Heippa,
Norton-tilaukseni loppuu pian, ja pitää siis vaihtaa virustorjuntaohjelmaa. Olen ajatellut ilmaista virustorjuntaohjelmaa, Avastia.
Voiko Avastin käydä lataamassa netissä Nortonin poistamisen jälkeen, vai kannattaa avata netti ennen poistamista? Ja ilmeisesti kaikki tämä kannattaa tehdä jv-tililtä?
Miten on palomuurin laita? Minulla on nyt käytössä Nortonin palomuuri. Ilmeisesti Avastin ilmaisversiossa sitä ei kuitenkaan ole? Tajuaako Windows itse ottaa palomuurinsa käyttöön, vai pitääkö minun käydä valitsemassa se?
Kiitos kaikille, jotka viitsivät vastata!
Virustorjuntaohjelman vaihtaminen
3
265
Vastaukset
Avastin voi käydä lataamassa Nortonin poiston jälkeen mutta itse olen ladannut uuden virustorjuntaohjelman jo valmiiksi ja vasta sen jälkeen poistanut nykyisen.
Nämä kannattaa tehdä JV tilillä jotta tarvittavat oikeudet on helppo antaa.
Windowsissa on oma palomuuri ja se käynnistyy yleensä automaattisesti Nortonin poiston jälkeen kun kone on uudelleen käynnistetty.
Kannattaa poistaa myös Nortonin jättämät kansiot Windowsin resurssihallinnan avulla "Norton" "Symantec" nimillä.
Avastin asennusvaiheessa kannattaa valita "Mukautettu asennus" ja poistaa sieltä "Avast etätuki", "Ohjelmistopäivittäjät", "Avast pienohjelma" jos et tarvitse näitä.
Lisäksi Avastista kannattaa valita nämä kohdat
Tarkista mahdollisesti haitalliset ohjelmat
Herkkyys asetuksesta
- Käytä koodin jälittelyä
- Tarkista tiedosto kokonaan
- Etsi mahdollisesti haitallisia ohjelmia
- Seuraa sidoksia tarkistuksen aikana
Tiedostopaketit
- Kaikki pakkaustavat
Suorituskyky asetukset ( Ota tästä kaikki kohdat pois)
Nämä löytyy Tietoturva->Antivirus->Koko tietokoneen tarkistus kohdasta.- Avast?
Mikä muuten on aito sivusto, jolta voi ladata suomenkielisen Avastin?
http://www.avast.com/fi-fi/index
Tuo on virallinen versio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1105054Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744321599- 1931152
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111133Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk181064Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861020Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64931
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64836