Minulla on ollut oireita, joidenka takia minulta mitataan hormoneja (siis jotain testosteroni ja estrogeeni juttuja).
Syön parhaillaan diane nova e-pilleriä. Ilmeisesti vaikka syön tätä pilleriä menen testeihin.
Mutta eikö minun kannattaisi lopettaa pillerit ennen testeihin meno (vaikka n. 1kk ennen), jotta saisin tietää paljon hormoneja on ilman e-pillereiden vaikutusta.. koska tuo pilleri mitä syön nostaa estrogeenitasoa ja saattaa nostaa niitä mieshormoneja...
Miten teillä muilla on ollut jos olette syöneet e-pillereitä ja hormoni kokeet tulevat?
Tiedän ettei pillerit ole este kokeisiin, mutta olisi kuitenkin kiva tietää kehon omat hormonit ilman pillereiden vaikutusta KOSKA en edes haluaisi syödä e-pillereitä ellei ole pakko....
hormonitestit ja e-pillerit
3
456
Vastaukset
- Tuttu juttu
Diane Nova nostaa omaa estrogeenitasoa, mutta sen vaikutus häipyy todennäköisesti kokonaan parin-kolmen päivän tauolla (estrogeeni puolittuu muutamassa tunnissa). Kyseiset pillerit alentaa testosteronin määrää verenkierrossa joten sen normalisoituminen luonnolliselle tasolle voi vaatia pidemmän ajan. Mikäli haluat mahdollisimman luonnolliset tutkimustulokset, pillerien käytön voisi lopettaa ehkäpä kuukautta aiemmin ja hoitaa ehkäisy muuten (tai pidättäytyä yhdynnästä). Tätä kuukauden keskeytystä hormoonihoidolle käytetään esimerkiksi ennen suuria leikkauksia, joten kyseinen aika on ilmeisesti todettu riittäväksi.
- entä asiantuntemus
Minä kysyisin mieluummin ohjeet sieltä paikasta, johon olen menossa tutkimuksiin.
Toisaalta ihan niinkin tavallisen kokeen kuin papa-kokeen yhteydessä kysytään, käyttääkö e-pillereitä ja muita lääkkeitä. Silloin kokeen tulkitsija osaa ottaa asian huomioon.
Yhdessä kuukaudessa ei välttämättä saa muuta kuin hormonitoimintansa entistä sekaisemmaksi. - kkfkf
lääkärini soittaa minulle maanantaina vielä asiasta koska aion kysyä tätä. mutta minusta tuntuu, että ymmärsin, että jatkan pillereitä testeistä huolimatta mutta tekisi mieli kyllä lopettaa ja katsoa millaiset " luonnolliset " tulokset saisin.....
koska vaikka lääkärini huomioisi pillereiden vaikutukset... osaakohan hän kuitenkaan laskea / saada tarkkaa tulosta tai tietoa siitä, millaiset ovat kehoni luonnollisesti estrogeeni ja testosteroni arvot?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844