Yaris vm 2001 vs 2013.

Yaris mielessä

Olen omistanut 2001 mallisen Yariksen joskus muinoin. Kiva ja näppärä auto oli kesällä. Ekan talven jälkeen vaihdoin. Koin sen aika kelkaksi talvella. Siitä aloin aristella pieniä autoja,

Nyt kuitenkin havittelen Yaris 2013. Style mallia. Onhan se auto kasvanut ja varustetaso on parantunut. Olihan se paketti jo aika hyvä karvalakkimallissa.

Asia mikä nyt kiinnostaa niin te joilla on kokemusta molemmista uudesta ja vanhasta mallista niin mikä on teidän mielipiteenne tästä uuden talviajettavuudesta?

Olen tottunut ja rauhallinen ajaja. Kuitenkin tuon ekan mallin Yariksen talviajon koin kelkaksi. Kaikki mitä mieleen tulee uuden ja vanhan eroista talviajoon.
Kiitos.

13

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erferfrefref

      Aluksi vinkkinä varustepaketin valintaan sanoisin että ota Comfort.

      Stylen turhan bling-bligin ja yli leveiden renkaiden tilalle saat mm. automaatti-ilmastoinnin ja vähemmällä rahalla.

      Itsellä kokemusta Yaris II:sta ja tämä Yaris III on reilusti parempi auto ajaa niin kesällä kuin talvella. Minusta yksi parhaita autoja tuossa hintaluokassa, joka pitää arvonsa erittäin hyvin.

      • lehtien lukuun

        Hintaluokassaan liian pieni. Ja tuoreessa testissä sai aika kovaa huutia muutenkin. Pitäisi nyt jotakin olla, että tuon valitsee.


      • jhgfdsfsdfsdfs
        lehtien lukuun kirjoitti:

        Hintaluokassaan liian pieni. Ja tuoreessa testissä sai aika kovaa huutia muutenkin. Pitäisi nyt jotakin olla, että tuon valitsee.

        Yariksessa paras hintalaatu suhde. Erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus. Siinä suurimmat syyt valita Yaris.

        Kaikki eivät tarvitse isoa autoa. Kaupungissa iso auto on vain haitaksi.


    • 11+14

      Mulla oli vm 2002 1.3 Yaris uudesta asti seitsemän vuotta, kunnes oli rahaa vaihtaa uuteen takavetoiseen. Juurikin talviajamisen hauskuuden takia. Ostin 120i BMW:n. Sillä meni pari vuotta, sitten piti hankkia halvempi - ja kompromissina '12 1.33 Yaris Style. Sit loppuikin rahat ja piti sekin myydä :D Nyt löytyy '98 1.0 Micra :D

      Omasta mielestä eka Yaris oli ihan mukava ajaa talvella nastarenkailla. Tosin pidän ajamisesta ja olen ihan hyvä autonkäsittelijä. Ei ollut ärsyttäviä ajo-ilon-esto-ohjelmia, ei edes abs:eja. Käsijarrulla sai käänneltyä pikku kippoa mihin halusi. Pidon rajat helppo omaksua. Luonteva ajaa.

      Sitten pääsinkin toteuttamaan itseäni BMW:llä ja nappia painamalla sai DSC:n pois, jolloin talvella ajaminen oli nautintoa ainaisessa sivuluisussa niin halutessaan. Tulee ikävä tätä autoa ;.(

      Rahatilanne kävi huonommaksi ja kun uuden Yariksen kk-lyhennys oli 100€ vähemmän, bemarin kone alkoi antamaan merkkejä epäluotettavuudesta, niin pihaan tuli uusi 1.33 Style. Muotoilultaan ihan mukava pikkuautoks ja se näyttö keskikonsolissa oli ihan kiva.

      Autoon ostin halvimmat Korealaiset kitkarenkaat mitkä löysin. En jaksanut enää nastojen rapinaa, ja BMW:ssä jo havaitsin ne toimiviksi. Mua otti talviajamisessa päähän jatkuva luistoneston piipitys, sitä ei saa pois. Tien varressa olevaan parkkiruutuun et päässyt käsijarrukäännöksellä, luistonesto kävi hermoille jatkuvasti.

      Oma ajotyylini nyt on erilainen verrattuna normaaliin Yaris-kuskiin :D Ehkäpä se oli normaalikuskille parempi ajaa talvella, jos pitää jatkuvasta luistoneston päälle tulemisesta ja tehojen katkaisusta. Ehkäpä muutenkin paljon vakaampi ja tylsempi kuin vanhemman mallinen.

      • Pikku Geee

        Miten niin sitä luistonestoa ei saa pois päältä? Mulla ainaki nappi vaihdekepin vieressä josta se lähtee pois päältä. Tosin en tolla ole vielä lumella päässyt ajelemaan joten en tiedä saako sen oikeasti pois.


    • Yaris mielessä

      Kiitos jo näistä vastauksista. Itse tutkailin pitkään ylipäätään mihin malliin päädyn. Sitten oli aika pohtia varustetaso. Pähkäilin Comfortin ja Stylen välillä. Päättyen jälkimmäiseen. Sillä nyt ei ole niin merkitystä siihen mitä tietoa kaipasin.
      Enää tarvitsee vain päättää lähinnä auton väri :)
      Olen lukenut ja katsonut videoita monen päivän ajan. Tietoa siis kaivettu.

      • mitä edes kysyit

        "Enää tarvitsee vain päättää lähinnä auton väri :) "

        Se taisikin olla se perimmäinen peruste!


    • et sillei hei

      No, sait sitten ne huonommat renkaat, vaikka varoitettiin tuolla ylempänä.

      • Yaris mielessä

        Ei mulle ole tarjottu mitään huonompaa vanne/rengaspakettia. Sain itse valita talvipaketin. Sain päättää myös, että 15" vai 16".


      • test987c7
        Yaris mielessä kirjoitti:

        Ei mulle ole tarjottu mitään huonompaa vanne/rengaspakettia. Sain itse valita talvipaketin. Sain päättää myös, että 15" vai 16".

        Ei niitä tarjota, ne on valmiiksi autossa mukana, 16" alut 195/50R16 renkailla.
        Kääntösäde suurempi, äänekkäämpi, hakee urissa, pintakova, kulutus suurempi, eli ei mitään hyvää.
        Normi renkaat on 175/65R15 elikkä ulkohalkaisija sama, mutta korkeus suurempi, ja lisäksi kapeampi.


      • zasdxfjhju224256
        test987c7 kirjoitti:

        Ei niitä tarjota, ne on valmiiksi autossa mukana, 16" alut 195/50R16 renkailla.
        Kääntösäde suurempi, äänekkäämpi, hakee urissa, pintakova, kulutus suurempi, eli ei mitään hyvää.
        Normi renkaat on 175/65R15 elikkä ulkohalkaisija sama, mutta korkeus suurempi, ja lisäksi kapeampi.

        Kapea auto, kapea rengas, missä muka vikaa?


    • et joo näin on

      Esim Tuulilasi kirjoitti että Stylen renkaat on huonommat ajaa kun nuo Comfortin 15 tuumaseet.

    • Yaris mielessä

      15" tulee niin kesä, kuin talvipakettiin. En tarvitse isoa autoa. Vuosittain ajokilsoja mulle tulee 6000-8000 tkm. Kaupunkiajoa tuosta on noin 97%.
      Ja kyllä se auton väri on myös yksi tärkeä asia. Auto on nyt tilattu ja nyt vain odotellaan. Tammikuussa saan auton.
      Perheessämme on toinenkin auto ja se on iso. Ei ollut mitään järkeä ostaa isoa. Tarve ratkaisee yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe