Pyysimme tarjoukset Puustellistä, A'la Cartelta ja Villalta 160 m2 taloon: OH, Keittiö (mm. kivitasot ja puiset ovet ja koneet (alumiinipintaiset)), iso KHH, iso eteinen 5 m liukuovineen 3 komerolla ja istumapenkilla 1,8 m, 2 WC, 1 MH 5 m liukuovilla, 3 mh korillisilla kaapeilla (puurungot ja yläkaapit).
Kaikkien tarjoukset jäivät 19 000-23 000 välille. Puustelli jäi keskivaiheille. Puustellin "laatu" houkuttelee, mutta olemme nyt kuulleet, että esim. saranat ovat esim. A'la Cartella saman valmistajan kuin heillä, ainoa ero on pikalukitus oveen, jolla ei ole käytännön merkitystä... Koneiden hinnoissa Puustelli rahastaa selkeästi! Rungot ovat kuulemma lujempitekoiset A'la Cartella ja Villalla oli ehdottomasti paras ja ammttitaitoisin suunnitelma. Huomattiin myös, että laatu kulkee kyllä hinnan kanssa käsikädessä. Eli jos haluat laminaattia, niin hinta kyllä laskee kaikilla!
Myyjillä erittäin kova kilpailu keskenään... hinta tarkastellaan jopa viikottain, eli nämä eivät ole vielä lopullisia hintoja. Päätöstä ei ole vielä tehty...
Onko muilla kokemuksia näiden kolmen myyjän paremmuudesta???
Kolmen vertailu
33
9776
Vastaukset
- Riksu
Mikä teitä estää ottamasta koneita jostain muualta, ihan kodinkoneliikkeestä?
Odotamme A la cartelta tarjousta, ihan peruskamasta, mahdollisimman halvalla yritetään päästä. Laminaattipintaiset perusovet, laminaattitasot,keittiö, khh, tuulikaappi ja eteinen sekä 3 makkaria kaappeineen. AEG:n koneilla korkeintaan 15.000 euroa.
Puustelli esim. myy melamiiniovia, mitä A la carte ei myy ollenkaan. Ammattitaitoista palvelua saatiin, mutta vähän ihmetytti myyjän asenne. Ei ala tekemään tarjousta ja kovaa työtä jos kauppoja ei synny. Miten ihmeessä ihmiset voi kilpailuttaa yrityksiä jos painostetaan heiltä ostamaan? Ymmärrän tämän työmäärän, mutta kyllä asiakas on kuningas ja palveluammatissa täytyy tehdä työnsä.- Mikä paras?
Kyllä mielessä kävi, se koneiden muualta ottaminen! Myös ihmetyttää myyjien asenne: tällä hinnalla koko paketti tai ainakin annetaan paljous alennuksia koko potista. Samoin annetaan ymmärtää: jos tarjous tehdään, niin kalusteet on myös otettava. Kireää asennetta taitaa olla eri ketjuissa riippuen myyjästä! Uskon, että hyökkäävä asenne ei vaikuta ainakaan positiivisesti päätöksen tekoon... Onko muilla kokemuksia näistä: Puustelli, A'la Carte ja Villa. Minkä valitsitte ja millä perusteella?
- Marsipaanipossu
Jyväskylään tiemme siis käy. Huonoin tuloksin siinä mielessä, että olen tänään yrittänyt soittaa kys. firmaan ja mitään ei ole kuulunut (vaik olen soittp. jättänyt).
Matkaa meiltä tulee J-kylään sen verran, ettei ihan huvikseen viiti lähteä ajelemaan.
Kiinnostaa kuulla myös kaikki palaute kys. keittiö firmasta.
Siellä on yhdet kaapistot joita himoitsen ;), jollei hinta sitten ole hipova?
Sitten otamma Topilta (tullut hyvä tarjous, mut kaapiston ovimalli mietityttää). - Marsipaanipossu
Marsipaanipossu kirjoitti:
Jyväskylään tiemme siis käy. Huonoin tuloksin siinä mielessä, että olen tänään yrittänyt soittaa kys. firmaan ja mitään ei ole kuulunut (vaik olen soittp. jättänyt).
Matkaa meiltä tulee J-kylään sen verran, ettei ihan huvikseen viiti lähteä ajelemaan.
Kiinnostaa kuulla myös kaikki palaute kys. keittiö firmasta.
Siellä on yhdet kaapistot joita himoitsen ;), jollei hinta sitten ole hipova?
Sitten otamma Topilta (tullut hyvä tarjous, mut kaapiston ovimalli mietityttää).meille ei siis tule kodinkoneita. Siksipä mietinkin, että paljonko niihin yleensä saa varata hintaa jos puhutaan
keskiluokkaisista-ja pikkasen-paremmista-laadukkaista kodinkoneista?
Topikeittiö oli meillä siis ainoa mistä ollaan muualta tarjous pyydetty ja saatu. Ja oli siis positiivinen yllätys hinnaltaan.
Puustellilla tarjouslaskenta kesken (huoh). - Riksu
Marsipaanipossu kirjoitti:
meille ei siis tule kodinkoneita. Siksipä mietinkin, että paljonko niihin yleensä saa varata hintaa jos puhutaan
keskiluokkaisista-ja pikkasen-paremmista-laadukkaista kodinkoneista?
Topikeittiö oli meillä siis ainoa mistä ollaan muualta tarjous pyydetty ja saatu. Ja oli siis positiivinen yllätys hinnaltaan.
Puustellilla tarjouslaskenta kesken (huoh).mekin odotetaan tuota suunnitelmaa. Ei vielä ole kuulunut mitään ja parin viikon päästä pitäisi olla sähkösuunnitelmat talotehtaalla. Tunnin ajomatka meiltäkin sinne. Ei jokapäivä ei.
AEG:n koneet oli about 3.300,- ja Boschin 3.050,-.
AEG se laadukkaampi esim. AAA -luokkaa.
- naula
Itse päädyttiin puustelliin, koska hinta sopi meidän raameihin ja myyjä oivalsi meidän tarpeet. Saatiin värilliset rungot valkoisen hinnalla, vetokaappeihin hidastusmekanismi ilman lisämaksua ja jotain muita tarjouksia.
- Mikä paras?
Aina tuntuu olevan kampanja, ainakin pääsuunnittelijan mukaan, myös omien kokemusten...
Villa keittiöt teki lyömättömän hyvän suunnitelman, A'la Cartella halvin tarjous ja äkäsin myyjä, Puustellillä paras laatu. Hinnat meni meillä suht. samoihin. Joiltain otettiin jotain parempi tasoista ja se vaikutti tietysti hintaa. Erittäin vaikea tehdä päätöstä näistä.. - Juu
Mikähän on se kuuluisa valkoisen rungon
vakio hinta?
Ettei vain olisi hinta hatusta vedetty ja sanotaan
vain et samaan hintaan saat värillisen.
Loppu pelissä samaa värkkiä se levy on, oli
se värillinen tai valkoinen. - Marsipaanipossu
Juu kirjoitti:
Mikähän on se kuuluisa valkoisen rungon
vakio hinta?
Ettei vain olisi hinta hatusta vedetty ja sanotaan
vain et samaan hintaan saat värillisen.
Loppu pelissä samaa värkkiä se levy on, oli
se värillinen tai valkoinen.Meillekin Puustellilta mainostettiin tuota "kampanjaa" yms. etuja, MUTTA...kun emme tiedä niitä perus/lähtö hintoja, niin eipä paljon sykäytä.
Eritoten kun tietää, että rahastaa osaavat ja laatu ei kummoisempaa ole moneen muuhun suomalaiseen keittiöfirmaan verrattaessa.
No Puustellilla meidän tarjous vielä sisässä(ilman koneita) ja mielenkiinnolla odotamme mitä tuleman pitää =).
- meillä
Meillä kokemuksia Villasta, Topista ja Puustellista. Villan myyjä oli todella outo! Suunnitelmat kyllä ihan kivat, mutta myyjällä ei kyllä yhtään asiantuntemusta asiakaspalvelusta. Hänellä olivat omat kiireet mielessä ja en saanut tarjousta edes paperilla mukaan. No sen hepun unohdin heti melkein kättelyssä. Topilla suunnitelmat ihan P...stä ja tarjous todella sekava ja osittain väärä. Hän piirsi asioita mitä en halunnut ja tarjosi ne... Hinnat kuitenkin olisi ollut ehkä kohdallaan. Harmi myyjän huolimattomuuden. Puustellilla tähän asti kaikke mennyt kivasti ja suunnitelmia odotellaan. Jos hinta asettuu kohdalleen otamme sieltä. Onkohan niissä hinnoissa tinkivaraa?
- mikä paras?
Meille sanottiin, että tarjous tehty tarkoituksella, että kaupat tulee..Eli ilmoitettiin, ettei tinkaus varaa ole. Mutta tulossa uusi tapaaminen, olisi hyvä jos asia vielä etenisi.. Muuten tähän asti kaikki mennyt hyvin Puustellin kanssa.
- Sulo Vilen
Tehkää näin: Menkää Puustelliin ja sanokaa, että saman keittiön saa Ala-Cartelta hintaan 18500, ja että Puustellin laatu houkuttelee, mutta taidatte sittenkin valita halvemman. (hintahaarukka oli siis 19000 - 23000)
Lähes varmasti Puustelli myy omat kalusteensa tuohon samaan hintaan :) Ei ne Puustellin kalusteet sen kalliimpia ole valmistaa kuin muidenkaan.
Itse tingimme Puustellista alun perin 19500 hintaiset kalusteet 13800 euroon. Eilen niitä just asensin paikoilleen...- Mikä parempi?
Kiitos neuvosta!
- Nainen
Miten uskallat Sulo asennella Puustellin laadukkaita kalusteita ihan itse?
Sinähän voit tärvätä ne ammattitaidottomalla asentelulla (Puustellin huomautus ja lainaus)ja silloin ei takuu olekaan enää voimassa!
Aina kannattaa ottaa keittiöfirman oma asennusporukka, joka tekee 2 päivässä ("lupaus"joka ei pidä), kokemusta on: kolmen viikon asennus naapurissa Puustellin asentajalla ja hintaa sille tuli 1598, euroa!
Ja mulla keittiökaappeja vain 3.10 m
Kilpailutin ja halvin asennus oli (Elega)496 euroa!
EI SIIS ASENNELLA ITSE!
No, oikeesti totta etten ole edes vielä siinä vaiheessa omassa remontissani, suunnitelmat on vasta.
Toteutus on ihan auki. - Sulo Vilen
Nainen kirjoitti:
Miten uskallat Sulo asennella Puustellin laadukkaita kalusteita ihan itse?
Sinähän voit tärvätä ne ammattitaidottomalla asentelulla (Puustellin huomautus ja lainaus)ja silloin ei takuu olekaan enää voimassa!
Aina kannattaa ottaa keittiöfirman oma asennusporukka, joka tekee 2 päivässä ("lupaus"joka ei pidä), kokemusta on: kolmen viikon asennus naapurissa Puustellin asentajalla ja hintaa sille tuli 1598, euroa!
Ja mulla keittiökaappeja vain 3.10 m
Kilpailutin ja halvin asennus oli (Elega)496 euroa!
EI SIIS ASENNELLA ITSE!
No, oikeesti totta etten ole edes vielä siinä vaiheessa omassa remontissani, suunnitelmat on vasta.
Toteutus on ihan auki.Hyvä juttu, kun tuli tuo asennuksen hintakin selville. Tässähän säästää tuhansia asentamalla itse. Väitän, että en saa kolmessa viikossakaan talon kalusteita paikalleen..
Ja kun kalusteet kiinnittää ohjeen mukaisilla ruuveilla ohjeen mukaisesta kohdasta ohjeen mukaiseen paikkaan seinässä, niin ei siinä ole enää asennusvirheen varaa. Että jos sarana hajoaa, niin pakko mennä takuuseen.
Sitäpaitsi kalusteet saa passata niin tarkkaan kuin suinkin haluaa. Jotenkin en usko, että Puustellin urakkaporukka jaksaa niitä puolen millin tarkkuudella asentaa.
- kaarle
Laadultaan ja hintatasoltaan vaihtoehtomme eivät toisistaan kovinkaan paljon eronneet joten meillä asia ratkesi Puustellin hyväksi ammattitaitoisen ja miellyttävan myyjän johdosta. Istuttiin myyjän kanssa eräänä iltana vanhassa köökissämme jolloin mittasimme paikat ja myyjä teki tietokoneellaan samalla ehdotukset interaktiivisine havainnekuvineen. Hintaneuvottelutkin sujuivat siinä ohessa ja kauppa lyötiin samalla lukkoon.
- Nainen2
Just!
Noin ne tahtookin tehdä, että kaupat heti lukkoon, ei miettimis eikä muutosmahdollisuutta. Ei kuvia eikä tarvikeluetteloja mukaan, ei mitään miettimisaikaa. Tarjous, jonka itse sain olisi pitänyt siinä kaupungissa käydessä siltä istumalta hyväksyä, vaikkei mitään tietoa edes välitilan levyistä ollut ja jätekaappi oli mielestäni liian suuri, pyysin pienemmän. Ei oo! kuului vastaus.
Tarjous voimassa kaksi viikkoa, ota tai jätä -asenne heillä. Hintaa olisi ollut 7725 euroa. Ei sisätänyt koneita, vain kaapit ja laminaattitasot. Ei kiitos! - kaarle
Nainen2 kirjoitti:
Just!
Noin ne tahtookin tehdä, että kaupat heti lukkoon, ei miettimis eikä muutosmahdollisuutta. Ei kuvia eikä tarvikeluetteloja mukaan, ei mitään miettimisaikaa. Tarjous, jonka itse sain olisi pitänyt siinä kaupungissa käydessä siltä istumalta hyväksyä, vaikkei mitään tietoa edes välitilan levyistä ollut ja jätekaappi oli mielestäni liian suuri, pyysin pienemmän. Ei oo! kuului vastaus.
Tarjous voimassa kaksi viikkoa, ota tai jätä -asenne heillä. Hintaa olisi ollut 7725 euroa. Ei sisätänyt koneita, vain kaapit ja laminaattitasot. Ei kiitos!Niin, Puustellikauppiaathan ovat itsenäisiä yrittäjiä ja tottakai heitäkin löytyy moneen lähtöön.
Itse olin etukäteen selvittänyt näitä muiden toimittajien vaihtoehtoja hintatarjouksineen ja huonolla menestyksellä pyytänyt heitä käymään paikanpäällä sunnittelemassa köökki. Itse myös ilmoitin Puustellin kaverille hänen saapuessa, että kaupat tehdään samantien jos tulos miellyttää ja hinta on kohdallaan.
Keittiötä suunniteltiin sitten paikan päällä noin neljä tuntia ja voin vakuuttaa, että edustajalla oli iso määrä esitteitä ja luetteloja mukana, niin paperina kuin sähköisessä muodossakin. Lisäksi hän Autocad tyyppisellä ohjelmalla teki useita värillisiä havaintokuvia keittiöstä uusin kalustein. Näissa kuvissa pystyi sitten helposti ihan hiirellä vetelemällä tekemään muutoksia minkä tahansa suhteen. Eli tästä jos mistään sai hyvän käsityksen tulevasta köökistä. Esim. nyt kun jälkeenpäin vertaan noita printattuja isometrisiä tietokonekuvia todellisuuteen, niin kyllä vastaavuus on ällistyttävän hyvä. - Aina on onnistuneita kauppo...
Nainen2 kirjoitti:
Just!
Tarjous voimassa kaksi viikkoa, ota tai jätä -asenne heillä. Hintaa olisi ollut 7725 euroa. Ei sisätänyt koneita, vain kaapit ja laminaattitasot. Ei kiitos!Uskomattomia ja levottomia juttuja liikkuu näistä myyjistä. En tiedä kuinka kauan tuolla tyylillä voi myydä sairastumatta itse jotenkin - sydänkohtaukseen tai itsensä piippuun polttamiseen. Ja edellä mainittu ei tarkoita missään nimessä sitä että asiakkaan kanssa olisi tehty töitä vaan päinvastoin. Vain hyvin itsekkäät ja täysin vailla omaatuntoa voi olla Puustellin leivissä. Muistakaa hyvät ihmiset tehdä valituksenne kirjallisesti ja heti ettette jää itkemään asiaa kuukausitolkulla ja katselemaan työn huonoa jälkeä...ja kiireessä alkaa tehkö mitään....liike tönöttää paikkakunnallasi varmasti seuraavanakin vuonna....ja sama kohtelu on myös varmasti tällöin.....jos tarkkaan tiedät mitä haluat ja olet jo itse suunnitellut keittiösi ja se löytyy vain Puustellilta ja sinulla on rahaa niin osoite on silloin aivan oikea.
- KAMAAN!
kaarle kirjoitti:
Niin, Puustellikauppiaathan ovat itsenäisiä yrittäjiä ja tottakai heitäkin löytyy moneen lähtöön.
Itse olin etukäteen selvittänyt näitä muiden toimittajien vaihtoehtoja hintatarjouksineen ja huonolla menestyksellä pyytänyt heitä käymään paikanpäällä sunnittelemassa köökki. Itse myös ilmoitin Puustellin kaverille hänen saapuessa, että kaupat tehdään samantien jos tulos miellyttää ja hinta on kohdallaan.
Keittiötä suunniteltiin sitten paikan päällä noin neljä tuntia ja voin vakuuttaa, että edustajalla oli iso määrä esitteitä ja luetteloja mukana, niin paperina kuin sähköisessä muodossakin. Lisäksi hän Autocad tyyppisellä ohjelmalla teki useita värillisiä havaintokuvia keittiöstä uusin kalustein. Näissa kuvissa pystyi sitten helposti ihan hiirellä vetelemällä tekemään muutoksia minkä tahansa suhteen. Eli tästä jos mistään sai hyvän käsityksen tulevasta köökistä. Esim. nyt kun jälkeenpäin vertaan noita printattuja isometrisiä tietokonekuvia todellisuuteen, niin kyllä vastaavuus on ällistyttävän hyvä.Se on Vertex eikä mikään surkea autocad-tyyppinen ohjelma.
- kaarle
Aina on onnistuneita kauppo... kirjoitti:
Uskomattomia ja levottomia juttuja liikkuu näistä myyjistä. En tiedä kuinka kauan tuolla tyylillä voi myydä sairastumatta itse jotenkin - sydänkohtaukseen tai itsensä piippuun polttamiseen. Ja edellä mainittu ei tarkoita missään nimessä sitä että asiakkaan kanssa olisi tehty töitä vaan päinvastoin. Vain hyvin itsekkäät ja täysin vailla omaatuntoa voi olla Puustellin leivissä. Muistakaa hyvät ihmiset tehdä valituksenne kirjallisesti ja heti ettette jää itkemään asiaa kuukausitolkulla ja katselemaan työn huonoa jälkeä...ja kiireessä alkaa tehkö mitään....liike tönöttää paikkakunnallasi varmasti seuraavanakin vuonna....ja sama kohtelu on myös varmasti tällöin.....jos tarkkaan tiedät mitä haluat ja olet jo itse suunnitellut keittiösi ja se löytyy vain Puustellilta ja sinulla on rahaa niin osoite on silloin aivan oikea.
Tuollainen yleistäminen ei ole mitenkään älykästä vaan suoraan se osoittaa suurta tyhmyyttä.
Varmasti on huonoja myyjiä Puustellilla, jopa huijareitakin, mutta on siellä hyviäkin. Sama koskee ylensäkin kaikkea myynti- ja asiakaspalvelutyötä. Ihmisiä löytyy joka lähtöön. - hirmuinen kiire
Nainen2 kirjoitti:
Just!
Tarjous voimassa kaksi viikkoa, ota tai jätä -asenne heillä. Hintaa olisi ollut 7725 euroa. Ei sisätänyt koneita, vain kaapit ja laminaattitasot. Ei kiitos!Meille puustellin kaveri teki tarjouksen kaikista kiinteistä kalusteista 140 neliöö suureen taloon ensimmäinen tarjous hitusen päälle 17 000. Kaupopa olisi pitänyt päättää siltä istumalta, kuulemma jokin kamppanja päättyy ja sitten hinnat nousee. Karvat nousi pystyyn jo siinä vaiheessa. Ei suostuttu ja kaveri tuli uudestaan meille ja muutamalla muutoksella hinta tippu 3000 euroo - huijaustako. Ja taas oli valtava kiire päättää kauppa kun kampanja loppuu, vaikka sen olisi pitänyt loppua jo 2 viikkoa sitten. Onko tämä puustellin muuntikikka tämä jumalaton kiire ja painostaminen?
- Rakentaja
Itselläni on jonkun verran kokemusta näistä kyseisistä merkeistä.Haimme tarjouksia näiltä merkeiltä rakentamisvaiheessa.Puustelli pelasi itsensä ulos jo alkuvaiheessa,heidän agressiivinen myyntitaktiikka ei miellyttänyt meitä.Liikkeen ovesta ei meinattu päästää ulos ennenkuin nimi oli paperissa.Asiakasta ei arvostettu yhtään.
Loppujen lopuksi päädyimme Petra-keittiöön.Myyjä oli ammattitaitoinen ja osasi ehdottaa ideoita, mitä itse emme osanneet edes ajatella.
Kodinkoneissa mallistot ovat kuulema erilaiset kuin kodinkoneliikkeillä.Niitä on melko hankalaa verrata keskenään.Keittiömyyjältä saimme selityksen:että heidän komerot ja kaapit on suunniteltu heidän mallistoon.Jos asiakas ottaa muualta koneet,hän vastaa kalusteen ja kaapin yhteensopivuudesta.
Mielestäni aina ei kannata tuijottaa hintaa.Hyvästä palvelusta ja ammattitaidosta kannattaa välillä maksaakin vähän enemmän.Kyselkää myös minkälaisia takuita kyseiset merkit antavat tuotteilleen.- kassa
Ei ainakaan topilla ole väliä mistä koneet hommaa, asentajat tunkkaa ne paikoilleen. Koneista ne ottaa sitä lisävoittoa...
- tyytyväinen
Päädyimme kodin kalustehankinnoissa Puustellin kalusteisiin (02/2004). Kierreltyämme eri kalustefirmoja kyllästymiseen saakka valitsimme lopulta Puustellin, koska Puustellin asiakaspalvelu oli aivan ykköstä verrattuna moneen muuhun kalustetoimittajaan.
Mitä tulee Puustellin rahastukseen ja "hinkuun tehdä kaupat ja äkkiä", niin olen siinä asiassa aivan eri mieltä, sillä Puustellin kalustemyyjä kävi kaksi kertaa kotonamme suunnittelemassa kanssamme mieleisemme kalusteratkaisut ja vaikka tiesimme mitä haluamme osasi myyjä asiantuntevasti ja rohkeasti tuoda erilaisia vaihtoehtoja esille. Lopulliset kaupat ja sopimukset teimme sitten Puustellilla.
Luonnokset kalusteista vastasivat juuri sitä mitä halusimme ja asennustyö tapahtui ammattilaisilta muitta mutkitta siististi ja asiantuntevasti sovitun aikataulun mukaisesti.
Hankimme siis kerralla kaikki uudet kalusteet ja kodinkoneet keittiöön, khh, 3xmh, eteinen ja 2xwc.
Halusimme laatua ja sitä saimme - vieläpä kohtuuhintaan. Kaikkein parasta kuitenkin on, että saimme toimivat kaluste- ja kodinkonekokonaisuudet ja olemme olleet todella tyytyväisiä :) - sis.ark. H
Lähestulkoon samaa kamaa jokaisella. Ottakaa se, mistä eniten pidätte ja maksatte sen, mitä se maksaa, tinkiä toki kannattaa aina.
Rungoissa ei ole MITÄÄN muuta eroa kuin paksuus. Ja värivaihtoehdot melamiinissa. Älkää hyvät ihmiset aina ottako sitä valkoista, harmaa on hyvä vaihtoehto.
Ja ovet tulevat usein myös samalta tehtaalta, vain väri tai muu mallistomuutos. Laadussa ei siis ole mitään eroa.
Jos keittiössäsi on vähänkin erikoismitoitusta, niin ota suoraan puusepältä! Kaikki helat ja erikoisvarusteet puuseppä voi ostaa kuten isommat keittiövalmistajatkin, eivät hekään niitä itse tee, niitä kyllä myydään erikseen. Siis kaapit voi tehdä vaikka itse, jos vain löytyy tila ja välineet.
Ja vielä, tasot voi tulla halvemmaksi ottaa suoraan kivitoimittajalta tai puusepältä. Muut kamat sieltä keittiöliikkeestä. Tasokkaammat liikkeet eivät erikseen myy, mutta nämä suomalaiset aivan varmasti.
Ja ota samaan pakettiin myös välitilavalaisimet ja pistorasiat! Tarkista miten johdot on suunniteltu kulkemaan! Onko yläkaapeissa kaksoispohja halogeeneille?
Jos valitset vähänkin laadukkaammat kalut, niin kannattaa kysyä tarjousta myös muista liikkeistä kuten Scavolini. Itse käytän pientä keittiöliikettä, mutta nimeähän en teille kerro, sillä töitä heillä on jo nyt aivan liiaksi! - ...
Meillä on tuore villa-keittiö. Suunnittelu, asennus, laatu... Kaikki meni nappiin ja keittiöön olen todella tyytyväinen.
- tiina
Ostin Puustellin keittiön, asennus on myöhemmin syksyllä. Hinta oli pari sataa kalliimpi kuin yhdellä toisella, mutta tällä toisella ei löytynyt erikoismittaista kaappia yhteen nurkkaan. Puustellin tarjous mahdollisti joka sentin hyväksikäytön pienessä keittiössä.
Puustellin mies tuli kotiin heti, ja saman verran tuhlattiin aikaa kaupassa yksityiskohdista keskusteltaessa. Paras palvelu, mutta ei mitään agressiviisuutta tai ostamisen pakkoa. Miettimisaikaa olisi saanut saman verran kuin muillakin. - asiakas
Keittiömyyjäthän vaihtuvat aika lailla, myyntimerkistä huolimatta. Eli onnesta johtuu, minkälainen myyjä on kyseessä. Varmasti kauppaan hyvin suuri vaikuttava tekijä. Jos sattuu olemaan uusi myyjä alalla, niin virheitä on odotettavissa. On kuulemma yleistä, että myyjä pistää tilausvirheensä tehtaan piikkiin ja näin yrittää pestä omat kasvonsa. Aivan samalla lailla kuin esimerkiksi autokaupassa, hyvän ja asiallisen myyjän kanssa on mukava tehdä kauppaa.
Itse valitsin Puustellin jo muutama vuosi sitten. Asensin keittiön itse, eikä ongelmia siitä tullut. Tosin aikaa meni pari viikkoa, kun asentajat olisi tehneet saman parissa päivässä. Yksi toimitusvirhe minulle sattui, mutta sen Puustelli hoiti asiallisesti ja mukisematta. Olen ollut keittiöön tyytyväinen ja vieraat usein ihailevat sen hillittyä kauneutta.
Kodinkoneet kyllä kannattaa kilpailuttaa myös kodinkoneliikkeissä. Samoja merkkejä ja malleja myös ne myyvät. Kunhan huomaa ottaa mallinumeron tai –nimen muistiin, mitä menee kysymään. Ja kodinkoneistakin pystyy tinkimään myös keittiökauppiaalta. Kysäisin yhdeltä kodinkonekorjaajalta merkkien laadusta, hän oli sitä mieltä, että näistä yleisistä merkeistä Miele on vahvin, sitten tulee tasavahvana nämä muut AEG:t, Siemensit, Cylindat ja muut vastaavat, onnen kauppaa sattuuko saamaan hyvän tai ei.. Käyttävät korjaan mukaan paljon samoja osiakin. Sitten tulee heikoimpana nämä halpamerkit.
Laadusta vielä, että ainakin Puustellin värirunkojen levymateriaali ovat eri valmistajan kuin valkoisesta levystä tehdyt rungot. Minulle kerrottiin, että Puustellin värilevyt ovat Saksasta, joihin Puustellilla on yksinmyyntioikeus. Ainakin puujäljitelmä värit noissa levyissä on paljon aidomman näköistä kun muilla valmistajilla. Vertailkaa, niin huomaatte selvän eron.- Juu
Juu, kyllä ne ns. Saksasta voi tulla, mut alkuperä maa on Puola. On näet Sakemannit siirtäneet omistamansa tehtaat rajan toiselle puolelle halvemmalle työvoimalle. Ei kannata tehdä halpaa
levy tavaraa kalliissa Saksassa. - west
Juu kirjoitti:
Juu, kyllä ne ns. Saksasta voi tulla, mut alkuperä maa on Puola. On näet Sakemannit siirtäneet omistamansa tehtaat rajan toiselle puolelle halvemmalle työvoimalle. Ei kannata tehdä halpaa
levy tavaraa kalliissa Saksassa.EGGERiltä ne levyt tulevat...
- Topi
Topi on kuitenkin aina Topi
- Puusti
Jos haluat rahoittaa uskovaisten hihhuleitten toimintaa niin osta vaan Puustellista. No Way.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6052759Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671446- 1061444
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381246
- 1111218
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351023- 941006
- 48930
- 47871