Olen suunnitellut matkaa Aasiaan ja yritan nyt miettia, etta kauaksi aikaa ne rahat oikeasti tulisi riittamaan siella, etta mihin paivamaaraan uskaltaisi varata sitten paluulipun Suomeen. Ei viittisi laittaa sita lentolippua kauhean pitkan paivamaaran paahan ja sitten rahat loppuukin puolessa valissa matkaa.. Itsellani on kayttobudjetti 2800 australian dollaria eli noin 2000 euroa. Lento Thaimaaseen ja takaisin Suomeen ei sisally noihin vaan ne on laskettu lentolippubudjettiin. Meinaan menna ensimmaiseksi Thaimaaseen 21.11 ja sen jalkeen haluaisin kayda Kambotsassa ja Laosissa. Eli sesonki taitaa olla juuri silloin kun meinasin menna sinne.. Mietin meneeko siella paljon enemman sesongin takia rahaa? Kellaan oma kohtaisia kokemuksia paljon meni reissatessa noin kuukaudessa/paivassa?
Matkabudjettia Aasiaan
3
211
Vastaukset
- simosimosimosimo
10e/päivä pärjää monissa aasian maissa jos viitsii nähdä vaivaa.
Esim Thaimaassa 20e/päivä ei tuota mitään vaikeuksia jos ei mene noihin aurinkomatkojen ja finnmatkojen käyttämiin hotelleihin.
Kaikki riippuu tietysti itsestä. Yöpaikan saa thaimaassakin 5eurolla ja ravintolassa syö 1-2eurolla. Sitten pitää miettiä kuinka paljon liikkuu, se vie paljon rahaa.
Mieti mistä mukavuuksista olet valmis luopumaan ja mitä haluat tehdä.
Ensikertalainen yleensä harhautuu usein niihin ilmastoituihin hotelleihin vaikka ilmankin pärjää, varsinkin jos on kattotuuletin. Mutta kyllä tolla budjetilla uskaltaa mielestäni helposti tehdä ainakin 3kk matkan vaikka menetkin sesonkiaikana - € € €
Minä ja mieheni olimme talvina -11 ja -12 3 kk reissussa Aasiassa. Matkojen aikana olimme n.15 eri hotellissa ja siirtymälentoja oli n.7.Hotellikriteereinä oli ilmastointi, parveke ja aamupala.Ekalla reissulla asumisen keskihinta oli 35€/yö toisella vähän enemmän. Hotellit varasimme pääsääntöisesti booking.com ja välilennot Airasialta.Kannattaa varata lennot hyvissä ajoin ja valita halvimmat päivät, sillä hinnat vaihtelevat päivistä riippuen.Muutama säästövinkki, jotka eivät ole hankalia toteuttaa:
Bangokissa varasimme kotiin lähtiessä hotellin (KL Place ) ilmaradan vierestä,juna vei suoraan lentokentälle sisälle muutamalla batilla, taksi kun on ottanut 400-700batia kuskista riippuen. Joku siirtymä kannattaa tehdä yöjunalla, siinä säästää yhden hotelliyön hinnan. ollaan matkustettu 1. ka 2. luokassa, 2. luokka 19 euroa yläpeti bkk- surat thani.Mukavat suojaisat sängyt. Ruokatarjoilut junassa suht. kalliit, ota omat eväät.Ruokaillessa olut tuplaa aterian hinnan, kannattaa säästää oluenjuonnit hotellin partsille. kaupassa paljon edullisempaa. Junaliput tulee varata hyvissä ajoin etukäteen, on rajoitetusti paikkoja. - matkabudjetti
Täällä on laskettu matkabudjettia Thaimaahan:
http://www.minnethaimaassa.com/faq-usein-kysyttya/matkabudjetti-ja-thaimaan-hintataso/
Asuminen ja syöminen tapaa olla halvempaa Laosissa ja osin myös Kambodzhassa. Thaimaassa sesongilla on aika paljon vaikutusta majoitusten hinnoissa. sesonkina on vähemmän tinkimisvaraa ja sensongin ulkopuolella jo huoneiden lähtöhinnat ovat edullisemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882