Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa miten keuhkoa tai mahaa kuivataan? Olen saanut paikalliselta metsästysseuralta hirven mahaa ja keuhkoa ja ajattelin jos yrittäisin kuivata sitä samanlaiseksi kuin nuo eläinkaupoissa myytävät maha- ja keuhkopalat.
Kuivattua keuhkoa ja mahaa?
3
966
Vastaukset
- esim.näin
Tässä yksi esimerkki...
http://pastanjauhantaa.blogspot.fi/2008/08/beef-jerky-kuivalihaa-kotiuunissa.html
itse tosin vain paloittelisin ja pakastaisin annospaloina.- KoiranNamit
Hei, kiitoksia suuresti tuosta linkistä! Toivottavasti tuo toimii myös keuhkoon.
Kyllä niitä on tullu paloteltua ja pakastettu. Tällä hetkellä pakastimessa on kuuden hirven keuhkot ja viiden mahalaukku. Alkaa tila loppumaan pakastimesta kesken niin tuo kuivaus vaikutti paremmalta idealta.. :)
- Keuhkoja
Vastaan vaikka vanha viesti ja olet varmaan jo pro kuivaamisessa. :) Itse olen myös hirven keuhkoja uunissa kuivannut. Mahan kanssa menee niin pitkään joten olen sen aina raakana antanut. Keuhkoja ei saisi syöttää raakana ekinokokin takia. Muistat vaan leikata kuivattavat keuhkon palat tarpeeksi ohuiksi, muuten jäävät sisältä pehmeiksi. Jos on sopivan pieniä paloja niin olen laittanut uunin 150-200 asteeseen ja pari tuntia on mennyt niin keuhkonpalat on valmiit. Tavallisesti kuivaus tapahtuu huomattavasti pienemmissä lämpötiloissa, ja välillä on tullut pidettyä uunia päällä pienemmillä lämpötiloilla läpi yön. Mutta eihän sitä hajua kestä kukaan!
Savustuspönttöä suosittelen eniten. Sen kun pistää pihan nurkkaan niin ei tartte paljoo huolehtia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1393877Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3362792Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12219Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k452073Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll141803No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....111595Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1471321- 931232
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu901053- 541031