Tavaroiden lähetys ulkomailta Suomeen lentokoneella?

Kaunas

Moi!

Oon asunut Liettuan Kaunasissa nyt 5 viikkoa ja tavaraa on päässyt kertymään, kun on tullut ostettua kaikki joululahjatkin täältä.

Lähtö Suomeen olisi ensi viikolla bussilla Tallinnaan ja sieltä laivalla Helsinkiin, mutta ajattelin, että koska minulla on yksi iso lentolaukku, pienempi lentolaukku, läppärilaukku, urheilulaukku sekä käsilaukku niin helpoin olisi lähettää edes nuo lentolaukut etukäteen Suomeen lentokoneella.

Onko kellään tietoa mitä tällainen lysti kustantaa? Yritin jo googlettaa, mutta en löytänyt vastausta.
Ja miten toimin? Eli siis minne vien laukut?
Miten sitten Suomen päässä, täytyykö mun pyytää joku hakee laukut sieltä kentältä vai tulevatko ihan kotiovelle asti sitten joskus?

Kiitos asiallisista vastauksista.

5

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaaja minakin

      Muuttaessani takaisin Suomeen tavaraa oli yllin kyllin tuoda mukanani ulkomailta. Etsiessani tietoa milla tavoin lahettaa, tulin siihen tulokseen etta lentorahtina lahettaminen oli kalleinta. Joten turvauduin postiin.

      Kun nyt viela olette Estoniassa, miksette mene postiin ja kysele sielta, he varmasti auttavat.
      Eli painavimmat tavarai minka paino nyt sitten sallii, bussiin ja laivalle mukaan, kevyemmat lahetatte postina.
      Luulen etta tama on paras / halvin vaihtoehto, ettei lahjoille tule turhaan ylimaaraista hintaa..

      • Kaunas

        Niin siis olen edelleen Kaunasissa, olen tyttö ja reissaan yksin.
        Siksi haluaisin tuon isoimman laukun "pois tieltä" ennen kuin lähden bussilla Tallinnaan, koska edessä on kuitenkin bussinvaihto ja kaikkea, kivaa raahata isoja laukkuja mukana... joudun olemaan yksin Tallinnassa n. tunnin, ennen kuin vastaantulijoiden laiva saapuu satamaan :)

        Huomasin kanssa, että lentokone on kallein vaihtoehto.
        Täytynee varmaan siis lähettää vaatteita yms paketteina Suomeen, noita joululahjoja kun en uskalla alkaa lähettämään mikäli eivät ikinä perille asti pääsekään :)


      • Tavara kelpaa
        Kaunas kirjoitti:

        Niin siis olen edelleen Kaunasissa, olen tyttö ja reissaan yksin.
        Siksi haluaisin tuon isoimman laukun "pois tieltä" ennen kuin lähden bussilla Tallinnaan, koska edessä on kuitenkin bussinvaihto ja kaikkea, kivaa raahata isoja laukkuja mukana... joudun olemaan yksin Tallinnassa n. tunnin, ennen kuin vastaantulijoiden laiva saapuu satamaan :)

        Huomasin kanssa, että lentokone on kallein vaihtoehto.
        Täytynee varmaan siis lähettää vaatteita yms paketteina Suomeen, noita joululahjoja kun en uskalla alkaa lähettämään mikäli eivät ikinä perille asti pääsekään :)

        Annat vaan, siis ne tavarat, siis Suomeen lähettävät, etkä välttämättä omaasi, jos et siis halua, jonkun luotettavan oloisen Suomeen matkaavan paikallisen mukaan. Varmasti edullisinta ja saat varmasti jaloistasi kaiken tavaran, mitä et itse jaksa Suomeen kantaa. Maailmalla ollaan kyllä rehellisiä ja tavaran käsittelijöitä kyllä löytyy!


    • Anonyymi

      Oletko vielä Kaunasissa odottamassa näitä vastauksia?

    • Anonyymi

      Vie paikalliseen resibuumiin.kertaaleen suomesta varastettua tavaraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe