eturauhastulehdus

justiina

Miten koiranne ovat toipuneet eturauhastulehduksesta? Onko vaivasta tullut jatkuvasti uusiutuva riesa? Koirallani on viides päivä kun saa antibiootteja ja kipulääkettä, mutta on silti vielä niin kipeä ettei haluaisi käydä makuulle ollenkaan. Istuu vaa, vaikka on raukka lääkkeistä aivan väsynyt. Pitäisikö viedä uudestaan lääkäriin, vai onko ihan normaalia että tulehdus kestää parantua näin pitkään?

4

8389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kira

      Riippuu myös koiran iästä mut voi olla herkkä uusimaan ja varmasti on pitkään kipeä tai ainakin aristaa. Jos huolestuttaa, aina kannattaa ell.soittaa.
      Jos vaiva uusii, kannattaa harkita kastrointia tulevaisuudessa..

    • Chihu

      Meidän koiralla tais kestää 2 viikkoa lääkekuuri,
      4 päivää annoin kipulääkettä.

      Hän oli tosi kipee alussa takajalat eivät pitäneet pystyssä, tärisi ja makasi koko ajan.

      Se oli kuin halvaantunut koira.
      Kun lääkkeet alkoivat tehota n.3 päivän päästä, oli koira jo juoksemassa...
      Jos sille tulee huono olo tai sattuu kun käy makuulle, silitä koiraa ja selitä sille että olo paranee kun käy pitkälleen.

      Tai sitten soita lääkärille uudestaan ja kerro tilanne.

    • rotikka...

      Meille iski toukokuussa eturauhasen liikatoiminta, ihmettelin aamupissan aikaan kun ei mitään tee mentiin tuttu lenkki jossa yleensä oltii nostettu jalkaa joka ikisen heinän korren että oksan kohdalla tänä aamuna ei tapahtunutkaan mitään. Soitin lääkäriin että päästäis tyhjentämään rakko ennen kun se räjähtää... Siinä selvis että poitsu on käyny vähän ylikierroksilla mutta ei oo päästänyt paineita ulos. Kokeiltiin pari kuukautta hormoonihoidolla joka ei auttanut joten heinäkuussä leikattiin sukukalleudet pois. Viikko sen leikkauksen jälkeen menin uudestaan kun nyt sitä pissaa tuli sitten ihan urakalla ja joi paljon, tikutin eka kotona pissan ja glukoosi oli siinä jo erittäin korkealla. Mentiin sitten lääkäriin antamaan vähäsen verta ja todettiin että sokeritautihan se pojalla on. Mutta nyt kun tässä on pistelty pari kertaa päivässä niin poika voi erinomaisesti...
      Käy ihmeessä lääkärissä uudestaan nimittäin koira siinä kärsii ja kun koira kärsii niin kärsii omistajakin...

    • mikki98766

      Koirallani oli myös pariin otteeseen eturauhas tulehdus ja välillä tuli ihan vertakin. Sain antibiootti kuurin koiralleni. Vuoden päästä tuli uudestaan. Eläinlääkäri kehoitti poistamaan kivespussit. Koira on leikkattu nyt ja voi hyvin. Lääkkeet olisivat tulleet todella kalliiksi ja niitä olisi joutunut syöttämään koko koiran loppuelämän. Toinen pussi vain poistettiin ja toinen on vielä jäljellä. Mutta se ei kehitä enää hormooneja. Haava parantuu nopeammin kun vain yksi kivespussi poistetaan ja toinen jää niinkuin koristeeksi entisestä koiranmiehisestä ajasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe