mielnkiintoinen tapaus

rakastanegoani

Youtubella muslimi eukko :-) Nadia Khalil Bradley joka näki Kristuksen . Vastaavaan en ole törmännyt , hän puhuu aika samaa kuin ihmeitten oppikurssi egosta , mutta paljon kivemmin , kiva häntä on kuunnella vaikka olen tuosta ego asiasta täysin eri mieltä , esimerkiksi jos joku bedofiili raiskaisi Nadjan lapsen , niin epäilen että hän pystyisi teon tekijää rakastamaan , nyt hän vielä kyllä väittää ihan uskottavasti että rakastaa jopa vihollisiaan , mutta...? Ihan en ymmärrä myös sitä miksi Jeesuksen pitäisi jotain meille kertoa , älyttömän paksujen kirjojen kautta , jos hänellä on asiaa , on hänelle ihan helppo juttu kertoa asia suoraan kaikkien maapallon ihmisten sydämmiin . Minulle hän ei mitään sanonut , kuhan pällisteli :-) aikansa :-) rumaa naamaani :-) mutta tykkään kumminkin tuosta Nadjasta vaikka olen eri mieltä kuin hän . Eli ehkä ongelma johtuu siitä että kun ihmisressukka näkee Jeesuksen niin hän sokaistuu liikaa ja ei enään osaa pitää jalkojaan maassa ?

7

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Portinvartia

      On se yksi Suomalainen kirurgi joka sanoo itsensä uskonnottomaksi ja kertoo antaneensa itselleen ateeksi raiskaajaansa kohdistunen vihan.

      Näitä on muitakin. On vain niin että ihminen joka kokee oman tuskansa niin raskaana ettei näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin luopua OMAN tuskansa kantamisesta. Siis päätyy lopputulokseen ettei kukaan ota tuota (vaikkapan raiskauksen tuomaa) tuskaa pois omasta mielestä kuin oma mieli.

      Onko epäselvästi ilmaistu.

      Tällaisen "mankelin" kautta käynyt ihminen varmaan useimmiten pitää tuon kokemuksen omana tietonaan. Tuskin useinkaan lähtee toreille tai julkisuteeen sillä kokemuksella metelöimään.

      Lähti tai ei. Toinen kysymys on että Jeesuksella kyllä on keinoja viedä asiaansa eteenpäin. Aivan perusteltuun kysymykseesi voisi myös ajatella että miksi ei voisi käyttää myös tuon tapaista kirjaa... Tai olipa menettelytapa mikä tahansa sen voi aina kyseenalaistaa? Eikö?

      Sitten tuo jokaisen ihmisen kysymys:
      --kertoa asia suoraan kaikkien maapallon ihmisten sydämmiin --.

      Jospa hän kertookin koko ajan. Jospa juuri tuo kysymyksesi on merki että sinäkin kaipaat kuten jokainen.
      Eli mikä olisi se puhe tai merkki jonka sinä voisit kokea Jumalan rakkauden ilmoitukseksi.

      Egoistinen kun olen kysyn vastakysymyksen, milloin tulee sellainen sanoma tai puhe että lopetan epäilemisen. Ja milloin jonkun nadjan tai rakastanegoani kertomus on jotain merkittävää johon en voisi suhtautua ylimielisesti?
      Nää on turhaa löpinää kun tiedetään että jokaisen on ITSE löydetävä se mikä pitä löytää. Eli kukaan ei voi sinulta ottaa (vaikapa raiskauksen tuomaa) tuskaa pois sinun mielestäsi kuin sinä itse. Antamalla anteeksi itsellesi. Anteksanto on Kurssissa kyllä opetettu aivan eri tavoin kuin Lutherin Vähässä katekismuksessa.

      • rakastanegoani

        Jep ..minulla loppui muinoin tuo ihmeitten oppikurssin tutkiminen siihen kun huomasin Palatkaamme rakkauteen , kirjan kirjoittajan Marianne Williamson silmistä kannen kuvasta jotain yllättävää ? Kirja perustuu ihmeitten oppikurssiin ja ei voi kun hämmästellä sitä mikä näkyy kannen kuvassa , sitä eivät tietysti huomaa ilman egoa olevat lampaat . Ainoat kirjat mitä kannattaa lukea on Setä Jumala , täällä Anna ..ja Annan kirja ..kirjoittanut Fynn . En muuten

        puhunut mitään uhrin kyvystä antaa anteeksi vaan uhrin äidin tilanteesta .


      • Portinvartia
        rakastanegoani kirjoitti:

        Jep ..minulla loppui muinoin tuo ihmeitten oppikurssin tutkiminen siihen kun huomasin Palatkaamme rakkauteen , kirjan kirjoittajan Marianne Williamson silmistä kannen kuvasta jotain yllättävää ? Kirja perustuu ihmeitten oppikurssiin ja ei voi kun hämmästellä sitä mikä näkyy kannen kuvassa , sitä eivät tietysti huomaa ilman egoa olevat lampaat . Ainoat kirjat mitä kannattaa lukea on Setä Jumala , täällä Anna ..ja Annan kirja ..kirjoittanut Fynn . En muuten

        puhunut mitään uhrin kyvystä antaa anteeksi vaan uhrin äidin tilanteesta .

        pitääpä ottaa luettavaksi


      • rakastanegoani
        Portinvartia kirjoitti:

        pitääpä ottaa luettavaksi

        Epäilit tuolla olenko lukenut ihmeitten oppikurssia , niin en ole kokonaan , törmäsin aikoinaan näihin ihan ok ihmisiin jotka tekivät käännöstyötä helsingissä ja sain heiltä monisteita ihmeitten oppikurssista mitä olivat suomentaneet , asuin tuolloin tampereella , tampereella oli myös oma käännösporukka joka käänsi oppikurssia , mutta en tiedä miksi he käyttivät sanaa " Korkein " sanan Jumala sijasta , ostin ensin englannin kielisen ihmeitten oppikurssin , vaikka en englantia osaa , niin siinä oli God , eikä Korkein . Suomen kielisen käännöksen ostin myöhemmin ihmeitten oppikurssista , kaunista tekstiä , mutta jotenkin tuntui aivopesulta , ja liian hankalalta tähän tavalliseen elämään mitä rämmin paikallani pysyen . Ongelmaksi nousee se että tuntuu siltä että ihmisillä ei ole mitään hajua siitä , mitä Jumala tai Jeesus puhuu muka meille , siksi on viisainta pysyä tavallisena pakanana :-)


      • rakastanegoani
        rakastanegoani kirjoitti:

        Epäilit tuolla olenko lukenut ihmeitten oppikurssia , niin en ole kokonaan , törmäsin aikoinaan näihin ihan ok ihmisiin jotka tekivät käännöstyötä helsingissä ja sain heiltä monisteita ihmeitten oppikurssista mitä olivat suomentaneet , asuin tuolloin tampereella , tampereella oli myös oma käännösporukka joka käänsi oppikurssia , mutta en tiedä miksi he käyttivät sanaa " Korkein " sanan Jumala sijasta , ostin ensin englannin kielisen ihmeitten oppikurssin , vaikka en englantia osaa , niin siinä oli God , eikä Korkein . Suomen kielisen käännöksen ostin myöhemmin ihmeitten oppikurssista , kaunista tekstiä , mutta jotenkin tuntui aivopesulta , ja liian hankalalta tähän tavalliseen elämään mitä rämmin paikallani pysyen . Ongelmaksi nousee se että tuntuu siltä että ihmisillä ei ole mitään hajua siitä , mitä Jumala tai Jeesus puhuu muka meille , siksi on viisainta pysyä tavallisena pakanana :-)

        Tuo mainitsemasi raiskauksen aiheuttama oman mielen vankila , sisältää muuta mitä luulemme , voin todistaa asian tyhmältä kuulostavalla esimerkillä . Esim . Jos koira himoissaan nytkyttää vaikka lapsen jalkaa , ei lapsi saa sielulleen mitään insesti vahinkoa , mutta jos ihminen tekee edes vähänkään jotain sopimatonta seksuaalista lapselle niin lapsi saa vahingon sieluunsa , eli tuntuu siltä että Jumala on laittanut jonkun rajan sieluumme jota ei saisi loukata . Olen itse uhri , kuusivuotiaana minut onneksi pelastettiin Lastenlinnaan , joten on ollut vähän pakko enemmän miettiä kyseistä ongelmaa . Jumalalla on onneksi tähän oma ratkaisunsa jonka ymmärrämme sitten kun näemme hänet .


      • Portinvartia
        rakastanegoani kirjoitti:

        Tuo mainitsemasi raiskauksen aiheuttama oman mielen vankila , sisältää muuta mitä luulemme , voin todistaa asian tyhmältä kuulostavalla esimerkillä . Esim . Jos koira himoissaan nytkyttää vaikka lapsen jalkaa , ei lapsi saa sielulleen mitään insesti vahinkoa , mutta jos ihminen tekee edes vähänkään jotain sopimatonta seksuaalista lapselle niin lapsi saa vahingon sieluunsa , eli tuntuu siltä että Jumala on laittanut jonkun rajan sieluumme jota ei saisi loukata . Olen itse uhri , kuusivuotiaana minut onneksi pelastettiin Lastenlinnaan , joten on ollut vähän pakko enemmän miettiä kyseistä ongelmaa . Jumalalla on onneksi tähän oma ratkaisunsa jonka ymmärrämme sitten kun näemme hänet .

        Nämä on niin henkilökohtaisa juttuja että toisen kokemaa ei mitenkään kannata vähätellä eikä kysenalaistaa. Onneksi meillä on mahdollisuus keskustella joskus jopa kuunnella. (vitsivitsi)

        Minä kiinnostuin kurssista tuntiessani löytäväni siitä minun järkeeni sopivaa johdonmukaisuutta. Vaikeasti se on monin kohdin ilmaistu, mutta ihmistajunnalle tyypilliseen tapaan käänsin senkin vaikeuden asiaankuuluvaksi ja hyväksyttäväksi koska olin jo vakuuttanut itseni asian myönteisyydestä.

        Siis tavallan itsesuggestiota kaikki. Mutta edelleen totahan on että vain minä voin opettaa itseäni joten jokainen minä valitsee minkä ja miten omaksuu.

        Lisäosa Rukouksen laulu on pieni kirjanen jossa on tuota anteeksiannon kysymystä käsitelty erityisesti.


      • Portinvartia
        Portinvartia kirjoitti:

        Nämä on niin henkilökohtaisa juttuja että toisen kokemaa ei mitenkään kannata vähätellä eikä kysenalaistaa. Onneksi meillä on mahdollisuus keskustella joskus jopa kuunnella. (vitsivitsi)

        Minä kiinnostuin kurssista tuntiessani löytäväni siitä minun järkeeni sopivaa johdonmukaisuutta. Vaikeasti se on monin kohdin ilmaistu, mutta ihmistajunnalle tyypilliseen tapaan käänsin senkin vaikeuden asiaankuuluvaksi ja hyväksyttäväksi koska olin jo vakuuttanut itseni asian myönteisyydestä.

        Siis tavallan itsesuggestiota kaikki. Mutta edelleen totahan on että vain minä voin opettaa itseäni joten jokainen minä valitsee minkä ja miten omaksuu.

        Lisäosa Rukouksen laulu on pieni kirjanen jossa on tuota anteeksiannon kysymystä käsitelty erityisesti.

        mutta jos ihminen tekee edes vähänkään jotain sopimatonta.

        Tuosta yksi ajatus. Sopiiko että ei kohdisteta tätä nyt kehenkään henkilöön vaan yleisenä ideana?

        On siis ihminen joka tietää tekevänsä jotain kielteistä. Seurauksena on että henklö johon teko suoranaisesti kohdistuu saa myös vahvan kokemuksen kielteisyydestä. Vaikka sanallinen viestintä olisi aivan muuta.

        Esimerkki tuon koiran käyttäytymisestä ja siitä ihmisille aiheutuneesta kokemuksesta johti minut ajattelemaan että Kurssi kuten monet henkiset opaat vahvistavat tätä samaa eli mieli on yhteinen. Koiran teko "annetaan anteksi" sivuutetaan unohdetaan koska tiedetään että se on liki vaistotoimintaa ilman tarkoituksellista merkitystä.

        Miten kävisikään jos "vihamieheeni" suhtautuisin samoin. Jokainen tekee minkä sillä hetkellä tekee, pystymättä aina käsittämään itsekään tekoaan saatikka tekonsa seurauksia

        Myönteinen kokemus jakaa myönteisyyttä ja kielteisyys kielteisyyttä. Eikä siinä sanoja tarvita.

        Siksikin kannataisi pitää mielessän kysymys, mitähän rakkaus tekisi tässä tilanteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe