Rottweiler?

minnie6

Hei, voisitteko kertoa omista rottweilereistanne. itse olen haaveillut kyseisestä koirasta jo pitkään? minkälainen rottweiler on seurakoirana? toki paljon liikuntaa ja aktivointia olisi luvassa mutta harrastuksiin ei olisi aikomusta ainakaan näillä näkymin lähteä. Voiko hyvin koulutettu rottweiler sopia myös esimerkiksi koirapuistoon? käyttekö omien koirienne kanssa puistoilemassa? tämä ei tietenkään välttämätöntä. kuinka sosiaalinen rotu rottweiler on näin yleisesti? ymmärrän toki että yksilöistä kun puhutaan niin löytyy paljon poikkeuksia. Minulla on koirista lyhyt muutaman vuoden kokemus enkä koirien koulutuksessa ole täydellinen ( tuskin kukaan) mutta mielestäni käsittelen koiria niinkuin pitää. Auktoriteettia jos tarvitsee niin sitäkin löytyy hieman mutta edelleen on siinäkin asiassa paljon opittavaa.

9

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abgar

      Rottis ei ole seurakoira VAAN palveluskoira. Se ei myöskään ole mikään koirapuistokoira. En suosittele sinulle alkuunkaan tätä rotua.

      • markoooo

        Missähän on sanottu että rotikkaa ei sais ottaa vain seurakoiraks. Mulla ollu jo seittemän vuotta toi koiruus eikä oo vaatinut kyl mitään ylimääräisiä harrastuksia. Pitkiä lenkkejä ja hieman oon kouluttanu jälkeä mutta muuten ollaan pärjätty hyvin ilman mitään ei pakollisia harrastuksia. Koira se rottweiler on siinä missä muutkin, ei todellakaan vaati sitä että pitää olla vartija/palvelus tehtävissä. Toki on hieman jääräpäinen ja omistajalta vaatii oikeaa asenetta että osaa oikealla tavalla omistaa tuollaisen karvakasan. taidat olla näitä fanaatikkoja jotka haluaa määrätä minkälaisen rodun jokainen koiran haluava saa omistaa.


    • Aamu

      Vuosien kokemuksella voin sanoa, että yleisesti rottis on mahtava rotu.
      Vaatii vain todellapaljon liikuntaa sekä jämptin kasvatuksen (en tarkoita alistavaa vaan musta/valkoista) ja ehdottomasti koulutusta ja jonkinlaista harrastamista. Kuten edellä jo sanottiin rottis on PALVELUSKOIRA

    • semmostanyt

      Toinen rotikka menossa itellä ja tämän uroksen kans käydään koira puistossa melkein joka päivä.
      nuorena kuskasin koiraa joka paikkaan ja sosiaalistin niin paljon ku pystyin.
      ei ole mitään ongelmaa ollut yhdenkään koiran kanssa puistoissa. Innostuu kaikista ja leikkii varovasti pienempien kanssa. Antaa pikkuisten uhitella ja pomottaa mutta jos isommat koirat tulee aggressiivisesti päälle niin sitä ei sulata. Hyväksyn sen täysin. Rotikka on yleensä aika dominoiva kuten omanikin on ja alistaa melkein poikkeusetta kaikki vähänkään isommat urokset, sen jälkee ollaan Sitte hyviä,kavereita.

    • Harri I

      Rottis on hieno kaveri eikä välttämättä tarvitse olla palveluskoira. Se on yksi tapa purkaa intoa kentälle ennemmin kuin sohvaan tai kukkapenkkiin. Hieman hukkaanhan se menee jos ei saa tehdä rodulle ominaisia juttuja.

      Hyvin koulutettuna ja sosialistettuna (ei ole valinnaista vaan pakollista) koirapuisto tai julkiset paikat eivät ole mikään ongelma. Omat kulkevat niityllä ja metsässä vapaana, eikä käy naapurien lehmien, lampaiden tai vuohien kimppuun. Ei myöskään ihmisten. Uteliaita ovat ja tahtovat haistaa ja tutustua kaikkeen, se taas voi pelottaa monia, joten varovaisuutta. Ihmisten ilmoilla pidän lyhyessä taluttimessa, mikä sekin aiheuttaa paniikkia, mutta se taas ei ole koirien vika, vaan muslimien oma vika.

    • Allulot

      Meillä on rotikka. Tyhmä, iso, kiltti ja rutkasti kuolaava. Ottaisin mielummin kissan.

      • mimmi ja nelssoni

        Meilläkin on rotikka. Nyt jo 10v harmaakuono. Askel jo lyhentynyt ja riekkuminen jäänyt lähes kokonaan. Kävellä köpsötellään enimmäkseen ja istutaan pihan nuotiolla yhdessä tulta tuijottaen.

        Sydämestä puristaa ajatus, että menetän uskollisimman olennon, mitä ikinä maan päällä olen kohdannut.


      • rotskuli
        mimmi ja nelssoni kirjoitti:

        Meilläkin on rotikka. Nyt jo 10v harmaakuono. Askel jo lyhentynyt ja riekkuminen jäänyt lähes kokonaan. Kävellä köpsötellään enimmäkseen ja istutaan pihan nuotiolla yhdessä tulta tuijottaen.

        Sydämestä puristaa ajatus, että menetän uskollisimman olennon, mitä ikinä maan päällä olen kohdannut.

        Meidän neiti 7v ja myös jo harmaa turpainen.haikeana mietin että joko niin kauan on aikaa kulunut.upea yksilö on.ei ole kuin hyvää sanottavaa.


    • paukura

      Omani on 1½ vuotias narttu. Kuvaavin sana koirastani on "ihmisrakas". Neiti ei tiedä mitään parempaa kuin ihmisten rapsutus.
      Muulta luonteeltaan koira on kovin aktiivinen ja fiksu. Vaatiikin aktivointia ja liikuntaa reilusti päivittäin. Koira on myös erittäin kiintyväinen oman perheen jäseniin. Minkäänlaista suojeluhalua ei ole vielä esiintynyt ja vahtiviettiäkin on näkynyt vain myöhään iltaisin kun pihalta kuuluu normaalista poikkeavia ääniä.
      Rottweilerit taitaa olla välillä vähän jääräpäitä, mutta kunhan säilyttää malttinsa ja juksaa koiran haluamaan samoja asioita kanssaan kaikki sujuu oikein helposti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe