Verrattuna suomalaisiin nuoriin, jotka osaavat vaikka mitä, ovat ruotsinsuomalaiset nuoret osaamatonta, hömeröä porukkaa. Tämä johtuu ruotsinsuomalaisista vanhemmista. En syytä mitenkään, - mutta tietynlainen rohkeus puuttuu.
Suurin syy kaikkeen on nuukuus, saituus. - Valitettavasti ruotsinsuomalaiset vanhemmat ovat ottaneet mallia ruotsalaisista ja erityisesti RSKL:n arvoista (= tiettyjen ryhmien). Miksi tämä "nuukuus"? - Ei Suomessa ollut niin!
Suomessa saatetaan laittaa saturainen hyvään tarkoitukseen ihan noin vaan. - Täällä ruotsinsuomalaiset eivät voi ajatella laittaa edes kruunua,- jos siitä ei oo jotain hyötyä itselle.
Menetetty sukupolvi
9
203
Vastaukset
- tuskin kiinnostaa
Milloinkahan sinäkään olet tavannut toisen polven ruotsinsuomalaista nuorta, tai edes tosissasi ollut kiinnostunut mitä he tekevät ja miten toimivat työpaikoillaan, kulttuurissa , yksityisyrittäjinä.
Teitä suomalaisia ei ole koskaan kiinnostanut eikä tule kiinnostamaankaan ruotsinsuomalaiset eikä heidän vaikutuksensa niin ruotsalaiseen kuin suomalaiseenkaan yhteiskuntaan. - fjftjnkngyukngykgkng
Älä jauha potaskaa.
Menepäs lukemaan suomalaisten nuorten kirjoituksia vaikka tänne, niin näet rasismin kukoistuksen
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4245
tai tänne
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5199
Kukaan ei mielellään anna mitään hyväntekeväisyyteen kun nuoret tietää että ruokajonojen ruoka menee jälleenmyyntiin, romanikerjäläiset ei oo oikeita kerjäläisiä jne.
Rasismi kasvaa, edellä menee Ruotsi, perässä Suomi. Tanskan ja Norjan kovat oikeistoarvot on jo niin korkealla poliitikoilla, että Ruosti ja Suomi ovat jälkijunassa.
Suomen rahat katoaa koko ajan muiden tukemiseen. Eikä tosiaan kansan tahdosta. - Höh?????
Kävin lukemassa.
Oletko jotenkin sairas? - Näyttöä kehiin!
Kerroppa jostain ruotsinsuomalaisesta nuoresta, joka osaa jotain! Joka on ammattitasolla!
(on toki muutama, todetaan nämä kertomuksesi jälkeen, ca 5 kpl)- ja höpöti...!!!
Ketähän ne kolme muuta ovat? Kaksi niistä ovat minun lapsiani.
- Hörhelö
Ruotsinsuomalsiset saitoja? Mikä syyte. Milläköhän tavalla nää suomen nuoret sit on niin anteliaita ja ostovoimaa omaavia? En ymmärrä, mutta varmaankin siksi koska olen yksi näistä ruotsinsuomalaisten lasten hörhelö vanhemmista..
- Saitoja
Ei ollut kyse nuorista vaan vanhemmista, aikuisikäisistä.
Yleisesti ottaen nuoret eivät ole saitoja.
Kerroppa jostain ruotsinsuomalaisesta nuoresta, joka osaa jotain! (Niitten 5:n lisäksi).
Jos laulaa karaokea, niin sitä ei lasketa ammattitasoksi muuten.
Näitä karaoken laulajia riittää, ja kilpailuja järjestetään.
Samoin riittää saappaanheittäjiä. Ei heitäkään lasketa ammattilaisiksi.
Mitä tulee saituuteen, niin kerro siitäkin esimerkki, että joku ruotsinsuomalainen aikuinen ei ole saita, vaan antelias.
Oletko esim itse laittanut sanotaan vaikka 200 kruunua johonkin hyvään tarkoitukseen, - täysin ilman omaa hyötyäsi?
(Jos kysyt allekirjoittaneelta, niin olen laittanut paljon suurempiakin summia, ei kehulla, vaan siksi kerron, kun seuraavaksi kysyt kuitenkin). - kotkotkoot
elä yleistä... itse olen tukenut m.m eläinsuojelua kolmekymmentä vuotta. monet ovat ne kerrat kun olen myös antanut kerjäläisille rahaa ja juopoille tupakan. yhteiskunta on vain kapitalismia ja itsekästä ja en kuulu siihen joukkoon, itsestäni pihistän mutta en silloin kun pitää antaa muille.
- ptb
latiaka en anna kerjäläisille. En suomessa en ruotsissa en missään. Romani kerjäläiset on paljastunu ammatti varkaiks.
t:suomipoika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456