Haluaisin tietää mitä ajattelee uuden renun ostaja? eikö hän tiedä mitä ostaa? on kuin heittäisi rahaa roskiin kun renun ostaa, arvo tippuu heti, positiivisena asiana ainoastaan kauppiaan hykerrys, mutta se ei uutta omistajaa auta kun ONGELMAT alkavat. Kertokaa rakkaat veljet ja sisaret, miksi juuri renu, kun parempaakin on olemassa. Järkevästi vastattuna oma vastaukseni kysymykseen on: TIETÄMÄTTÖMYYS, oletteko samaa mieltä? vai mikä se vetää ROSKAAN?
Uusi Renault, mitä liikkuu päässä?
31
468
Vastaukset
- jhggkkjggjkjh
Sun perjantai-iltaan ei näköjään muuta kuulu kuin notkua rellu-palstalla älyttömyyksiä kirjoitellen. Kerroppa ystäväni että mikä on se "parempi" merkki. Siitä aina jauhat mutta et koskaan kerro mikä se on. Ps. Rellulla on pitempi takuu kuin esim. takaisinkutsu-toyotalla. Siinä on perustetta monelle
- Plöösssssööö
Sinulle "jhggkkjggjkjh" voisin ilmoitan että kyllä suomessa renuajia riittää muitakin kuin aloittaja. Nettiautossa tällä hetkellä myynnissä 2460 renua eli melkein yhtä paljon kuin on citikkaa ja pököttiä.
Ja noista suurin osa katsastettuja, mene tiedä.
Voi sitä vikamäärää noissa, varaosamyyjillä toimeentulot taattu! - plööössöööss
Plöösssssööö kirjoitti:
Sinulle "jhggkkjggjkjh" voisin ilmoitan että kyllä suomessa renuajia riittää muitakin kuin aloittaja. Nettiautossa tällä hetkellä myynnissä 2460 renua eli melkein yhtä paljon kuin on citikkaa ja pököttiä.
Ja noista suurin osa katsastettuja, mene tiedä.
Voi sitä vikamäärää noissa, varaosamyyjillä toimeentulot taattu!Korjaus myynnissä nyt vain 2150 kpl.
ja niitä hakusanalla katsastamattomia renuja on tasan yksi nettiautossa.
Ja sekin varmaan menisi "heittämällä läpi" kuten myyntitekstissä lukee.Tässä kyseessä legendaarisen kestävä 1-kopan Laguna, sellaisen kun saisi uutena vanhan hinnalla niin ostaisin heti pois.
Merkillepantavaa on sekin että 3/4 myytävissä renuissa on "huoltokirja" .
Esim volkkari, eniten myynnissä nettiautossa ja huoltokirja puuttuu 2450 myytävästä autosta eli useammasta autosta kuin relluja myynnissä: Hakusanalla katsastamaton on 9 volkkaria, prosentuaalisesti enemmän kuin katsastamattomia renuja.
- Mon Amour
Mikä vain alle kunhan se ei ole toi-ota, nissin, maksa, skeida tai hitlerin kosto eli VW. Rellussa ei ole muuta huonoa kuin arvon noea aleneminen uutena.
- Parempi merkki
Yleisistä automerkeistä kun otetaan pois renun lisäksi citikka ja pösö, niin niiden jälkeen alkaa löytymään autoja. Onhan Toyota hyvä merkki ei niitä muuten olisi niin paljon eikä ihmiset niitä ostaisi jos olisivat huonoja, lisäksi Toyotasta löytyy myös esim. maastureita, jotka tunnettuja maailmalla hyvästä laadusta, vertaa renu, citikka, pösö. Japanilainen auto on yleisesti hyvä, Ranskalainen taas vastakohta tälle, (täydellinen vastakohta). Saksalainen on ollut hyvä, ehkä on vieläkin? kalliita. Kun hyppää vanhaan VOLVOON, huomaa, että jämäkkä on ja tehty kestämään. Lempi merkkini on SUZUKI (maasturi), mutta tukeva on myös MITSUB. L 200, josta vähän kokemusta, muutama tuhat km. TOYOTA HIACE ja 4WD, ei vain enää saa uutena, tämä yksi esimerkki hyvästä ajopelistä. LADAT olivat luokassaan OK. NIVA, kulkupeli ei leikkikalu. Tässä jotain mieleeni tulleita poimintoja eli on useita hyviä merkkejä olemassa niihin vain ei kuulu ranskalaiset "autot"
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jos ostaa toyotan joutuu tyytymään 5vuotta vanhempaan huonommilla varusteilla ja 100 000enempi ajettuun kun vertaillaan hintoja!
On jokaisen oma asia arvostaako merkkiä niin paljon että tinkii monesta asiasta! 5vuotta vanhempi auto myös tarkoittaa automaattisesti näitä
-vanhempi korimalli ja muotoilu
-vanhemmat ja kuluneemmat sisustusmateriaalit
-meluisempi
-huonompi varustetaso
-enemmän mahdollisia ruostevaurioita
Nuo ovat ne syyt miksi monia ihmisiä houkuttelee ranskalaiset autot! Uudempia edullisemmin ja kohtuu ajettuna. - "parempiako"
Tässä vähän omaa kokemusta noista sun "paremmista merkeistä":
toyotaa en ole omistanut mutta muutaman kerran olen sellaisilla joutunut ajamaan. uudehko hiace oli edellisessä työpaikassa muutama vuosi sitten. Kamala vaihteen siirto ja talvella täysin onneton etenemiskyky (takaveto). Ohjaus oli toyotaksi ihan ok. Ja serkulla oli nyky mallin avensis. Sähköinen käsijarru temppuili eli ei mennyt automaattisesti pois päältä vaikka piti. Ohjaus maantiellä ihan liian kevyt ja tunnoton. Ai niin ja ilmastoinnin ohjaus yksikkö vaihdettiin takuuna. Ja tojotien vanhanaikaiset bensa moottorit syö älyttömästi öljyä ja dieselit ei kestä. Ja on kovia ruostumaan. Ja takaisinkutsuja on joka viikko(pohjaan jumittuva kaasu, itsestään räjähtävät airbagit ym).
Mazda kuutonen mulla oli vajaa 10 vuotta sitten. Kova ruostumaan ja paljon sähkövikoja (lasin nostimet ja puolet kojelaudan valoista pimeänä melkein uudesta autosta)
volvo s40 oli 90-luvun lopulla. Ovien lukot temppuili, pakoputki hajosi, ja epävarma käynnistyvyys talvella. Appiukolla on 2001-mallinen s80. Lukkovikoja, iskarit ei kestä, vvt-pyörä hajosi, ja epävarma käynnistymään talvella. Niin ja kaasuläppä systeemi hajosi.
2006 mallinen passatti oli mazdan jälkeen. Muuten hyvä mutta jarrut tosi herkät jäätymään talvella. Ja kojelauta nitisi.
Sukisukista ei ole kokemusta. Ja olisihan niitä liikenteessä enemmän jos olisivat hyviä.
Ladasta en sano mitään. Sitä ei voi edes autoksi sanoa.
Nyt on kaksi Lagunaa ollut peräkkäin 2006 ja nyt 2009 mallinen. Ensimmäiseen vaidettiin ilmastoinnin kompura. Jälkimmäisessä ei ole ollut mitään vikaa. Ja tykkään rellujen ajettavuudesta, tosi leppoisia. Samaa ei voi japanilaisista sanoa.
Mutta tässä vähän omaa kokemusta eikä mitään mututietoa
- janssonin
Ottamatta kantaa muihin ketjun väitteisiin todettakoon että Renault on pyyhkinyt persettä muilla moottorivalmistajilla F1 viimeiset kymmenenvuotta joten osataan sitä varmaan jotain oikein tehdä. Miksi Renault ei ole hyödyntänyt tätä ylivoimaa tavallisissa autoissa on vaikea sanoa. Jos Toyota , Bmw tai Mersu olisi onnistunut yhtä hyvin hypetys olisi aivan mieletöntä. Ehkä Renault groupissa ei osata markkinointia!
- Formulat ja
tavallinen autoilu ovat eriasia, ei kannata verrata keskenään asioita jotka ovat niin eri maailmasta kotoisin. Räikkönen taisi kyllästyä renuun?
- auto missä muutkin
No kerropa ensin itse että mikähän mahtaa olla se parempi vaihtoehto sinun mielestä jossa ei mene rahat hukkaan? Hyvä se on anonyyminä puskasta huudella kun ei uskalla omaa merkkiään paljastaa siinä pelossa että joku tietäväkin sattuisi tätä palstaa lukemaan ja kertoisi sinun auton tyyppiviat!
Rahat menee hukkaan joka autossa on se auto vaan niin pirun kallis pitää Suomessa mutta kun joillekin se on vaan pakko.
Minä myönnän olen "tietämätön" noh kerropas tietäväinen mihin autoon ne rahat sitten kannattaa sijoittaa ja mielellään perustelujen kanssa kiitos...- On jo kerrottu
asiat moneen kertaan, taidat olla tyyppi jolle pitää pajavasaralla takoa asiat päähän. Itselleni auto on ainoastaan kulkuväline, jolta vaadin, että se palvelee tässä kulkemisessa, en tarvitse uusia korimalleja tai haitallisia sähkölaitteita, tarvitsen kestävyyttä ja ominaisuuksia joilla selviytyy hengissä oman aikansa Suomen lapissa ja muuallakin. Varallisuus laittaa puitteet auton hankinnalle, omasta mielestäni, kohdallani on paras ratkaisu vanha maasturi, jota voi korjata itse, että ei tarvitse hankkia kaikenmaailman ikkuna koukkuja esim öljynvaihtoon, kuten esim renussa on laita. Auto pitää olla rakennettu, suuniteltu kestämään, nyky autot eivät yleisesti sitä enää ole, realiteetit hukassa kaupunki insinööreillä, kun on tarpeeksi kauan ihminen hyvän katon alla patterin vieressä niin alkaa suunittelemaan löysää. Ei ole mitään tyyppivikojani omassa automerkissä se sana kuuluu renun varusteisiin.
- Hyvä se on
On jo kerrottu kirjoitti:
asiat moneen kertaan, taidat olla tyyppi jolle pitää pajavasaralla takoa asiat päähän. Itselleni auto on ainoastaan kulkuväline, jolta vaadin, että se palvelee tässä kulkemisessa, en tarvitse uusia korimalleja tai haitallisia sähkölaitteita, tarvitsen kestävyyttä ja ominaisuuksia joilla selviytyy hengissä oman aikansa Suomen lapissa ja muuallakin. Varallisuus laittaa puitteet auton hankinnalle, omasta mielestäni, kohdallani on paras ratkaisu vanha maasturi, jota voi korjata itse, että ei tarvitse hankkia kaikenmaailman ikkuna koukkuja esim öljynvaihtoon, kuten esim renussa on laita. Auto pitää olla rakennettu, suuniteltu kestämään, nyky autot eivät yleisesti sitä enää ole, realiteetit hukassa kaupunki insinööreillä, kun on tarpeeksi kauan ihminen hyvän katon alla patterin vieressä niin alkaa suunittelemaan löysää. Ei ole mitään tyyppivikojani omassa automerkissä se sana kuuluu renun varusteisiin.
Mutta syyllistät viestissä turhaan Renaultin puhut uusien autojen vioista eli viestisi koskee kaikkia merkkejä ei pelkästään Renaultia! Minä en ainakaan ole kuullut että Renault olisi ainut merkki joka tekee siis autoja yhä!
Vanhat ja yksinkertaiset mallit löytyy myös joka merkiltä jotka on valmistettu kuvaimellasi tavalla "kestämään" ! Viestisi on täysin turha provo yritys.
Vaikka enpä kyllä sanoisi että nuo vanhat maasturitkaan mitä mettämiehet käyttää että ne mitään superkeksintöjä ois. Kyllä on tutut joutunu katsastukseen laittaan tonnitolkulla rahaa vanhoihin mitsun pajeroihin jne. kun on nelivedot ynnämuut pazkana.
Kun sitten ostat sen uudemman maasturin niin tulee niissäkin vastaan jossain vaiheessa se että nekin on nuita kiusallisia sähköpommeja! Usko tai älä on niitä ihmeellisiä sähkövempaimia kuule nykyään muissakin autoissa kuin Renaultissa.
Ettet vaan ole viettänyt liikaa aikaa siellä kuuluisassa esson paarissa jossa on ne maailman tietävimmät autoasiantuntijat??? - Diipolis daapolis
Hyvä se on kirjoitti:
Mutta syyllistät viestissä turhaan Renaultin puhut uusien autojen vioista eli viestisi koskee kaikkia merkkejä ei pelkästään Renaultia! Minä en ainakaan ole kuullut että Renault olisi ainut merkki joka tekee siis autoja yhä!
Vanhat ja yksinkertaiset mallit löytyy myös joka merkiltä jotka on valmistettu kuvaimellasi tavalla "kestämään" ! Viestisi on täysin turha provo yritys.
Vaikka enpä kyllä sanoisi että nuo vanhat maasturitkaan mitä mettämiehet käyttää että ne mitään superkeksintöjä ois. Kyllä on tutut joutunu katsastukseen laittaan tonnitolkulla rahaa vanhoihin mitsun pajeroihin jne. kun on nelivedot ynnämuut pazkana.
Kun sitten ostat sen uudemman maasturin niin tulee niissäkin vastaan jossain vaiheessa se että nekin on nuita kiusallisia sähköpommeja! Usko tai älä on niitä ihmeellisiä sähkövempaimia kuule nykyään muissakin autoissa kuin Renaultissa.
Ettet vaan ole viettänyt liikaa aikaa siellä kuuluisassa esson paarissa jossa on ne maailman tietävimmät autoasiantuntijat???Hyshys . Mieti syytä miksi merkkiä mollataan . Pidettöiskö omana tietona että renu on maaliman paras ja mollauksesta johtuen käytetyn hinta naurettavan halpa. Mieti myös sitä kun harmaa kansanmassa saa selville renun suvereeniuden, käytettyjä joutuu alkaa tuomaan ranskasta kun jopbarit myy eioota..
- n0usukas
Älä turhaan vaivaa asialla päätäsi, selkeästi on liikaa aivokapasiteetellesi. Anna ihmisten ajaa millä haluavat, ja ostavathan ihmiset volkkareitakin. MIksi paskaa kun ei ole peltoakaan?? Relluissa sentään neljän vuoden takuu!!
- Kuinka te
kehtaatte ajaa sellainen renu merkki edessä yleisellä tiellä? sehän muistuttaa ihan melkein sitä ,,, ei tietenkään siinä mitään pahaa ole, luonnollistahan se, mutta miksi se semmoinen epämuodostunut kehitys häiriö pitää olla? tätä nyt kysytään.
- piti vielä....
Kuinka te kirjoitti:
kehtaatte ajaa sellainen renu merkki edessä yleisellä tiellä? sehän muistuttaa ihan melkein sitä ,,, ei tietenkään siinä mitään pahaa ole, luonnollistahan se, mutta miksi se semmoinen epämuodostunut kehitys häiriö pitää olla? tätä nyt kysytään.
sanoman, että airot puuttuu.
- toohotin
piti vielä.... kirjoitti:
sanoman, että airot puuttuu.
Parempi kai että se "sitä" muistuttaa kuin vessan pöntön kantta kuten tojotan merkki
- ex Lagu I omistaja
Ei voi mitään kyllä Rellulla on huono maine eteenki kakkoskoppasen Lagun ja
Meganen vika alttiuden takia eipäs teillä enää tule vastaan montakaan uutta
Lagunaa mitä sitä itselleen hankkimaan vikapesää kun muitakin luotettavampia
automerkkejä on myytävänä sikäli sääli koska onhan Rellut muuten nättejä.- Nätti kyllä
vaikka airot puuttuu, no eipä sillä kirkkoon tarvitse soutaa. Tarpeeksi kaukaa katsottuna voi "luulla" vaikka piisamin pesäksi.
- Tuskinpa vain
Nätti kyllä kirjoitti:
vaikka airot puuttuu, no eipä sillä kirkkoon tarvitse soutaa. Tarpeeksi kaukaa katsottuna voi "luulla" vaikka piisamin pesäksi.
Piisami kyllä osaa rakentaa ja suunitella, Ranskalaiset eivät osaa.
- tojokinvikapesä?
Tuotaa... Laguna 3 on tunnetusti pärjännyt vikatilastoissa paremmin kuin nykyinen avensis. Että mikä se kenenkin mielestä on vikapesä, päättäköön itse...
- Viat ei julki
tojokinvikapesä? kirjoitti:
Tuotaa... Laguna 3 on tunnetusti pärjännyt vikatilastoissa paremmin kuin nykyinen avensis. Että mikä se kenenkin mielestä on vikapesä, päättäköön itse...
vain pieni osa renun vioista tulee julki, suurinosa vioista yritetään jotenkin korjata julkisuudelta piilossa. Laatu autoissa tämä asia toisin, jos joku korjaa esim toyotaa, on se jo uutinen ja aika harvinaista, muista särkymättömistä autoista puhumattakaan.
- huutonaurua
Viat ei julki kirjoitti:
vain pieni osa renun vioista tulee julki, suurinosa vioista yritetään jotenkin korjata julkisuudelta piilossa. Laatu autoissa tämä asia toisin, jos joku korjaa esim toyotaa, on se jo uutinen ja aika harvinaista, muista särkymättömistä autoista puhumattakaan.
"vain pieni osa renun vioista tulee julki, suurinosa vioista yritetään jotenkin korjata julkisuudelta piilossa" Millähän tuon perustelet? On nimittäin niin naurettava väite ettei oikeastaan edes naurata. Ja tojotaahan ei korjata, sitä huolletaan. Ja käsittämättömän paljon huolletaankin. Eihän sitäkään tiedä mitä ne siellä salaa "huoltavat"...
- suppea valikoima
Renaultin yksi imago-ongelma on se että moottorivalikoima Suomessa on kovin suppea. Cliosta puuttuu esimerkiksi 120 hv:n tce EDC-automaatti ja Meganesta 2,0 CVT-automaatti sekä 220 hv GT- tce.
Markkinoinnista sen verran että monesta Cliosta puuttuu TCe -moottorimainos takaluukusta. Kaikissa pikkuautoissa kun ei ole bensaturboa.
Voisin hyvin ostaa uuden Renaultin koska sitä useamman vuoden, mutta käytettynä on tullut tehtyä hyviä ostoksia. - junnu681
Vaikka arvo tippuukin niin ei ole monella merkillä tarjota farmaria jonka hinta on alle 16 000€ ja lisäksi se on vielä hyvän näköinen.
- NO ON SIINÄ
ainakin se hyvä puoli ettei arvo putoa enempää kuuttatoistatuhatta
euroa.
- Missä piilee renu
Yksi auto hallitsee luotettavuustilastoissa, kertoo tuorein Tüv 2012 -raportti.
Saksan katsastusviranomainen on laatinut tuoreen Tüv 2012 -raportin, jossa yksi automerkki kahmi sijoituksia oikein urakalla. Kyseinen automerkki on Toyota.
Raportissa autot oli jaoteltu viiteen eri ikäkategoriaan, joissa jokaisessa oli kymmenen parhaiten menestynyttä automallia. Toyota nappasi peräti 19 kappaletta Top 10 -sijoituksia.
Toinenkin japanilaismerkki nousi listalla, mutta jäi Toyotasta reilusti: Mazda otti Top 10 -sijoituksia 8 kappaletta. Saksalaisikoni Volkswagen tuli kolmanneksi kuudella Top 10 -sijoituksellaan. Porschella vastaavia sijoituksia oli viisi, Hondalla ja Fordilla neljä.
Vaikka automerkkien kirjo on hyvin laaja, Tüvin listoille nousi vain kymmenen automerkkiä: Toyota, Mazda, VW, Porsche, Ford, Honda, Suzuki, Mercedes-Benz, Opel ja Audi. Tämä kertoo omaa kieltään siitä, mitkä automerkit ovat oikeasti luotettavia.- Eei huono
Tuolta ihan oikeasti kirjoitti:
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Vikatilasto-2012/Sivut/vikatilasto-2012-pdf.aspx
http://www.autopalin.fi/ Dacia duster renun koneella, mielipiteitä kehiin, ei jonnin joutavaa.
- Kuhkkll
Tuolta ihan oikeasti kirjoitti:
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Vikatilasto-2012/Sivut/vikatilasto-2012-pdf.aspx
Vale emävale tilasto
Jos auto pomppaa katsastuksessa käyttöjarrun takkia, syy on 100% omistajan vika ei auton. Kun huolehtii että jarrulevyt ja palat on kunnossa, niin kaikki autot ja automerkit läpäisee katsastuksen kirkkaasti. - katsastushuolto...
Kuhkkll kirjoitti:
Vale emävale tilasto
Jos auto pomppaa katsastuksessa käyttöjarrun takkia, syy on 100% omistajan vika ei auton. Kun huolehtii että jarrulevyt ja palat on kunnossa, niin kaikki autot ja automerkit läpäisee katsastuksen kirkkaasti.Näin on ja menkääpä lukemaan tojota-palstaa. Sieltä selviää että tojon omistajat vievät toihottimensa ennen katsastusta katsastushuoltoon. Siellä siis korjataan kaikki mistä olisi katsastuksessa tullut sanomista. On se kumma jos ei tuolla tavalla mene katsastuksesta läpi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882