Miten ootte tehneet ratkaisunne turvaistuinta hankittaessa, kasvot vai selkä menosuuntaan päin? Joitain mallejahan löytyy niin että voi käyttää kummin päin vaan. Mietin tuota selkä menosuuntaan....olimme parisen vuotta sitten ketjukolarissa ja automme takalasi sirpaloitui ja täytti osittain myös takapenkin sirpaleillaan...mitä jos siellä olisi ollut lapsi...olisi saanut kasvoilleen sirut. Paljon vaarallisemmalta siis tuntuu tuossa tilanteessa tuo selkä menosuuntaan vaihtoehto. Kertokaahan kokemuksia istuimistanne!
selkä vai kasvot menosuuntaan?
6
323
Vastaukset
- tobi123
Meillä oli istuin jossa lapsi matkusti kasvot menosuuntaan. Meidän tarpeisiin se sopi erinomaisesti vaikka suositushan on toisinpäin.
Matkustamme paljon autolla pitkiä matkoja joten lapsi viihtyi autossa paremmin kun näki kokoajan vanhemmat.
Istuin oli siis Maxicosi Tobi. - nokka eteenpäin
Meillä kasvot menosuuntaan molemmat. Vanhempi oli ensin selkä menosuuntaan, mutta hän olil pahoinvoiva ja siksi täytyi kääntää heti kättelyssä kasvot menosuuntaan, minkä jälkeen pahoivointi helpotti. Molemmat ovat nyt palkki-istuimissa kasvot menosuuntaan. Pahan nokkakolarin todennäköisyys on erittäin pieni tilastojenkin mukaan. Kuten ap kirjoitti, se kolari voi tulla muustakin suunnasta ja siksi kokonaisuutena paras ratkaisu oli meidän päätös-
Meillä reissattiin pitkän aikaa selkä menosuuntaan. Istuimena BeSafen penkki, joku x3 malliltaan. Lapsi viihtyi hyvin ja näki sieltä ympärilleen. Kakkosautossa oli Britaxin TwoWay. Oikeastaan siinä viihtyi paljonkin paremmin selkä menosuuntaan, sillä näkyvyydet Micran takaikkunasta olivat paremmat kuin toiseen suuntaan. Nyt kun olemme siirtyneet istumaan kasvot menosuuntaan on takapenkin matkustaja tyytymättömämpi kuin silloin taakse päin katsellessaan. Jalkatilan ahtaus selin matkatessa vain pakotti kääntämiseen.
- Toyota
Meillä kiddyn istuimet.
- Lastentarvike mama
mekin ostimme heti kasvot menosuuntan istuimen (maxi cosi tobi) ja oli aivan oikea ratkaisu.
lapsi viihtyi hyvin siinä ja oli tosi tyytyväinen vähään aika :D - Sirona1
Meillä ei kumpikaan oikein osannut päättää, kun ekalla oli selkämenosuuntaan istuin ja oksenteli koko ajan. Käännettiin istuin kasvot menosuuntaan, mutta se ei toiminut oleenkaan. Keikkui ja vaappui. Se oli joku Gragon malli. Päädyttiin nyt pienemmällä oleellisesti parempaan istuimeen. Cybex Sironassa voi kääntää helposti kumpaan suuntaan tahansa ja se on kunnolla kiinni aina suunnasta riippumatta isofixilla. Tykkään kanssa siitä sivuttain käännöstä, kun on helppo laittaa istuimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791