Solun oikean arvon näyttäminen

- JJ -

Minulla on txt-tiedosto, jossa on lista tageja. Osa tageista on eksponentiaalilukua muistuttavassa formaatissa, esim. 321E100, mutta ne EIVÄT ole eksponentiaalilukuja. Kun avaan tiedoston Excelissä, niin Excel näyttää nämä luvut automaattisesti muodossa 321E 100, mikä tietysti rikkoo tagin. Onko mitään mahdollisuutta saada Excel näyttämään luvut oikein?

Kokeiltua:
- Number formatin muuttaminen ei auta - text-muodossa tagi on edelleen 321E100 ja number-muodossa se avataan järjettömän pitkäksi kokonaisluvuksi
- VBA:n käyttö ei auta - solun oikeaa arvoa ei saa kaivettua esiin ainakaan .value, .value2 tai .formula -propertyillä. Jos sen saisi, sen voisi kirjoittaa soluun uudelleen muodossa "'" & [alkuperäinen arvo].

Neuvoja?

1

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "- VBA:n käyttö ei auta"
      taatusti auttaa, mutta en ymmärrä mihin sitä nyt edes tarvittaisiin. Toki automatisoimaan rutiinia, mutta Excelissähän on tekstitiedostoille tuontivelho, jossa voit määritellä tarpeelliset asiat ja voit nauhoittaa sen ja sitten hiukan "siivoilla" ja käytössäsi on maksro sitten.
      Itse testasin tekemällä tiedoston tyyliin

321E100, 321E101, 321E102
      321E103, 321E104, 321E105

aja ei ongelmia

Keep EXCELing
      @Kunde

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      313
      1704
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1254
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1247
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1126
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      57
      804
    6. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      803
    7. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      74
      769
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      117
      757
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      750
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      696
    Aihe