Jäin työttömäksi joku aika sitten, ja kun olen aika nuori niin ajattelin hakea opiskelemaan. Turha jäädä märehtimään, vaan painaa kohti uusia pettymyksiä =). Pistin haun sisään amk-syyshaussa ja materiaalitekniikka ja ympäristötekniikka kiinnostaisi. Ympäristötekniikasta on hyvää tietoa ja tuttujakin jotka opiskelleet alaa, mutta entä materiaalitekniikka? Ei oikein sano minulle mitään konkreettista ja koulujen sivujen propaganda nyt on aina mitä on.. Onko tuo sitten konepuolta, mutta enemmän materiaalivalintojen ja niiden testauksen kautta tjs? Tulevaisuudessa kai nyt luulisi maalaisjärjellä ehkä töitäkin löytyvän, kun kaikki pitää suunnitella ja toteuttaa ympäristöystävällisemmin ja enemmän kestävän kehityksen periaatteella?
Omia kokemuksia koulun käynnistä, mitä ne yleensä tekee työelämässä ja palkat jne? Nimenomaan omaa tuntumaa koulunkäynnistä ja sitten työelämästä.
Materiaalitekniikka
takas koulunpenkille
1
384
Vastaukset
- metroppaskaa
Vanha viesti mutta tulaville ihmisille jotka yrittävät tuolle alalle amk tasolla: Älkää.
Mitään työelämää vastaavaa ette opi, mutta jos suhteita on niin pääsette kyllä hyvään työpaikkaan.
25 aloitti meillä ja kolme pääsi oman alan hommiin(Kaikki suhteilla), muutama opiskelemassa, loput duunaritöissä tai työttömänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153