Onnistusko suostuttelu?

Ippii!

Mun vanhemmat ei pidä rotista. Sanovat että saan niitä öttiäisiä ostaa sitten omillani niin paljon kuin sielu sietää..me asutaan Kajaanista 54km pohjois suomeen päin että ei olekasvattajia lähellä. Olisiko Viitasaaren lähellä? Ollaan menossa kummin luo yöksi Viitasaarelle ja paluu matka ois hyvä tilaisuus. Mutta miten saan edes äidin pitämään rotista`? Esitän erittäin surullista ja apaattista koska en saa rottia? :DD Jos vaikka vetoisin "Sulla oli pienenä hamsteri, myönnä pois se oli varmasti kiva vaikka nukku paljon. Minä sitä paitsi teen usein Hallalle (koiranpentu) kaksi ruokaa päivässä, leikitän sitä ja paijaan. Eikös koiranpentu, varsinkin terrieri ole vähän hankalampi kuin pari rottaa?" tai jotain tollasta :d Miten te itse saitte jyrsijänne? Neuvoja voi lähettää! Mun isä on rakentaja alalla ja tehny koirien häkkejä joten me voitas tehä isän avulla häkki? Kumpi on patempi, minkki vai rappausverkko?

2

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpoin lähteä itse ongelmasta. Miksi he eivät pidä rotista? Jos heillä on jotain selkeitä ennakkoluuloja niistä, korjaa ne ja kerro oikeaa tietoa :) Kannattaa jutella fiksusti, ja osoittaa että vanhempienkin mielipide kiinnostaa sua.

      Mun äiti alunperin pelkäsi rottia, mut lopulta sain luvan omiin kun lupasin hoitaa itse (olin 15). parin viikon päästä se totesi, et ei noita voi inhota kun ne on niin ystävällisiä. En oikein muista miten se kävi, mut äiti oli aina onneksi ollut aika eläinrakas :) Ennakkoluulojen takia suosittelisin yleensä käymään katsomassa rottia omistajan luona livenä, mut siellä niitä on varmaan tosiaan aika harvassa...

      Viralliset kasvattajat löytyy täältä:
      http://kesyrottayhdistys.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=37

      Viitasaarta lähinnä on varmaan Vagabond's Jyväskylässä. Epävirallisiakin hyviä kasvattajia kyllä on, rottapiirit on onneksi Suomessa aika pienet, joten joltakulta viralliselta kasvattajalta voisi vaikka kysellä tietäisivätkö he jonkun jolla syntyisi poikasia pohjoisempana. He saavat monesti myös poikasia kyydeillä kulkemaan lähemmäs kotia.

      Koiran hoito on myös varmasti hyvä kikka osoittaa vastuullisuutta :) Varmasti vaikeampi otus kuin rotat, mutta on niissäkin oma haasteensa. Täytyy miettiä että teillä on varmasti paikka jossa rotat saa kipitellä päivittäin vapaana koiralta, ja varautua siihen et ne voi tuhota yhtä sun toista.

    • eikun äh, tyhmä minä, vastasinkin kahdessa eri paikassa :D No mut saitpa ainakin perusteelliset ohjeet :')

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe