Rottweiler?

minnie6

Hei, voisitteko kertoa omista rottweilereistanne. itse olen haaveillut kyseisestä koirasta jo pitkään? minkälainen rottweiler on seurakoirana? toki paljon liikuntaa ja aktivointia olisi luvassa mutta harrastuksiin ei olisi aikomusta ainakaan näillä näkymin lähteä. Voiko hyvin koulutettu rottweiler sopia myös esimerkiksi koirapuistoon? käyttekö omien koirienne kanssa puistoilemassa? tämä ei tietenkään välttämätöntä. kuinka sosiaalinen rotu rottweiler on näin yleisesti? ymmärrän toki että yksilöistä kun puhutaan niin löytyy paljon poikkeuksia. Minulla on koirista lyhyt muutaman vuoden kokemus enkä koirien koulutuksessa ole täydellinen ( tuskin kukaan) mutta mielestäni käsittelen koiria niinkuin pitää. Auktoriteettia jos tarvitsee niin sitäkin löytyy hieman mutta edelleen on siinäkin asiassa paljon opittavaa.

9

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abgar

Rottis ei ole seurakoira VAAN palveluskoira. Se ei myöskään ole mikään koirapuistokoira. En suosittele sinulle alkuunkaan tätä rotua.

• markoooo

Missähän on sanottu että rotikkaa ei sais ottaa vain seurakoiraks. Mulla ollu jo seittemän vuotta toi koiruus eikä oo vaatinut kyl mitään ylimääräisiä harrastuksia. Pitkiä lenkkejä ja hieman oon kouluttanu jälkeä mutta muuten ollaan pärjätty hyvin ilman mitään ei pakollisia harrastuksia. Koira se rottweiler on siinä missä muutkin, ei todellakaan vaati sitä että pitää olla vartija/palvelus tehtävissä. Toki on hieman jääräpäinen ja omistajalta vaatii oikeaa asenetta että osaa oikealla tavalla omistaa tuollaisen karvakasan. taidat olla näitä fanaatikkoja jotka haluaa määrätä minkälaisen rodun jokainen koiran haluava saa omistaa.

• Aamu

Vuosien kokemuksella voin sanoa, että yleisesti rottis on mahtava rotu.
      Vaatii vain todellapaljon liikuntaa sekä jämptin kasvatuksen (en tarkoita alistavaa vaan musta/valkoista) ja ehdottomasti koulutusta ja jonkinlaista harrastamista. Kuten edellä jo sanottiin rottis on PALVELUSKOIRA

• semmostanyt

Toinen rotikka menossa itellä ja tämän uroksen kans käydään koira puistossa melkein joka päivä.
      nuorena kuskasin koiraa joka paikkaan ja sosiaalistin niin paljon ku pystyin.
      ei ole mitään ongelmaa ollut yhdenkään koiran kanssa puistoissa. Innostuu kaikista ja leikkii varovasti pienempien kanssa. Antaa pikkuisten uhitella ja pomottaa mutta jos isommat koirat tulee aggressiivisesti päälle niin sitä ei sulata. Hyväksyn sen täysin. Rotikka on yleensä aika dominoiva kuten omanikin on ja alistaa melkein poikkeusetta kaikki vähänkään isommat urokset, sen jälkee ollaan Sitte hyviä,kavereita.

• Harri I

Rottis on hieno kaveri eikä välttämättä tarvitse olla palveluskoira. Se on yksi tapa purkaa intoa kentälle ennemmin kuin sohvaan tai kukkapenkkiin. Hieman hukkaanhan se menee jos ei saa tehdä rodulle ominaisia juttuja.

Hyvin koulutettuna ja sosialistettuna (ei ole valinnaista vaan pakollista) koirapuisto tai julkiset paikat eivät ole mikään ongelma. Omat kulkevat niityllä ja metsässä vapaana, eikä käy naapurien lehmien, lampaiden tai vuohien kimppuun. Ei myöskään ihmisten. Uteliaita ovat ja tahtovat haistaa ja tutustua kaikkeen, se taas voi pelottaa monia, joten varovaisuutta. Ihmisten ilmoilla pidän lyhyessä taluttimessa, mikä sekin aiheuttaa paniikkia, mutta se taas ei ole koirien vika, vaan muslimien oma vika.

• Allulot

Meillä on rotikka. Tyhmä, iso, kiltti ja rutkasti kuolaava. Ottaisin mielummin kissan.

• mimmi ja nelssoni

Meilläkin on rotikka. Nyt jo 10v harmaakuono. Askel jo lyhentynyt ja riekkuminen jäänyt lähes kokonaan. Kävellä köpsötellään enimmäkseen ja istutaan pihan nuotiolla yhdessä tulta tuijottaen.

Sydämestä puristaa ajatus, että menetän uskollisimman olennon, mitä ikinä maan päällä olen kohdannut.

• rotskuli
        mimmi ja nelssoni kirjoitti:

Meilläkin on rotikka. Nyt jo 10v harmaakuono. Askel jo lyhentynyt ja riekkuminen jäänyt lähes kokonaan. Kävellä köpsötellään enimmäkseen ja istutaan pihan nuotiolla yhdessä tulta tuijottaen.

Sydämestä puristaa ajatus, että menetän uskollisimman olennon, mitä ikinä maan päällä olen kohdannut.

Meidän neiti 7v ja myös jo harmaa turpainen.haikeana mietin että joko niin kauan on aikaa kulunut.upea yksilö on.ei ole kuin hyvää sanottavaa.

• paukura

Omani on 1½ vuotias narttu. Kuvaavin sana koirastani on "ihmisrakas". Neiti ei tiedä mitään parempaa kuin ihmisten rapsutus.
      Muulta luonteeltaan koira on kovin aktiivinen ja fiksu. Vaatiikin aktivointia ja liikuntaa reilusti päivittäin. Koira on myös erittäin kiintyväinen oman perheen jäseniin. Minkäänlaista suojeluhalua ei ole vielä esiintynyt ja vahtiviettiäkin on näkynyt vain myöhään iltaisin kun pihalta kuuluu normaalista poikkeavia ääniä.
      Rottweilerit taitaa olla välillä vähän jääräpäitä, mutta kunhan säilyttää malttinsa ja juksaa koiran haluamaan samoja asioita kanssaan kaikki sujuu oikein helposti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      92
      2017
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1490
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1279
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      72
      1127
    5. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      230
      1112
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      87
      1054
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      991
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      237
      938
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      906
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      881
    Aihe