Vastauksia gerbiilejen juoksutuskysymyksiin!

Gerbiilityttönen

Eli minulla on kaks gerbiiliä,Tiuhti ja Viuhti. Rupes mietittyttämään että saako/voiko gerbiilejä juoksuttaa matolla? Olen tähän mennessä juoksuttanut varmuudenvuoksi puhtaalla ja paljaalla lattialla,eli siis saako gerbiilejä juoksuttaa matolla?

9

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerbiilityttönen

Huhuu vastauksiaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Saa toki :)

• Gerbiilityttönen

Oletko varma,minulle on nimittäin sanottu että ei saa.:)

• Gerbiilityttönen kirjoitti:

Oletko varma,minulle on nimittäin sanottu että ei saa.:)

Mitähän perusteluja he ovat antaneet?

Toki jos gerbiili kauheasti innostuu syömään mattoa, se ei ole terveellistä. Ja se saattaa pissata/kakata matolle, mut ne nyt on niin naurettavan pieniä et ketä haittaa :D Ite en ainakaan keksi mitään järkevää syytä.

• Gerbiilityttönen
        tulikirahvi kirjoitti:

Mitähän perusteluja he ovat antaneet?

Toki jos gerbiili kauheasti innostuu syömään mattoa, se ei ole terveellistä. Ja se saattaa pissata/kakata matolle, mut ne nyt on niin naurettavan pieniä et ketä haittaa :D Ite en ainakaan keksi mitään järkevää syytä.

Minulle on sanottu että ne juuri pissaavat ja kakkaavat ja saattavat syödä mattoa ja se on vaarallista.:)

• Gerbiilityttönen kirjoitti:

Minulle on sanottu että ne juuri pissaavat ja kakkaavat ja saattavat syödä mattoa ja se on vaarallista.:)

Mutta toisaalta, paljas lattia voi olla hyvinkin liukas gerbiileille. Niiden kynnet sutivat lattiaa eivätkä saa tarpeeksi otetta, että vois juosta ja kirmata ihan kunnolla. Omat gerbiilini eivät ainakaan ole tykänneet juosta paljaalla (laminaatti) lattialla, joten siksi meillä on mattoja. :) Eikä meillä kukaan ole kovin paljoa pissinut matolle tai nakertanut. Ei muistu mieleen yhtäkään sellaista kertaa...

• Gerbiilityttönen
        unguiculatus kirjoitti:

Mutta toisaalta, paljas lattia voi olla hyvinkin liukas gerbiileille. Niiden kynnet sutivat lattiaa eivätkä saa tarpeeksi otetta, että vois juosta ja kirmata ihan kunnolla. Omat gerbiilini eivät ainakaan ole tykänneet juosta paljaalla (laminaatti) lattialla, joten siksi meillä on mattoja. :) Eikä meillä kukaan ole kovin paljoa pissinut matolle tai nakertanut. Ei muistu mieleen yhtäkään sellaista kertaa...

Selvä,kiitos vastauksista.:)

• WeedHopeanuoli

kyllä gerbiilejä matolla voi juoksutta itse ainakin olen eivät edes tunnu kerkeävän sitä syömään,vähän vain purevat

• Gerbiilityttönen

Ok

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      128
      5256
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      187
      4961
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      85
      3444
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2986
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2322
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      241
      1757
    7. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      82
      1325
    8. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1309
    9. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      1020
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      110
      971
    Aihe