Amstaffi

hauhau11

Minulla on 11kk ikäinen amstaffi narttu. Koira on energinen ja hyvinvoiva. Ja erittäin virkeä tapaus! Ainoa ongelma mikä on koiran kanssa ilmennyt on paino. Onko normaalia että 11kk ikäisellä amstaffilla paino on juuttunut 19kg? Koira saa kerran päivässä 700g raakaruokaa jossa on kaikki tarvittavat vitamiinit jne mukana. Ja koira saa lisäksi luita jne. Mutta paino ei vaan nouse. Eläinlääkärin mukaan 700g raakaruokaa on juurisopiva määrä tuon ikäiselle amstaffi nartulle. Nappuloita koira ei voi syödä varastopunkki allergian vuoksi. Millanen lihas ja massa kehitys sinun amstaffilla on ollut?

12

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amstaffeilija

      Anna koirallesi 2x päivässä ruokaa.. Aamuin sekä illoin.

    • Amstaffeli

      Meillä narttu amstapin ollessa 11kk oli se noin 50cm. Kevyt ja hintelähän sekin vielä oli ikäisekseen, mutta painoa oli 27kg. Tosin tämä on muutenkin urosmainen ja erittäin kookas nartuksi. Lihaksia löytyi vapaana juoksuttamisen takia.

      Et kertonut säkäkorkeutta, se olisi järjettömän hyvä apu tietää onko se tappisi sopivan painoinen :) Ja eihän sitä kannata tuputtaakkaan sitä ruokaa !

      • hauhau11

        Meidän neidin säkä on kanssa sen aikalailla 50. Ja saa paljon liikuntaa ja on joka päivä irti että saa juoksennella vapaana.


      • Anonyymi
        hauhau11 kirjoitti:

        Meidän neidin säkä on kanssa sen aikalailla 50. Ja saa paljon liikuntaa ja on joka päivä irti että saa juoksennella vapaana.

        Hienoa että ajattelet hänen parastaan ja pidät häntä irti! Pidätkö kirjaa uhrimäärästä? Minä pidän Excel-tilastoa oman staffini aiheuttamista loukkaantumisista. On ihanaa kirjata ylös huippuhetkemme yhdessä.


    • Amstaffeli

      Jos kokeilisit sekoittaa vähän energia ruokaa joukkoon? Ehkä sen pitäisi saada ruuasta enemmän?

    • Lihaisa maku

      Meillä saa Golden Eaglen Poweria ja lihaa kun nappuloilla tuntui että ''hyytyi'' kesken päivän vaan lihasta saa tasaista energiaa ilman nappulan määrän nostoa -> herkkä lihomaan. Okei meillä kyseessä jo reilusti aikuinen koira vaan lihaa kannattaa jo nuoresta antaa niin jaksaa touhuta :)

      • Anonyymi

        Irti pidettäessä koira saa paljon tuoretta lihaa!


    • Anonyymi

      Treeniä ja liikuntaa, eikä mitään pissakäyntejä

      • Anonyymi

        Pyöräilyä,taakkaa, eikä koskaan irti aitaamattomalla alueella!
        Omistaja aina maksaa, kun se vahinko käy.Helposti tuli yli 1800€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilyä,taakkaa, eikä koskaan irti aitaamattomalla alueella!
        Omistaja aina maksaa, kun se vahinko käy.Helposti tuli yli 1800€

        Ei 1800e haittaa, minielelläni maksan kunhan koiralla on hauskaa.


      • Anonyymi

        Ei kyllä koiran on hyvä pissata aina välillä.


    • Anonyymi

      Päinvastoin kannattaa pitää irti kylillä, siitä se paino kasvaa vips vaan! Vapaana ollessaan hän saa paljon lihapitoista ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe