Taitaa vielä vähän sadella muttei koko päivää
Joko sateet helpottaa
satakki
21577
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
Vastaukset 21
Vanhimmat
Ilmasto menee sekaisin Thaimaassakin. Pari kolme vuotta sitten Phuketissa satoi satunnaisesti vielä tammikuun lopussakin puolesta tunnista kahteen tuntiin iltapäivisin. Ei siis joka päivä, eikä edes joka toinen päiväkään, mutta silloin tällöin.
Täällä sisämaassa sateet on harvenemaan päin.pari kertaa viikossa satelee.
Täällä ei kyllä usein sada pitkiä aikoja putkeen,mutta kun sataa sitä tulee kuin Esterin elimestä.
Sateet ovat harventuneet ja lyhentyneet selvästi sekä kokonaan aurinkoiset kuumat päivät lisääntyneet. Taitaa sateisin aika olla taas ohi.
Kiva kuulla että sateet on ohi. Joulukuussa mennään taas Phukettiin ihanalle 2 viikon lomalle!
Olin 5 päivää Phuketissa ja sanoin että nyt kyllä riitti etten paremmin sano!
Joka päivä satoi vettä ja sitten piti riidellä niiden taksikuskien kanssa kyytimaksuista.
Pyysivät niin paljon rahaa rannalta hotellille ettei minulla kerran ollut edes niin paljon mukana. Kastuin sitten ihan kokonaan ja kävelin monta kilometriä.
Pyytäisin neuvoja siellä käyneiltä että onko tämä tämmöinen nyt sitten siellä oikein tapana vai jymäytettiinkö minua ?
Ensi viikolla olis lähtö Phukettiin, nyt kiinnostaa sää. Kun katselee Forecan ennusteita, niin lämmintähän siellä riittää, mutta entä aurinkoa, kun sääennuste ennustaa puolipilvistä/pilvistä ja pisaran verran sadetta. Eli täältä sateestako me mennään sinne lämpöiseen sateeseen? Ja terkoistu oli kuýllä mennä aurinkoa etsimään. Tehtiinkö taas väärä valinta? Onks täällä ketään paikan päällä olevia, joka vois vähän valaista tota reaaliaikaista säätilaa?
Menolennot Phuketiin varattu ensi vuoden marraskuun puoliväliin. Ensi vuoden säästähän ei vielä tiedä Huutosen Mattikaan, mutta jos joku marraskuussa Phuketissa lomaillut kertoisi tämän vuoden marraskuun säästä. Oliko marraskuu sateinen? Oliko vain sadekuuroja vai yhtenäistä sadetta pitempiäkin jaksoja?
Rantaelämästä ja auringosta kuitenkin haluttaisiin nauttia.
Kysellään säätilaa ensi vuoden marraskuulle. Äly hoi.
Stadissa oli snögää 50 senttiä nyt sataa vettä. Vuonna 2004 tapaninpäivänä tzunami iski Phukettiin eikä sen jälkeen näin ole tapahtunut. Ensi vuonna siis Phuketissa lumisateen mahdollisuus 1 %
Enhän mä ensi vuoden säästä kysynyt. Luehan tarkemmin!
Kuumaa, aurinkoista/puolipilvistä (onneksi) ja iltapäivisin tuli pieni, 5 min. sadekuuro. Sellaista säätä oli marraskuussa, kun olismme joku vuosi sitten pari viikkoa.
Tämän vuoden marraskuu oli thaimaassa poikkeuksellisen sateinen. Sadekausi Etelä-thaimaassa mihin Phuket kuuluu sadekausi päättyy marraskuun alussa yleensä. Jos haluaa parempaa säätä (ja edullisempia hintoja) kannattaa Phuket unohtaa ja matkustaa keski-thaimaahan.
Phuketin sään kykenee päättelemään aika hyvin reaaliaikaisista satelliittikuvista, jotka löytyvät täältä: http://weather.yahoo.com/maps/
Klikkaa "World satellite" > "Asia" tai "Australia" > "Regional satellite"
Australian kartalla näkyy Etelä-Thaimaa paremmin kuin Aasian kartalla. Kuvan alalaidasta voi tarkastaa milloin kuva on otettu. Yleensä kuvat eivät ole neljää tuntia vanhempia.
Joo ja turpaansaannin mahdollisuus on kännikalalle minkä vuoden marraskuussa hyvänsä noin prosentin luokkaa. Jos sitä suorastaan kerjää niin tietysti prosentit nousevat. Pattiksella arvioisin turpaansaannin todennäköisyyden tuplaantuvan.
Nämä tapahtumat eivät valitettavasti näy edes Googlen sääkartoista mutta sateen sattuessa turpiinsaamisprosentin todennäköisyys puolittuu...
Täällä ollaan eikä täällä yhtään sada.
Ennusteiden mukaan 30pvä eteenpäin pitäis olla kaks viikkoa sateista ja pilvistä!? ;/ toivottavasti ei pidä paikkaansa ja aurinko paistaa..
Forecan mukaan ei kyllä yhtään sadepisaraa ainakan välillä 30.12.-3.1. Lue parempia säätiedotuksia :)
Okei.. Accuweather sivusto ennustaa 22.1 päivään asti pilvistä ja sateita! :O
Forecan ennusteet, koska ne ovat olleet oikeassa ? Hyvin harvoin. Luotettavin thaimaan sään ennustukset löydät thaimaan meteorologisen laitoksen sivuilta.
No Thaimassa ei voi 3 viikkoa sataa putkeen, kun ei ole sadekausi. Jokunen kuuro voi olla, mutta suurin osa jasta ei voi sataa. se vaan on niin.
Nyt ei oo satanu kertaakaan 2 viikkoon ja joka päivä ollut aurinkoista vaikka jotkut ennusteet väitti pilvistä. Sellaista suloisen lämmintä Suomen heinäkuun parasta hellettä (luokkaa 27-29C) muttei kuuma. Yöllä tosin pariin otteeseen ollut niin viileä että joutunut paksun hupparin heittää päälle.