajan ja raiskatun, miehen ja vaimoksi ryösteyn välinen, orjattaren kanssa tehtyjä lapsia, sekä myös se "tavallinen" miehen ja naisen välinen.

        Ja mikä merkillepantavaa: Jumala hyväksyi tuon kaiken. Miksi sinulle on vaikea hyväksyä sellaista rakkautta ja parisuhteita kuin ihmiset ovat halunneet solmia?

        Miten niin hyväksyi? Kai nyt itsekin käsität, miten älyvapaa väittämä tuo on. Vaikka Jumala ei kirjaimellisesti estä ihmistä tekemästä jotain, niin ei se tarkoita sitä, että Jumala hyväksyisi tuon asian tekemisen!

        Etkö sinä ymmärrä sitä, että ihmisen valinnoilla on seurauksia. Jos ihminen valitsee toimia toisin kuin mitä Jumala on tarkoittanut - esim. nyt sitten vaikka hyväksyy ajatuksen siitä, että lapsella saa olla kaksi isää mutta ei lainkaan äitiä roolimallinaan - niin tällaisella valinnalla on raskaat seurauksensa vähintäänkin kyseisen lapsen kasvulle ja muuhun yhteiskuntaan liittymiselle, jotka Jumala on tarkoittanut tapahtuvaksi siten, että lapsella on sekä rakastava äiti että rakastava isä, joilla kummallakin on oma roolinsa ja tärkeä osuutensa lapsen psyyken kehityksessä.

        Jumala sallii ihmisen toimia myös Jumalan tahdon vastaisesti, koska ihmisellä on oltava vapaus toimia tai olla toimimatta Jumalan tahdon mukaan. Vaikka Jumala salliikin jotain tapahtuvaksi, se ei tarkoita sitä, että tuo teko olisi myös Jumalan silmissä oikein. Jumalan tahdosta poikkeamisella on aina tuskalliset seurauksensa, jotka usein viattomat sivulliset joutuvat kärsimään. Esim. homojen adoption salliminen johtaisi tilanteeseen, jossa homoseksuaalit toki saisivat haluamansa, mutta heidän Jumalan tahdon vastaisesta haluamisestaan kärsiikin se lapsi joka heidän kasvattamakseen joutuisi. Näin synti toimii aina: pahaa tekevä ihminen saa itselleen tai aikaan jotain Jumalan tahdon vastaista, mutta tuohon pahuuteen itse syyttömät sivulliset joutuvat kärsimään.


      • nivetajae
        p9u98 kirjoitti:

        Kuka sinun hyväkymisistäsi piittaa? Lait säädetään eduskunnassa, ei sinun makuuhuoneessasi.

        Sinä sotket nyt asioita. Kyllä minä tiedän, että siitä ei esim. tällä palstalla piitata pätkääkään, hyväksynkö minä jotain vai en. Puhe oli siitä, että aloittajan mielestä homot pitää hyväksyä ehdoitta. Kyllä, ihmisinä heidät tulee hyväksyä ehdoitta, mutta ihmisen hyväksyminen ei merkitse sitä, että hänelle yhtäkkiä kuuluisi sallia minkä tahansa sellaisen asian tekeminen, minkä kokee vääräksi.

        On mahdollista hyväksyä homo ehdoitta, mutta olla silti suostumatta kaikkeen mitä hän vaatii. Emmehän me - ainakaan yleensä - suostu siihenkään, että joku saisi hakata meidät tohjoksi, mutta voimme silti yrittää hyväksyä sellaistakin haluavan ihmisen ehdoitta.

        Väitit myös, että lait säädetään eduskunnassa. Totta, tunnet ainakin sen verran suomalaista yhteiskuntajärjestystä. Ehkä sinulta jäi kuitenkin huomiotta, että minulla on mahdollisuus vaikuttaa siihen, ketkä niitä lakeja säätävät. Voin myös yrittää perustella näkemyksiäni heille. Näin tulen myös toimimaan riippumatta siitä, piittaatko sinä siitä vai et.


      • p9u98
        nivetajae kirjoitti:

        Sinä sotket nyt asioita. Kyllä minä tiedän, että siitä ei esim. tällä palstalla piitata pätkääkään, hyväksynkö minä jotain vai en. Puhe oli siitä, että aloittajan mielestä homot pitää hyväksyä ehdoitta. Kyllä, ihmisinä heidät tulee hyväksyä ehdoitta, mutta ihmisen hyväksyminen ei merkitse sitä, että hänelle yhtäkkiä kuuluisi sallia minkä tahansa sellaisen asian tekeminen, minkä kokee vääräksi.

        On mahdollista hyväksyä homo ehdoitta, mutta olla silti suostumatta kaikkeen mitä hän vaatii. Emmehän me - ainakaan yleensä - suostu siihenkään, että joku saisi hakata meidät tohjoksi, mutta voimme silti yrittää hyväksyä sellaistakin haluavan ihmisen ehdoitta.

        Väitit myös, että lait säädetään eduskunnassa. Totta, tunnet ainakin sen verran suomalaista yhteiskuntajärjestystä. Ehkä sinulta jäi kuitenkin huomiotta, että minulla on mahdollisuus vaikuttaa siihen, ketkä niitä lakeja säätävät. Voin myös yrittää perustella näkemyksiäni heille. Näin tulen myös toimimaan riippumatta siitä, piittaatko sinä siitä vai et.

        Outoja rinnastuksia sinulla. Vertaat homoa pahoinpitelijään.


      • foksmalder
        nivetajae kirjoitti:

        Sinä sotket nyt asioita. Kyllä minä tiedän, että siitä ei esim. tällä palstalla piitata pätkääkään, hyväksynkö minä jotain vai en. Puhe oli siitä, että aloittajan mielestä homot pitää hyväksyä ehdoitta. Kyllä, ihmisinä heidät tulee hyväksyä ehdoitta, mutta ihmisen hyväksyminen ei merkitse sitä, että hänelle yhtäkkiä kuuluisi sallia minkä tahansa sellaisen asian tekeminen, minkä kokee vääräksi.

        On mahdollista hyväksyä homo ehdoitta, mutta olla silti suostumatta kaikkeen mitä hän vaatii. Emmehän me - ainakaan yleensä - suostu siihenkään, että joku saisi hakata meidät tohjoksi, mutta voimme silti yrittää hyväksyä sellaistakin haluavan ihmisen ehdoitta.

        Väitit myös, että lait säädetään eduskunnassa. Totta, tunnet ainakin sen verran suomalaista yhteiskuntajärjestystä. Ehkä sinulta jäi kuitenkin huomiotta, että minulla on mahdollisuus vaikuttaa siihen, ketkä niitä lakeja säätävät. Voin myös yrittää perustella näkemyksiäni heille. Näin tulen myös toimimaan riippumatta siitä, piittaatko sinä siitä vai et.

        Oletko ihan varma?

        Minä hyväksyn kristityt ehdoitta. Hyväksyn heidät täysin ihmisinä.
        Ihmisen hyväksyminen ei kuitenkaan merkitse sitä, että hänelle yhtäkkiä kuuluisi sallia minkä tahansa sellaisen asian tekeminen, minkä kokee vääräksi.

        Kuten esimerkiksi irrationaalisten uskomusten ylläpitäminen tai uskontonsa toteuttaminen.

        Näyt ajattelevan, että irrationaalinen uskomuksesi homouden pahuudesta olisi hyvä peruste mm. lakien muodostamiselle. Se ei ole sitä. Uskonnoista sentään on selkeää haittaa mutta eiköhän monen korvaan särähtäisi, jos ihmisten yksilön ja uskonnonvapautta alettaisiin samalla tavalla polkemaan.

        Useiden uskovaisten ongelma on se, että he haluavat itselleen yksilön ja omantunnonvapauden mutta eivät halua sallia sitä muille. Homma nyt vain ei toimi niin.


      • nou nou
        nivetajae kirjoitti:

        Sinä sotket nyt asioita. Kyllä minä tiedän, että siitä ei esim. tällä palstalla piitata pätkääkään, hyväksynkö minä jotain vai en. Puhe oli siitä, että aloittajan mielestä homot pitää hyväksyä ehdoitta. Kyllä, ihmisinä heidät tulee hyväksyä ehdoitta, mutta ihmisen hyväksyminen ei merkitse sitä, että hänelle yhtäkkiä kuuluisi sallia minkä tahansa sellaisen asian tekeminen, minkä kokee vääräksi.

        On mahdollista hyväksyä homo ehdoitta, mutta olla silti suostumatta kaikkeen mitä hän vaatii. Emmehän me - ainakaan yleensä - suostu siihenkään, että joku saisi hakata meidät tohjoksi, mutta voimme silti yrittää hyväksyä sellaistakin haluavan ihmisen ehdoitta.

        Väitit myös, että lait säädetään eduskunnassa. Totta, tunnet ainakin sen verran suomalaista yhteiskuntajärjestystä. Ehkä sinulta jäi kuitenkin huomiotta, että minulla on mahdollisuus vaikuttaa siihen, ketkä niitä lakeja säätävät. Voin myös yrittää perustella näkemyksiäni heille. Näin tulen myös toimimaan riippumatta siitä, piittaatko sinä siitä vai et.

        nivetajae

        Kas vaan. Huomasin juuri että minä en hyväksy sinua ehdoitta enkä ehdoilla. Huomasin suorastaan inhoavani sinua ja tyyliäsi kirjoitella, joten en edes laillasi ala valehtelemaan, että hyväksyisin sinut. Ei, en hyväksy.


      • nou nou
        nivetajae kirjoitti:

        Miten niin hyväksyi? Kai nyt itsekin käsität, miten älyvapaa väittämä tuo on. Vaikka Jumala ei kirjaimellisesti estä ihmistä tekemästä jotain, niin ei se tarkoita sitä, että Jumala hyväksyisi tuon asian tekemisen!

        Etkö sinä ymmärrä sitä, että ihmisen valinnoilla on seurauksia. Jos ihminen valitsee toimia toisin kuin mitä Jumala on tarkoittanut - esim. nyt sitten vaikka hyväksyy ajatuksen siitä, että lapsella saa olla kaksi isää mutta ei lainkaan äitiä roolimallinaan - niin tällaisella valinnalla on raskaat seurauksensa vähintäänkin kyseisen lapsen kasvulle ja muuhun yhteiskuntaan liittymiselle, jotka Jumala on tarkoittanut tapahtuvaksi siten, että lapsella on sekä rakastava äiti että rakastava isä, joilla kummallakin on oma roolinsa ja tärkeä osuutensa lapsen psyyken kehityksessä.

        Jumala sallii ihmisen toimia myös Jumalan tahdon vastaisesti, koska ihmisellä on oltava vapaus toimia tai olla toimimatta Jumalan tahdon mukaan. Vaikka Jumala salliikin jotain tapahtuvaksi, se ei tarkoita sitä, että tuo teko olisi myös Jumalan silmissä oikein. Jumalan tahdosta poikkeamisella on aina tuskalliset seurauksensa, jotka usein viattomat sivulliset joutuvat kärsimään. Esim. homojen adoption salliminen johtaisi tilanteeseen, jossa homoseksuaalit toki saisivat haluamansa, mutta heidän Jumalan tahdon vastaisesta haluamisestaan kärsiikin se lapsi joka heidän kasvattamakseen joutuisi. Näin synti toimii aina: pahaa tekevä ihminen saa itselleen tai aikaan jotain Jumalan tahdon vastaista, mutta tuohon pahuuteen itse syyttömät sivulliset joutuvat kärsimään.

        Esität selvääkin selvemmin kuinka typerä uskovainen voi olla. Kehittelet omaa jumalaasi ja keksit mitä kaikkea se haluaa ja ei halua. Aivan kuin pikkulapsi yksin nukeilla leikkiessään keksii niille sanat suuhun.


      • nivetajae
        p9u98 kirjoitti:

        Outoja rinnastuksia sinulla. Vertaat homoa pahoinpitelijään.

        En vertaa homoa pahoinpitelijään, vaan yhtä syntistä ihmistä toiseen syntiseen ihmiseen.


      • nivetajae
        nou nou kirjoitti:

        Esität selvääkin selvemmin kuinka typerä uskovainen voi olla. Kehittelet omaa jumalaasi ja keksit mitä kaikkea se haluaa ja ei halua. Aivan kuin pikkulapsi yksin nukeilla leikkiessään keksii niille sanat suuhun.

        Kiitos sinulle, että ilkeillä sanoillasi paljastat mainiosti, kenen lauluja sinä laulat. Kun asia-argumentit loppuvat, alkaa mollaaminen ja haukkuminen. Niin aina, niin aina.


      • nou nou
        nivetajae kirjoitti:

        Kiitos sinulle, että ilkeillä sanoillasi paljastat mainiosti, kenen lauluja sinä laulat. Kun asia-argumentit loppuvat, alkaa mollaaminen ja haukkuminen. Niin aina, niin aina.

        Älä ala itkemään siinä. Sinä täällä vittuilun aloitit joten kestäpä nyt vaan urheasti palaute jonka saat.


      • nivetajae kirjoitti:

        Miten niin hyväksyi? Kai nyt itsekin käsität, miten älyvapaa väittämä tuo on. Vaikka Jumala ei kirjaimellisesti estä ihmistä tekemästä jotain, niin ei se tarkoita sitä, että Jumala hyväksyisi tuon asian tekemisen!

        Etkö sinä ymmärrä sitä, että ihmisen valinnoilla on seurauksia. Jos ihminen valitsee toimia toisin kuin mitä Jumala on tarkoittanut - esim. nyt sitten vaikka hyväksyy ajatuksen siitä, että lapsella saa olla kaksi isää mutta ei lainkaan äitiä roolimallinaan - niin tällaisella valinnalla on raskaat seurauksensa vähintäänkin kyseisen lapsen kasvulle ja muuhun yhteiskuntaan liittymiselle, jotka Jumala on tarkoittanut tapahtuvaksi siten, että lapsella on sekä rakastava äiti että rakastava isä, joilla kummallakin on oma roolinsa ja tärkeä osuutensa lapsen psyyken kehityksessä.

        Jumala sallii ihmisen toimia myös Jumalan tahdon vastaisesti, koska ihmisellä on oltava vapaus toimia tai olla toimimatta Jumalan tahdon mukaan. Vaikka Jumala salliikin jotain tapahtuvaksi, se ei tarkoita sitä, että tuo teko olisi myös Jumalan silmissä oikein. Jumalan tahdosta poikkeamisella on aina tuskalliset seurauksensa, jotka usein viattomat sivulliset joutuvat kärsimään. Esim. homojen adoption salliminen johtaisi tilanteeseen, jossa homoseksuaalit toki saisivat haluamansa, mutta heidän Jumalan tahdon vastaisesta haluamisestaan kärsiikin se lapsi joka heidän kasvattamakseen joutuisi. Näin synti toimii aina: pahaa tekevä ihminen saa itselleen tai aikaan jotain Jumalan tahdon vastaista, mutta tuohon pahuuteen itse syyttömät sivulliset joutuvat kärsimään.

        NIVETAJAE. En usko, että lausuntoni oli älyväpaa. Raamatun malllisista liitoista Jumala oli niiistä monesta antantut jopa lainkin. Miehen ja naisen välisestä avioliitoista ei tietääkseni lakia ole sellaisenaan.

        En tiedä kuinka olet Raamatun ymmärtänyt, mutta kyllä siellä aika herkästi lakia luetaan ja rangaistuksia jaellaan, jos on tehty Jumalan vastaisesti. Jos Jumala olisi ollut moniavioliittoa vastaan, niin kai hän nyt edes Aabarahamille olisi osannut siitä huomauttaa, ettei kävisi "tuskaisesti".


      • ....-
        nivetajae kirjoitti:

        En vertaa homoa pahoinpitelijään, vaan yhtä syntistä ihmistä toiseen syntiseen ihmiseen.

        Kyllä sinä vertaat.

        "On mahdollista hyväksyä homo ehdoitta, mutta olla silti suostumatta kaikkeen mitä hän vaatii. Emmehän me - ainakaan yleensä - suostu siihenkään, että joku saisi hakata meidät tohjoksi, mutta voimme silti yrittää hyväksyä sellaistakin haluavan ihmisen ehdoitta."

        - Jos tuossa ei verrata homoa pahoinpitelijään, niin mitä tuo sitten on? Etkä myöskään voi sanoa hyväksyväsi jonkun ihmisen ehdoitta, jos et hyväksy sitä millainen hän on. Seksuaalinen suuntautuminen on sama asia kuin kuin sukupuoli. Vai sanotko sinä jollekin että kyllä minä sinut ihan ehdoitta hyväksyn, mutta en sitä että olet nainen.


      • nivetajae
        ....- kirjoitti:

        Kyllä sinä vertaat.

        "On mahdollista hyväksyä homo ehdoitta, mutta olla silti suostumatta kaikkeen mitä hän vaatii. Emmehän me - ainakaan yleensä - suostu siihenkään, että joku saisi hakata meidät tohjoksi, mutta voimme silti yrittää hyväksyä sellaistakin haluavan ihmisen ehdoitta."

        - Jos tuossa ei verrata homoa pahoinpitelijään, niin mitä tuo sitten on? Etkä myöskään voi sanoa hyväksyväsi jonkun ihmisen ehdoitta, jos et hyväksy sitä millainen hän on. Seksuaalinen suuntautuminen on sama asia kuin kuin sukupuoli. Vai sanotko sinä jollekin että kyllä minä sinut ihan ehdoitta hyväksyn, mutta en sitä että olet nainen.

        "mitä tuo sitten on? "

        Joko et osaa lukea (epätodennäköistä, koska osaat kuitenkin kirjoittaa), et ymmärrä lukemaasi, tai jätät tahallasi huomiotta ymmärtämäsi, ja tulet vain piruuttasi natkuttamaan asiasta jonka itsekin käsität. Tällä palstalla esiintyy erityisen paljon tuota viimemainittua, joten en ihmettelisi sitäkään, mutta luultavimmin käsität vain väärin sen, mitä kirjoitan.

        Oletko koskaan kuullut sellaisesta käsitteestä kuin "esimerkki"? Kun kerron, että ihmiset eivät yleensä suhtaudu suopeasti toisen ihmisen aikomukseen hakata heidät muusiksi, mutta voivat silti pitää sellaistakin tahtovaa ihmistä sinänsä hyväksyttävänä, niin kyseessä on ESIMERKKI samanlaisesta asenteesta kuin siinä, että minä en voi kannattaa sitä, että yhteiskunnassamme hyväksyttäisiin samaa sukupuolta olevien avioliito tai adoptio, mutta voin silti hyväksyä ja pitääkin ihmisistä, jotka tahtoisivat noita oikeuksia itselleen.

        Minkäänlaisesta vertaamisesta tai rinnastuksesta tässä ei ole kyse, vaan puhun ainoastaan siitä asenteesta, millä pyrin suhtautumaan ihmisiin heidän teoistaan tai aikomuksistaan huolimatta. Jostain syystä erityisesti homoagendan kannattajat usein kuitenkin näkevät tällaisissa esimerkeissä rinnastuksia tai vertailuja. Miksi?

        "Etkä myöskään voi sanoa hyväksyväsi jonkun ihmisen ehdoitta, jos et hyväksy sitä millainen hän on."

        Oletpa lapsellinen. Tottakai voin hyväksyä. Ihminen ei ole yhtä kuin hänen tekonsa! Ihminen on minusta aina hyväksyttävissä, mutta hänen tekonsa eivät välttämättä ole. Nämä asiat olisi aina pidettävä toisistaan erillään, mutta jostain syystä homoagendan kannattajat tahtovat ne sotkea keskenään. Miksi?

        "Seksuaalinen suuntautuminen on sama asia kuin kuin sukupuoli"

        Niinkutä?! Ei varmasti ole :D.

        "sanotko sinä jollekin että kyllä minä sinut ihan ehdoitta hyväksyn, mutta en sitä että olet nainen. "

        Aika hölmö esimerkki. En tietenkään sanoisi. Jos joku ihminen on nainen, hän on sitä vaikka ns. "voissa paistaisi", mutta sen sijaan se, että tuo nainen päättäisi haluta adoptoida lapsen tai saada kirkollisen avioliittoon vihkimisen naispuolisen kumppaninsa kanssa - se on hänen omaa valintaansa. Sellainenkin nainen voi olla aivan ihana, ystävällinen ja kaikin tavoin ns. "hyvä ihminen", mutta sittenkään en voisi puolustaa hänelle yhteiskunnan lupaa tai hyväksyntää hänen Jumalan tahdon vastaiselle teolleen.


      • ....-
        nivetajae kirjoitti:

        "mitä tuo sitten on? "

        Joko et osaa lukea (epätodennäköistä, koska osaat kuitenkin kirjoittaa), et ymmärrä lukemaasi, tai jätät tahallasi huomiotta ymmärtämäsi, ja tulet vain piruuttasi natkuttamaan asiasta jonka itsekin käsität. Tällä palstalla esiintyy erityisen paljon tuota viimemainittua, joten en ihmettelisi sitäkään, mutta luultavimmin käsität vain väärin sen, mitä kirjoitan.

        Oletko koskaan kuullut sellaisesta käsitteestä kuin "esimerkki"? Kun kerron, että ihmiset eivät yleensä suhtaudu suopeasti toisen ihmisen aikomukseen hakata heidät muusiksi, mutta voivat silti pitää sellaistakin tahtovaa ihmistä sinänsä hyväksyttävänä, niin kyseessä on ESIMERKKI samanlaisesta asenteesta kuin siinä, että minä en voi kannattaa sitä, että yhteiskunnassamme hyväksyttäisiin samaa sukupuolta olevien avioliito tai adoptio, mutta voin silti hyväksyä ja pitääkin ihmisistä, jotka tahtoisivat noita oikeuksia itselleen.

        Minkäänlaisesta vertaamisesta tai rinnastuksesta tässä ei ole kyse, vaan puhun ainoastaan siitä asenteesta, millä pyrin suhtautumaan ihmisiin heidän teoistaan tai aikomuksistaan huolimatta. Jostain syystä erityisesti homoagendan kannattajat usein kuitenkin näkevät tällaisissa esimerkeissä rinnastuksia tai vertailuja. Miksi?

        "Etkä myöskään voi sanoa hyväksyväsi jonkun ihmisen ehdoitta, jos et hyväksy sitä millainen hän on."

        Oletpa lapsellinen. Tottakai voin hyväksyä. Ihminen ei ole yhtä kuin hänen tekonsa! Ihminen on minusta aina hyväksyttävissä, mutta hänen tekonsa eivät välttämättä ole. Nämä asiat olisi aina pidettävä toisistaan erillään, mutta jostain syystä homoagendan kannattajat tahtovat ne sotkea keskenään. Miksi?

        "Seksuaalinen suuntautuminen on sama asia kuin kuin sukupuoli"

        Niinkutä?! Ei varmasti ole :D.

        "sanotko sinä jollekin että kyllä minä sinut ihan ehdoitta hyväksyn, mutta en sitä että olet nainen. "

        Aika hölmö esimerkki. En tietenkään sanoisi. Jos joku ihminen on nainen, hän on sitä vaikka ns. "voissa paistaisi", mutta sen sijaan se, että tuo nainen päättäisi haluta adoptoida lapsen tai saada kirkollisen avioliittoon vihkimisen naispuolisen kumppaninsa kanssa - se on hänen omaa valintaansa. Sellainenkin nainen voi olla aivan ihana, ystävällinen ja kaikin tavoin ns. "hyvä ihminen", mutta sittenkään en voisi puolustaa hänelle yhteiskunnan lupaa tai hyväksyntää hänen Jumalan tahdon vastaiselle teolleen.

        Esimerkki, jaaha. No siinä tapauksessa yhdistit esimerkeillä pahoinpitelyn ja samaa sukupuolta olevien tasavertaiset oikeudet.

        Pahoinpitelijä tekee pahaa, samaa sukupuolta olevat parit eivät tee kenellekään pahaa solmiessaan uuden avioliittolain heille salliman avioliiton. Siinä mielessä esimerkkisi oli huono.

        "Ihminen ei ole yhtä kuin hänen tekonsa! Ihminen on minusta aina hyväksyttävissä, mutta hänen tekonsa eivät välttämättä ole. "

        - Et sinä voi erotella ihmistä ja hänen tekojaan. Jos tapat jonkun, niin juuri sinä sen teet, ei mikään ulkopuolinen.


      • nivetajae
        ....- kirjoitti:

        Esimerkki, jaaha. No siinä tapauksessa yhdistit esimerkeillä pahoinpitelyn ja samaa sukupuolta olevien tasavertaiset oikeudet.

        Pahoinpitelijä tekee pahaa, samaa sukupuolta olevat parit eivät tee kenellekään pahaa solmiessaan uuden avioliittolain heille salliman avioliiton. Siinä mielessä esimerkkisi oli huono.

        "Ihminen ei ole yhtä kuin hänen tekonsa! Ihminen on minusta aina hyväksyttävissä, mutta hänen tekonsa eivät välttämättä ole. "

        - Et sinä voi erotella ihmistä ja hänen tekojaan. Jos tapat jonkun, niin juuri sinä sen teet, ei mikään ulkopuolinen.

        "yhdistit esimerkeillä pahoinpitelyn ja samaa sukupuolta olevien tasavertaiset oikeudet"

        Pieleen meni taas; en yhdistänyt. Luepa nyt muutamaan kertaan tämä lause, minkä jo edelliseen vastaukseeni kirjoitin: "Minkäänlaisesta vertaamisesta tai rinnastuksesta tässä ei ole kyse, vaan puhun ainoastaan siitä asenteesta, millä pyrin suhtautumaan ihmisiin heidän teoistaan tai aikomuksistaan huolimatta.". Tuosta pitäisi käydä ilmi, että kyse ei ole myöskään pahoinpitelyn tai ja tasavertaisten oikeuksien yhdistämisestä.

        "samaa sukupuolta olevat parit eivät tee kenellekään pahaa solmiessaan uuden avioliittolain heille salliman avioliiton. Siinä mielessä esimerkkisi oli huono."

        Jumalan asettaman tarkoituksen vastaisesti toimivat ihmiset tekevät niin toimiessaan AINA pahaa sekä itselleen että muille ihmisille. Sen takia Jumalan tarkoituksen vastaisille teoilleen hyväksyntää etsivien ihmisten pyrkimyksiä ei tule kannattaa kenenkään, joka ottaa Jumalan tahdon vakavasti.

        "Et sinä voi erotella ihmistä ja hänen tekojaan. Jos tapat jonkun, niin juuri sinä sen teet, ei mikään ulkopuolinen."

        Näen, että tämä on sinulle todella vaikea asia käsitettäväksi. On kuitenkin olennaisen tärkeää kyetä erottelemaan ihmiset heidän teoistaan, ja käsitellä näitä erikseen. Esim. rikoksesta tuomittu ihminen kärsii saamansa tuomion TEOSTAAN, eikä siitä, mitä hän ON. Ero on äärimmäisen merkittävä. Jos sinä joskus - täysin hypoteettisena esimerkkinä - vaikkapa otat luvatta käyttöösi jonkun auton, jäät siitä kiinni, ja saat teostasi rangaistuksen, niin haluaisitko rangaistuksesi suoritettuasikin tulla loppuelämäsi ajan muistetuksi varkaana? Sitähän sinä silloin olisit, jos kerran ihminen on yhtä kuin hänen tekonsa. Tuskinpa haluaisit. Haluaisit, että sinusta huomioitaisiin se, mitä sinä olet, eikä sitä, mitä sinä olet tehnyt. Miksi haluat ehdoin tahdoin suhtautua toisiin heidän tekojensa mukaan, kun et itseesikään halua niin suhtauduttavan?


      • ....-
        nivetajae kirjoitti:

        "yhdistit esimerkeillä pahoinpitelyn ja samaa sukupuolta olevien tasavertaiset oikeudet"

        Pieleen meni taas; en yhdistänyt. Luepa nyt muutamaan kertaan tämä lause, minkä jo edelliseen vastaukseeni kirjoitin: "Minkäänlaisesta vertaamisesta tai rinnastuksesta tässä ei ole kyse, vaan puhun ainoastaan siitä asenteesta, millä pyrin suhtautumaan ihmisiin heidän teoistaan tai aikomuksistaan huolimatta.". Tuosta pitäisi käydä ilmi, että kyse ei ole myöskään pahoinpitelyn tai ja tasavertaisten oikeuksien yhdistämisestä.

        "samaa sukupuolta olevat parit eivät tee kenellekään pahaa solmiessaan uuden avioliittolain heille salliman avioliiton. Siinä mielessä esimerkkisi oli huono."

        Jumalan asettaman tarkoituksen vastaisesti toimivat ihmiset tekevät niin toimiessaan AINA pahaa sekä itselleen että muille ihmisille. Sen takia Jumalan tarkoituksen vastaisille teoilleen hyväksyntää etsivien ihmisten pyrkimyksiä ei tule kannattaa kenenkään, joka ottaa Jumalan tahdon vakavasti.

        "Et sinä voi erotella ihmistä ja hänen tekojaan. Jos tapat jonkun, niin juuri sinä sen teet, ei mikään ulkopuolinen."

        Näen, että tämä on sinulle todella vaikea asia käsitettäväksi. On kuitenkin olennaisen tärkeää kyetä erottelemaan ihmiset heidän teoistaan, ja käsitellä näitä erikseen. Esim. rikoksesta tuomittu ihminen kärsii saamansa tuomion TEOSTAAN, eikä siitä, mitä hän ON. Ero on äärimmäisen merkittävä. Jos sinä joskus - täysin hypoteettisena esimerkkinä - vaikkapa otat luvatta käyttöösi jonkun auton, jäät siitä kiinni, ja saat teostasi rangaistuksen, niin haluaisitko rangaistuksesi suoritettuasikin tulla loppuelämäsi ajan muistetuksi varkaana? Sitähän sinä silloin olisit, jos kerran ihminen on yhtä kuin hänen tekonsa. Tuskinpa haluaisit. Haluaisit, että sinusta huomioitaisiin se, mitä sinä olet, eikä sitä, mitä sinä olet tehnyt. Miksi haluat ehdoin tahdoin suhtautua toisiin heidän tekojensa mukaan, kun et itseesikään halua niin suhtauduttavan?

        Jätä nyt jo ne jumalat pois tästä kuviosta. Ei ne lakeja säädä.
        En muutenkaan ymmärrä sinun kielteistä suhtautumistasi tasa-arvoon. Kyse on nimittäin sinun kielteisestä asenteestasi, ei minkään jumalan.


      • ~~~
        nivetajae kirjoitti:

        Miten niin hyväksyi? Kai nyt itsekin käsität, miten älyvapaa väittämä tuo on. Vaikka Jumala ei kirjaimellisesti estä ihmistä tekemästä jotain, niin ei se tarkoita sitä, että Jumala hyväksyisi tuon asian tekemisen!

        Etkö sinä ymmärrä sitä, että ihmisen valinnoilla on seurauksia. Jos ihminen valitsee toimia toisin kuin mitä Jumala on tarkoittanut - esim. nyt sitten vaikka hyväksyy ajatuksen siitä, että lapsella saa olla kaksi isää mutta ei lainkaan äitiä roolimallinaan - niin tällaisella valinnalla on raskaat seurauksensa vähintäänkin kyseisen lapsen kasvulle ja muuhun yhteiskuntaan liittymiselle, jotka Jumala on tarkoittanut tapahtuvaksi siten, että lapsella on sekä rakastava äiti että rakastava isä, joilla kummallakin on oma roolinsa ja tärkeä osuutensa lapsen psyyken kehityksessä.

        Jumala sallii ihmisen toimia myös Jumalan tahdon vastaisesti, koska ihmisellä on oltava vapaus toimia tai olla toimimatta Jumalan tahdon mukaan. Vaikka Jumala salliikin jotain tapahtuvaksi, se ei tarkoita sitä, että tuo teko olisi myös Jumalan silmissä oikein. Jumalan tahdosta poikkeamisella on aina tuskalliset seurauksensa, jotka usein viattomat sivulliset joutuvat kärsimään. Esim. homojen adoption salliminen johtaisi tilanteeseen, jossa homoseksuaalit toki saisivat haluamansa, mutta heidän Jumalan tahdon vastaisesta haluamisestaan kärsiikin se lapsi joka heidän kasvattamakseen joutuisi. Näin synti toimii aina: pahaa tekevä ihminen saa itselleen tai aikaan jotain Jumalan tahdon vastaista, mutta tuohon pahuuteen itse syyttömät sivulliset joutuvat kärsimään.

        Kun kerrot omia mielipiteitäsi, niin älä laita niitä Jumalan mielipiteiksi. Sanomisillasi ei ole oikein mitään kontaktipintaa Raamattuun - näytät kertovan ihan omia käsityksiäsi Jumalan tahtona.

        Jos Jumalan mielipide oikeasti kiinnostaa, niin Raamatusta sitä löytyy lukemalla avoimin mielin. Moni on jopa kiinnostunut alkukielen sanojen merkityksestä, jotta kielioppikukkaset eivät saisi luulemaan mitä kummallisimpia asioita.

        Ja Jeesushan onkin tehnyt selväksi, mistä hänen seuraajansa tunnetaan. Ne merkit seuraavat sinuakin sitten, kun uskot häneen aidosti.


      • nivetajae
        ....- kirjoitti:

        Jätä nyt jo ne jumalat pois tästä kuviosta. Ei ne lakeja säädä.
        En muutenkaan ymmärrä sinun kielteistä suhtautumistasi tasa-arvoon. Kyse on nimittäin sinun kielteisestä asenteestasi, ei minkään jumalan.

        "Jätä nyt jo ne jumalat pois tästä kuviosta."

        Jumalaa ei voi jättää "pois kuviosta", sillä Jumalan tarkoituksen vastaisilla teoilla on meille seurauksensa silloinkin, kun emme itse usko Jumalan olemassaoloon. Tämä johtuu siitä, että Jumala ON olemassa, ja Hän ON luonut kaikki asiat tietyssä tarkoituksessa. Jos sinä et usko sitä, olkoon niin, mutta uskomattomuutesi ei lainkaan vähennä Jumalan olemassaoloa.

        Kaikilla asioilla on väistämättä AINA seurauksensa. Tahtonsa ilmaisemisella Jumala on halunnut suojella meitä niiltä ikäviltä seurauksilta, joita me itsellemme ja toisillemme aiheutamme toimiessamme toisin kuin mitä Hän on tarkoittanut. Olen itse käytännössä nähnyt, miten vaikeita ja tuskallisia asioita olen omilla Jumalan tahdon vastaisilla ratkaisuillani elämässäni saanut aikaan. Sen takia en voi ryhtyä puolustamaan muillekaan sellaisia asioita mitä Jumala ei ole tarkoittanut ihmiselle tehtäväksi.

        "En muutenkaan ymmärrä sinun kielteistä suhtautumistasi tasa-arvoon"

        Jostain syystä tämäkin väite tuntuu olevan yksi homoagendaa kannattavien ihmisten suosikki-argumentti :). Ehkä sillä saadaan huijattua suurta yleisöä luulemaan, että puhutaan tasa-arvoon liittyvästä kysymyksestä. Ei muuten puhuta.

        Suhtautumiseni tasa-arvoon ei ole lainkaan kielteinen. Päinvastoin, KAIKKI ihmiset ovat minulle täsmälleen yhtä arvokkaita. Meistä jokaisen Jeesus on kuolemallaan sovittanut. Se, että meidän kaikkien arvomme on täsmälleen sama - yhtä mittaamattoman suuri - ei merkitse oikeutta myös tehdä mitä tahansa mitä satumme haluamaan. Tämän asian pitäisi olla itsestään selvä, eikä se ole millään tavalla kytköksissä siihen, mikä on ihmisen arvo suhteessa muihin tai mihinkään.

        Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain? Sinäkään et siis voi vaatia toisia ihmisiä tekemään jotain sellaista, joka heidän mielestään on väärin, vaikkei se sinun mielestäsi sitä olekaan.



        Toisekseen; minä


      • nivetajae
        nivetajae kirjoitti:

        "Jätä nyt jo ne jumalat pois tästä kuviosta."

        Jumalaa ei voi jättää "pois kuviosta", sillä Jumalan tarkoituksen vastaisilla teoilla on meille seurauksensa silloinkin, kun emme itse usko Jumalan olemassaoloon. Tämä johtuu siitä, että Jumala ON olemassa, ja Hän ON luonut kaikki asiat tietyssä tarkoituksessa. Jos sinä et usko sitä, olkoon niin, mutta uskomattomuutesi ei lainkaan vähennä Jumalan olemassaoloa.

        Kaikilla asioilla on väistämättä AINA seurauksensa. Tahtonsa ilmaisemisella Jumala on halunnut suojella meitä niiltä ikäviltä seurauksilta, joita me itsellemme ja toisillemme aiheutamme toimiessamme toisin kuin mitä Hän on tarkoittanut. Olen itse käytännössä nähnyt, miten vaikeita ja tuskallisia asioita olen omilla Jumalan tahdon vastaisilla ratkaisuillani elämässäni saanut aikaan. Sen takia en voi ryhtyä puolustamaan muillekaan sellaisia asioita mitä Jumala ei ole tarkoittanut ihmiselle tehtäväksi.

        "En muutenkaan ymmärrä sinun kielteistä suhtautumistasi tasa-arvoon"

        Jostain syystä tämäkin väite tuntuu olevan yksi homoagendaa kannattavien ihmisten suosikki-argumentti :). Ehkä sillä saadaan huijattua suurta yleisöä luulemaan, että puhutaan tasa-arvoon liittyvästä kysymyksestä. Ei muuten puhuta.

        Suhtautumiseni tasa-arvoon ei ole lainkaan kielteinen. Päinvastoin, KAIKKI ihmiset ovat minulle täsmälleen yhtä arvokkaita. Meistä jokaisen Jeesus on kuolemallaan sovittanut. Se, että meidän kaikkien arvomme on täsmälleen sama - yhtä mittaamattoman suuri - ei merkitse oikeutta myös tehdä mitä tahansa mitä satumme haluamaan. Tämän asian pitäisi olla itsestään selvä, eikä se ole millään tavalla kytköksissä siihen, mikä on ihmisen arvo suhteessa muihin tai mihinkään.

        Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain? Sinäkään et siis voi vaatia toisia ihmisiä tekemään jotain sellaista, joka heidän mielestään on väärin, vaikkei se sinun mielestäsi sitä olekaan.



        Toisekseen; minä

        Kaksi viimeistä sanaa oli tarkoitus editoida pois, mutta jäivät editoimatta.


      • ....-
        nivetajae kirjoitti:

        "Jätä nyt jo ne jumalat pois tästä kuviosta."

        Jumalaa ei voi jättää "pois kuviosta", sillä Jumalan tarkoituksen vastaisilla teoilla on meille seurauksensa silloinkin, kun emme itse usko Jumalan olemassaoloon. Tämä johtuu siitä, että Jumala ON olemassa, ja Hän ON luonut kaikki asiat tietyssä tarkoituksessa. Jos sinä et usko sitä, olkoon niin, mutta uskomattomuutesi ei lainkaan vähennä Jumalan olemassaoloa.

        Kaikilla asioilla on väistämättä AINA seurauksensa. Tahtonsa ilmaisemisella Jumala on halunnut suojella meitä niiltä ikäviltä seurauksilta, joita me itsellemme ja toisillemme aiheutamme toimiessamme toisin kuin mitä Hän on tarkoittanut. Olen itse käytännössä nähnyt, miten vaikeita ja tuskallisia asioita olen omilla Jumalan tahdon vastaisilla ratkaisuillani elämässäni saanut aikaan. Sen takia en voi ryhtyä puolustamaan muillekaan sellaisia asioita mitä Jumala ei ole tarkoittanut ihmiselle tehtäväksi.

        "En muutenkaan ymmärrä sinun kielteistä suhtautumistasi tasa-arvoon"

        Jostain syystä tämäkin väite tuntuu olevan yksi homoagendaa kannattavien ihmisten suosikki-argumentti :). Ehkä sillä saadaan huijattua suurta yleisöä luulemaan, että puhutaan tasa-arvoon liittyvästä kysymyksestä. Ei muuten puhuta.

        Suhtautumiseni tasa-arvoon ei ole lainkaan kielteinen. Päinvastoin, KAIKKI ihmiset ovat minulle täsmälleen yhtä arvokkaita. Meistä jokaisen Jeesus on kuolemallaan sovittanut. Se, että meidän kaikkien arvomme on täsmälleen sama - yhtä mittaamattoman suuri - ei merkitse oikeutta myös tehdä mitä tahansa mitä satumme haluamaan. Tämän asian pitäisi olla itsestään selvä, eikä se ole millään tavalla kytköksissä siihen, mikä on ihmisen arvo suhteessa muihin tai mihinkään.

        Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain? Sinäkään et siis voi vaatia toisia ihmisiä tekemään jotain sellaista, joka heidän mielestään on väärin, vaikkei se sinun mielestäsi sitä olekaan.



        Toisekseen; minä

        "Se, että meidän kaikkien arvomme on täsmälleen sama - yhtä mittaamattoman suuri - ei merkitse oikeutta myös tehdä mitä tahansa mitä satumme haluamaan."

        - Sinä haluat naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ja saat niin tehdä, mutta kiellät samaa sukupuolta olevilta pareilta saman oikeuden. Omituista.

        "Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain? Sinäkään et siis voi vaatia toisia ihmisiä tekemään jotain sellaista, joka heidän mielestään on väärin, vaikkei se sinun mielestäsi sitä olekaan."

        - Ei kukaan pakota sinua menemään naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa.


      • nivetajae
        ....- kirjoitti:

        "Se, että meidän kaikkien arvomme on täsmälleen sama - yhtä mittaamattoman suuri - ei merkitse oikeutta myös tehdä mitä tahansa mitä satumme haluamaan."

        - Sinä haluat naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ja saat niin tehdä, mutta kiellät samaa sukupuolta olevilta pareilta saman oikeuden. Omituista.

        "Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain? Sinäkään et siis voi vaatia toisia ihmisiä tekemään jotain sellaista, joka heidän mielestään on väärin, vaikkei se sinun mielestäsi sitä olekaan."

        - Ei kukaan pakota sinua menemään naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa.

        "Sinä haluat naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ja saat niin tehdä, mutta kiellät samaa sukupuolta olevilta pareilta saman oikeuden. Omituista."

        Tämäkö oli sinun ymmärryksesi kaikesta tähän mennessä kirjoittamastamme? Olen edellä perustellut, miksi en voi puolustaa samaa sukupuolta olevien keskinäistä avioliittoa. Sinun pitää nyt sieltä kerrata, mikäli mielit asiaa oikeasti ymmärtää. Lisäperustelut taitavat olla turhia.

        ""Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain? Sinäkään et siis voi vaatia toisia ihmisiä tekemään jotain sellaista, joka heidän mielestään on väärin, vaikkei se sinun mielestäsi sitä olekaan."

        "- Ei kukaan pakota sinua menemään naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa. ""

        Kai nyt itsekin sentään ymmärrät, miten täysin ohi huitaisit tuolla väittämälläsi. Puhe ei ole hetkeäkään ollut siitä, että MINUA pakotettaisiin menemään naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa. Puhe on siitä, että minua yritetään saada puolustamaan/kannattamaan sellaisen oikeuden myöntämistä tässä yhteiskunnassa, minkä minä koen vääräksi.


      • nivetajae kirjoitti:

        "mitä tuo sitten on? "

        Joko et osaa lukea (epätodennäköistä, koska osaat kuitenkin kirjoittaa), et ymmärrä lukemaasi, tai jätät tahallasi huomiotta ymmärtämäsi, ja tulet vain piruuttasi natkuttamaan asiasta jonka itsekin käsität. Tällä palstalla esiintyy erityisen paljon tuota viimemainittua, joten en ihmettelisi sitäkään, mutta luultavimmin käsität vain väärin sen, mitä kirjoitan.

        Oletko koskaan kuullut sellaisesta käsitteestä kuin "esimerkki"? Kun kerron, että ihmiset eivät yleensä suhtaudu suopeasti toisen ihmisen aikomukseen hakata heidät muusiksi, mutta voivat silti pitää sellaistakin tahtovaa ihmistä sinänsä hyväksyttävänä, niin kyseessä on ESIMERKKI samanlaisesta asenteesta kuin siinä, että minä en voi kannattaa sitä, että yhteiskunnassamme hyväksyttäisiin samaa sukupuolta olevien avioliito tai adoptio, mutta voin silti hyväksyä ja pitääkin ihmisistä, jotka tahtoisivat noita oikeuksia itselleen.

        Minkäänlaisesta vertaamisesta tai rinnastuksesta tässä ei ole kyse, vaan puhun ainoastaan siitä asenteesta, millä pyrin suhtautumaan ihmisiin heidän teoistaan tai aikomuksistaan huolimatta. Jostain syystä erityisesti homoagendan kannattajat usein kuitenkin näkevät tällaisissa esimerkeissä rinnastuksia tai vertailuja. Miksi?

        "Etkä myöskään voi sanoa hyväksyväsi jonkun ihmisen ehdoitta, jos et hyväksy sitä millainen hän on."

        Oletpa lapsellinen. Tottakai voin hyväksyä. Ihminen ei ole yhtä kuin hänen tekonsa! Ihminen on minusta aina hyväksyttävissä, mutta hänen tekonsa eivät välttämättä ole. Nämä asiat olisi aina pidettävä toisistaan erillään, mutta jostain syystä homoagendan kannattajat tahtovat ne sotkea keskenään. Miksi?

        "Seksuaalinen suuntautuminen on sama asia kuin kuin sukupuoli"

        Niinkutä?! Ei varmasti ole :D.

        "sanotko sinä jollekin että kyllä minä sinut ihan ehdoitta hyväksyn, mutta en sitä että olet nainen. "

        Aika hölmö esimerkki. En tietenkään sanoisi. Jos joku ihminen on nainen, hän on sitä vaikka ns. "voissa paistaisi", mutta sen sijaan se, että tuo nainen päättäisi haluta adoptoida lapsen tai saada kirkollisen avioliittoon vihkimisen naispuolisen kumppaninsa kanssa - se on hänen omaa valintaansa. Sellainenkin nainen voi olla aivan ihana, ystävällinen ja kaikin tavoin ns. "hyvä ihminen", mutta sittenkään en voisi puolustaa hänelle yhteiskunnan lupaa tai hyväksyntää hänen Jumalan tahdon vastaiselle teolleen.

        NIVETAJAE. Mitä oikein pelaat? Sanoit tuossa, että kaksi syntistä: pahoinpitelijä ja homo.

        Siitä jo saa selville sen, että et ole perillä mitä tarkoittaa synti. Synti on tekoja, ei se mikä on seksuaalinen suuntaus tai muu sellainen seikka. Jos homo pahoinpitelee, niin onhan se tietysti paha asia ja ehkä syntikin, vaikka en nyt muista Raamatusta, ettei saisi pahoinpidellä. Muuten homo on synnitön.

        Sama niin päin, että jos hetero pahoinpitelee, on hän sinun mukaasi syyllistynyt syntiin, mutta minä sanon, että jos ei pahoinpitele, on hetero synnitön. Sukupuolinen suuntaus ei vakuta synnillisyyteen.


      • ....-
        nivetajae kirjoitti:

        "Sinä haluat naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ja saat niin tehdä, mutta kiellät samaa sukupuolta olevilta pareilta saman oikeuden. Omituista."

        Tämäkö oli sinun ymmärryksesi kaikesta tähän mennessä kirjoittamastamme? Olen edellä perustellut, miksi en voi puolustaa samaa sukupuolta olevien keskinäistä avioliittoa. Sinun pitää nyt sieltä kerrata, mikäli mielit asiaa oikeasti ymmärtää. Lisäperustelut taitavat olla turhia.

        ""Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain? Sinäkään et siis voi vaatia toisia ihmisiä tekemään jotain sellaista, joka heidän mielestään on väärin, vaikkei se sinun mielestäsi sitä olekaan."

        "- Ei kukaan pakota sinua menemään naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa. ""

        Kai nyt itsekin sentään ymmärrät, miten täysin ohi huitaisit tuolla väittämälläsi. Puhe ei ole hetkeäkään ollut siitä, että MINUA pakotettaisiin menemään naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa. Puhe on siitä, että minua yritetään saada puolustamaan/kannattamaan sellaisen oikeuden myöntämistä tässä yhteiskunnassa, minkä minä koen vääräksi.

        " Puhe on siitä, että minua yritetään saada puolustamaan/kannattamaan sellaisen oikeuden myöntämistä tässä yhteiskunnassa, minkä minä koen vääräksi."

        - Ei sinulta ole kukaan sellaista vaatinut.


      • nivetajae
        ....- kirjoitti:

        " Puhe on siitä, että minua yritetään saada puolustamaan/kannattamaan sellaisen oikeuden myöntämistä tässä yhteiskunnassa, minkä minä koen vääräksi."

        - Ei sinulta ole kukaan sellaista vaatinut.

        Onpa - mm. sinä tahtoisit, että minä en vastustaisi tuollaisten oikeuksien myöntämistä, vaan kannattaisin niitä, tai että en ainakaan julkisesti ilmaisi vastustustani. Samoin tahtoisivat lähes kaikki muutkin sekä homoagendan puolustajat että muuten vain kristinuskoa tai uskontoja yleensä vastustavat ihmiset. Jos en suostu kannattamaan tuollaisia pyrkimyksiä, ja pidän näkemyksiäni asiasta esillä, saan kohdata päivästä toiseen mitä ilkeintä vihjailua, suoranaista haukkumista ja erilaisia uhkauksia. Jos sen sijaan puolustaisin asiaa, minua luultavasti kiitettäisiin ja arvostettaisiin edistyksellisenä, "tasa-arvoisena" ja ties millä muulla tavoin hienona ihmisenä. Onhan tämä täällä nähty.


      • ....-
        nivetajae kirjoitti:

        Onpa - mm. sinä tahtoisit, että minä en vastustaisi tuollaisten oikeuksien myöntämistä, vaan kannattaisin niitä, tai että en ainakaan julkisesti ilmaisi vastustustani. Samoin tahtoisivat lähes kaikki muutkin sekä homoagendan puolustajat että muuten vain kristinuskoa tai uskontoja yleensä vastustavat ihmiset. Jos en suostu kannattamaan tuollaisia pyrkimyksiä, ja pidän näkemyksiäni asiasta esillä, saan kohdata päivästä toiseen mitä ilkeintä vihjailua, suoranaista haukkumista ja erilaisia uhkauksia. Jos sen sijaan puolustaisin asiaa, minua luultavasti kiitettäisiin ja arvostettaisiin edistyksellisenä, "tasa-arvoisena" ja ties millä muulla tavoin hienona ihmisenä. Onhan tämä täällä nähty.

        En ole sinulta sellaista vaatinut. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta minun mielestäni on todella hyvä asia että sinä et ole avioliittolaista päättämässä.

        Jos sinä solvaat homoja, ateisteja ja uuden avioliittolain kannattajia, niin ihan turha sinun on vollottaa jos saat ilkeitä vastauksia.


      • nivetajae
        ....- kirjoitti:

        En ole sinulta sellaista vaatinut. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta minun mielestäni on todella hyvä asia että sinä et ole avioliittolaista päättämässä.

        Jos sinä solvaat homoja, ateisteja ja uuden avioliittolain kannattajia, niin ihan turha sinun on vollottaa jos saat ilkeitä vastauksia.

        Itseasiassa minäkin olen mukana siitä päättämässä. Kehotan painokkaasti myös muita harkitsemaan tarkkaan, mitä ovat tekemässä.

        Nytkö sinä alat väittää minun solvanneen homoja? Missähän tällaista mahtaa olla tapahtunut? Ehkä siinä, että olen sanonut ääneen, etten kannata heidän oikeuttaan avioliittoon tai adoptioon - niinkö? Vai pidetäänkö sitä solvaamisena, että olen sanonut hyväksyväni homot ihmisinä, ja kertonut heidän olevan ihmisinä täsmälleen saman arvoisia kuin me kaikki muutkin olemme?

        Vai olisiko kenties kyse siitä, että kun et pysty esittämään enempää asia-argumentteja, niin joudut turvautumaan aiheettomiin syytöksiin. Toivottavasti ei, sillä sellainen olisi aika raukkamaista.


      • ....-
        nivetajae kirjoitti:

        Itseasiassa minäkin olen mukana siitä päättämässä. Kehotan painokkaasti myös muita harkitsemaan tarkkaan, mitä ovat tekemässä.

        Nytkö sinä alat väittää minun solvanneen homoja? Missähän tällaista mahtaa olla tapahtunut? Ehkä siinä, että olen sanonut ääneen, etten kannata heidän oikeuttaan avioliittoon tai adoptioon - niinkö? Vai pidetäänkö sitä solvaamisena, että olen sanonut hyväksyväni homot ihmisinä, ja kertonut heidän olevan ihmisinä täsmälleen saman arvoisia kuin me kaikki muutkin olemme?

        Vai olisiko kenties kyse siitä, että kun et pysty esittämään enempää asia-argumentteja, niin joudut turvautumaan aiheettomiin syytöksiin. Toivottavasti ei, sillä sellainen olisi aika raukkamaista.

        "Vai pidetäänkö sitä solvaamisena, että olen sanonut hyväksyväni homot ihmisinä, ja kertonut heidän olevan ihmisinä täsmälleen saman arvoisia kuin me kaikki muutkin olemme?"

        - Et tietenkään pidä saman arvoisina, jos et halua heillä olevan samoja oikeuksia kuin itselläsi.


      • nivetajae
        ....- kirjoitti:

        "Vai pidetäänkö sitä solvaamisena, että olen sanonut hyväksyväni homot ihmisinä, ja kertonut heidän olevan ihmisinä täsmälleen saman arvoisia kuin me kaikki muutkin olemme?"

        - Et tietenkään pidä saman arvoisina, jos et halua heillä olevan samoja oikeuksia kuin itselläsi.

        Huomaan, ettet ymmärtänyt mitään keskustelemastamme. Sääli.


      • nivetajae
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        NIVETAJAE. Mitä oikein pelaat? Sanoit tuossa, että kaksi syntistä: pahoinpitelijä ja homo.

        Siitä jo saa selville sen, että et ole perillä mitä tarkoittaa synti. Synti on tekoja, ei se mikä on seksuaalinen suuntaus tai muu sellainen seikka. Jos homo pahoinpitelee, niin onhan se tietysti paha asia ja ehkä syntikin, vaikka en nyt muista Raamatusta, ettei saisi pahoinpidellä. Muuten homo on synnitön.

        Sama niin päin, että jos hetero pahoinpitelee, on hän sinun mukaasi syyllistynyt syntiin, mutta minä sanon, että jos ei pahoinpitele, on hetero synnitön. Sukupuolinen suuntaus ei vakuta synnillisyyteen.

        Synti ei ole tekoja, vaan epäuskoa. Epäusko on ihmisen valinta pitää omia ajatuksiaan ja tuntemuksiaan parempina ja oikeampina kuin Jumalan Raamatussa ilmoittama tahto. Synti l. syntisyys on se langenneen ihmisen perusta, jolle meidän tekomme perustuvat. Meidän tekomme ovat näin ollen syntisiä, mutta itse synti on syvempi käsite.

        Ihmisen epäuskolla ja siitä seuraavilla Jumalan tahdon vastaisilla teoilla on aina seurauksensa. Jumala on tarkoittanut ja luonut ihmiselle terveen seksuaalisen halun vastakkaista sukupuolta kohtaan. Ensimmäisestä ihmisestä lähtien meissä vaikuttanut syntisyys on kuitenkin saanut meidät tekemään tekoja, joiden seurauksena mm. ihmisessä oleva terve seksuaalinen halu on rikkoontunut lukemattomin eri tavoin.

        Yksikään ihminen ei ole synnitön, eikä yksikään ihminen ole voinut välttyä tekemästä syntisiä tekoja. Ei myöskään yksikään homoseksuaali,

        On ymmärrettävää, että haluat pyöritellä synnin, syntisten tekojen ja ihmisen syntisyyden käsitteet ja näiden seuraukset aivan sekaisin saadaksesi omat mielipiteesi näin "perustelluiksi". Näin tehdessäsi sidot kuitenkin sekä itsesi että muut asiaa ymmärtämättömät jumiin virheellisiin käsityksiisi, ja suljet sekä itseltäsi että monilta muilta silmät ja sydämet näkemästä Jumalan ilmoittamaa totuutta.


      • nivetajae kirjoitti:

        Synti ei ole tekoja, vaan epäuskoa. Epäusko on ihmisen valinta pitää omia ajatuksiaan ja tuntemuksiaan parempina ja oikeampina kuin Jumalan Raamatussa ilmoittama tahto. Synti l. syntisyys on se langenneen ihmisen perusta, jolle meidän tekomme perustuvat. Meidän tekomme ovat näin ollen syntisiä, mutta itse synti on syvempi käsite.

        Ihmisen epäuskolla ja siitä seuraavilla Jumalan tahdon vastaisilla teoilla on aina seurauksensa. Jumala on tarkoittanut ja luonut ihmiselle terveen seksuaalisen halun vastakkaista sukupuolta kohtaan. Ensimmäisestä ihmisestä lähtien meissä vaikuttanut syntisyys on kuitenkin saanut meidät tekemään tekoja, joiden seurauksena mm. ihmisessä oleva terve seksuaalinen halu on rikkoontunut lukemattomin eri tavoin.

        Yksikään ihminen ei ole synnitön, eikä yksikään ihminen ole voinut välttyä tekemästä syntisiä tekoja. Ei myöskään yksikään homoseksuaali,

        On ymmärrettävää, että haluat pyöritellä synnin, syntisten tekojen ja ihmisen syntisyyden käsitteet ja näiden seuraukset aivan sekaisin saadaksesi omat mielipiteesi näin "perustelluiksi". Näin tehdessäsi sidot kuitenkin sekä itsesi että muut asiaa ymmärtämättömät jumiin virheellisiin käsityksiisi, ja suljet sekä itseltäsi että monilta muilta silmät ja sydämet näkemästä Jumalan ilmoittamaa totuutta.

        NIVETAJAE. En minä nyt mitään "pyörittele"; kantani näkyy suoraan Raamatusta. Esimerkiksi selvästä ikuiseen kärsimykseen menosta Matteus 25:32-44 näkee, että epäuskolla ei ole mitään vaikutusta muulla tavalla kuin, jos ei ei usko, että on autettava puutteenalaisia, käytävä katsomassa sairaita ja vankeja. Muuten kyllä pelkät teot ja tekemättä jättämiset ratkaisevat taivaskohtalon.

        Sama jos ei myy omaisuuttaaan, josta Jeesus puhuu monesti juuri taivaspaikan saamisen edellytyksensä. Teko sekin. Nämä nyt on UT:ssa. Mutta jos on epäuskoa, niin ei sitten auteta juurikaan eikä myydä omaisuutta. Tai ei ole auttamisen haluakaan. Auttamishaluun taas ei tarvita uskoa Jeesukseen.

        Ja että "Jumala on tarkoittanut ja luonut ihmiselle terveen seksuaalisen halun vastakkaista sukupuolta kohtaan". No se lienee sinun ajatuksesi; tuskin tiedät mitä Jumala on tarkoittanut.

        Aabrahamilla oli monta vaimoa ja sivuvaimoa, Daavid rakasti miestä ja sanoi miehen rakkauden tuntuneen ihanammalta kuin naisen rakkauden, Jeesus eli 12 miehen kanssa, Paavalilla ei ollut ketään. Siinä Raamatun mallia "terveestä seksuaalisesta halusta" naista kohtaan Raamatun merkittävimmillä miehillä.

        Homoseksuaalisuus ei ole synti, vaikka ajattelisit niin 100 000 kertaa. Jos olisi, niin Jumala olisi kyllä sen selvin sanoin kertonut, tai viimeistään Jeesus paasannut joka välissä.. Nyt on niin, että he ovat hiljaa lesboista, ja homotkin ovat synnittömiä, jos eivät makaa kuten naisen kanssa maataan. Ja kun ukkomies makaa miehen kanssa, niin hän on kyllä syntinen. Koita lisätä ymmärrystäsi Jumalan tahdosta, niin helpottaa.


      • nivetajae
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        NIVETAJAE. En minä nyt mitään "pyörittele"; kantani näkyy suoraan Raamatusta. Esimerkiksi selvästä ikuiseen kärsimykseen menosta Matteus 25:32-44 näkee, että epäuskolla ei ole mitään vaikutusta muulla tavalla kuin, jos ei ei usko, että on autettava puutteenalaisia, käytävä katsomassa sairaita ja vankeja. Muuten kyllä pelkät teot ja tekemättä jättämiset ratkaisevat taivaskohtalon.

        Sama jos ei myy omaisuuttaaan, josta Jeesus puhuu monesti juuri taivaspaikan saamisen edellytyksensä. Teko sekin. Nämä nyt on UT:ssa. Mutta jos on epäuskoa, niin ei sitten auteta juurikaan eikä myydä omaisuutta. Tai ei ole auttamisen haluakaan. Auttamishaluun taas ei tarvita uskoa Jeesukseen.

        Ja että "Jumala on tarkoittanut ja luonut ihmiselle terveen seksuaalisen halun vastakkaista sukupuolta kohtaan". No se lienee sinun ajatuksesi; tuskin tiedät mitä Jumala on tarkoittanut.

        Aabrahamilla oli monta vaimoa ja sivuvaimoa, Daavid rakasti miestä ja sanoi miehen rakkauden tuntuneen ihanammalta kuin naisen rakkauden, Jeesus eli 12 miehen kanssa, Paavalilla ei ollut ketään. Siinä Raamatun mallia "terveestä seksuaalisesta halusta" naista kohtaan Raamatun merkittävimmillä miehillä.

        Homoseksuaalisuus ei ole synti, vaikka ajattelisit niin 100 000 kertaa. Jos olisi, niin Jumala olisi kyllä sen selvin sanoin kertonut, tai viimeistään Jeesus paasannut joka välissä.. Nyt on niin, että he ovat hiljaa lesboista, ja homotkin ovat synnittömiä, jos eivät makaa kuten naisen kanssa maataan. Ja kun ukkomies makaa miehen kanssa, niin hän on kyllä syntinen. Koita lisätä ymmärrystäsi Jumalan tahdosta, niin helpottaa.

        Olet pelottavalla tavalla onnistunut sotkemaan kaiken Raamatusta lukemasi sen mukaan, millä tavalla sinulla on ns. "oma lehmä ojassa". Tätä on todella surullista katsoa, mutta valintasi on omasi, et voi syyttää siitä ketään muuta.


      • nivetajae kirjoitti:

        Olet pelottavalla tavalla onnistunut sotkemaan kaiken Raamatusta lukemasi sen mukaan, millä tavalla sinulla on ns. "oma lehmä ojassa". Tätä on todella surullista katsoa, mutta valintasi on omasi, et voi syyttää siitä ketään muuta.

        NIVETAJAE. Sinä et siis näe Raamatun juttujen sopivan omaan ajatusmaailmaasi. Minähän olen koko ajan pannut mitä Raamattu ja Jumala sanoo, en omaa kantaani. Jos Raamattu on sinulle vieras, niin onkohan sinun parasta jättää koko kirja sivuun, jos et pysty sitä omaksumaan?


      • reejkdojfgdoi
        nivetajae kirjoitti:

        "Jätä nyt jo ne jumalat pois tästä kuviosta."

        Jumalaa ei voi jättää "pois kuviosta", sillä Jumalan tarkoituksen vastaisilla teoilla on meille seurauksensa silloinkin, kun emme itse usko Jumalan olemassaoloon. Tämä johtuu siitä, että Jumala ON olemassa, ja Hän ON luonut kaikki asiat tietyssä tarkoituksessa. Jos sinä et usko sitä, olkoon niin, mutta uskomattomuutesi ei lainkaan vähennä Jumalan olemassaoloa.

        Kaikilla asioilla on väistämättä AINA seurauksensa. Tahtonsa ilmaisemisella Jumala on halunnut suojella meitä niiltä ikäviltä seurauksilta, joita me itsellemme ja toisillemme aiheutamme toimiessamme toisin kuin mitä Hän on tarkoittanut. Olen itse käytännössä nähnyt, miten vaikeita ja tuskallisia asioita olen omilla Jumalan tahdon vastaisilla ratkaisuillani elämässäni saanut aikaan. Sen takia en voi ryhtyä puolustamaan muillekaan sellaisia asioita mitä Jumala ei ole tarkoittanut ihmiselle tehtäväksi.

        "En muutenkaan ymmärrä sinun kielteistä suhtautumistasi tasa-arvoon"

        Jostain syystä tämäkin väite tuntuu olevan yksi homoagendaa kannattavien ihmisten suosikki-argumentti :). Ehkä sillä saadaan huijattua suurta yleisöä luulemaan, että puhutaan tasa-arvoon liittyvästä kysymyksestä. Ei muuten puhuta.

        Suhtautumiseni tasa-arvoon ei ole lainkaan kielteinen. Päinvastoin, KAIKKI ihmiset ovat minulle täsmälleen yhtä arvokkaita. Meistä jokaisen Jeesus on kuolemallaan sovittanut. Se, että meidän kaikkien arvomme on täsmälleen sama - yhtä mittaamattoman suuri - ei merkitse oikeutta myös tehdä mitä tahansa mitä satumme haluamaan. Tämän asian pitäisi olla itsestään selvä, eikä se ole millään tavalla kytköksissä siihen, mikä on ihmisen arvo suhteessa muihin tai mihinkään.

        Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain? Sinäkään et siis voi vaatia toisia ihmisiä tekemään jotain sellaista, joka heidän mielestään on väärin, vaikkei se sinun mielestäsi sitä olekaan.



        Toisekseen; minä

        "Otetaan vielä rautalangasta. Jos SINÄ koet jonkin asian tekemisen vääräksi, niin varmasti kokisit kenen tahansa toimivan sinua kohtaan väärin, mikäli hän pakottaisi sinut tekemään tuota väärää asiaa, eikö vain?"

        Kukaan ei tule pakottamaan sinua homoseksiin eikä menemään homoliittoon vaikka laki tulisikin voimaan. Lain voimaantulo ei myöskään estä ketään heteroa menemästä naimisiin. Keltään ei oteta siis mitään pois, lisätään vain ihmisten tasa-arvoa.


      • yksi pointti
        nivetajae kirjoitti:

        Miten niin hyväksyi? Kai nyt itsekin käsität, miten älyvapaa väittämä tuo on. Vaikka Jumala ei kirjaimellisesti estä ihmistä tekemästä jotain, niin ei se tarkoita sitä, että Jumala hyväksyisi tuon asian tekemisen!

        Etkö sinä ymmärrä sitä, että ihmisen valinnoilla on seurauksia. Jos ihminen valitsee toimia toisin kuin mitä Jumala on tarkoittanut - esim. nyt sitten vaikka hyväksyy ajatuksen siitä, että lapsella saa olla kaksi isää mutta ei lainkaan äitiä roolimallinaan - niin tällaisella valinnalla on raskaat seurauksensa vähintäänkin kyseisen lapsen kasvulle ja muuhun yhteiskuntaan liittymiselle, jotka Jumala on tarkoittanut tapahtuvaksi siten, että lapsella on sekä rakastava äiti että rakastava isä, joilla kummallakin on oma roolinsa ja tärkeä osuutensa lapsen psyyken kehityksessä.

        Jumala sallii ihmisen toimia myös Jumalan tahdon vastaisesti, koska ihmisellä on oltava vapaus toimia tai olla toimimatta Jumalan tahdon mukaan. Vaikka Jumala salliikin jotain tapahtuvaksi, se ei tarkoita sitä, että tuo teko olisi myös Jumalan silmissä oikein. Jumalan tahdosta poikkeamisella on aina tuskalliset seurauksensa, jotka usein viattomat sivulliset joutuvat kärsimään. Esim. homojen adoption salliminen johtaisi tilanteeseen, jossa homoseksuaalit toki saisivat haluamansa, mutta heidän Jumalan tahdon vastaisesta haluamisestaan kärsiikin se lapsi joka heidän kasvattamakseen joutuisi. Näin synti toimii aina: pahaa tekevä ihminen saa itselleen tai aikaan jotain Jumalan tahdon vastaista, mutta tuohon pahuuteen itse syyttömät sivulliset joutuvat kärsimään.

        Kun puhutaan homojen oikeuksista yksi ongelma on, että uskovat pyrkivät ulottamaan omat uskonnolliset normit koskemaan kaikkia ihmisiä. Myös heitä jotka uskovat toisin, ts. uskovat ettei homous eikä sen toteuttaminen ole synti ja heitä jotka eivät edes usko Jumalaan.

        Nykyisin se vain ei mene näin. Jumalan mielipidettä ei kysytä, perustelut on löydettävä muualta.

        Uskonnoliset perustelut eivät ole relevanttteja perusteita miksikään yleisiksi kaikkiin ihmisiin päteviksi perusteiksi. Ei edes homoihin. Ne vain määrittelevät mitä uskovien omissa yhteisöissä voidaan sallia ja mitä ei. Muiden ei tarvitse niistä piitata.


      • Kui
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        NIVETAJAE. Sinä et siis näe Raamatun juttujen sopivan omaan ajatusmaailmaasi. Minähän olen koko ajan pannut mitä Raamattu ja Jumala sanoo, en omaa kantaani. Jos Raamattu on sinulle vieras, niin onkohan sinun parasta jättää koko kirja sivuun, jos et pysty sitä omaksumaan?

        :)


    • Paras tapa suhtautua homoihin on tasa-arvoisuus. Liberaali kirkko suhtautuu homoihin ja heteroihin epätasa-arvoisesti. Liberaali kirkko jaottelee homot sellaisiksi, joille annetaan lupa syntiin (ja siis halutaan johdattaa kaikki homot kadotuksen kauheisiin syövereihin) ja heteroihin sillai ettei heille myönnetä lupaa tehdä syntiä. Tällainen menettely on julmuutta homoja kohtaan.

      Mutta me uskovat kristityt olemme tasa-arvon kannalla. Sekä heterolle ja homolle tulee julistaa Jumalan tahtoa samalla tavalla. Sekä heteroita että homoja koskee Jumalan tahto, että seksuaalisten himojen tyydyttäminen miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella on syntiä.

      • "Sekä heteroita että homoja koskee Jumalan tahto, että seksuaalisten himojen tyydyttäminen miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella on syntiä."

        Kirkko ei nähdäkseni varsinaisesti tuomitse esiaviollista seksiä parisuhteessa. Kun hyväksytään seksi parisuhteessa myös homoseksuaaleille on suhtautuminen tasa-arvoista.


      • Mä annan sulle vinkin. Luterilaisissa tunnustuskirjoissa on sellainen kohta, joka kieltää vetoamasta asian olevan synnynnäistä ja täten hyväksyttävää. Ainoa mitä sinä joudut tekemään, niin on kahlata ne läpi. Siellä se kuitenkin on kirjattu.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Sekä heteroita että homoja koskee Jumalan tahto, että seksuaalisten himojen tyydyttäminen miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella on syntiä."

        Kirkko ei nähdäkseni varsinaisesti tuomitse esiaviollista seksiä parisuhteessa. Kun hyväksytään seksi parisuhteessa myös homoseksuaaleille on suhtautuminen tasa-arvoista.

        Kirkko kaiketi hyväksyy kaiken mitä ihminen keksii tehdä toiselle ihmiselle.


      • ~~~

        Et sinä ole uskova kristitty. Mikä siinä on niin vaikea myöntää? Valehteliko mielestäsi Jeesus kertoessaan, millaiset merkit häneen uskovia seuraavat? Sinua ne eivät seuraa, se on tullut selväksi. En ymmärrä, miten silti kehtaat esiintyä uskovaisena ja vielä vääristellä Raamatun sanoja kuin mielipiteesi olisivatkin yhtäkkiä Jumalan mielipiteitä. Ja herranen aika miten uskottelet itsellesi vielä olevasi hyvällä asialla! Sääli käy sinua.


    • Homot pitää viedä torille ja kivittää sinne...Mistä tulikin mieleeni. Mikäli Jumala on ihmistä rakastava ja on aina tiennyt mikä on oikein, niin miksi hän on antanut noin brutaalin ohjeen? Se ei riitä, että hän olisi tehnyt yhden mokan, vaan Jeesus tuli ja vahvisti tuon lain. "yksikään lain koukero...etc. " Sitä kohtaa ei voi sanoa vahingoksi, vaan tarkoitukselliseksi. Onko homojen kivittäminen osoitus Jumalan rakkaudesta ihmiskuntaa kohtaan?

      • nivetajae

        Jeesuksen vastaus luokseen tulleelle syntiselle ihmiselle on: "Mene, äläkä enää syntiä tee.". On aivan typerää puhua jostain homojen kivittämisestä - tietenkin sellainen olisi väärin ja Jumalan tarkoituksen vastaista.


      • nivetajae kirjoitti:

        Jeesuksen vastaus luokseen tulleelle syntiselle ihmiselle on: "Mene, äläkä enää syntiä tee.". On aivan typerää puhua jostain homojen kivittämisestä - tietenkin sellainen olisi väärin ja Jumalan tarkoituksen vastaista.

        Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.20.html#o25

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.5.html#o18

        Jeesus rakastaa sinua...


      • mave kirjoitti:

        Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.20.html#o25

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.5.html#o18

        Jeesus rakastaa sinua...

        Niin MAVE, mutta ei tuo käske tekemään homoille mitään, vaan ainoastaan niille miehille, jotka makailevat miesten kanssa. Ja ainuttakaan lesboa ei käskeetä kivittämään, eikä he ole Paavalin listassa, "joka ei peri JUmalan valtakuntaa".

        Jos olisi homoja surmattu, niin siinä olisi moni väärä tapettu tullut, ja samalla moni lakia rikkonut päässyt kuin koira veräjästä. Ei kai se sellainen laki ollut tarkoitus olla? Lainrikkojat surmataan, ei muita.


      • mYos "naispuolensa"
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Niin MAVE, mutta ei tuo käske tekemään homoille mitään, vaan ainoastaan niille miehille, jotka makailevat miesten kanssa. Ja ainuttakaan lesboa ei käskeetä kivittämään, eikä he ole Paavalin listassa, "joka ei peri JUmalan valtakuntaa".

        Jos olisi homoja surmattu, niin siinä olisi moni väärä tapettu tullut, ja samalla moni lakia rikkonut päässyt kuin koira veräjästä. Ei kai se sellainen laki ollut tarkoitus olla? Lainrikkojat surmataan, ei muita.

        Room. 1:18-32 " Jumalan viha ilmestyyy taivaasta...ovat kuoleman ansainneet"

        18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän NAISPUOLENSA OVAT VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN; (Huom! synti on aina tietonen oma väärä valinta)
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ANSAINNEET, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."


    • Jeesukseen uskova

      Ev.lut.
      Evluttiin kuulun jos se on herätysliike niin sitten on. Ainakin Jeesuksen rinnalla alkanut kantamaan ihmisten syntejä.

      • Ev. lut.

        Jeesukseen uskova

        Jeesukseen uskon minäkin mutta minä en vihaa homoja niin kuin täällä esimerkiksi nim. tt11 vaan hyväksyn heidät Jumalan luomina arvokkaina ihmisinä heidän homoseksuaalisuudestaan huolimatta. Homoseksuaalisuus ei ole sairaus, synti eikä rikos, vaan Jumalan lahja niin kuin on heteroseksuaalisuuskin. Tästä on aika paljon puhuttu mutta tulkoon sanottua vielä kerran,ja niin kauan kuin homoseksuaaleja jossakin uskonliikkeessä kiusataan ja syrjitään.


    • "Jeesukseen uskon minäkin mutta minä en vihaa homoja niin kuin täällä esimerkiksi nim. tt11 vaan hyväksyn heidät Jumalan luomina arvokkaina ihmisinä heidän homoseksuaalisuudestaan huolimatta. "


      Vihapuhe tälläkin foorumilla on sopimatonta. EI tule lietsoa vihaa millään keinoin.

      Meidän tulee rakastaa kaikkia ihmisiä ja siksi on niin tärkeää, että julistamme evankeliumia tasa-arvoisisti kaikille samalla tavalla. Jumala on ilmaissut tahtonsa, jossa himoitseminen on synti. Tähän kuuluu rahan- ja vallanhimo, mutta myös seksuaalinen himoitseminen kaikissa muodoissaan. Ja tässä asiassa Jeesus oli jyrkin mitä kukaan muu Raamatussa - pelkkä himoitseva katse on jo syntiä.


      " Homoseksuaalisuus ei ole sairaus, synti eikä rikos, vaan Jumalan lahja niin kuin on heteroseksuaalisuuskin. "


      Seksuaalisuus ei ole mikään Jumalan lahja. Se on keino lisääntyä (lues eka Mooseksen kirjasta) eikä Jumala luonut himoa, jonka julistaa kaikissa muodoissaan synniksi kymmenessä käskyssä.

      Jumala itse on luetellut ainakin uudessa Testamentissa, mitkä ovat Jumalan lahjoja, joita Jumala kutsuu armolahjoiksi. Eikä tähän kuulu mitenkään himoitsemisen lahjaa. Lues vielä kerran mitä Jeesus sanoo seksuaalisesta himoitsemisesta, niin opit vähän kristinuskosta.

      • foksmalder

        Miksi sitten huudatte ainoastaan ei-heteroista?
        Homot tuskin kokevat enemmän himoa kuin heterotkaan. Ja täysin omituinen ajatus, että heteroparit eivät tuntisi himoa.

        Himon kieltäminen kuuluu useaan uskontoon. Ongelma on, että himo kuuluu seksuaalisuuteen ja sen kieltäminen aiheuttaa vakavia ongelmia.


    • Yu.

      Ev.lut sanoi". Homoseksuaalisuus ei ole sairaus, synti eikä rikos, vaan Jumalan lahja niin kuin on heteroseksuaalisuuskin." KUULKAA mitä eksytystä! Homoakti on KAUHISTUS JUMALALLE. Pidä Jumala kaukana homoseksuaalisuudesta,sinä eksyttäjä Evlut.

      • YU, Juuri niin: "homoakti on kauhistus"; mutta ei lesbous eikä homous, (homoseksuaalisuus). Etkö tajua? No et tietenkään!

        Miksi yrität eksyttää, josta muita varoitat?


      • ~~~

        Lukaisepa nyt sitä Raamattuasi uudelleen ihan sillä mielin, että mitä siellä on oikeasti sanottu. Älä takerru vanhoihin käsityksiisi ja suomenkieliseen käännökseen, vaan ihan aidosti lähde etsimään Jumalan tahtoa. Tustustu siihen, mitä käytetyt alkukieliset sanat todella tarkoittivat.

        Toki, jos haluat vain pitää kiinni omasta tahdostasi ja viitata kintaalla Jumalan tahdolle, niin jatka tällä tielläsi. Kovin tunnut siihen kiintyneen. Onhan se miellyttävämpää ehkä syntiä rakastavalle, että uskoo Jumalan olevan samaa mieltä kuin itse on, niin ei tarvitse muuttaa mitään.


    • Jeesukseen uskova

      Ev lut
      Jumala tuomitsee homouden tai homostelun,ihan miten vaan. Kukaan uskova ei voi olla asiasta eri mieltä,emme voi hyväksyä syntiä vastoin Jumalan tahtoa.
      Homoudesta jauhaminen on tyhjien tähkien jauhantaa,

      • JEESUKSEENUSKOVA. Ei se ole "ihan miten vaan". Pitää olla tarkka tässä.

        Homoutta eikä homostelua Jumala tuomitse, sillä "homostelua" on mitä vaan. Vain miesten kanssa makaaminen on kielletty, mutta se ei ole niin itsestäänsevä homoilu kuin yhdyntä heteroiluna. Ei kaikki heterotkaan tykkää pyllyhommista, ei homotkaan. Lesbot vielä vähemmän.

        Ja "kukaan uskova ei voi olla eri mieltä" kanssasi; siis iso joukko totuudesta eksyneitä.


    • Jeesusta uskova

      Tuli vaan mieleen,että homous on hankittu ominaisuus,se on Jumalalle synti syntien joukossa. Olisi raamatussa muussatapauksessa,käyttöohjeet homostelulle,nyt on vain "Mene äläkä enää syntiä tee."

    • Ev. lut.

      Jos te tietäisitte mitä tämä on: "Laupeutta minä tahdon, enkä uhria", te ette tuomitsisi syyttömiä

    • Jeesukseen uskova

      Ev.lut
      Epäuskosta ihminen elää synnissä,tunnen sen kantapään kautta. Pitäisikö vaieta,vai pitää esillä. Kuka on syytön,ei laupeus nyt aivan aukea.

    • ???????????????

      tt11

      Miten sinusta tuli homojenvihaaja ja sitten vielä kuvittelet olevasi kristitty?! Oletko ollut homojenvihaaja lapsesta asti?

    • ristitty45,9

      Puahhahaha heko keko, ristitty45 aloittaa ketjun ja vastaa siihen tässäkin ketjussa nikeillä: diak.vapaaehtoinen, ev.lut, ???, p9u98, ja huomioni......?

      Onhan se kummallista, ettei voi pitää yhtä nikkiä samassa kejussa, vaan vastailee itselleen, puahhahahhahahahaaaaaaaaa heko heko, honk honk.........
      Unohditko lukijan, vivamossa, Zelig rekattuna, häirikköuskis, hengenmies, uskova homo j. n. e.......? ne kaikki muut.......

      • p9u98

        Sinä se vasta omituinen olet. Älä viitsi sekottaa minua ketjun aloittajaan.


      • hohhoijaa taas

        Normihommia hellaritehtaan aivoriihessä. Hellarit uskovat vahvasti määrä korvaa laadun ideologiaan.
        Sata viestiä paskaa hautaa alleen ne muutamat asialliset vastaukset jotka joku viitsii näille hihhuleille kirjoittaa.


    • On rakastaa heitä, eli hyväksyä heidät EHDOITTA.

      Osasitpa tiivistää aika tavalla.

      Mutta, näin se on. Se joka niitä ehtoja laatii, on ihminen. Me omassa vajavaisuudessamme käymme kauppaa välittämisellä ja rakastamisella. Se mikä on kaikkein vaikein hyväksyä, on ehdoton rakkaus.

      Jo ajatus siitä, että joku rakastaa meitä silloinkin kun emme toimi ihan ok. Me sorrumme valheisiin, petoksiin, ja jopa melkoisiin rikoksiin. Me sorrumme itsekkyyteen, ahneuteen ja annamme valtaa monelle riippuvuudelle – aina niitä itsekään huomaamatta alkuun. Me kohtelemme muita tylysti, armottomasti ja laskelmoiden. Odotamme itsellemme palveluja ennen kuin ”voimme” rakastaa.

      Anteeksi antaminen, ymmärtäminen, toisen asemaan asettuminen tai tukeminen tuntuu olevan suorastaan kirosanoja. Jos joku vain uskaltaa sanoa että Jumala rakastaa ehdoitta, saa hurjan pilkkaamisryöpyn. Niin monen mielestä Jumala vain odottaa jotain tekoja tai rituaaleja. Ainoa, mitä Hän odottaa on rakastaminen. Sellainen aito rakastaminen.

      Jumala ei käy kauppaa. Hän rakastaa vaikka me emme rakastaisi. Meillä on aina mahdollisuus saada tuo rakkaus. OLimme millaisia hyvänsä.

    • Jeesukseen uskova

      mummomuori
      "Jumala ei käy kauppaa,hän rakastaa vaikka emme rakastaisi,meillä on aina mahdollisuus saada tuo rakkaus,olimme millaisia hyvänsä."

      Jumalalla on selkeä vastaus päättelyysi,saat itse päättää ajavatko yhteen.

      "JOKA SYNTINSÄ TUNNUSTAA JA NE HYLKÄÄ SAA ARMON:"

      • Ev. lut.

        Olet moralisti, et Jeesukseen uskova kristitty.


      • Ev. lut. kirjoitti:

        Olet moralisti, et Jeesukseen uskova kristitty.

        Tarkoitatko tuolla nyt Jumalaa, joka myös sinulle ilmoittaa, että ...

        "JOKA SYNTINSÄ TUNNUSTAA JA NE HYLKÄÄ SAA ARMON:"


      • Ev. lut.
        tt11 kirjoitti:

        Tarkoitatko tuolla nyt Jumalaa, joka myös sinulle ilmoittaa, että ...

        "JOKA SYNTINSÄ TUNNUSTAA JA NE HYLKÄÄ SAA ARMON:"

        tt11

        Kristinusko ei ole moralismia edes oikeissa synneissä kuten rakkaudettomuudessa ja itsekkyydessä, joista sinulla on omakohtaisiakin kokemuksia, saatikka sitten sellaisissa ominaisuuksissa kuten silmien väri, vasenkätisyys, tummaihoisuus tai homoseksuaalisuus, jotka ovat Jumalan ihmisille antamia ominaisuuksia ja joista meidän tulisi kiittää Häntä.


      • Ev. lut. kirjoitti:

        tt11

        Kristinusko ei ole moralismia edes oikeissa synneissä kuten rakkaudettomuudessa ja itsekkyydessä, joista sinulla on omakohtaisiakin kokemuksia, saatikka sitten sellaisissa ominaisuuksissa kuten silmien väri, vasenkätisyys, tummaihoisuus tai homoseksuaalisuus, jotka ovat Jumalan ihmisille antamia ominaisuuksia ja joista meidän tulisi kiittää Häntä.

        Valita Jumalalle - älä mulle !

        On eksytystä, jos väität, että synnistä tulee kiittää ! Synnistä ei tule kiittää, vaan synnistä tulee tehdä parannus. Amen

        Eikä Jumala ole luonut syntiä! Kirkko ajattelee, että Jumala on ensin muka luonut synnin ja sitten tuomitsee ihmisen tästä synnistä. Jumala ei luonut himoja ollenkaan Jumala antoi meille rakkauden, joka velvoittaa totta puhumaan kaikille ihmisille samalla tavalla.


      • Ev. lut.
        tt11 kirjoitti:

        Valita Jumalalle - älä mulle !

        On eksytystä, jos väität, että synnistä tulee kiittää ! Synnistä ei tule kiittää, vaan synnistä tulee tehdä parannus. Amen

        Eikä Jumala ole luonut syntiä! Kirkko ajattelee, että Jumala on ensin muka luonut synnin ja sitten tuomitsee ihmisen tästä synnistä. Jumala ei luonut himoja ollenkaan Jumala antoi meille rakkauden, joka velvoittaa totta puhumaan kaikille ihmisille samalla tavalla.

        tt11

        Ei Jumala täällä puhu pötyä, vaan sinä. Ei Jumala tee syntiä, vaan SINÄ.


      • Ev. lut. kirjoitti:

        tt11

        Ei Jumala täällä puhu pötyä, vaan sinä. Ei Jumala tee syntiä, vaan SINÄ.

        Hyvä - eikä Jumala ole syntiäkään luonut, vaikka näin väitätkin !

        Jumala ei luonut himoa, vaan Jumala loi rakkauden. Amen


      • nyt ymmärrän
        tt11 kirjoitti:

        Hyvä - eikä Jumala ole syntiäkään luonut, vaikka näin väitätkin !

        Jumala ei luonut himoa, vaan Jumala loi rakkauden. Amen

        tt11

        Onko sinulle tehty kastraatio, vai lobotomia?


      • nyt ymmärrän kirjoitti:

        tt11

        Onko sinulle tehty kastraatio, vai lobotomia?

        No, usein sanotaan, että mies ajattelee liian usein munallaan. Jos järki halutaan viedä kokonaan on kai leikattava molemmista päistä.


    • Jeesukseen uskova

      Jumala ei hyväksy antamiensa ominaisuuksien väärinkäyttöä,uskon kautta ne toki saamme anteeksi. "Joka syntinsä tunnustaa ja ne hylkää,saa armon."

      • evl.

        Jos uskot Jeesukseen mikset noudata hänen oppejaan pienimmässäkään asiassa vaan jakelet täällä näitä ympäripyöreitä mantrojasi.


      • evl. kirjoitti:

        Jos uskot Jeesukseen mikset noudata hänen oppejaan pienimmässäkään asiassa vaan jakelet täällä näitä ympäripyöreitä mantrojasi.

        Jumalan sana ei ole mantraa, vaan se Jumalan sanaa :))


      • Hah, hah, haa!
        tt11 kirjoitti:

        Jumalan sana ei ole mantraa, vaan se Jumalan sanaa :))

        Jumala ei ole täällä mitään sanomassa, vaan sinä. Et ole huomannut vai?


    • Jeesukseen uskova

      Ev.lut.
      Ei Raamatusta löydy kohtaa joka antaisi luvan miehen maata miehen kanssa,ehdoton kielto sitävastoin löytyy. Näillä mennään hamaan tulevaisuuteen.

      • Ev. lut.

        Jeesus ei ole Herrasi, vaan NARRISI. Siltä ainakin näyttää.


    • Jeesukseen uskova

      evl.
      Mitä sinulla on Jeesusta vastaan.

      • evl.

        Sinullahan näin näkyy olevan .Missä kohtaa Jeesus on puhunut homoudesta?


      • evl. kirjoitti:

        Sinullahan näin näkyy olevan .Missä kohtaa Jeesus on puhunut homoudesta?

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."

        Homosekuaalinen yhdynnässä on himoitseminen mukana - seksuaalinen himo, joka vaatii tyydytyksen. Vasta sitten himoitseminen loppuu joksikin aikaa ja toiminta lakkaa.

        Jumala ei hyväksy himoitsemista missään muodossa ja Jeesus hyväksyi kaikki käskyt. Jeesus hyväksyi siis myös "Älä himoitse" - käskyn.

        Ja kuten itsekin olet huomannut, niin Jeesus ei puhunut homoudesta mitään eli Jeesus ei poistanut "Älä himoitse" - käskyä homoseksuaaleilta.


      • :))
        tt11 kirjoitti:

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."

        Homosekuaalinen yhdynnässä on himoitseminen mukana - seksuaalinen himo, joka vaatii tyydytyksen. Vasta sitten himoitseminen loppuu joksikin aikaa ja toiminta lakkaa.

        Jumala ei hyväksy himoitsemista missään muodossa ja Jeesus hyväksyi kaikki käskyt. Jeesus hyväksyi siis myös "Älä himoitse" - käskyn.

        Ja kuten itsekin olet huomannut, niin Jeesus ei puhunut homoudesta mitään eli Jeesus ei poistanut "Älä himoitse" - käskyä homoseksuaaleilta.

        Kuulehan nyt. Ilman himoa ei ole stondista ja ilman stondista ei tule siemensyöksyä ja lapsia. Vai luuletko että haikara ne lapset tuo? :D


      • järki käteen nyt
        tt11 kirjoitti:

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."

        Homosekuaalinen yhdynnässä on himoitseminen mukana - seksuaalinen himo, joka vaatii tyydytyksen. Vasta sitten himoitseminen loppuu joksikin aikaa ja toiminta lakkaa.

        Jumala ei hyväksy himoitsemista missään muodossa ja Jeesus hyväksyi kaikki käskyt. Jeesus hyväksyi siis myös "Älä himoitse" - käskyn.

        Ja kuten itsekin olet huomannut, niin Jeesus ei puhunut homoudesta mitään eli Jeesus ei poistanut "Älä himoitse" - käskyä homoseksuaaleilta.

        tt11

        Seksuaalinen himo on hyvä asia. Ilman sitä ei lapsiakaan tehtäisi.

        Puheet himosta tarkoittaa toisen vaimon himoitsemista, siis toisen miehen "omaisuuden" himoitsemista. Se on syntiä, ei seksuaalinen himo:)


      • järki käteen nyt kirjoitti:

        tt11

        Seksuaalinen himo on hyvä asia. Ilman sitä ei lapsiakaan tehtäisi.

        Puheet himosta tarkoittaa toisen vaimon himoitsemista, siis toisen miehen "omaisuuden" himoitsemista. Se on syntiä, ei seksuaalinen himo:)

        "Älä himoitse" tarkoittaa juuri sitä mitä siinä sanotaan :))

        Jeesus toteaa, että naisen himoitseminen jo pelkästään katseen kautta, on syntiä.

        Syntiä on himoita miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella kuten itsekin tuossa epäsuoraan tuot esiin. Se on haureutta.


      • ateistix
        tt11 kirjoitti:

        "Älä himoitse" tarkoittaa juuri sitä mitä siinä sanotaan :))

        Jeesus toteaa, että naisen himoitseminen jo pelkästään katseen kautta, on syntiä.

        Syntiä on himoita miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella kuten itsekin tuossa epäsuoraan tuot esiin. Se on haureutta.

        Jaa, että ajatukset kielletty, vai?


      • järki käteen nyt
        tt11 kirjoitti:

        "Älä himoitse" tarkoittaa juuri sitä mitä siinä sanotaan :))

        Jeesus toteaa, että naisen himoitseminen jo pelkästään katseen kautta, on syntiä.

        Syntiä on himoita miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella kuten itsekin tuossa epäsuoraan tuot esiin. Se on haureutta.

        tt11

        Kysymys on omaisuuden himoitsemisesta. Vaimot olivat nimittäin silloin miehen omaisuutta.

        Seksuaalinen himo kuuluu ihmiselle kuin nenä päähän. Mutta ymmärrän että sinulla ei ole tervettä sukupuolielämää.


      • ateistix kirjoitti:

        Jaa, että ajatukset kielletty, vai?

        Nyt taisit ymmärtää - Jeesus tarkoittaa että himoitseva katsekin on jo syntiä, sillä siitä lähtee ne pahat ajatukset, jotka sitten lopulta johtaa synnin tekoihin. Amen


      • järki käteen nyt kirjoitti:

        tt11

        Kysymys on omaisuuden himoitsemisesta. Vaimot olivat nimittäin silloin miehen omaisuutta.

        Seksuaalinen himo kuuluu ihmiselle kuin nenä päähän. Mutta ymmärrän että sinulla ei ole tervettä sukupuolielämää.

        Jumala ei luonut seksuaalista hinoitsemista, koska se johtaa ihmiset aivan hirivittäviin tekoihin lopulta. Jumala ei luonut syntiä, vaan synti tuli maailmaan paholaisen kautta.

        Jumala loi rakkauden ja miehen ja naisen välisen avioliiton, jossa puoliset voivat yhtyä, koska Jumala näin käski lisääntyä ja täyttää maa.


      • tarkennas
        tt11 kirjoitti:

        Jumala ei luonut seksuaalista hinoitsemista, koska se johtaa ihmiset aivan hirivittäviin tekoihin lopulta. Jumala ei luonut syntiä, vaan synti tuli maailmaan paholaisen kautta.

        Jumala loi rakkauden ja miehen ja naisen välisen avioliiton, jossa puoliset voivat yhtyä, koska Jumala näin käski lisääntyä ja täyttää maa.

        Mutta himoa avioliitossa ei saa olla?


      • jep!
        tt11 kirjoitti:

        Jumala ei luonut seksuaalista hinoitsemista, koska se johtaa ihmiset aivan hirivittäviin tekoihin lopulta. Jumala ei luonut syntiä, vaan synti tuli maailmaan paholaisen kautta.

        Jumala loi rakkauden ja miehen ja naisen välisen avioliiton, jossa puoliset voivat yhtyä, koska Jumala näin käski lisääntyä ja täyttää maa.

        tt11

        oletkos hakenut hoitoa impotenssiisi? Sinua ei voi niin kauan kukaan auttaa kuin pidät seksihimoa syntinä. Olet toivoton tapaus. Toivottavasti et ole naimisissa ja pilaamassa toisenkin ihmisen elämää.


      • jep! kirjoitti:

        tt11

        oletkos hakenut hoitoa impotenssiisi? Sinua ei voi niin kauan kukaan auttaa kuin pidät seksihimoa syntinä. Olet toivoton tapaus. Toivottavasti et ole naimisissa ja pilaamassa toisenkin ihmisen elämää.

        TT11:lla on ehkä joku trauma tuosta HIMOSTA, koska se on hänelle pahinta koko maailmassa. Voimme vain arvailla mistä moinen kauhu himoa kohtaan.

        Sen voin sanoa kokemuksistani sekä hetero- että homomaailmassa, että ei himot ja halut riipu seksuaalisesta suuntautumisesta, vaan kustakin ihmisestä. Mutta kaikillla homoilla eikä kaikilla heteroilla ole sellaista voimakasta tunnetta, vaan hommat hoidetaan vähemmillä tunteilla.


      • tarkennas kirjoitti:

        Mutta himoa avioliitossa ei saa olla?

        Nojoo - Jeesuksen lähettämä Paavali tosiaan ottaa kantaa tähänkin seikkaan, että vaimoa ei tule ottaa himon kiihkossa, vaan sävyisyydessä. Hyvin oivalsit siis :))


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        TT11:lla on ehkä joku trauma tuosta HIMOSTA, koska se on hänelle pahinta koko maailmassa. Voimme vain arvailla mistä moinen kauhu himoa kohtaan.

        Sen voin sanoa kokemuksistani sekä hetero- että homomaailmassa, että ei himot ja halut riipu seksuaalisesta suuntautumisesta, vaan kustakin ihmisestä. Mutta kaikillla homoilla eikä kaikilla heteroilla ole sellaista voimakasta tunnetta, vaan hommat hoidetaan vähemmillä tunteilla.

        Itse asia saatiinkin jo selväksi :))


      • tt11 kirjoitti:

        Itse asia saatiinkin jo selväksi :))

        TT11; ja pupu pani pään pensaaseen.


    • Jeesukseen uskova

      Kaikille Raamattua vastaan sönkkääjille.

      Jumala on selkeästi ilmaissut kantansa yhteen jos toiseenkin asiaan,myös homouteen,eikä yksikään joka uskossa niin sanotusti Jumalaa rakastaa ole eri mieltä - homoudessa ei ole mitään Jumalan tahdon mukaista. Tämän ymmärtävät takuulla uskottomatkin vaikka eivät tuumaakaan periksi anna.
      Jokainen ryvemme omasta tahdosta synneissämme ja Jumala sen meille suo.

      • evl.

        Mutta missä kohtaa Jeesus tuomitsi homouden? Suoraan kysymykseen pitäisi antaa suora vastaus. Eikä mitään liirumlaarua jostain muusta.


      • jokos ymmärrät?
        evl. kirjoitti:

        Mutta missä kohtaa Jeesus tuomitsi homouden? Suoraan kysymykseen pitäisi antaa suora vastaus. Eikä mitään liirumlaarua jostain muusta.

        No tässä suora vastaus. Ensin apostoli Paavali kertoo keneltä on saanut evankeliumin Gal 1:11-12
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.


        Ja sitten Room 1:22-28 Paavali tuo julki sen mtä Jeesus hänelle ilmestyksessä kertoi ja sanoopi näin:

        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.


      • jokos ymmärrät?
        jokos ymmärrät? kirjoitti:

        No tässä suora vastaus. Ensin apostoli Paavali kertoo keneltä on saanut evankeliumin Gal 1:11-12
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.


        Ja sitten Room 1:22-28 Paavali tuo julki sen mtä Jeesus hänelle ilmestyksessä kertoi ja sanoopi näin:

        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        Ja jos evl. mietit, miksi Jeesus ei maanpäälisen elämänsä aikan kertonut tuota, niin
        Joh 16:12-13 kertoo syyksi opetuslasten heikon ymmärryksen ennen ristin tapahtumia.

        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.

        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        mutta sitten Helluntain jälkeen Pyhän Hengen johtamina apostolit puhuivat kaiken lopun, mitä Jeesus ei voinut ennen ristin tapahtumia kerto.


      • evl.
        jokos ymmärrät? kirjoitti:

        Ja jos evl. mietit, miksi Jeesus ei maanpäälisen elämänsä aikan kertonut tuota, niin
        Joh 16:12-13 kertoo syyksi opetuslasten heikon ymmärryksen ennen ristin tapahtumia.

        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.

        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        mutta sitten Helluntain jälkeen Pyhän Hengen johtamina apostolit puhuivat kaiken lopun, mitä Jeesus ei voinut ennen ristin tapahtumia kerto.

        No minä vastaan kun et sinä kykene. Jeesus ei missään yhteydessä puhunut homoudesta. Epäilen vahvasti, että sinua ei totuus kiinnosta.


      • evl. kirjoitti:

        No minä vastaan kun et sinä kykene. Jeesus ei missään yhteydessä puhunut homoudesta. Epäilen vahvasti, että sinua ei totuus kiinnosta.

        Ja kuten itsekin olet huomannut, niin Jeesus ei puhunut homoudesta mitään eli Jeesus ei poistanut "Älä himoitse" - käskyä homoseksuaaleilta.

        Jeesushan oikaisi ihmisten vääriä opetuksia, mutta sitä, mitä Jumala on sanonut homoseksuaaleista, niin tätä Jeesus ei oikaissut. On tärkeää tiedostaa, että Jeesus toteutti tarkoin Isän Jumalan käskyt. Tämä tulee esiin Jeesuksen rukouksesta Getsemanen puutarhassa. Eli Jeesus itse piti voimassa myös Jumalan tahdon suhteessa homoseksuaalisen seksin harjoittamiseen. Hän ei tätä poistanut kuten ei poistanut mitään muutakaan käskyä.


      • 12+6
        tt11 kirjoitti:

        Ja kuten itsekin olet huomannut, niin Jeesus ei puhunut homoudesta mitään eli Jeesus ei poistanut "Älä himoitse" - käskyä homoseksuaaleilta.

        Jeesushan oikaisi ihmisten vääriä opetuksia, mutta sitä, mitä Jumala on sanonut homoseksuaaleista, niin tätä Jeesus ei oikaissut. On tärkeää tiedostaa, että Jeesus toteutti tarkoin Isän Jumalan käskyt. Tämä tulee esiin Jeesuksen rukouksesta Getsemanen puutarhassa. Eli Jeesus itse piti voimassa myös Jumalan tahdon suhteessa homoseksuaalisen seksin harjoittamiseen. Hän ei tätä poistanut kuten ei poistanut mitään muutakaan käskyä.

        Kummallista että väität jumalan sanoneen jotain, kun täällä toisessa ketjussa ei ole päästy siitäkään puustata pitkälle mitä kieltä jumala puhui aatamille ja eevalle.


      • 12+6 kirjoitti:

        Kummallista että väität jumalan sanoneen jotain, kun täällä toisessa ketjussa ei ole päästy siitäkään puustata pitkälle mitä kieltä jumala puhui aatamille ja eevalle.

        Pääasia että Jumala on puhunut ihmiselle ymmärrettävällä tavalla ja me saamme armon kuulla mitä Hän meille sanoo. Amen


      • Ev. lut.
        tt11 kirjoitti:

        Ja kuten itsekin olet huomannut, niin Jeesus ei puhunut homoudesta mitään eli Jeesus ei poistanut "Älä himoitse" - käskyä homoseksuaaleilta.

        Jeesushan oikaisi ihmisten vääriä opetuksia, mutta sitä, mitä Jumala on sanonut homoseksuaaleista, niin tätä Jeesus ei oikaissut. On tärkeää tiedostaa, että Jeesus toteutti tarkoin Isän Jumalan käskyt. Tämä tulee esiin Jeesuksen rukouksesta Getsemanen puutarhassa. Eli Jeesus itse piti voimassa myös Jumalan tahdon suhteessa homoseksuaalisen seksin harjoittamiseen. Hän ei tätä poistanut kuten ei poistanut mitään muutakaan käskyä.

        tt11

        Yrität tehdä Jeesuksestakin homojenvihaajaa niin kuin itsekin olet, mutta toivoton yritys se on.


      • Ev. lut.

        "Jeesukseen uskova"

        Ei tässä Raamattua vastaan kukaan "sönkkää", mutta sinun älyttömyyksiäsi me uskovat kristityt täällä kritisoimme.


      • uudestisyntynyt
        Ev. lut. kirjoitti:

        "Jeesukseen uskova"

        Ei tässä Raamattua vastaan kukaan "sönkkää", mutta sinun älyttömyyksiäsi me uskovat kristityt täällä kritisoimme.

        Miten sinä kutsut itseäsi uskovaksi kristityksi, kun et usko kirjoituksia, jotka juuri todistavat Jeesuksesta?


      • Ev. lut. kirjoitti:

        tt11

        Yrität tehdä Jeesuksestakin homojenvihaajaa niin kuin itsekin olet, mutta toivoton yritys se on.

        Ihan turhaan vedät tänne vihapuheita - sitäpaitsi tuollainen on lainvastaista. Me uskovatkin olemme Suomen kansalaisia, joita Suomen laki suojelee.


      • Ev. lut.
        tt11 kirjoitti:

        Ihan turhaan vedät tänne vihapuheita - sitäpaitsi tuollainen on lainvastaista. Me uskovatkin olemme Suomen kansalaisia, joita Suomen laki suojelee.

        Suomen laki ei suojele sinun syntejäsi. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on SYNTIÄ ja rikoslaissa määritelty asia.


      • Ev. lut.
        uudestisyntynyt kirjoitti:

        Miten sinä kutsut itseäsi uskovaksi kristityksi, kun et usko kirjoituksia, jotka juuri todistavat Jeesuksesta?

        Uskon Jeesukseen, mutta en sinun juttujasi:)


      • Hah, hah, haa!
        jokos ymmärrät? kirjoitti:

        Ja jos evl. mietit, miksi Jeesus ei maanpäälisen elämänsä aikan kertonut tuota, niin
        Joh 16:12-13 kertoo syyksi opetuslasten heikon ymmärryksen ennen ristin tapahtumia.

        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.

        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        mutta sitten Helluntain jälkeen Pyhän Hengen johtamina apostolit puhuivat kaiken lopun, mitä Jeesus ei voinut ennen ristin tapahtumia kerto.

        "jokos ymmärrät"

        Sinulla tämä ymmärrys on vieläkin hakusessa:)


      • Ev. lut. kirjoitti:

        Uskon Jeesukseen, mutta en sinun juttujasi:)

        Eli et usko kirjoituksiin eli Jumalan sanaan = Jeesus Kristus.

        Kuitenkin yrität tuoda esiin täällä, että olisit kristitty.


      • Ev. lut. kirjoitti:

        Suomen laki ei suojele sinun syntejäsi. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on SYNTIÄ ja rikoslaissa määritelty asia.

        No hyvä - ja sitten vielä tuo, että vihakirjoittelu ihmistä kohtaan on rikos. Tämänkun vielä opit, niin ehkä tyylisi vähän muuttuu ....hmmm .... kristillisemmaksi.


      • jokos ymmärrät? kirjoitti:

        Ja jos evl. mietit, miksi Jeesus ei maanpäälisen elämänsä aikan kertonut tuota, niin
        Joh 16:12-13 kertoo syyksi opetuslasten heikon ymmärryksen ennen ristin tapahtumia.

        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.

        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        mutta sitten Helluntain jälkeen Pyhän Hengen johtamina apostolit puhuivat kaiken lopun, mitä Jeesus ei voinut ennen ristin tapahtumia kerto.

        No JOKOS YMMÄRRÄT? Sama Paavali on antanuut samalla mandaatilla seuraavaakin:

        Paavali ja muut pyhät tulevat tuomitsemaan maailman, ne joilla on vaimot, ei siitä lähtein sanut enää olla kuin heillä vaimot olisi, Paavalia esti satana, tietty heteroryhmä, joka on vaihtanut seksuaalisen kiinnostuksensa "luonnonvastaiseen", ovat täynnä kaikkea pahaa, murhaa ja rikollisuutta.

        Ei kuulosta Jeesukselta, vai kuulostaako? Kuulostaa Paavalin vouhkaukselta. Jumala ja Jeesus eivät sanoneet homoseksuaalisuudesta mitään.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        No JOKOS YMMÄRRÄT? Sama Paavali on antanuut samalla mandaatilla seuraavaakin:

        Paavali ja muut pyhät tulevat tuomitsemaan maailman, ne joilla on vaimot, ei siitä lähtein sanut enää olla kuin heillä vaimot olisi, Paavalia esti satana, tietty heteroryhmä, joka on vaihtanut seksuaalisen kiinnostuksensa "luonnonvastaiseen", ovat täynnä kaikkea pahaa, murhaa ja rikollisuutta.

        Ei kuulosta Jeesukselta, vai kuulostaako? Kuulostaa Paavalin vouhkaukselta. Jumala ja Jeesus eivät sanoneet homoseksuaalisuudesta mitään.

        Jeesus lähetti Paavalin julistamaan mitä Jeesus haluaa meille opettaa. Amen


      • tt11 kirjoitti:

        Jeesus lähetti Paavalin julistamaan mitä Jeesus haluaa meille opettaa. Amen

        TT11. No sitten on sanottava, että onpa se Jeesus aika hullu, jun tuollaisia pani opettamaan.


      • Hohhoijaa taas

        Jumala ilmaissut selkeästi kantansa? alahan kivittää niitä tottelemattomia lapsiasi jos sulla niitä on. (toivotttavasti ei ole) Ja mites sen parran ja esinahan kanssa on?
        NS. "jumalasi" on ilmaissut selkeän kantansa näihinkin asioihin saturaamatussasi!
        Et ole ilmeisesti koskaan lukenut lahkosi "pyhää kirjaa" ?
        Sitäpaitsi raamatun satujen mukaan jeesus oli homo :D


    • Mutta mitä mieltä Jeesus oli homoseksuaalisuudesta, niin tämä kyllä löytyy Raamatusta kuten tuossa edellä eräs henkilö Raamatun paikkoja meille antoi.


      Luetaas ensin mistä Paavali sai opetuksensa ....

      ! Gal 1:11-12
      11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

      12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."


      Tuossa Paavali tuo esiin, että hänen julistuksensa ei ole Paavalin mielen mukaista, vaan sitä, mitä Jeesus Kristus on Paavalille ilmoittanut.


      Ja mitä Jeesus on Paavalille ilmoittanut, niin katsotaas nyt tämä asia vuorostaan ....


      "26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

      27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

      28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."


      Tässä taas Jeesus Paavalin kautta tuomitsee häpeälliset himot millä tarkoittaa mm. homoseksuaalisia himoja. Näistä himoistahan Jeesus on tarkka - pelkkä himoitseva katse on jo himoa, mikä on syntiä. Lisäksi Jeesus tässä kohdin erikseen vielä mainitsee häpeällisinä himoina naisten välisen himon ja myös miesten keskeiset seksuaaliset himot ja niiden harjoittamisen.

      On aina tärkeää, että kun luemme Paavalia, niin Paavali oli Jeesuksen lähettämä, mikä tarkoittaa sitä, että Jeesus siinä puhuu meille Paavalin kautta. Amen

      • evl.

        Missä kohtaa raamattua Jeesus sanoo , että hän lähettää Paavalin pistämään omat oppinsa paremmaksi?


      • jokos ymmärrät?
        evl. kirjoitti:

        Missä kohtaa raamattua Jeesus sanoo , että hän lähettää Paavalin pistämään omat oppinsa paremmaksi?

        Sulle taitaa olla turha kertoa mitään muutakaan, mitä lihaksi tullut Jumalan sana, Jeesus Kristus kertoo, kun et usko vaikka sulle laitetaan kaikki valmiiksi nenän eteen näytille.

        Muista nyt kuitenkin tämä, että Jeesuksen puhe ja kirjoitettu Jumalan sana on yksi ja sama asia, et saa niitä erilleen vaikka miten yrität.


      • evl. kirjoitti:

        Missä kohtaa raamattua Jeesus sanoo , että hän lähettää Paavalin pistämään omat oppinsa paremmaksi?

        No tuossa kohtaa ...

        "Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen."

        Siinä Jeesus sanoo Ananiaalle, että Paavali on Jeesuksen valittu ase, kantamaan Jeesuksen nimeä.

        Paavali puhui Jeesuksen lähettämänä ja jatkoi sitä työtä minkä Jeesus aloitti. Näin myös me teemme Jeesuksen lähettämän Pyhän hengen kautta ja julistamme sitä evankeliumin sanomaa minkä Jeesus aloitti.

        On tärkeää huomata, että Paavali ei pistänyt mitään oppeja paremmaksi, vaan jatkoi sitä sanomaa mitä Jeesus halusi meille sanoa. Amen


      • evl. kirjoitti:

        Missä kohtaa raamattua Jeesus sanoo , että hän lähettää Paavalin pistämään omat oppinsa paremmaksi?

        "Muista nyt kuitenkin tämä, että Jeesuksen puhe ja kirjoitettu Jumalan sana on yksi ja sama asia, et saa niitä erilleen vaikka miten yrität."

        Amen

        Näin se on - kirjoitettu Jumalan sana = Jeesus Kristus. Sinä joko uskot sanaa taikka sitten taas et usko. Mutta muista, että siinä ratkeaa myös uskotko Jeesusta vai et. Nyt kuule kannattaa olla tarkka - änkyröinnillä ei pitkälle pötkitä :))


      • onko vaikea ymmärtää
        jokos ymmärrät? kirjoitti:

        Sulle taitaa olla turha kertoa mitään muutakaan, mitä lihaksi tullut Jumalan sana, Jeesus Kristus kertoo, kun et usko vaikka sulle laitetaan kaikki valmiiksi nenän eteen näytille.

        Muista nyt kuitenkin tämä, että Jeesuksen puhe ja kirjoitettu Jumalan sana on yksi ja sama asia, et saa niitä erilleen vaikka miten yrität.

        jokos ymmärrät

        Kysymys ei nyt ole alkuunkaan uskonasiasta vaan lukutaidosta. Jos osaat lukea sisältä ja jos otat todesta Jeesuksen puheet mitkä on kirjoitettu evankeliumeihin, huomaat ettei hän missään puhunut homoseksuaalisuudesta, joten hänen suuhunsa ei pidä panna ideoita joita Jeesus ei itse sanonut.


      • aamen, aamen
        tt11 kirjoitti:

        "Muista nyt kuitenkin tämä, että Jeesuksen puhe ja kirjoitettu Jumalan sana on yksi ja sama asia, et saa niitä erilleen vaikka miten yrität."

        Amen

        Näin se on - kirjoitettu Jumalan sana = Jeesus Kristus. Sinä joko uskot sanaa taikka sitten taas et usko. Mutta muista, että siinä ratkeaa myös uskotko Jeesusta vai et. Nyt kuule kannattaa olla tarkka - änkyröinnillä ei pitkälle pötkitä :))

        Aamen, aamen!


      • Hah, hah, haa!
        tt11 kirjoitti:

        "Muista nyt kuitenkin tämä, että Jeesuksen puhe ja kirjoitettu Jumalan sana on yksi ja sama asia, et saa niitä erilleen vaikka miten yrität."

        Amen

        Näin se on - kirjoitettu Jumalan sana = Jeesus Kristus. Sinä joko uskot sanaa taikka sitten taas et usko. Mutta muista, että siinä ratkeaa myös uskotko Jeesusta vai et. Nyt kuule kannattaa olla tarkka - änkyröinnillä ei pitkälle pötkitä :))

        Jumalan Sana on Kristus, ei Paavali etkä sinä.


      • jokos ymmärrät?
        onko vaikea ymmärtää kirjoitti:

        jokos ymmärrät

        Kysymys ei nyt ole alkuunkaan uskonasiasta vaan lukutaidosta. Jos osaat lukea sisältä ja jos otat todesta Jeesuksen puheet mitkä on kirjoitettu evankeliumeihin, huomaat ettei hän missään puhunut homoseksuaalisuudesta, joten hänen suuhunsa ei pidä panna ideoita joita Jeesus ei itse sanonut.

        No missä se sinun lukutaitosi on? Tuolla aiemminhan on tuotu esille miten Jeesus ei voinut maanpäällisen elämänsä aikana kertoa kaikkea, kun opetuslapsilla ei ollut vastaanottokykyä. Mutta sitten Pyhän Hengen vuodattamisen jälkeen syntyneissä kirjoituksissa Jeesus tuo kaiken sen julki minkä olisi halunnut kertoa jo ennen ristin tapahtumia.


      • Hah, hah, haa! kirjoitti:

        Jumalan Sana on Kristus, ei Paavali etkä sinä.

        Hyvä huomio ! :))


      • järki käteen nyt
        jokos ymmärrät? kirjoitti:

        No missä se sinun lukutaitosi on? Tuolla aiemminhan on tuotu esille miten Jeesus ei voinut maanpäällisen elämänsä aikana kertoa kaikkea, kun opetuslapsilla ei ollut vastaanottokykyä. Mutta sitten Pyhän Hengen vuodattamisen jälkeen syntyneissä kirjoituksissa Jeesus tuo kaiken sen julki minkä olisi halunnut kertoa jo ennen ristin tapahtumia.

        Koko Uusi testamentti on kirjoitettu siinä kerrottujen tapahtumien jälkeen paljon myöhemmin. Mm. Luukkaan kaksoisteos (evankeliumi, Apt.) on kirjoittu myöhemmin kuin Paavalin omat kirjeet. Kertooko tämä sinulle mitään? Ilmeisesti ei koska Raamattu on sinulle vain maaginen kristallipallo, ei vakavasti otettavaa JUMALAN SANAA.


      • Rautalangasta
        tt11 kirjoitti:

        No tuossa kohtaa ...

        "Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen."

        Siinä Jeesus sanoo Ananiaalle, että Paavali on Jeesuksen valittu ase, kantamaan Jeesuksen nimeä.

        Paavali puhui Jeesuksen lähettämänä ja jatkoi sitä työtä minkä Jeesus aloitti. Näin myös me teemme Jeesuksen lähettämän Pyhän hengen kautta ja julistamme sitä evankeliumin sanomaa minkä Jeesus aloitti.

        On tärkeää huomata, että Paavali ei pistänyt mitään oppeja paremmaksi, vaan jatkoi sitä sanomaa mitä Jeesus halusi meille sanoa. Amen

        Älä yritä.Paavali pisti paremmaksi. Jeesus sanoi selvästi taivaaseenpääsyn kriteerit. Paavali sanoi että eheei , muut asiat on tärkeimpiä.


      • jep!
        Rautalangasta kirjoitti:

        Älä yritä.Paavali pisti paremmaksi. Jeesus sanoi selvästi taivaaseenpääsyn kriteerit. Paavali sanoi että eheei , muut asiat on tärkeimpiä.

        Olet oikeassa. Kyllä Paavali muutti Jeesuksen opetuksia hyvin radikaalisti. Kyllä minä uskon enemmän Jeesusta kuin Paavalia.


      • Rautalangasta
        jep! kirjoitti:

        Olet oikeassa. Kyllä Paavali muutti Jeesuksen opetuksia hyvin radikaalisti. Kyllä minä uskon enemmän Jeesusta kuin Paavalia.

        Jeesuksen opetuksistahan ei tahdo syntyä edes minkäänlaista keskustelua puhumattakaan , että niitä yritettäisiin jotenkin toteuttaa. Täälläkin kun mainitaan sana homo niin kaikki on sutena perässä. Sama kun joku mainitsee naispappien teot niin on tuomitsijoita ja jos minkä sortin irvailijaa heti kymmenittäin.Mutta kun olen ja moni muukin on yrittänyt ketjua Jeesuksen sanomisista ja opeista niin hiljaista on.


      • Hah, hah, haa!
        tt11 kirjoitti:

        Hyvä huomio ! :))

        tt11

        Tuskin ymmärsit viestiäni:)


      • Rautalangasta kirjoitti:

        Älä yritä.Paavali pisti paremmaksi. Jeesus sanoi selvästi taivaaseenpääsyn kriteerit. Paavali sanoi että eheei , muut asiat on tärkeimpiä.

        Paavali oli Jeesuksen lähettiläs ja opetti mitä Jeesus halusi. Amen

        "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti."


      • tt11 kirjoitti:

        Paavali oli Jeesuksen lähettiläs ja opetti mitä Jeesus halusi. Amen

        "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti."

        TT11. Tiedän, ettei järkesi juokse, mutta kuitenkin.

        On järjenvastaista, että Jeesus olisi pannut Paavalin puhumaan oman oppinsa vastaisia asioita. Kyllä vaikuttaa siltä, että Paavali keksi ne omasta päästään.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        TT11. Tiedän, ettei järkesi juokse, mutta kuitenkin.

        On järjenvastaista, että Jeesus olisi pannut Paavalin puhumaan oman oppinsa vastaisia asioita. Kyllä vaikuttaa siltä, että Paavali keksi ne omasta päästään.

        Jeesus antoi Paavalin puhua sitä mikä on Jumalan tahto.


      • tt11 kirjoitti:

        Jeesus antoi Paavalin puhua sitä mikä on Jumalan tahto.

        TT11. Järkesi ei siis juokse. Miksi Jeesus olisi antanut Paavalin puhua 1. Kor. 6:2-3., että Paavali ja muut pyhät tulevat tuomitsemaan maailman ja enkeleitäkin.

        Kun Jeesus on sanonut Matteus 14:49, että "Maailman lopussa enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin".

        Miksi Jeesus olisi ristiriidassa itsensä kanssa? Olet TT11 niin sekaisin, ettei sinua voi uskoa kukaan. Minä uskon että Jeesus ei ole ristiiriidassa noinkin huipputärkeässä asiassa, vaan Paavali on kirjoittanut omasta päästään.


    • Mutta alustajan kysymykseen saatiin jo vastaus ...

      Mikä on paras tapa suhtautua homoihin. Se on ....

      .... tasa-arvoisuus. Liberaali kirkko suhtautuu homoihin ja heteroihin epätasa-arvoisesti. Liberaali kirkko jaottelee homot sellaisiksi, joille annetaan lupa syntiin (ja siis halutaan johdattaa kaikki homot kadotuksen kauheisiin syövereihin) ja heteroihin sillai ettei heille myönnetä lupaa tehdä syntiä. Tällainen menettely on julmuutta homoja kohtaan.

      Mutta me uskovat kristityt olemme tasa-arvon kannalla. Sekä heterolle ja homolle tulee julistaa Jumalan tahtoa samalla tavalla. Sekä heteroita että homoja koskee Jumalan tahto, että seksuaalisten himojen tyydyttäminen miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella on syntiä.

      • seksikästä syksyä

        Seksuaalista himoa saa tyydyttää myös avioliiton ulkopuolella. Jokainen ihminen päättäköön sen itse mikä on hänelle itselleen paras tapa. Eikä tämä asia kuulu muille eikä heidän jumalilleen:)


      • seksikästä syksyä
        seksikästä syksyä kirjoitti:

        Seksuaalista himoa saa tyydyttää myös avioliiton ulkopuolella. Jokainen ihminen päättäköön sen itse mikä on hänelle itselleen paras tapa. Eikä tämä asia kuulu muille eikä heidän jumalilleen:)

        Tämä ei tietenkään tarkoita itsekkyyttä, joka on syntiä, vaan siinäkin on otettava huomioon lähimmäisen rakastaminen ja kunnioittaminen.


    • Tuli vain mieleen, että Paavali ei kehottanut ketään rakastamaan ehdoitta. Jotkut rajat oli uskovaisillakin.

    • Sorii..Rakastamaan ehkä, mutta ei hyväksymään ehdoitta.

    • riviseurakuntalainen

      Hyväksytkö sinä aloittaja kaikki ihmiset ehdoitta? Etpä taida. Vaikka kristityksi itsesi nimeätkin.
      Ainoa oikea tapa suhtautua homoihin on Raamatun ohjeiden mukainen. Samoin kuin kaikkiin muihinkin ihmisiin. Raamatussa ei käsketä ihmisiä hyväksymään ketään ehdoitta vaan syntiä tekevää veljeä kehoitetaan nuhtelemaan ja ottamaan jopa todistajia mukaan jos vaikka yhdessä saataisiin veli voitetuksi takaisin seurakunnan ja ennen kaikkea Jeesuksen yhteyteen. Kehoitan sinua lukemaan Paavalin kirjeitä. Niistä löytyy paljon neuvoja käytännön elämään.

      • Jeesuskin opetti tuon...

        Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. 16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. 17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. 18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.18.html#o96


      • Lukija

        riviseurakuntalainen

        Kahdentuhannen vuoden vanhoja lammaspaimenten ja kamelikuskien tapoja ei pidä jäljitellä. Jumala on antanut meille JÄRJEN ja OMANTUNNON.


      • 12 + 1
        Lukija kirjoitti:

        riviseurakuntalainen

        Kahdentuhannen vuoden vanhoja lammaspaimenten ja kamelikuskien tapoja ei pidä jäljitellä. Jumala on antanut meille JÄRJEN ja OMANTUNNON.

        Sä multinikki olet jäänyt siitä osattomaksi.

        Jakautunut persoonallisuus on piinallista, muista, että vain otettu lääke auttaa.


    • poiepotkittu

      Rakastaa voimme kaikkia, muttei kaikkien mieltymyksiä tarvitse hyväksyä.
      Tarkoitan tällä sitä, ettei heteron tarvitse hyväksyä samaa sukupuolta olevan "rakastelutarjousta"

    • mitä pelkäävät

      Ei yhtään kuulolla olijaa kommentoimassa,mistä tämä kertoo.

      • näin on

        Koska aloittaja Kristitty45 on jo kertonut kaiken oleellisen, eikä siihen ole mitään lisättävää



      • näin se menee
        mave kirjoitti:

        Jaa...Moni pappi on erimieltä.

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194666767331/artikkeli/www.kotimaa24.fi

        Ja tuossa on kyse vain parisuhteen puolesta rukoilemisesta.

        Eikös kirkolliskokous ole jo tehnyt päätöksen tästä asiasta? Rekisteröidyn parisuhteen puolesta saa rukoilla. Jos joku pappi siitä kieltäytyy, hänen on osoitettava toinen pappi joka tulee pitämään rukoushetken.


      • näin se menee kirjoitti:

        Eikös kirkolliskokous ole jo tehnyt päätöksen tästä asiasta? Rekisteröidyn parisuhteen puolesta saa rukoilla. Jos joku pappi siitä kieltäytyy, hänen on osoitettava toinen pappi joka tulee pitämään rukoushetken.

        Tuo uutinen oli viikko sen jälkeen tehty, kun piispat hyväksyi parisuhteen puolesta rukoilemisen. Toimenpide on täysin vapaaehtoinen. Tuota en tiedä, että onko papilla velvollisuus etsiä korvaajaa tilalle, jos kieltäytyy. Vaatisi melkein pappia vastamaan....tai sitten pitää etsiä itte vastaus.


    • 254

      Ei rakastaminen ja hyväksyminen ehdoitta ole sama asia. Kyllähän vanhemmatkin rakastavat lapsiaan vaikka eivät hyväksykkään kaikkia heidän tekojaan.

      Ei Jumalakaan hyväksy ehdoitta kaikkia tekojamme, vaan rakastaminen edellyttää että teemme hyvää, ja vältämme tekemästä pahaa.
      Kuten olemme Katekismuksesta lukeneet selityksen kohdalla "Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa, niin ettemme" jne.. Käskyyn liittyy aina kehoitus kuinka toimia.

      • Ev. lut.

        254

        "rakastaminen edellyttää että teemme hyvää, ja vältämme tekemästä pahaa."

        -Ei edellytä. Vanhemmat kyllä rakastavat lastaan vaikka tämä tekisi pahaakin, ja vielä enemmän Taivaallinen Isä rakastaa.

        - Luterilaisen opin mukaan armo merkitsee:

        Ansiotonta
        Rakkautta
        Meidän
        Osaksemme


      • 254. Olet oikeassa Jumalasta.

        Jumala ei todellakaan hyväksynyt, tuskin rakastikaan sellaisia, jotka surmasi tai käski surmata jokin huonon teon takia. Siihen riitti välillä kun lapsi ei totellut vanhepmiaan.

        Ihmiset ovat yleensä vähän enemmän ymmärtäväisiä ja rakkautta riittää vähän pitemmälle. Emme me vaadi että aina pitää käyttäytyä hyvin tai muuten rakkaus loppuu.


      • Ev. lut. kirjoitti:

        254

        "rakastaminen edellyttää että teemme hyvää, ja vältämme tekemästä pahaa."

        -Ei edellytä. Vanhemmat kyllä rakastavat lastaan vaikka tämä tekisi pahaakin, ja vielä enemmän Taivaallinen Isä rakastaa.

        - Luterilaisen opin mukaan armo merkitsee:

        Ansiotonta
        Rakkautta
        Meidän
        Osaksemme

        Jumalan sanan mukaan se joka tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen, niin saa armon. Amen


      • körtti
        Ev. lut. kirjoitti:

        254

        "rakastaminen edellyttää että teemme hyvää, ja vältämme tekemästä pahaa."

        -Ei edellytä. Vanhemmat kyllä rakastavat lastaan vaikka tämä tekisi pahaakin, ja vielä enemmän Taivaallinen Isä rakastaa.

        - Luterilaisen opin mukaan armo merkitsee:

        Ansiotonta
        Rakkautta
        Meidän
        Osaksemme

        Näin meillekin rippikoulussa opetettiin. Jos Jumala rakastaisi vain synnittömiä, hänellä ei olisi ketään ketä rakastaa.


      • uskova homo
        tt11 kirjoitti:

        Jumalan sanan mukaan se joka tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen, niin saa armon. Amen

        tt11

        Näin on. Oletko sinä jo tehnyt parannuksen homovihastasi?


      • uskova homo kirjoitti:

        tt11

        Näin on. Oletko sinä jo tehnyt parannuksen homovihastasi?

        Ei tule julistaa taas vihaa ja syytöksiä eli on paikallaan vastata alustukseen siitä, mitä on kristillinen rakkaus.

        Mikä on paras tapa suhtautua homoihin. Se on tasa-arvoisuus. Liberaali kirkko suhtautuu homoihin ja heteroihin epätasa-arvoisesti. Liberaali kirkko jaottelee homot sellaisiksi, joille annetaan lupa syntiin (ja siis halutaan johdattaa kaikki homot kadotuksen kauheisiin syövereihin) ja heteroihin sillai ettei heille myönnetä lupaa tehdä syntiä. Tällainen menettely on julmuutta homoja kohtaan.

        Mutta me uskovat kristityt olemme tasa-arvon kannalla. Sekä heterolle ja homolle tulee julistaa Jumalan tahtoa samalla tavalla. Sekä heteroita että homoja koskee Jumalan tahto, että seksuaalisten himojen tyydyttäminen miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella on syntiä.


      • 12 - 1
        uskova homo kirjoitti:

        tt11

        Näin on. Oletko sinä jo tehnyt parannuksen homovihastasi?

        Palstan multinikki on kunnostautunut koko repertuaalillaan ( lähes ) tähän ketjuun.

        Seuraapa itse kirjoitteluasi tässäkin ketjussa, pelkkää muiden mollaamista, oman " pätevyytesi " kustannuksella.
        Vielähän siitä puuttuu monta nikkiä, mutta yleensähän aloitat ketjun ja kohta on keskustelu käynnissä ja vastaat useammalla nikillä samaan ketjuun, mitä haet tällä ?


    • näin on

      Homot ei ole ongelma vaan nää homouden kannattajat---

      Ovat myös homoja en minä tiedä täällä yhtään homoa-julkishomot kyllä

      tynkyset ynnä muut

    • Osa homoista tosiaan hyväksyy kristillisen julistuksen, mutta suurin osa homoista sitten menee tuohon kirkon asettamaan ansaan eli luulevat ettei homoseksuaalinen himojen tyydyttäminen olisikaan syntiä. Tämä on sitä epätasa-arvoa jos mikä. Kohta heteropedofilitkin alkaa vaatimaan samaa asiaa ja lestadiolaisten parissa Hurtigin tutkimusten mukaan tämäntyyppinen käytäntö jo onkin.

      • evl.

        Tuo homoseksin leimaaminen synniksi on tulkintakysymys ja siitä voi olla mitä mieltä tahansa (ei siitä Jeesus ainakaan koskaan puhunut) mutta tuo , että lestadiolaisten keskuudessa pedofiilia olisi vallitseva hyväksytty käytäntö on liian paksua.Ei varmasti ole. Se on vaan yksi esimerkki mihin puritaaninen seksuaalisuus johtaa kun ei voi tyydyttää luonnollisia seksitarpeitaan normaalilla tavalla.


      • Yöäk!

        tt11

        Vihapuhetta jälleen sinulta, kun vertaat homoja pedofiileihin. Et näytä saavan synnistäsi tarpeeksesi. Et osaa muuta kuin vihata ja taas vihata lähimmäisiäsi. Olet oksettava tyyppi.


      • evl. kirjoitti:

        Tuo homoseksin leimaaminen synniksi on tulkintakysymys ja siitä voi olla mitä mieltä tahansa (ei siitä Jeesus ainakaan koskaan puhunut) mutta tuo , että lestadiolaisten keskuudessa pedofiilia olisi vallitseva hyväksytty käytäntö on liian paksua.Ei varmasti ole. Se on vaan yksi esimerkki mihin puritaaninen seksuaalisuus johtaa kun ei voi tyydyttää luonnollisia seksitarpeitaan normaalilla tavalla.

        Kyse on Jumalan selväsanainen ilmoitus useassa kohtaa Raamattua. Toiset hyväksyy Jumalan sanan ja toiset sitten taas ei. Näin se on aina ollut ja tulee aina ...eikun siis Jeesuksen tuloon saakka olemaan :))


      • tt11 kirjoitti:

        Kyse on Jumalan selväsanainen ilmoitus useassa kohtaa Raamattua. Toiset hyväksyy Jumalan sanan ja toiset sitten taas ei. Näin se on aina ollut ja tulee aina ...eikun siis Jeesuksen tuloon saakka olemaan :))

        TT11. Ainakaan Jesuksella ei ole ainuttakaan "selväsanaista ilmoitusta", ei edes yhtä sanaa. Myöskään Jumalalla ei ole selväsanaista ilmoitusta kuin miehille, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan. Lesbot ovat heidän silmissään OK, ja Paavalikin sallii heille Jumalan valtakunnan.

        Sen sijaan Raamatussa on aika paljon enemmän mainintoja siitä, miten käy niille, jotka ovat omahyväisiä, eivätkä auta puuteenalaisia, eivätkä myy omaisuuttaan. Ja Jeesusta odotellaan, ja parasta toivotaan?


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        TT11. Ainakaan Jesuksella ei ole ainuttakaan "selväsanaista ilmoitusta", ei edes yhtä sanaa. Myöskään Jumalalla ei ole selväsanaista ilmoitusta kuin miehille, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan. Lesbot ovat heidän silmissään OK, ja Paavalikin sallii heille Jumalan valtakunnan.

        Sen sijaan Raamatussa on aika paljon enemmän mainintoja siitä, miten käy niille, jotka ovat omahyväisiä, eivätkä auta puuteenalaisia, eivätkä myy omaisuuttaan. Ja Jeesusta odotellaan, ja parasta toivotaan?

        "Ainakaan Jesuksella ei ole ainuttakaan "selväsanaista ilmoitusta", ei edes yhtä sanaa."


        Hyvä huomio ! Eli Jeesus hyväksyi ja totteli Isän Jumalan antamaa ilmoitusta sellaisenaan.

        Kuitenkin halusi vahvistaa ja voimistaa Jumalan antamaa ilmoitusta, että pelkkä himoitseva katsekin on jo syntiä.

        Ja myös Paavalin kautta Jeesus sitten ilmoitti itsekin selväsanaisesti kuten tiedämme. Amen

        Jumalan ilmoitus koskee myös naisia - naisethan ovat myös ihmisiä ( = Adam).


      • Yöäk! kirjoitti:

        tt11

        Vihapuhetta jälleen sinulta, kun vertaat homoja pedofiileihin. Et näytä saavan synnistäsi tarpeeksesi. Et osaa muuta kuin vihata ja taas vihata lähimmäisiäsi. Olet oksettava tyyppi.

        "Vihapuhetta jälleen sinulta, kun vertaat homoja pedofiileihin."

        Minusta tuo, että keksit nyt vertailla homoja ja pedofileja on sopimatonta. Ja kaiken lisäksi tällaisten vertailujen esiintuominen voidaan leimata jopa viharikokseksi. Oliskohan kuule parannuksenteon paikka ?


      • tt11 kirjoitti:

        "Ainakaan Jesuksella ei ole ainuttakaan "selväsanaista ilmoitusta", ei edes yhtä sanaa."


        Hyvä huomio ! Eli Jeesus hyväksyi ja totteli Isän Jumalan antamaa ilmoitusta sellaisenaan.

        Kuitenkin halusi vahvistaa ja voimistaa Jumalan antamaa ilmoitusta, että pelkkä himoitseva katsekin on jo syntiä.

        Ja myös Paavalin kautta Jeesus sitten ilmoitti itsekin selväsanaisesti kuten tiedämme. Amen

        Jumalan ilmoitus koskee myös naisia - naisethan ovat myös ihmisiä ( = Adam).

        TT11. Mikä ihmeen "Jumalan antama ilmoitus, että himoitseva katse on syntiä"? Jumala on sanonut, että "älä himoitse toisen taloa, vaimoa, palvelijaansa, palvelitartansa, härkäänsä, aasiansa. äläkä mitään mikä on hänen OMAA."

        Se on Jumalan kanta himoista. Jeesus sanoi taas eri kulmasta, että "älä katso naista himoiten", muuten tekee huorin naisen kanssa.

        Homoista ei ole Raamatussa ollut kyse, kun ei saisi himoita. Homo tuskin katsoo naista himoiten. Toisen omaisuuden himoamiseen voi homokin syyllistyä.

        TT11: sinulla on outo suhde himoon, eikä kantasi kestä Raamatun edessä.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        TT11. Mikä ihmeen "Jumalan antama ilmoitus, että himoitseva katse on syntiä"? Jumala on sanonut, että "älä himoitse toisen taloa, vaimoa, palvelijaansa, palvelitartansa, härkäänsä, aasiansa. äläkä mitään mikä on hänen OMAA."

        Se on Jumalan kanta himoista. Jeesus sanoi taas eri kulmasta, että "älä katso naista himoiten", muuten tekee huorin naisen kanssa.

        Homoista ei ole Raamatussa ollut kyse, kun ei saisi himoita. Homo tuskin katsoo naista himoiten. Toisen omaisuuden himoamiseen voi homokin syyllistyä.

        TT11: sinulla on outo suhde himoon, eikä kantasi kestä Raamatun edessä.

        "Mikä ihmeen "Jumalan antama ilmoitus, että himoitseva katse on syntiä"? "

        Jeesuksen ilmoitus!


        "Homoista ei ole Raamatussa ollut kyse, kun ei saisi himoita. Homo tuskin katsoo naista himoiten. Toisen omaisuuden himoamiseen voi homokin syyllistyä."


        Jeesuksen ilmoitus kyllä koskee kaikkia ihmisiä - naisetkin ovat ihmisiä !! :))


    • härskiä

      Ev.lut.
      Teksteistä päätellen joku palstan naispapeista,tai sitten ei.

    • evl.

      Helsinkijokkeri: "Sen sijaan raamatussa on paljon mainintoja siitä , miten käy niille, jotka ovat omahyväisiä, eivät auta puutteenalaisia, pitävät kiinni mammonastaan." Juuri näin.Mutta keskustelua ketjuissa asiasta ei synny muuta kuin joitain pieniä heittoja. Homojen viha ja naispappien toimet sensijaan ovat ja pysyvät kestosuosikkeina. Aika vähissä on eräillä "syntien" kirjo.

    • Jokkeri ja evl. julistaa taas vihaa ja syytöksiä eli taas on paikallaan vastata alustukseen siitä, mitä on kristillinen rakkaus.

      Mikä on paras tapa suhtautua homoihin. Se on tasa-arvoisuus. Liberaali kirkko suhtautuu homoihin ja heteroihin epätasa-arvoisesti. Liberaali kirkko jaottelee homot sellaisiksi, joille annetaan lupa syntiin (ja siis halutaan johdattaa kaikki homot kadotuksen kauheisiin syövereihin) ja heteroihin sillai ettei heille myönnetä lupaa tehdä syntiä. Tällainen menettely on julmuutta homoja kohtaan.

      Mutta me uskovat kristityt olemme tasa-arvon kannalla. Sekä heterolle ja homolle tulee julistaa Jumalan tahtoa samalla tavalla. Sekä heteroita että homoja koskee Jumalan tahto, että seksuaalisten himojen tyydyttäminen miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella on syntiä.

      • uskova homo

        "Mikä on paras tapa suhtautua homoihin. Se on tasa-arvoisuus."

        -Mene ja tee sinäkin niin.


      • evl.

        Missä se viha tai syytös näkyy?Eiköhän viha ja syyttely eräillä kohdistu homoihin ja liberaaliin kirkkoon. Ja muistaakseni sanoit tässä tuonnoin että kaikenlainen himo on tuomittavaa. Sinun kantasi siis heittelee. Ja sitten tuo sanontasi "uskova kristitty" . Väitätkö ettei muut kuin herätysliikkeiden tai fundamentalistien kristityt ole uskovia? Väitätkö etten minä, vaikka uskoni onkin heikko, ole edes jonkinlainen uskova? Jos väität näin , minä väitän etten myönnä tuomiovaltaa sinulle.Enkä edes tulkintavaltaa asiasta.


      • jori 3

        Jenkeissä on ihan ikioma kirkko Sateenkaariväelle Memorian..,miksi ei meilläkin??
        Ite olen edelleenkin uudestisynyt BI ,rekkakuski,bussikuski,höyrylaivan lämmittäjä ja paljon muita ammatteja,vaan tänäpäivänä kellun Saukon tavoin kädet rinnan päällä Armon meressä,katsellen kanssa ihmisiä heidän pilkkiessä minun syntejän eii omiaan!!


      • TT11. Jos suhtaudut Raamatun ilmoitukseen "vihan julistuksena", niin sinulla on vakavia ongelmia itsesi, Jumalan ja Jeesuksen kanssa.


      • evl. kirjoitti:

        Missä se viha tai syytös näkyy?Eiköhän viha ja syyttely eräillä kohdistu homoihin ja liberaaliin kirkkoon. Ja muistaakseni sanoit tässä tuonnoin että kaikenlainen himo on tuomittavaa. Sinun kantasi siis heittelee. Ja sitten tuo sanontasi "uskova kristitty" . Väitätkö ettei muut kuin herätysliikkeiden tai fundamentalistien kristityt ole uskovia? Väitätkö etten minä, vaikka uskoni onkin heikko, ole edes jonkinlainen uskova? Jos väität näin , minä väitän etten myönnä tuomiovaltaa sinulle.Enkä edes tulkintavaltaa asiasta.

        "Ja muistaakseni sanoit tässä tuonnoin että kaikenlainen himo on tuomittavaa. "

        Jumala on näin ilmoittanut ja Jeesus on sen vahvistanut.


        "Väitätkö etten minä, vaikka uskoni onkin heikko, ole edes jonkinlainen uskova? "

        Etköhän sinä itse vastannut tuossa mikä on uskosi laatu ?


        "Jos väität näin , minä väitän etten myönnä tuomiovaltaa sinulle."

        Sinulta ei kukaan kysy kelle annat tuomiovallan. Nämä ovat Jumalan asioita ja Jumalan tahtoa, jota liberaalit eivät enää tunnusta.


      • jori 3
        jori 3 kirjoitti:

        Jenkeissä on ihan ikioma kirkko Sateenkaariväelle Memorian..,miksi ei meilläkin??
        Ite olen edelleenkin uudestisynyt BI ,rekkakuski,bussikuski,höyrylaivan lämmittäjä ja paljon muita ammatteja,vaan tänäpäivänä kellun Saukon tavoin kädet rinnan päällä Armon meressä,katsellen kanssa ihmisiä heidän pilkkiessä minun syntejän eii omiaan!!

        Unohtui tähän satsiin tärkein asia,katoppas TV 7,ohjelmaarkisti,kosketus,086. 2007.
        Noin 2 minuutin kohdalla yllätyt!!


      • evl.
        tt11 kirjoitti:

        "Ja muistaakseni sanoit tässä tuonnoin että kaikenlainen himo on tuomittavaa. "

        Jumala on näin ilmoittanut ja Jeesus on sen vahvistanut.


        "Väitätkö etten minä, vaikka uskoni onkin heikko, ole edes jonkinlainen uskova? "

        Etköhän sinä itse vastannut tuossa mikä on uskosi laatu ?


        "Jos väität näin , minä väitän etten myönnä tuomiovaltaa sinulle."

        Sinulta ei kukaan kysy kelle annat tuomiovallan. Nämä ovat Jumalan asioita ja Jumalan tahtoa, jota liberaalit eivät enää tunnusta.

        Jatkuvaa kieroilua ja väistelyä. Tuomitset ja syyllistät ja käännät sen aina kierosti nurinpäin.


    • Jeesukseen uskova

      helsinkijokkeri
      Sinulla on oiva taito kääntää homojen synnillilliseen elämään puuttuminen vihaksi homoja kohtaan. Ateistina et ilmeisesti ymmärrä sitä järjettömyyden huippua niiltä ihmisiltä jotka antavat - tässä tapauksessa homopareille kannatuksensa yhteiselämään,jonka tavoite on täydellisessä synnissä eläminen,joka Raamatun mukaan johtaa joka käänteessä kadotukseen.
      "Joka syntinsä tunnustaa ja ne hylkää,saa armon." Tämä on Raamatun kirjaimellista Totuutta,kaukana tuomitsemisesta.

      • uskova homo

        "Joka syntinsä tunnustaa ja ne hylkää,saa armon."

        -Mene ja tee sinäkin niin.


      • JEESUKSEENUSKOVA. Mutta kun Jumala ei ole sanonut, että homona eläminen on "täydessä synnissä elämistä, niin minkäs teet.

        Homopari voi elää yhdessä, kun Raamattukaan ei sitä kiellä. Lesboista ei ole pahaa sanottavaa Jumalalla, Jeesuksella, ja Paavalikin antaa heille paikan Jumalan valtakunnassa.

        Mitä synnin tunnustamista pitäsi tehdä? Homoilla vain jos makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa. Lesboilla ei mitään. Mutta jos ei homo ei makaa, mutta tekee hommia joka lepopäivä, niin siten kuitenkin homopari elää täydellisessä synnissä. Tai jos makaa vain kerran viikossa ja tekee hommia kerran viikossa lepopäivänä, niin mikä ero synnissä elämisessä?


      • tt11
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        JEESUKSEENUSKOVA. Mutta kun Jumala ei ole sanonut, että homona eläminen on "täydessä synnissä elämistä, niin minkäs teet.

        Homopari voi elää yhdessä, kun Raamattukaan ei sitä kiellä. Lesboista ei ole pahaa sanottavaa Jumalalla, Jeesuksella, ja Paavalikin antaa heille paikan Jumalan valtakunnassa.

        Mitä synnin tunnustamista pitäsi tehdä? Homoilla vain jos makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa. Lesboilla ei mitään. Mutta jos ei homo ei makaa, mutta tekee hommia joka lepopäivä, niin siten kuitenkin homopari elää täydellisessä synnissä. Tai jos makaa vain kerran viikossa ja tekee hommia kerran viikossa lepopäivänä, niin mikä ero synnissä elämisessä?

        "JEESUKSEENUSKOVA. Mutta kun Jumala ei ole sanonut, että homona eläminen on "täydessä synnissä elämistä, niin minkäs teet."


        Miehen yhtyminen miehen kanssa on synti ja kauhistus Jumalan silmissä. Amen


        "Lesboista ei ole pahaa sanottavaa Jumalalla, Jeesuksella, ja Paavalikin antaa heille paikan Jumalan valtakunnassa. "


        Jeesus kyllä sanoo Paavalin kautta aika suorat sanat myös niille naisille, jotka yhtyvät naiseen.


        "Mitä synnin tunnustamista pitäsi tehdä? Homoilla vain jos makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa. "

        Jos homo makaa naisen kanssa eivätkä ole miehen ja naisen välisessä avioliitossa, niin he tekevät haureuden syntiä. Sama käsky koskee myös lesboja. Ei tule maata miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella.


    • HETI!

      "tt11" ja "Jeesukseen uskova"

      Homovihanne on SYNTIÄ. Tehkää parannus. Aika saattaa teiltä loppua.

      • Meidän ei tarvitse vihata niitä ihmisiä jotka syntiä tekevät.

        Jumalan viha heitä kohtaan on niin kauhea asia, että julistamme heteroille ja homoille sitä, että tehkää parannus, tunnustakaa syntinne ja ottakaa vastaan armo Jeesuksessa Kristukssa, niin saamme elää yhdessä iankaiken taivaassa ilossa ja ylistyksessä. Amen


      • Jeesuksenopetuslapsi
        tt11 kirjoitti:

        Meidän ei tarvitse vihata niitä ihmisiä jotka syntiä tekevät.

        Jumalan viha heitä kohtaan on niin kauhea asia, että julistamme heteroille ja homoille sitä, että tehkää parannus, tunnustakaa syntinne ja ottakaa vastaan armo Jeesuksessa Kristukssa, niin saamme elää yhdessä iankaiken taivaassa ilossa ja ylistyksessä. Amen

        Ettekö näe syntejänne? Paatumuksenne on järkyttävää. Voiko teidän laisianne ihmisiä olla edes olemassa?


      • Jeesuksenopetuslapsi kirjoitti:

        Ettekö näe syntejänne? Paatumuksenne on järkyttävää. Voiko teidän laisianne ihmisiä olla edes olemassa?

        JEESUKSENOPETUSLAPSI: Olet oikeassa ja jonka minäkin olen havainnut: kukaan ei näe syntejään. Paatumus on järkyttävän syvää. Meidän laisia on pilvin pimein.

        Mutta jos ajattelet, että homo on syntinen ja hänen pitää tunnusaa se, niin siitä olen toista mieltä. Ei homous eikä lesbous ole synti; Jumala on sanonut ainoastaan niin, että jos mies makaa miehen kanssa, niin se on synti.

        Mutta koska sekä jotkut ukkomiehet, muut heterot, bi-seksuaalit ja homot makaavat joskus miehen kanssa, niin asia koskee suurempaa miesjoukkoa kuin vain homoja.

        Ja kaikki homot kun eivät makaa miehen kanssa, niin ei voi sanoa, että homon pitää tunnustaa olevansa syntinen. Niin voi sanoa vain kaikista niistä miehistä, jotka miesten kanssa makaavat. Ja Paavalikin antoi lesboille täyden oikeuden Jumalan valtakuntaan.


      • jeesuksenopetuslapsi
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        JEESUKSENOPETUSLAPSI: Olet oikeassa ja jonka minäkin olen havainnut: kukaan ei näe syntejään. Paatumus on järkyttävän syvää. Meidän laisia on pilvin pimein.

        Mutta jos ajattelet, että homo on syntinen ja hänen pitää tunnusaa se, niin siitä olen toista mieltä. Ei homous eikä lesbous ole synti; Jumala on sanonut ainoastaan niin, että jos mies makaa miehen kanssa, niin se on synti.

        Mutta koska sekä jotkut ukkomiehet, muut heterot, bi-seksuaalit ja homot makaavat joskus miehen kanssa, niin asia koskee suurempaa miesjoukkoa kuin vain homoja.

        Ja kaikki homot kun eivät makaa miehen kanssa, niin ei voi sanoa, että homon pitää tunnustaa olevansa syntinen. Niin voi sanoa vain kaikista niistä miehistä, jotka miesten kanssa makaavat. Ja Paavalikin antoi lesboille täyden oikeuden Jumalan valtakuntaan.

        Homoseksuaalisuus ei tietenkään ole synti, ei rikos eikä sairaus. Se on vain erilaisuus, Jumalan lahja joillekin, josta heidän tulee kiittää lahjan antajaa.


    • adoptioko?

      juuri iltalehden otsikoissa että jani toivolasta on tulossa isä.
      hänhän on homo,ja eronnut parisuhteestaan keväällä.
      mistäköhän se lapsi oikein tulee...

    • kivipaperisaksethous
    • Homo on homo ei se siitä muuksi muutu. Mutta ei niille kuulu mitkään adoptio oikeudet, lapsella kaksi isää, ei toimi.

    • jeesukseen uskova

      "Ainoa oikea tapa suhtautua homoihin." on Jumalan ehdoilla,älkää eläkö todeksi homouttanne. Tunnustakaa syntinne.

      • Körtti

        "jeesukseen uskova"

        Sinä et ole Jumala. Älä mene lähimmäisesi ja Jumalan väliin suuren suuren egosi kanssa, vaan rukoile: Jumala armahda minua syntistä.


      • Körtti kirjoitti:

        "jeesukseen uskova"

        Sinä et ole Jumala. Älä mene lähimmäisesi ja Jumalan väliin suuren suuren egosi kanssa, vaan rukoile: Jumala armahda minua syntistä.

        " Jumala armahda minua syntistä."

        Sinun tulee antaa tämä ohje myös homoille. Amen


      • körtti
        tt11 kirjoitti:

        " Jumala armahda minua syntistä."

        Sinun tulee antaa tämä ohje myös homoille. Amen

        tt11

        Tämä ohje on annettu kaikille, ainakin minulle. Sinusta en tiedä.


      • körtti kirjoitti:

        tt11

        Tämä ohje on annettu kaikille, ainakin minulle. Sinusta en tiedä.

        Kiva kun olet tulossa kristinuskon piiriin :))


      • körtti
        tt11 kirjoitti:

        Kiva kun olet tulossa kristinuskon piiriin :))

        Olen ollut uskossa lapsesta asti.


      • tt11 kirjoitti:

        Kiva kun olet tulossa kristinuskon piiriin :))

        TT11. Et tainnut taaskaan käsittää, koska et tunne kirjoituksia.

        Jeesus sanoi, että se joka sanoi vain: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen", on vanhurkaampi kuin se, joka sanoi että hän ei ole kuten muut, jotka tekevät kaikkea syntiä" "Joka itsensä ylentää, se alennetaan". Luukas 18:10-14.


    • Thatsitfolkz

      Jos Jeesus antoi anteeksi murhaajalle ristillä ollessaan, en luule että homous on niin pahaa.

      Minä tulkitsen asian niin, että seksiä saa harrastaa, jos rakkaus on VILPITÖNTÄ eikä himojen tyydytystä. (Raamattu on tulkinnanvarainen, käänösvirheitä on varmasti)

      Älkääkä ihmiset tulko huutelemaan, Herra antaa sen lopullisen tuomion.

      Vai epäilettekö itsekin luojan työtä?


      Eikö seurakunnan työtä ole synnistä "pois johdattelu"
      Joku viisas sanoi: "älä tuomitse"

    • "Jos Jeesus antoi anteeksi murhaajalle ristillä ollessaan, en luule että homous on niin pahaa."


      Ei mikään synti ole niin pahaa etteikö sitä voi saada anteeksi, jos vaan ymmärtää ja suostuu anteeksipyytämään. Nytkun homoille toitetaan, ettei syntiä olekaan, niin eihän se edes ymmärrä tehdä parannusta ja pyytää syntiään anteeksi.

    • syntiä_syviä

      kristityn tulee rakastaa syntistä lähimmäistä, ei syntiä sinänsä

      • synti_sairaus_vamma

        mutta entäs jos homous on synti, sairaus tai vamma


      • Kristityn tulee tosiaan rakastaa syntistä lähimmäistä ja julistaa hänelle evankeliumia parannuksen teosta ja armosta. Kirkko ei tätä homoille enää tee, mutta me uskovat kristityt rakastamme myös homoja, että heille totta kerromme Jumalan tahdosta. Amen


      • ????????
        tt11 kirjoitti:

        Kristityn tulee tosiaan rakastaa syntistä lähimmäistä ja julistaa hänelle evankeliumia parannuksen teosta ja armosta. Kirkko ei tätä homoille enää tee, mutta me uskovat kristityt rakastamme myös homoja, että heille totta kerromme Jumalan tahdosta. Amen

        tt11

        Mikä teki sinusta homojenvihaahan? Et ole vastannut.


      • ???????? kirjoitti:

        tt11

        Mikä teki sinusta homojenvihaahan? Et ole vastannut.

        Minäpäs annan sinulle trollaajan kultaisen ohjeen :)) Opettele hyvä ihminen ensin kirjoittamaan ennenkuin alat trollaamaan ja kiusaamaan ihmisiä.

        Suomelle on muodostumassa kansantaloudellinen ongelma, kun osa nuorisosta ei osaa enää kirjoittaa. Kirjoittaminen on vain yhden lauseen tekstiä ja lauseessa keskimäärin viisi sanaa. Suomen kielen maikat on ihmeissään tästä "tekstarisukupolvesta", jolta on kirjoitustaito ihan kadoksissa. Myöskin lukutaito rajoittuu korkeintaan viiden sanan lauseisiin ja asiatekstiä eivät ymmärrä ollenkaan. Ja tämä porukka reuhuaa nyt tälläkin foorumilla *huoh*


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        tt11 kirjoitti:

        Minäpäs annan sinulle trollaajan kultaisen ohjeen :)) Opettele hyvä ihminen ensin kirjoittamaan ennenkuin alat trollaamaan ja kiusaamaan ihmisiä.

        Suomelle on muodostumassa kansantaloudellinen ongelma, kun osa nuorisosta ei osaa enää kirjoittaa. Kirjoittaminen on vain yhden lauseen tekstiä ja lauseessa keskimäärin viisi sanaa. Suomen kielen maikat on ihmeissään tästä "tekstarisukupolvesta", jolta on kirjoitustaito ihan kadoksissa. Myöskin lukutaito rajoittuu korkeintaan viiden sanan lauseisiin ja asiatekstiä eivät ymmärrä ollenkaan. Ja tämä porukka reuhuaa nyt tälläkin foorumilla *huoh*

        Vastaapa kysymykseen äläkä lässytä!
        Mikä teki sinusta homojen vihaajan?


    • Jeesukseen uskova

      synti_sairaus_vamma

      Oli miten hyvänsä,siitä on lähdettävä ettei meillä ole lupaa synnin tekemiseen.

      • Jeesus on Herra

        "jeesukseen uskova"

        Homovihasi on synti. Mikset tekisi siitä parannusta? Tänään on vielä pelastuksen päivä. Jeesus odottaa sinua. Älä sulje häneltä sydäntäsi


      • ei kannata homoilla!
        Jeesus on Herra kirjoitti:

        "jeesukseen uskova"

        Homovihasi on synti. Mikset tekisi siitä parannusta? Tänään on vielä pelastuksen päivä. Jeesus odottaa sinua. Älä sulje häneltä sydäntäsi

        Mary K Baxter kertoo:

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=6409


    • Jeesukseen uskova

      Jeesus on Herra

      Edustat ulkokultaisuutta,sydämmesi ei ole Jumalan puolella. Olen pahoillani.

      • Jeesus on Herra

        Olisit pahoillasi itsesi puolesta niin osoite olisi oikeampi.


    • jori p

      Eipä ole kuin yksi ainoa synti: ero JUMALASTA!!
      Siitäpä sikiääpi kaikki muut paheet,synnit!!

    • Jeesukseen uskova

      Laulun sanoin."Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa."

      • ?!?

        Miten sinusta tuli homojenvihaaja -uskis?


      • ?!? kirjoitti:

        Miten sinusta tuli homojenvihaaja -uskis?

        Ja täälläkin sama juttu .... anna mun kaikki kestää :))

        Minäpäs annan sinulle trollaajan kultaisen ohjeen :)) Opettele hyvä ihminen ensin kirjoittamaan ennenkuin alat trollaamaan ja kiusaamaan ihmisiä.

        Suomelle on muodostumassa kansantaloudellinen ongelma, kun osa nuorisosta ei osaa enää kirjoittaa. Kirjoittaminen on vain yhden lauseen tekstiä ja lauseessa keskimäärin viisi sanaa. Suomen kielen maikat on ihmeissään tästä "tekstarisukupolvesta", jolta on kirjoitustaito ihan kadoksissa. Myöskin lukutaito rajoittuu korkeintaan viiden sanan lauseisiin ja asiatekstiä eivät ymmärrä ollenkaan. Ja tämä porukka reuhuaa nyt tälläkin foorumilla *huoh*


      • ?!?
        tt11 kirjoitti:

        Ja täälläkin sama juttu .... anna mun kaikki kestää :))

        Minäpäs annan sinulle trollaajan kultaisen ohjeen :)) Opettele hyvä ihminen ensin kirjoittamaan ennenkuin alat trollaamaan ja kiusaamaan ihmisiä.

        Suomelle on muodostumassa kansantaloudellinen ongelma, kun osa nuorisosta ei osaa enää kirjoittaa. Kirjoittaminen on vain yhden lauseen tekstiä ja lauseessa keskimäärin viisi sanaa. Suomen kielen maikat on ihmeissään tästä "tekstarisukupolvesta", jolta on kirjoitustaito ihan kadoksissa. Myöskin lukutaito rajoittuu korkeintaan viiden sanan lauseisiin ja asiatekstiä eivät ymmärrä ollenkaan. Ja tämä porukka reuhuaa nyt tälläkin foorumilla *huoh*

        tt11

        Sinä et näytä ymmärtävän lyhyitäkään lauseita. "Unohdit" vastata.


      • ?!? kirjoitti:

        tt11

        Sinä et näytä ymmärtävän lyhyitäkään lauseita. "Unohdit" vastata.

        Vastaan aina kysymyksiin, jos ne ovat asiallisia ja ovat osoitettu minulle itselleen.

        En vastaa kysymyksiin, jotka on kohdistettu jollekin luomallesi mielikuvitusolennolle.


      • et aina
        tt11 kirjoitti:

        Vastaan aina kysymyksiin, jos ne ovat asiallisia ja ovat osoitettu minulle itselleen.

        En vastaa kysymyksiin, jotka on kohdistettu jollekin luomallesi mielikuvitusolennolle.

        Et ole vastannut esmes mikä on suhteesi Jalovaaran toimintaan tai siihen oletko One Way Missiolaisia. Nuo asiat auttaisivat arvioimaan puheitasi ja motiivejasi.


    • 16 + 56

      Ainoa oikea tapa; niskalaukaus.

      • :))

        Miksi vaihdoit nikkiä tt11?


    • Jeesukseen uskova

      Uskikset ei hyväksy syntiä,itsellään,heteroilla eikä homoillakaan - tämä on yksi Raamatun piuhoista.

      "Mene äläkä enää syntiä tee."

      • Ev. lut.

        Siksi me kehoitammekin sinua tekemään parannus synneistäsi. Eikö se ole aivan oikein? Ota kaveriksesi parannuksentekoon nim. tt11.


      • Ev. lut. kirjoitti:

        Siksi me kehoitammekin sinua tekemään parannus synneistäsi. Eikö se ole aivan oikein? Ota kaveriksesi parannuksentekoon nim. tt11.

        Kriatinuskossa kehoitetaan kerran pari parannukseen - sitten jätetään rauhaan.

        Jos haluaa toista kiusata, niin sitten tätä samaa jankutetaan loputtomiin.

        Kumpaa sinä edustat Ev. lut ?


      • Ev. lut.
        tt11 kirjoitti:

        Kriatinuskossa kehoitetaan kerran pari parannukseen - sitten jätetään rauhaan.

        Jos haluaa toista kiusata, niin sitten tätä samaa jankutetaan loputtomiin.

        Kumpaa sinä edustat Ev. lut ?

        Meillä kristillisessä kirkossa tehdään parannusta joka päivä ja kehoitetaan siihen myös. Ota sinäkin nyt hyvästä neuvosta vaarin.


      • Ev. lut. kirjoitti:

        Meillä kristillisessä kirkossa tehdään parannusta joka päivä ja kehoitetaan siihen myös. Ota sinäkin nyt hyvästä neuvosta vaarin.

        Teidän kristillisessä kirkossa ei ole puhuttu parannuksen teosta moneen kymmeneen vuoteen :))


      • häpeä
        tt11 kirjoitti:

        Teidän kristillisessä kirkossa ei ole puhuttu parannuksen teosta moneen kymmeneen vuoteen :))

        valehtelija


      • Ev. lut.
        tt11 kirjoitti:

        Teidän kristillisessä kirkossa ei ole puhuttu parannuksen teosta moneen kymmeneen vuoteen :))

        Tälläkin palstalla on jo monta kertaa kehoitettu sinua parannukseen homovihastasi.


    • Jeesukseen uskova

      Ev. lut.
      Pieni ero - Itse kehoitan vakavissani, sinä pelleilet. Sirkus kaipaa kaltaisiasi.

    • helppo_testi

      Kyllähän se homoilu on sairautta, ei siitä mihinkään pääse. Ei keskustelemalla eikä muullakaan tavalla. Turhaan siihen sekoitetaan kaikenlainen höpinä tasa-arvosta sun muusta.
      Asiaan on helppo testi. Viedään sata homelia autiolle saarella ja käydään sitten katsomassa. Millaistahan elämää sieltä löytyy ??? Normaali elämässä pelaa jatkumo, eli elämä jatkuu...epänormaali porskuttaa jonkin aikaa ja sitten "caput"..

    • Päättely testi

      Ellei joku ole tervettä,niin se on sairasta - kuvaa hyvin homoutta.

    • Hengenmies

      Siunatkaa - älkää kirotko!

      Joka on lukenut Raamattuaan huomaa, että pyhällä kirjalla voidaan ”oikeuttaa” mitkä tahansa tekemiset. Niinpä Raamattuun, Jumalan sanaan vedoten on käyty sotia, valloitettu maita joiden ihmiset on tapettu ja omaisuus ryöstetty. Raamatulla puolustellaan etnisiä puhdistuksia joissa lapsiakaan ei ole säästetty julmuuksilta. Raamattuun ja Mooseksen lakiin vedoten meidän tulisi kivittää tottelemattomat lapsemme ja tappaa seksuaaliset vähemmistöt keskuudestamme. Paha ihminen, joka ei halua tuntea omaa vastuutaan, löytää kyllä teoilleen perustelut Raamatustaan. Niinhän tekivät jo Jeesuksen teloittajatkin. He luulivat jopa tekevänsä teollaan uhripalveluksen Jumalalle.

      Mutta Raamattu esittää myös toisen tien, jota Jeesus Nasaretilainen itse edusti: lähimmäisenrakkauden ja armon. Armo=Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni. Se, joka on itse kokenut tätä armoa, haluaa toteuttaa elämässään mestarinsa esimerkkiä. Me emme saa tuomita lähimmäisiämme, vaan meidän tulee pyytää heille siunausta. Teoistamme meidät tuomitaan viimeisenä päivänä. Emme usko Raamattuun, vaan uskomme Jeesukseen Kristukseen uskontunnustuksemme mukaisesti. Myös apostoli Paavali kehoittaa koettelemaan ja arvioimaan kaikkea ja pitämään se mikä on hyvää (1. Tess. 5:21). ”Kaikkeen” kuuluu tietysti myös Vanhan testamentin toora (Mooseksen kirjat) ja Paavalin usein vaikeaselkoiset kirjeet.

    • bvcgfd

      Mitä ihmeen nykyajan hömpötystä se on, että kaikki pitäisi hyväksyä ehdoitta. Mitään ei pitäisi hyväksyä ehdoitta vaan päinvastoin kaikki pitäisi alistaa Raamatun sanan alle ja koetella kaikki. Niinkuin sanassa sanotaan.

      Mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
      karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
      Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 5:21

    • Jeesukseen uskova

      Ainoa oikea tapa suhtautua homoihin,on kaikessa noudattaa Jumalan tahtoa. Siinä saavat homotkiin oman osansa ja kaikki muutkin jotka homoutta puolustavat,
      näin hyökätessään suoraan Jumalaa vastaan.
      Arvoitus: Kuka ei sanonut näin? Mene ja jatka syntistä elämääsi.

      • Voi pimeyttä!

        Mitäs jos tonkisit välillä omia syntejäsi joita kyllä riittää. Yksi suurimmista synneistäsi on se että kuvittelet edustavasi omilla pimeillä mielipiteilläsi Jumalaa ja Hänen tahtoaan.


    • Jeesukseen uskova

      Voi pimeyttä
      En kuvittele mitään,ja mielipiteeni ovat yhtä pimeitä tai valoisia kuin Jumalan tahto,miten kukin ne haluaa nähdä.

      • Voi pimeyttä!

        Sinä et muuta teekään kuin kuvittelet omassa narsistisessa mielessäsi. Jumalan tahdolla ja sinun jutuillasi ei ole mitään yhteistä.


      • jori p
        Voi pimeyttä! kirjoitti:

        Sinä et muuta teekään kuin kuvittelet omassa narsistisessa mielessäsi. Jumalan tahdolla ja sinun jutuillasi ei ole mitään yhteistä.

        Useita vuosia sitten sain ajatuksen,jonka uskon olevan Jumalasta-:"rakkaus ja anteeksianto"-,tämän elämän sanat..


    • Jeesukseen uskova

      Voi pimeyttä
      "Sinä et muuta teekkään kuin kuvittelet omassa narsistisessa mielessäsi. Jumalan tahdolla ja sinun jutuillasi ei ole mitään yhteistä."

      Kun ei ole mitään sanottavaa,niin laukaisee jotain mitäänsanomatonta.

    • Jeesukseen uskova

      Voi pimeyttä

      Kun sinulla ei ole mitään sanottavaa,niin laukaiset jotain mitäänsanomatonta.
      Tämä viilaus väärinkäsitysten välttämiseksi.

      • Voi pimeyttä!

        Et usko Jesukseen etkä Jeesusta vaan omia narsistisia mielikuviasi. Katumuspenkkiin siitä!


      • Voi pimeyttä!
        Voi pimeyttä! kirjoitti:

        Et usko Jesukseen etkä Jeesusta vaan omia narsistisia mielikuviasi. Katumuspenkkiin siitä!

        Ja ota tämä toinen One Way Mission -hölmö kaveriksesi.


      • Lukija

        "Jeesukseen uskova"

        Et saa tehtyä Jeesuksesta homojentuomitsijaa vaikka kuinka yrität. Jeesus ei tuominnut oikeita synnintekijöitäkään, saati sitten syyttömiä homoja.


      • jep!
        Voi pimeyttä! kirjoitti:

        Ja ota tämä toinen One Way Mission -hölmö kaveriksesi.

        Voi pimeyttä!

        Ei pidä sanoa ketään hölmöksi vaikka niin olisikin. Jos ihminen haluaa uskoa homoseksuaalisuudesta niin kuin tt11, se on hänen asiansa. Kansanryhmää vastaan kiihottamiseen ja vihapuheisiin ei saa kuitenkaan mennä niin kuin tt11 on syyllistynyt.


    • Jeesukseen uskova

      Jeesus tuomitsee jokaisen synnin ja jokaisen synnissäeläjän hänen uskonsa mukaan. Armosta Jeesus ei edes keskustele avo ja homosuhteissa elävien epäuskoisten kanssa. Jeesuksen ennakkovaroitus on voimassa,"Mene,äläkä enää syntiä tee."
      Olisi itsekunkin kannalta kultaakin kalliimpaa tutkia Raamatusta,mikä on syntiä.

      • Hah, hah, haa!

        Emme taida puhua nyt samasta jeesuksesta. UT:ssa, jota minä olen lukenut, Jeesus kaverasi kaiken maailman prostituoitujen, juoppojen ja syntisten kanssa. Ei puhettakaan mistään tuomitsemisesta.


    • xxxxx On rakastaa heitä, eli hyväksyä heidät EHDOITTA. xxxxx

      Ainoa oikea tapa suhtautua homoighin, on rakastaa heitä, mutta kieltäytyä hyväksymästä heidän homoseksisuhteitaan.

      • tosiuskovainen1

        Jaakob

        "Ainoa oikea tapa suhtautua homoighin, on rakastaa heitä, mutta kieltäytyä hyväksymästä heidän homoseksisuhteitaan."

        - Se taas ei ole rakkautta ollenkaan.


    • Jeesukseen uskova

      Hah,hah, haa!

      Olet lukenut päissäsi pornolehteä.

      • Hah, hah, haa!

        "Jeesukseen uskova"

        No, sinä et voi ainakaan raamatuntuntemuksellasi kerskata. Se on jo huomattu aikaisemminkin. Mielikuvituksesi on hyvin likainen. Ei hyvältä näytä.


    • Jeesukseen uskova

      Hah,hah,haa!

      Mistä voit päätellä etten tunne Raamattua,kun itse et tunne yhtään. Oma mielikuvituksesi on varmaan puhdas,tunnut hallitsevan sen täydellisesti.

      • jees!

        Saat jeesuksesta moralistin vain sillä tavalla että jätät evankeliumit lukematta ja keksit aivan oman näköisesi jeesuksen.


    • tepa3

      oikein! ketään ei saa arvostella !kellä meillä on varaa katsoa peiliin ja sanoa että olen toista parempi!!!kandee miettä peilin edessä tätä jutskaa !!!!

    • 09809808098

      Minun homoseksuaalit ystäväni

      Leif Nummelan toimittamassa Cafè Raamatussa vierailee norjalainen mediavaikuttaja Espen Ottosen, jonka teoksen ”Minun homoseksuaalit ystäväni” mukaan on nimetty myös neliosaisen sarjan ensimmäinen jakso.

      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=16990

      • Hyj!

        Leif Nummela on viidesläinen äärifundamentalisti. Siltä ei voi odottaa mitään rehellistä puhetta. Kaikkia tyyppejä niitä kirkossa onkaan.


    • Vapaa valinta

      En tiedä onko missään täysin 100 %:sta oikeaa tapaa suhtautua mihinkään, mutta itseäni ei haittaa vaikka joku meitä vihaisikin tai ihan mitä vaan. Ei paljoa hetkauta.

    • rautalangasta

      Ainoa oikea tapa on rakastaa homoa ihmistä, mutta vihata sitä tekoa mitä homo tekee. Koska homous on syntiä ja siten Jumalan tahdon vastaista.

      • Kristitty45

        Homoseksuaalisuus ei edelleenkään ole syntiä, rikos, eikä sairaus vaan erilaisuus. Uskovankaan ei tarvitse juuttua isiensä tai äitiensä perinnäissääntöihin jotka perustuvat tietämättömyyteen tai vanhoihin paimentolaisheimojen primitiivisiin uskomuksiin.


    • Jeesukseen uskova

      "Homoseksuaalisuus ei edelleenkään ole syntiä,rikos,eikä sairaus vaan erilaisuus."

      Jumala ei hyväksy erilaisuuksillaan Hänen tahtoaan loukkaavia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1413
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      97
      961
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      823
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      784
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe