MISSÄ MUN PALKKIO KAIKISTA HOMMISTA!!??

12.v tyttö, TAJUTKAA

Moi. :(
Joka arkipäivä paitsi perjantaina joudun käyttää koran joko aamu tai iltaenkil. sitte mun pitää tyhjentää konekkii joka toinen kerta. Sovittin (mä,äiti ja isä) että saisin 10 € viikorahaa kesälomalla, jos tekisin mun hommat..... imurointi yläkerta (pe) koiranlenkki (arkipäiväsin ei pe) Tiskikone (jokatoinen päivä) kissankakat ( niiku saakeli joka päivä)

Kiitos jos kerrotte siitä kuinka teillä menee hyvin, nii saan sitte lohdutella muo kivasti sillä. T.12 v tyttö. :(

15

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauha

      ei kakstoista-vuotias mitään rahaa tarvi

    • Oulun mies

      Normaali palkkio obout 500e/kk.
      Ite laiskottelen,kävin just ottaan lisää 38%,
      en mainosta.

    • 12.v tyttö

      Nii, ja unohin sanoo, et jos vaikka yhet kissan-kakat jää ottamatta, nii en saa sitä kymmentäeuroo, esim jos meen kamulle yöks en saa niit koska en tyhjentäny, ps.. En oo sanuu viel kertaakaa mitää 10€ Ja kesäloma loppu. ;(

      • Pitkä tositarina

        Aivan oikein, jos työt jää hoitamatta ja ne on luvattu hoitaa ei palkkaa makseta.
        Näin se on työelämässäkin, tekemättömästä työstä ei makseta ja jos siitä toistuvasti kieltäydytään tulee potkut.

        Olet vielä kotona täysihoidossa, ruoka, vaate, terveys, asunto, siivous, asunto, koulukirjat yms tarvikkeet, lääkäri ja lääkitys, henkilökohtainen hygienia, hammashoito yms ovat ilmaisia sinulle.
        Eivät ne ole ilmaisia vanhemmillesi, he ne joutuvat maksamaan/kustantamaan.

        Jos et ala kasvamaan aikuiseksi ja huolehdi sinulle uskotuista asioista vikuroimatta jo nyt, miten pärjäät aikuisempana kun kaikki asiat kaatuu niskaan yhtäaikaa. Tarkkuus, huolellisuus ja luottamus opitaan pikkuhiljaa.

        Nuoruus on opettelun aikaa, että pärjää työelämässä ja aikuisena tässä yhteiskunnassa.
        Itse päätät jo nyt asenteellasi, kuinka ylös pääset, koska hyviä paikkoja / ammatteja ei riitä kaikille. Haluatko ansaita 1200e/kk vai jopa 5000e/kk?
        "Viikkorahoiksi" muutettuna 2e vai 9e.

        Jos vanhemmat jotain sinulta vaativat/pyytävät, tee se ilolla mielin, koska se on valmennusta sinun omaa tulevaisuuttasi varten. Hyvät suhteet toimivat myös toisinkinpäin, on helpompi saada heiltä apuja kun niitä tarvitaan kun on luottamuksen arvoinen.

        Meillä toimittiin aivan samoin kun vanhempasi toimivat nyt ja pojasta tuli sähköinsinööri, on hyvä työpaikka, oma asunto, vaimo ja 2-lasta. Hän on nyt 27v eli vain 15v sinua vanhempi.
        Usko pois aika menee nopeasti.


    • Uneton.

      Meillä vanhemmat siirtää mun rahat tilille, en tiiä omistanko kuinka paljon kun en oo nyt käyny missään tai tarvinnut rahaa. Nää hommat yleensä:

      - perjantaisin imuroin ylä- ja alakerran
      - päivittäin hoidan fretin (ruokaa, aitauksen lakasu, vessan siivous)
      - lauantaisin siivoon fretin aitauksen
      - pidän huoneen suurinpiirtein siistinä
      - tyhjennän tiskarin ja vien roskat kun pyydetään
      - torstaisin ruoka koko porukalle
      - sillon tällön jotain pikkuhommia (haravointi, lumityöt tms.)

      Tää riittää siihen että mulla on koko ajan nostorajan yläpuolella ^^

    • juuuu

      Tarrtteko aina saada kaikesta rahaa?? Itekkin viime keväänä äestin vaikka kunin kauan, tein polttopuita ja kaikkee tollasta ja en saannu mitään palkka!! Eikä ees haitannu. Eikä tollasesta koiran ulkoluttamisesta tai tollasesta ees tartis mitään palkkaa antaakkaan..

    • kajoko1

      missäs mun korvaukset, raahaan kaikki ostokset viidelle henkilölle, teen ruuan, pesen pyykit, viikkaan ne kaappiin, pesen vessan ja saunan ja koko muunki kämpän, tyhjennän ja täytän tiskarin, tiskaan pannut ja kattilat, yms. ai niin, enhän mä tarvi siitä rahaa, kiukutteluu vain, mähän olen äiti

    • haloo

      kyllä kaikesta työstä pitää palkkaa saada. ootte homoja jos ette vaadi sitä palkkaa

    • mun mielipide

      Ei kaikista töistä tarvii palkkaa, MUTTA jos sovitaan että saa palkkaa niin mä ainakin oon sitä mieltä että sillon se palkka maksetaan.

    • Nightmare_99

      Kuules nyt. Onkos siellä ruudun takana oikeasti joku 8v-jonne. Minä teen nuo kaikki edellämainitut työt ILMAISEKSI. En saa palkkaa kotona tehdyistä kotitöistä paitsi erityistilanteissa joita on harvoin. Minule riittää mainiosti viidenkympin kuukausiraha josta voi ihan säästääkin ja jos ei riitä, teen asialle jotain enkä ruikuta jossain Suomi24:ssa aiheesta.

      Ja jos raha ei kerran riitä niin sitten kokeile näitä :

      - Myy romujasi pois. Uskoakseni sinunlaisellasi hemmotellulla on niitä PALJON.
      - Keräile pulloja. Jos kouluissasi on ES-jonneja niin kyllä tyhjistä ES-tölkeistä voi kertyä vaikka parikin euroa päivässä.
      - Tee töitä, rikastut sillä.
      - Hanki tavaraa ja myy hieman kalliimmalla eteenpäin, niinhän ne kaupatkin tekevät
      - Kaiva vaikka lehtiroskiksia ja myy sieltä lehtiä (naurettavaa mutta toimii joskus).

      Viikkoraha on siihen että opitaan käyttämään rahaa JÄRKEVÄSTI, ei siihen meininkiin että "Hups, join mun satasen viikkorahalla es. Äiti osta mulle 20000€ mopoauto. Ai et ostakaan, v**un h**ra!"
      ______________________________________________________________

      Luulet siis että vanhempasi vain lilluvat jossain 8 tuntia ja saavat siitä rahaa. Väärin! He tekevät työtä rahojensa eteen! Tee siis sinäkin, niin kyllä rahaa alkaa tulla! Tai tyydy tilanteeseen!

    • M01

      Suomi24 rahaa ei ainakaan saa.

    • äitienpuolella666

      ANTEEKS VAAN??!!! Tajuutko sä että sun äitees tekee sulle jokapv. ruokaa hoitaa sua, siivoo kämppää, käy töissä ja sinä vaan kitiset ku et saa raahaa sun pikkutöistä sen töihin verrattuna, ja mieti sun mutsis ei saa siitä kaikesta yhtään kiitosta eikä rahaa!

      • --------------------:-V

        Miksi vitussa oote että ei teän vanhemmatkaa saa palkkaa penkkiä kuluttamalla saatana ei lasten vielä tarvi opetella työelämään koulu on vähän niinku työt paitsi että siitä ei saa fyrkkaa ja se hieman helpompaa.Perkele ite saan 20€ viikossa ja kuuluu töitä.


    • Mielestäni on oikein ulkoiluttaa koira ilman rahaa, koska lemmikkihän om jokaisen perheenjäsenen vastuulla. Kissanvessan hiekkojen vaihto kuuluu myös samaan (mielestäni). Itse sain kuukausirahaa (kun asuin vielä kotona): 8 tiskausta, 4 imurointia ja 2 pyykinpesua /kuukausi (aika helppoa rahaa). Kun olin nämä kaikki tehnyt, sain 50e. Mutta se oli tehtävä kuukaudessa. Muuten maksua ei tullut. Isosiskollani oli sama homma.

    • Minä❤

      No mäki teen noita kaikkii(en yhtä useesti ku sä) mut teen kuitenki ja ohjaan luistelukouluu ILMASEKS ja saan kuukaudessa vaa 10€... Iha riittävä raha mun mielestä! Ja puolenvuoden välein saan äidilt vähä jotai rahaa suutä ku oon ollu ohjaamas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe