Onko tällainen kakkaaminen normaalia?

apuajaäkkiä

Kun olen kakalla ja olen saanut työnnettyä kakkaa ulos jo vähän matkaa mutta sitten pökäle katkeaa. Olen ymmärtänyt että kakan pitäisi tulla ulos pitkänä yhtenäisenä pötkönä mutta oma kakkani katkeilee niin että pöntössä kelluu lopulta noin 5 pökälettä. Onko kakkani jotenkin heikompaa kuin muiden? Mitä pitäisi tehdä että saisin kakastani mukavan kiinteää ja sitkeää? Pitääkö käydä lääkärissä?

62

4417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syösyösyö

      syödä rautaa.

    • helppoa1

      Ei oo normaalia. Yksi tapa hoitaa homma kotikonstein, on syödä pikkuhiljaa pitkää narua, esim. muovinen kotinaru käy hommaan hyvin. Riippuen aineenvaihdunnnan nopeudesta, niele narua pikkuhiljaa. Älä katko narua. Itse vedän 30cm pitkän narun, ja nielen tunnissa 0,7cm työntömitan kanssa mitattuna.
      Kun seuraavan kerran menet vääntämään rusinatortut vaasiin, niin huomaatkin että kakkasi tuleekin kauniina, pitkänä pötkönä, jonka voi narun ansiosta ripustaa vaikka takan reunalle :)

    • hoituriopiskelija

      Voi jumaIauta teidän kanssa. Jos kaikki tulee ulos, on ihan yks p-skan hailee monenako pökäleenä. Kakan koostumukseen vaikuttaa monikin ravintotekijä, kasvissyöjäihmisen kakka on erilaista kuin lihansyöjäkissan kakka (noin esimerkiksi), kofeiini saa monilta vatsan sekaisin jne.

      Mitään muuta narua en suosittele syötäväksi kuin lakritsisnöreä. Paitsi tietenkin jos himoitsette päästä terveyskeskukseen suolihuuhteluun.

    • apuajaäkkiä

      En oikeen usko tota kun mulle on niin monta kertaa sanottu et varo sit ettei kakka katkee, tai kakan pitää tulla yhtenä pökäleenä ulos. En kyllä usko tohon narujuttuunkaan mut pitäskö sit muuttaa syömistä että kakkapökäleistä tulis kiinteitä?

      • mitä hittoa meinaat?

        No mene sitten sinne lääkäriin, ehkä uskot sitten sen sanaa. Minkä ihmeen takia sen pitäisi tulla yhtenä pötkönä? Häiritseekö sua jotenkin että se katkeilee niin kuin heIverin monella muullakin?


      • 1kgtuorettakakkaa 1€

        Asun espoossa ja mullekkin sanottiin pienenä että älä katkase kakkaas tai jotain vastaavaa. Sit mulle selitettiin et pylly tulee kipeeks jos katkasee pökäleen.
        Siinä on ilmeisesti jotain perää kun niin moni siitä sanoo.


      • Anonyymi
        1kgtuorettakakkaa 1€ kirjoitti:

        Asun espoossa ja mullekkin sanottiin pienenä että älä katkase kakkaas tai jotain vastaavaa. Sit mulle selitettiin et pylly tulee kipeeks jos katkasee pökäleen.
        Siinä on ilmeisesti jotain perää kun niin moni siitä sanoo.

        Meijän talon talkkari pisti ilmtustaululle lapun, ettei saa paskoa ketju paskaa, koska se tukkii viemärin mutkakohjassa.

        Ohjeen mukaan paska on pätkittävä, ennen kun se vedetään etiäpäi.


      • Anonyymi

        Sipulikeitto ja mannapuuro kiinteyttävät pökäletuotantoa, näin kakkaaminen ei ole yhtä rykimistä, vaan ketjuuntuu tasalaatuiseksi paskaksi.


    • ettekövittutiedä

      Kakka ei sais katkeilla sen takia että perse joutuu liian kovalle rasitukselle jos joutuu työntämään kokoajan uutta kakkaa. Kaka pitää pysyä yhtenä pötkönä niin perseen ei tarvitse työntää ulos kuin yksi pökäle.

    • inhottava tosikko

      Voi jumaIauta tosiaan. Aloittaja on ihan normaali eikä tuossa pitäis-tulla-yhtenä-pökäleenä-jutussa ole järjen hiventäkään.

    • pro-kakkaaja hesasta

      Kyllä on totta että kakan olisi hyvä tulla ulos yhtenä pökäleenä. Mutta etenkin täällä eteläsuomessa on ruvettu jollain tavalla salailemaan asiaa. Esim. Oulussa lähes kaikki vanhemmat varoittavat lapsiaan katkaisemasta kakkaansa, mutta helsingissä ei niin sano melkein kukaan. Kannattaa siis yrittää saada kakka yhtenä pökäleenä pönttöön. Jos se kuitenkin katkeaa kannattaa lopettaa kakkaaminen siltä päivältä kokonaan ja yrittää seuraavana aamuna uudestaan.

      • glutamaatti

        > Kyllä on totta että kakan olisi hyvä tulla ulos yhtenä pökäleenä. <

        Minkä ihmeen takia? Tossa ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Kuka tuollaisia juttuja lapsilleen syöttää?

        > Jos se kuitenkin katkeaa kannattaa lopettaa kakkaaminen siltä päivältä kokonaan ja yrittää seuraavana aamuna uudestaan. <

        Voi jumaIauta. Oikeasti kannattaa samalla istunnolla päkistää ulos kaikki mitä siellä on, tulkoon vaikka kymmenenä palasena.


      • tiedänpaljonkakasta
        glutamaatti kirjoitti:

        > Kyllä on totta että kakan olisi hyvä tulla ulos yhtenä pökäleenä. <

        Minkä ihmeen takia? Tossa ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Kuka tuollaisia juttuja lapsilleen syöttää?

        > Jos se kuitenkin katkeaa kannattaa lopettaa kakkaaminen siltä päivältä kokonaan ja yrittää seuraavana aamuna uudestaan. <

        Voi jumaIauta. Oikeasti kannattaa samalla istunnolla päkistää ulos kaikki mitä siellä on, tulkoon vaikka kymmenenä palasena.

        Kuten joku jo sanoikin, kakan pitää tulla yhtenä pökäleenä sen takia että muuten perseenreikä rasittuu liikaa. Se rasittuu vähemmän kun kakka tulee yhtenä pökäleenä, silloin sen ei tarvitse työntää koko ajan uutta kakkaa.
        Jos kakka katkeilee jatkuvasti niin käy sama juttu kuin silloin jos harrastaa liikaa perspanoja, perseenreikä löystyy eli voi menettää kakan pidätyskyvyn kokonaan.


      • hoituriopiskelija
        tiedänpaljonkakasta kirjoitti:

        Kuten joku jo sanoikin, kakan pitää tulla yhtenä pökäleenä sen takia että muuten perseenreikä rasittuu liikaa. Se rasittuu vähemmän kun kakka tulee yhtenä pökäleenä, silloin sen ei tarvitse työntää koko ajan uutta kakkaa.
        Jos kakka katkeilee jatkuvasti niin käy sama juttu kuin silloin jos harrastaa liikaa perspanoja, perseenreikä löystyy eli voi menettää kakan pidätyskyvyn kokonaan.

        Höpö höpö höpö höpö.


    • Eräs trotskilainen

      Ei helvetti mie en saa henkeä :D
      Joo, miulla on huono huumorintaju...

    • olen sitkeäkakkainen

      Uskomatonta että joku vielä luulee että paskan voi paskoa monena pökäleenä.
      Itsellä se ei edes katkea kovin helposti vaan joudun supistamaan persereikää jos haluaisin katkaista sen.

    • kakkatekniikat julki

      On olemassa 3 kakkaustekniikkaa.
      1. Monen pökäleen tekniikka. Katkaise kakkapökäle aina välillä, niin että olet pöntöltä noustuasi kakannut useamman kuin yhden pökäleen. (voi johtaa ulosteinkontinenssiin)
      2. Yhden pökäleen tekniikka. Puserra kakka varovasti ulos katkaisematta sitä.
      3. Pökäleetön eli plörötekniikka (ripulointi). Ei rasita persettä koska kakka on niin löysää.

      Suosittelen lämpimästi tekniikkoja 2 ja 3.

      • Kakhdjmrlkdhbsmldjdnmoi

        Siis jos sulla tulee sellasta ns. pupunpaskaa eli tyyliin 15 palleroa sinne pönttöön niin sit on joku vialla mut se on ihan normaalia et niit on se suunnilleen 5 (: musta se ois jotenki epänormaalia jos kaikki tulis vaa yhtenä pötkönä..


    • kakkani katkeilee

      Ongelmana katkeava kakka.
      Siis miten siitä kakasta saa kiinteää?!? Kaikki vaan puhuu siitä miten pitää kakata ja miten ei pidä kakata, mut kukaan ei kerro miten katkeavasta kakasta saa kiinteää. Mulla ainakin tulee noin 3-6 pökälettä pönttöön vaikka yritän olla varovainen. Tuntuu ihan siltä että kakka olis valmiiks katkennu perseessä ja siks se tulis monena pökäleenä. Täytyy varmaan syödä jotain laksatiivia ja kokeilla tota pökäleetöntä tekniikkaa. En vitussa haluu menettää pidätyskykyä!

      • hoituriopiskelija

        Olet normaali. Montakohan kertaa sitä pitää hokea, että p-seen lihaksisto ei rasitu yhtään enempää kymmenestä papanasta kuin yhdestä isosta pökäleestä. Pidätyskyvyn menetystä on aivan turha pelätä. Muistan kun viisikymppinen mutsini kerran sanoi vastaukseksi jollekulle samaa höpisevälle, että häneltä on aina tullut viisi kuusi pienempää pökälettä eikä siitä ole mitään vahinkoa. Hänkin on hoituri - uskoisin että tietää.


      • kakkaan normaalisti
        hoituriopiskelija kirjoitti:

        Olet normaali. Montakohan kertaa sitä pitää hokea, että p-seen lihaksisto ei rasitu yhtään enempää kymmenestä papanasta kuin yhdestä isosta pökäleestä. Pidätyskyvyn menetystä on aivan turha pelätä. Muistan kun viisikymppinen mutsini kerran sanoi vastaukseksi jollekulle samaa höpisevälle, että häneltä on aina tullut viisi kuusi pienempää pökälettä eikä siitä ole mitään vahinkoa. Hänkin on hoituri - uskoisin että tietää.

        10 pikkupökälettä rasittaa persereikää enemmän koska perse joutuu työntää koko ajan uutta kakkaa ulos.


    • apuajaäkkiä

      NIIN KERTOKAA NYT HELVETISSÄ MITEN KAKASTA SAA KIINTEÄÄ!
      Hirvee kakkahätä kun lopetin kakkaamisen heti ekan pökäleen katkeamisen jälkeen, niinku joku tuolla neuvo. Kertokaa äkkiä että voin taas kakata. Kokeilen kohta tota plörötekniikkaa mikä tossa esiteltiin. Mikä laksatiivi pistää ripuloimaan nopeiten?

      • makes people poop

        En tiiä toimiiko tää kaikilla mut mä söin kerran askillisen läkerolpastilleja ja noin 10min päästä väänsin hirveet ripulikakat meidän vessanpönttöön.


    • kakatako vai eikö

      Mullakin kakka katkeilee. En tienny että sen pitäs tulla ulos yhtenä pökäleenä.
      Kokeilen seuraavan kerran kun käyn paskalla tota yhden pökäleen tekniikkaa. En haluu mitään uloste inkontinenssia!

    • säikähdin :(

      Oho! Mullakin kakka katkeilee mut en tiennyt että siitä voi olla noin pahoja seurauksia! Ehkä munkin pitäis kiinteyttää kakkaa. Nyt neuvoja hyvät ihmiset miten se tapahtuu?

      • hoituriopiskelija

        Siitä ei ole mitään pahoja seurauksia.


    • ps.-

      MITÄ VITTUA?!

    • ebin trollitutka

      Selviä trolleja noi jotka väittää et kannattaa kakata monen pökäleen tekniikalla.
      Ne ei tajuu et kun ne trollaa ni ne voi aiheutttaa jollekkin ulosteinkontinenssin.

      • mua jo kyllästyttää

        Kerropas kulta pieni lisää - toisin sanoen annahan linkki jollekin asiasivustolle jossa juttu vahvistetaan.


    • alan jo kyllästyä
      • 2tekniikankannattaja

        Tossa vitun terveyskirjastojutussa ei selvästikkään ole otettu huomioon kaikkia syitä. Älkää vähätelkö tätä asiaa, kakan katkeilu on melko vakava juttu, joskin estettävissä.


      • hoituriopiskelija
        2tekniikankannattaja kirjoitti:

        Tossa vitun terveyskirjastojutussa ei selvästikkään ole otettu huomioon kaikkia syitä. Älkää vähätelkö tätä asiaa, kakan katkeilu on melko vakava juttu, joskin estettävissä.

        No antaa kuulua niitä muita syitä. Hoiturimutsi luki tämän ja teki omalla työpaikallaan pienen kyselyn. Jotkut oli kuulleet tämän yhtenä-pökäleenä-jutun siinä muodossa että pylly kipeytyy jos ei saa yhtenä pökäleenä ulos, moni sanoi että ainahan se tulee useampana palana eikä siitä mitään haittaa ole koskaan ollut - ja osaston sisätautilääkäri sanoi, ettei ole koskaan kuullutkaan että "monen pökäleen tekniikka" aiheuttaisi pidätyskyvyttömyyttä, eikä pitänyt sitä oikeastaan edes mahdollisena.

        Niin että juttu näkyy loppujen lopuksi menevän kansanperinteen joukkoon, suurin piirtein siihen jossa on sellaisia viisauksia kuin "kylmä kahvi kaunistaa", "kun nenää kutittaa, tulee vieraita" ja muuta vastaavaa.


    • plörötekniikka

      Ei vittu repesin noille kakkaustekniikoille.

    • tavallinen kakkaaja

      Te tapatte mut nauruun

      • naurutohtori

        Perna voi revetä liiasta nauramisesta! Ei kannata nauraa yhtä, kahta hymähdystä enempää kerralla!


      • kyllästyttäääää
        naurutohtori kirjoitti:

        Perna voi revetä liiasta nauramisesta! Ei kannata nauraa yhtä, kahta hymähdystä enempää kerralla!

        Esitähän kulta pieni jotain vahvistusta tuolle väitteellesi. Joku voi muuten ottaa sen vaikka tosissaan.


      • huolissaaan
        kyllästyttäääää kirjoitti:

        Esitähän kulta pieni jotain vahvistusta tuolle väitteellesi. Joku voi muuten ottaa sen vaikka tosissaan.

        Apua! Yleensä kun nauran, sieltä saattaa tulla kaksi hymähdystä kerralllaan! Selviänkö minä?


      • Anonyymi

        Ei mene tämäkään ketju hukkaan.


    • voinyperseet

      No voi vitun vittu kyllä pitäs kaikkien tajuta että yks pökäle rasittaa vähemmän persettä kun 10 pientä. Pupunpaska on just kaikista pahinta laatua. Kakkaa pitää kiinteyttää ruokavaliolla, eikä millään narulla. Voi ny jumalauta teiän kans.

    • Tietäjä

      Luultavasti supistajalihaksesi ovat niin voimakkaat, jotka saa kakkasi katkeamaan.

    • FASEPALM

      FACEPALM

    • 25 vuotta, ei suotta

      Mikä ihmeen taikauskojuttu tää oikein on? Että viisi pökälettä kerrallaan aiheuttaa p-skankarkailua? Ei heIvetti, olkaa nyt järkeviä, lapset.

      Kas asia on niin, että jos se olisi totta niin kaikki tietäisivät sen ja se mainittaisiin joka ainoassa lääkärkikirjassa.

    • 0308671052

      Totisesti sanon minä teille: tämä palsta on niitä paikkoja joissa tyhmyys tiivistyy ja lisäksi fuusioituu taikauskon kanssa. Olisit nyt edes tehnyt aloituksesi salaliittopalstalle niin olisit voinut saada arvoisiasi vastauksia.

    • TiedänMäkiNäitJuttui

      ... On tutkittu asiaa joskus eikä siitä tule mitään PÄIVASTOIN, rasittaa vähemmän kun saa "hengähdystauon" ja jos katkeaa se tarkoittaa vain että sulla on vahva suolisto ;) eli hyvät elintavat kun on hyvä aineenvaihdunta :D itselläkin tämä todettu JOTEN TURHAAN ITKETTE TE JOTKA VÄITÄTTE YHDENPÖKÄLEEN OLEVAN TERVEELLISEMPÄÄ. Muttei kannata yrittää mitään muuttaa... Mutta löysä pidätyskyky voi tulla jo siitä että yrittää liikaa. Mahdollisimman tyhjäksi suht nopeassa ajassa, älkää väitelkö mutsi on hoitanut näitä suoliongelmaisia.

    • Mit vittua mä kysyn?

      Se mindfuck tilanne ku huomaa ihmisten olevan näin votun vajaita!! Ihan vitun käsittämätöntä että uskotte tommoseen paskaan mitä joku perkeleen horo on teille sanonu. Teidän perskolonne EI rasitu siitä että paskannatte enemmän niitä pötkyjä ku yhen. luuletteko että isona teiän perse vaan valuttaa sen paskan suoraan lattialle jos nyt paskotte enemmän ku yhen pötkyn????

      PS Aivojen käyttö on sallittua jokaisena viikonpäivänä ympäri vuoden eikä siitä myöskään peritä veroa

      • Anonyymi

        Yhtenäispaska hoituu myös puolen metrin köydellä, ei katkee helposti pätkiksi.

        Toki köysi täytyy keittää ennen nauttimista!


    • lentävä kaniini

      Onpahan sellainen taikausko jota mä en ole koskaan ennen onnistunut kuulemaan. Kyllä "hoituriopiskelija" ja "25 vuotta, ei suotta" ovat ihan oikeassa, ei sillä ole väliä tuleeko se yhtenä pötkönä vai viitenä kokkareena. Sitä paitsi kokkareet menee helpommin vessasta alas...

    • negen

      Kiva provothriidi, minä approvoin tämän.

      • Hhyhyyyi stn

        nege on katsonut taas liikaa RayWilliamJohnsonia ja muita Youtube varhaisteini kanavia.
        I approve this message, luuletko olevasi hauska nege? Pelle sinä olet


    • Plörötiplöröplöö

      Jos olisin alottaja niin kakkaisin koko loppuelämäni plörötekniikalla.

    • Kak(k)a

      DaFuck I just reading?

      • ←◇★◇→

        Grammar 5/5


      • Pyllylääkäri
        ←◇★◇→ kirjoitti:

        Grammar 5/5

        Kyllä mun kakka on 100% kovaa betonia,joskus myös pieniä paloja metallia


    • tyttö 13

      Siis onko tää nyt totta vai ei? Mulla kakka tulee väkisin monena pökäleenä, pitäiskö huolestuu?

      • joo, olen tosikko

        No ei tosiaankaan tarvitse. Usko pois mitä hoituriopiskelija tuolla ylempänä kirjoittaa.


    • Nauroin. XD Ei ihan oikesti...

    • kakk4

      kakka

    • onpahan kakattavaa

      Hei nyt kaikki yhdessä kakalle!!!!

    • Tyttö12w

      Siis onko tää totta?

    • Tämä on kaunista.

    • Eitässäsenluikauksen

      Komppaan animehomoa, kaunista. Kyllä saa nauraa vitusti, mut pitää varoa, ettei tule yli kahta hymähdystä kerralla. Se voisi aiheuttaa vakavia sisäelinten rikkoutumisia, samoin kun suoliston heikkenemistä, jolloin peräsuoli ei jaksa punnertaa koko kakkaa kerralla, vaan paloittelee sen. Tämä on luonnollisesti vaarallista, kuten aiemmin tässä ketjussa on jo todettu :/

    • anonyymikakkaaja

      Muita jotka lukee tätä kakalla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      182
      1772
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1240
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      56
      986
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      76
      872
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      138
      854
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      42
      837
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      710
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      678
    Aihe