Japanissa 200.000 km katto

Nipponcar

Työkaveri Japanista oli käymässä. Kertoi että Japanissa ei auto mene katsastuksesta läpi jos on yli 200.000 km mittarissa. Tämän takia japanilaiset autot on suunniteltu kestämään korkeintaan sen verran.

90

2465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+13=24

      Hui kamalaa, mitä me nyt tehdään? Mitä tehdään niille tuhansille nettiautossa myynnissä oleville autoille joilla on ajettu yli 200tkm?

      • helppo pulma

        Tietenkin me tehään se että jätetään riisikupit kauppaan !!!!


    • eipä näy

      Tokion alueella yli 5 vuotiaat autot on harvinaisia, maaseudulla näkee vanhempia. Taitaa auton pito (verot ja maksut) olla muuten niin kallista, ettei vanhalla kannata enää ajella

    • romu alregia

      Mitäs sitten? Mitä se tänne vaikuttaa? Itse en aja, tai ole ajanut sitten kakara vuosien romuautoilla. Enkä tule ajamaankaan. Jos ei rahaa ostaa tuoreempaa mallia , niin sitten käytän julkisia.

      • Aikainen ensirotina

        Ja se onkin noiden japsien kanssa parempi vaihdella taajaan. Ei ole juuri galvanointeja tai muita perusteellisempia suojauksia. Ruostesuojauksetkin vähentyneet. Alkavat rapsakoitumaan aika nopsaan.


      • Uusi japsisi!
        Aikainen ensirotina kirjoitti:

        Ja se onkin noiden japsien kanssa parempi vaihdella taajaan. Ei ole juuri galvanointeja tai muita perusteellisempia suojauksia. Ruostesuojauksetkin vähentyneet. Alkavat rapsakoitumaan aika nopsaan.

        Taajat vaihdot, tuore tuntu.


    • klasjjdllkjakl
    • Kutzdamaski

      Bullshittiä, kävikö mielessä että toyota myy 1 tai 2 autoa jossain muuallakin kuin japanissa?
      Japanissa autot ei ehkä ole vanhoja, mutta muualla maailmassa ei ole mitää 200ktm rajoja...

    • Perzeestä terveisiä

      200 tkm auton mittarissa kuulostaa kyllä aivan hurjan paljolta siellä elintasomaassa.
      Vittu. Täällä korvessa pitää näitä suolan ja ruosteen kuppaamia purkkeja hitsata että pysyy ajokunnossa ainakin 500tkm ja sitten vielä katsastaa vuosittain että virkavalta saa kyykytystarpeitaan tyydyttää.

    • tuhlaajat

      Japanissa pitää jo viisivuotiaaseen autoon vaihtaa mm. kaikki uudet jarruosat, olivat ne kuluneita tai ei. Mutta kotimarkkinat ovat vain pieni osuus japanilaisautojen myynnistä joten sillä ei ole väliä meille.

      • 5 vuotta

        Tässä oli ketjun ainoa edes vähän kärryillä olevan kommentti.
        On totta, että Japanissa ei ole juuri yli 5-vuotiaita autoja, koska 5-vuotiaan auton saattaminen katsastuskuntoon maksaa siellä niin paljon, että se useimmiten laitetaan kiertoon.
        Siellä autot siis tehdään kestämään varmuudella sen 5 vuotta, jonka jälkeen ne joutaakin sulattoon tai laivattiviksi kehitysmaihin.


    • hdfsööklkjklödf

      Uskokaa jo huviksenne ettei tuollaisia 200000 km rajoja ole olemassa missään muualla kuin provon mielikuvituksessa.

      • Sinne meni Tojo taas

        Mutta takaisinkutsut ovat totta. Viikonlopulta TAAS uutinen, että mm. jenkkilän markkinoilla sellaiset 800 000 tojoa kurkattavaksi.

        Kohta joku Tojotero tulee ja sanoo, että hienoa vaan kun hoidetaan. Kun olisi vielä joskus niinkin hienoa, että autolla saisi itse ajaa. Ettei vaan huollon pojat, takaisinkutsusillaan...


      • julkinen totuus

        Japanissa autot paalataan viiden vuoden iässä, se on faktaa. Siksi heidän tuotantonsa autotkin ovat "hieman" keppoista laatua. Japanilaisen filosofian mukaan tuote tehdään mahdollisimman halvalla ja jokapaikasta kevennetään materiaalia niin paljon kun vähänkin usklalletaan. No nythän on käynyt Toyotan osalta niin, että on jo säästetty se kriittisen pisteen yli ja siksi näitä ongelmia ja takaisinkutsuja ym. on alkanut pulppuamaan hurjia määriä. CEO Toyoda pyyteli jo taannoin anteeksi nöyrästi asiaa ja lupaili parannuksia, saas nähdä tuleeko niitää enään koskaan??


      • Outo hohka
        julkinen totuus kirjoitti:

        Japanissa autot paalataan viiden vuoden iässä, se on faktaa. Siksi heidän tuotantonsa autotkin ovat "hieman" keppoista laatua. Japanilaisen filosofian mukaan tuote tehdään mahdollisimman halvalla ja jokapaikasta kevennetään materiaalia niin paljon kun vähänkin usklalletaan. No nythän on käynyt Toyotan osalta niin, että on jo säästetty se kriittisen pisteen yli ja siksi näitä ongelmia ja takaisinkutsuja ym. on alkanut pulppuamaan hurjia määriä. CEO Toyoda pyyteli jo taannoin anteeksi nöyrästi asiaa ja lupaili parannuksia, saas nähdä tuleeko niitää enään koskaan??

        "Siksi heidän tuotantonsa autotkin ovat "hieman" keppoista laatua."

        Totta on, laatu ontuu. Ja ydinvoimaloistakin tahtovat heillä liemet loiskua milloin mihinkäkin suuntaan. Ajat muuttuneet japsilaadussa.


      • Niille omat avaimet
        Sinne meni Tojo taas kirjoitti:

        Mutta takaisinkutsut ovat totta. Viikonlopulta TAAS uutinen, että mm. jenkkilän markkinoilla sellaiset 800 000 tojoa kurkattavaksi.

        Kohta joku Tojotero tulee ja sanoo, että hienoa vaan kun hoidetaan. Kun olisi vielä joskus niinkin hienoa, että autolla saisi itse ajaa. Ettei vaan huollon pojat, takaisinkutsusillaan...

        Kyllä on hienoa, että huollonkin pojat saavat välillä ajella!


      • Osseanis
        julkinen totuus kirjoitti:

        Japanissa autot paalataan viiden vuoden iässä, se on faktaa. Siksi heidän tuotantonsa autotkin ovat "hieman" keppoista laatua. Japanilaisen filosofian mukaan tuote tehdään mahdollisimman halvalla ja jokapaikasta kevennetään materiaalia niin paljon kun vähänkin usklalletaan. No nythän on käynyt Toyotan osalta niin, että on jo säästetty se kriittisen pisteen yli ja siksi näitä ongelmia ja takaisinkutsuja ym. on alkanut pulppuamaan hurjia määriä. CEO Toyoda pyyteli jo taannoin anteeksi nöyrästi asiaa ja lupaili parannuksia, saas nähdä tuleeko niitää enään koskaan??

        Ei japanissa autoja paalata, se laivataan Australiaan, Uusi Seelantiin ja Thaimaahan ym maihin kaukoidässä, jossa on vasemmanpuoleinen liikenne.
        Autonkuljetuslaivoja menee edestakaisin joka päivä ja määrät ovat huikeita. Toyotat kestävät vähintään 20 vuotta liikenteessä sielläkin päin maailmaa. yksikään 5-v Toyota ei mene paaliin....


      • Kuulija.
        Osseanis kirjoitti:

        Ei japanissa autoja paalata, se laivataan Australiaan, Uusi Seelantiin ja Thaimaahan ym maihin kaukoidässä, jossa on vasemmanpuoleinen liikenne.
        Autonkuljetuslaivoja menee edestakaisin joka päivä ja määrät ovat huikeita. Toyotat kestävät vähintään 20 vuotta liikenteessä sielläkin päin maailmaa. yksikään 5-v Toyota ei mene paaliin....

        Vladivostokissakin mielestäni ajavat nurjalla puolen just noiden japanian tuontien takia.


      • Japanian postiauto
        Osseanis kirjoitti:

        Ei japanissa autoja paalata, se laivataan Australiaan, Uusi Seelantiin ja Thaimaahan ym maihin kaukoidässä, jossa on vasemmanpuoleinen liikenne.
        Autonkuljetuslaivoja menee edestakaisin joka päivä ja määrät ovat huikeita. Toyotat kestävät vähintään 20 vuotta liikenteessä sielläkin päin maailmaa. yksikään 5-v Toyota ei mene paaliin....

        Näkyy näitä Japanian postiautoja meilläkin olevan liikenteessä, Jossain määrinhän se on kätevää kun kadunvarsiparkissa pääsee kuskinpaikalta suoraan jalkakäytävälle. Liikenteessä ei sitten ehkä niinkään.


      • Hyväettä
        Outo hohka kirjoitti:

        "Siksi heidän tuotantonsa autotkin ovat "hieman" keppoista laatua."

        Totta on, laatu ontuu. Ja ydinvoimaloistakin tahtovat heillä liemet loiskua milloin mihinkäkin suuntaan. Ajat muuttuneet japsilaadussa.

        Mutta sehän on ihan hyvä vaan, että ydinvoimaloiden viat korjataan! Korjataanko niitä Euroopassa ja Amerikassa? Saavat olla semmoisenaan!


      • "loistava" tekniikka
        Hyväettä kirjoitti:

        Mutta sehän on ihan hyvä vaan, että ydinvoimaloiden viat korjataan! Korjataanko niitä Euroopassa ja Amerikassa? Saavat olla semmoisenaan!

        mutta japaniassa vuotaa ja roiskuu


      • hihnat palaa
        Sinne meni Tojo taas kirjoitti:

        Mutta takaisinkutsut ovat totta. Viikonlopulta TAAS uutinen, että mm. jenkkilän markkinoilla sellaiset 800 000 tojoa kurkattavaksi.

        Kohta joku Tojotero tulee ja sanoo, että hienoa vaan kun hoidetaan. Kun olisi vielä joskus niinkin hienoa, että autolla saisi itse ajaa. Ettei vaan huollon pojat, takaisinkutsusillaan...

        Eikö se ole parempi, että pidetään huolta ettei käy kuin muilla merkeillä esim. VW?


      • oiuytfghj
        julkinen totuus kirjoitti:

        Japanissa autot paalataan viiden vuoden iässä, se on faktaa. Siksi heidän tuotantonsa autotkin ovat "hieman" keppoista laatua. Japanilaisen filosofian mukaan tuote tehdään mahdollisimman halvalla ja jokapaikasta kevennetään materiaalia niin paljon kun vähänkin usklalletaan. No nythän on käynyt Toyotan osalta niin, että on jo säästetty se kriittisen pisteen yli ja siksi näitä ongelmia ja takaisinkutsuja ym. on alkanut pulppuamaan hurjia määriä. CEO Toyoda pyyteli jo taannoin anteeksi nöyrästi asiaa ja lupaili parannuksia, saas nähdä tuleeko niitää enään koskaan??

        Miten ne sitten kestää paremmin kuin ei Japanilaiset? Vähän ristiriitaista juttua.


      • Jonne Jonnela

        Niinpä


      • propagandaa...
        hihnat palaa kirjoitti:

        Eikö se ole parempi, että pidetään huolta ettei käy kuin muilla merkeillä esim. VW?

        Eikö olisi itellesikin parempi, jos pitäytyisit enemmän faktassa.


    • Ei kestä ei kestä
    • varis1,4djotain

      jes kerrankin lykästi meikäläistä. minulla on siis ainoa pikkutojo joka on tehty hyvin. se on kohta neljä vuotta vanha ja mittarissa 70 000 eikä siihen ole laitettu muuta kuin kolme polttimoa ja katsastukseen rekisterikilven valo määräaikaishuoltojen lisäksi.eikä ole ruostepilkkuakaan tosin en oo jaksanut kumarrella ja katsoa pohjia. onko tämä tosiaan ainoa noin hyvin pelittänyt uutena parinkympin hintainen tojo?

      • antivaris

        Mulla on saksalainen 4.5 vuotias ja 85 000 km. Eikä ole tarvinnut vaihtaa yhtään polttimoa. :-)


      • AnttiKvaari
        antivaris kirjoitti:

        Mulla on saksalainen 4.5 vuotias ja 85 000 km. Eikä ole tarvinnut vaihtaa yhtään polttimoa. :-)

        Et vaan oo huomannu, samalla ku laakkonen vaihtaa sulle uuden tsin ni hintaan sis. polttimoiden vaihto.


      • fanceq

        Varikset tehdään Ranskassa Oisko se syy kestoon.


    • kumida

      Japanissa olisi pitänyt käskeä jokaisen tojo-insinöörin isää käyttämään kumia ajoissa niin ei olisi näihin abortteihin tarvinnut ryhtyä.

    • CO2...

      Käytännössä jokainen auto on 200 tuhannen jälkeen veltto rupuska.
      Yli 100 tuhatta ajettua on vaikea tarjota vaihdossa, ei huoli kukaan.
      Autot on halventuneet niin paljon ettei yli 200 tuhatta edes kannata ajaa.

      • ajellaan loppuun ja

        Tuossa CO2 tekstissä oli vinha perä, ei paljon tänäpäivänä kannata kaupitella yli 150tuhatta ajettua autoa ei muuta kuin vitutus kasvaa kaiken maailman kyselijöihin
        että onko se hyvä itse olen huono valehtelemaan ja sanon aina suoraan että 150 tuhatta ajettu auto ei ole enään hyvä.
        arvaskaapa monta autoa olen saanut myytyä?.


      • Aasian rapeat lelut

        On myös autoja joille 200tkm ei ole lopun alku kuten japseille.
        Euroopasta löytyy tukevia ja kestäviä pelejä joilla ajetaan helposti 400tkm ilman kummempia ongelmia.


      • Japanissa tieto
        ajellaan loppuun ja kirjoitti:

        Tuossa CO2 tekstissä oli vinha perä, ei paljon tänäpäivänä kannata kaupitella yli 150tuhatta ajettua autoa ei muuta kuin vitutus kasvaa kaiken maailman kyselijöihin
        että onko se hyvä itse olen huono valehtelemaan ja sanon aina suoraan että 150 tuhatta ajettu auto ei ole enään hyvä.
        arvaskaapa monta autoa olen saanut myytyä?.

        Minusta japsiautoille voitaisiin Suomessakin laittaa tuollainen 200 000 kilometrin käyttöyläraja.


      • paistaa läpi
        Japanissa tieto kirjoitti:

        Minusta japsiautoille voitaisiin Suomessakin laittaa tuollainen 200 000 kilometrin käyttöyläraja.

        Ole vaiti! Kuka japsilla muutoinkaan niin paljon ajaa.


    • pimpelipompelii

      Joo euroautot onkin todella vahvoja ja kestäviä, volkkareista ja bemareista ei laukea koneet muutaman kymppitonnin ajon jälkeen, eihän? :D

      • surkeat jutut

        Lähipiirissä kyllä enimmäkseen euroautoja, mm. bemareita ja volkkareita. Ja yhtään lauennutta konetta en tiedä, vaikka ajomäärät reiluja. Mutta tojoterojen täytyy ilmeisesti tuollaisia levitellä...


      • Xtrail03
        surkeat jutut kirjoitti:

        Lähipiirissä kyllä enimmäkseen euroautoja, mm. bemareita ja volkkareita. Ja yhtään lauennutta konetta en tiedä, vaikka ajomäärät reiluja. Mutta tojoterojen täytyy ilmeisesti tuollaisia levitellä...

        Kaveri odotteli uuteen BMW 300 -sarjaan uutta moottoria, kun eka kone laukesi autokaupan pihaan.


      • äpoölkjhg
        surkeat jutut kirjoitti:

        Lähipiirissä kyllä enimmäkseen euroautoja, mm. bemareita ja volkkareita. Ja yhtään lauennutta konetta en tiedä, vaikka ajomäärät reiluja. Mutta tojoterojen täytyy ilmeisesti tuollaisia levitellä...

        http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5483087
        Ketju, kiristimet, saattimet vaihdetti 10/2011 takuuhuollossa 134 000km kohdilla, sekä turbo vaihdettu takuuhuollossa 01/2012 136 000 km kohdilla.

        http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5907109
        Vaihteiston megatroniikka (vaihteiston aivot) korjattu takuuseen vuosi sitten) ja samalla vaihdettu kytkin

        http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/5293008
        DSG laatikko vaihdettu tehdastakuuseen 11/12 n. 79 000 km.

        http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6002656
        tehty jakopäänketjuremppa Laakkosella

        http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5874133
        (viime huolto tehty noin kk sitten ja sen jälkeen vielä jakoketju muut kilkkeet merkkiliikkeen toimesta)


      • qwasbhtyj767
        Xtrail03 kirjoitti:

        Kaveri odotteli uuteen BMW 300 -sarjaan uutta moottoria, kun eka kone laukesi autokaupan pihaan.

        Helpompi úskoo, että itte laukesit sinne. Pihaan.


      • ottia eteen
        qwasbhtyj767 kirjoitti:

        Helpompi úskoo, että itte laukesit sinne. Pihaan.

        Se voi pölyttyneellä tojomiehellä ruveta stondaan kun näkee näyssä Bemun.


      • Ei kaikille näitä
        ottia eteen kirjoitti:

        Se voi pölyttyneellä tojomiehellä ruveta stondaan kun näkee näyssä Bemun.

        Kuinka sitä tojotero pärjäisi untensa auton kanssa. Bemussa on voimaa ja saattaapi olla takavetokin, kuten aikuisten autoissa kuuluu. Tero putoaa sängystä ja herää tai Bemu karkaa käsistä. Saman asian puolet.


    • Volvoforever

      Meidän perheessä on ajeltu Volvoilla yhteensä yli 800.000km. Nykyiselläkin reilut 200tkm, eikä tunnu vielä yhtään veltolta rupuskalta.

      • 19+21

        Eihän se Volvossa tunnu mutta Tojo on 200 tkm ajettuna finaalissa.


      • Perustele ...
        19+21 kirjoitti:

        Eihän se Volvossa tunnu mutta Tojo on 200 tkm ajettuna finaalissa.

        Suomessakin on ajoneuvorekisterissä Corolla, jolla on ajettu yli miljoona kilometriä. Miten perustelet tuon 200 000 km:n maksimin?


      • Perustele omasi
        Perustele ... kirjoitti:

        Suomessakin on ajoneuvorekisterissä Corolla, jolla on ajettu yli miljoona kilometriä. Miten perustelet tuon 200 000 km:n maksimin?

        Onpa tiedossa useampi Ladakin semmoisia, joten eipä tuo mitään meinaa. Joku yksittäinen yksilö voidaan kinnata outoihin kilometrimääriin, jos vain korjataan ja huolletaan. Ja jos sattuu olemaan suoraa maantieajoa, niin sitä nätisti körötellessä auto kuluu aikas vähän. Aika ihme olisi, jos kaikista Suomeen myydyistä corolloista ei edes yhtä joku kohjo omistaja olisi väkisin pitänyt yli miljoonan.

        Joku voi kysellä, pitääkö ajomäärä edes paikkansa. Ihan vitsinä joku voi rullata mittariin isompiakin lukuja kuin tod. Ei se niin tavatonta.

        Euroautoissa on muuten useallakin mallilla ja paljon pienemmillä rekisteröintimäärillä kosolti noita millin ylittäjiä. Siis aidosti ajettuja kilometrejä.


      • Toyo-lehdessä
        Perustele omasi kirjoitti:

        Onpa tiedossa useampi Ladakin semmoisia, joten eipä tuo mitään meinaa. Joku yksittäinen yksilö voidaan kinnata outoihin kilometrimääriin, jos vain korjataan ja huolletaan. Ja jos sattuu olemaan suoraa maantieajoa, niin sitä nätisti körötellessä auto kuluu aikas vähän. Aika ihme olisi, jos kaikista Suomeen myydyistä corolloista ei edes yhtä joku kohjo omistaja olisi väkisin pitänyt yli miljoonan.

        Joku voi kysellä, pitääkö ajomäärä edes paikkansa. Ihan vitsinä joku voi rullata mittariin isompiakin lukuja kuin tod. Ei se niin tavatonta.

        Euroautoissa on muuten useallakin mallilla ja paljon pienemmillä rekisteröintimäärillä kosolti noita millin ylittäjiä. Siis aidosti ajettuja kilometrejä.

        Mainitsemani yli miljoonan km:n Corolla oli Toyota-lehdessä, joten se on faktatietoa. Se on JT1-Corolla, ei UT1 tai TT1, joten se ei ole euroauto, vaan japsi.


      • triviaalia
        Toyo-lehdessä kirjoitti:

        Mainitsemani yli miljoonan km:n Corolla oli Toyota-lehdessä, joten se on faktatietoa. Se on JT1-Corolla, ei UT1 tai TT1, joten se ei ole euroauto, vaan japsi.

        Rekisteröintimääriin nähden noita millin tojoja ei ole käytännössä ollenkaan. Sikäli asialla ei ole tuota tai tätä merkitystä. Mutta kun taksikäytössä aloittaneita audeja ja mersuja ja eräitä jenkkimalleja voi saavuttaa kymmenen määrästä yli miljoonan rajan useampikin yksilö, niin sillä alkaa olla jo näyttövoimaa.


      • Tässä fakta tietoa
        triviaalia kirjoitti:

        Rekisteröintimääriin nähden noita millin tojoja ei ole käytännössä ollenkaan. Sikäli asialla ei ole tuota tai tätä merkitystä. Mutta kun taksikäytössä aloittaneita audeja ja mersuja ja eräitä jenkkimalleja voi saavuttaa kymmenen määrästä yli miljoonan rajan useampikin yksilö, niin sillä alkaa olla jo näyttövoimaa.

        Totuus suomessa rekisterissä olevien toyotien määrä ei pidä lähellekkään paikkaansa. Oli äskettäin juttu TV:ssä. Suomesta afrikkaan vietävien autojen rekisteröinti kummittelee edelleen suomen autorekisteröinnissä Syy tähän on se, ettei niitä autoja ole poistettu rekisteristä kun autoa on lähdetty uittamaan afrikkaa.


      • Oikaistut tiedot
        Tässä fakta tietoa kirjoitti:

        Totuus suomessa rekisterissä olevien toyotien määrä ei pidä lähellekkään paikkaansa. Oli äskettäin juttu TV:ssä. Suomesta afrikkaan vietävien autojen rekisteröinti kummittelee edelleen suomen autorekisteröinnissä Syy tähän on se, ettei niitä autoja ole poistettu rekisteristä kun autoa on lähdetty uittamaan afrikkaa.

        Näinpä juuri. Ja kestävyyttä kun arvioidaan, tilastoista puuttuu usein ajosuorite. Tojoista suuri osa hyvin pienellä ajolla. Sitä sitten verrataan vioissa merkkiä ja merkkiä. Mutta jollain Audilla vedetään samassa ajassa 250 000 km kun Tojolla 12 500 km.

        Jo noillakin kun korjataan tuotemielikuvia, niin aika iso muutos...


      • lkjhgfdsa
        Oikaistut tiedot kirjoitti:

        Näinpä juuri. Ja kestävyyttä kun arvioidaan, tilastoista puuttuu usein ajosuorite. Tojoista suuri osa hyvin pienellä ajolla. Sitä sitten verrataan vioissa merkkiä ja merkkiä. Mutta jollain Audilla vedetään samassa ajassa 250 000 km kun Tojolla 12 500 km.

        Jo noillakin kun korjataan tuotemielikuvia, niin aika iso muutos...

        Harmi kun ADAC tilaistoistakin on siivottu nuo yli 150tkm ajetut pois.

        Tämä suosii selvästi japanilaisia :) :) :)


      • Älä unta näe!
        Tässä fakta tietoa kirjoitti:

        Totuus suomessa rekisterissä olevien toyotien määrä ei pidä lähellekkään paikkaansa. Oli äskettäin juttu TV:ssä. Suomesta afrikkaan vietävien autojen rekisteröinti kummittelee edelleen suomen autorekisteröinnissä Syy tähän on se, ettei niitä autoja ole poistettu rekisteristä kun autoa on lähdetty uittamaan afrikkaa.

        Vai ei penninvenyttäjä tojotero poista ajokkiaan rekisteristä ennenkuin luopuu rakkaastaan Afrikkaan laivatavaksi?! Aivan varmasti poistaa, koska muuten ei pääse ikinä eroon veroista ja vakuutuksista!


    • J niinkuin Japan

      Työkaverisi taitaa olla vähän ulkona jaappanin pykälistä ellei ole provopetterillä duunissa?
      http://www.japan-guide.com/e/e2022.html
      Kohdasta: Buying and Owning a Car voi opetella lukutaitoiset itse ja S24ltä kymmenkunta vuotta vanhasta topicista.
      Jenin kurssina voi käyttää n. 135 JPY / 1 € ja ihmetellä Suomen katsastuksen halpuutta.

      • 5+12

        Japanissa on tehty tässä asiassa viisaasti. Kun kerran maassa on autoteollisuutta eikä uusien autojen myynti rasita kauppatasetta, on tehty ylimääräinen kädenojennus OMALLE kansalle tekemällä uuden auton omistaminen sekä halvaksi että kannattavaksi. Meillä Suomessahan tehtäsiin päinvastoin vaikka olisi enemmän omaakin teollisuutta; periaate parempi maassa kuin jumalattoman suussa on suomalaisen poliitikon ideologia. Mieluumin uudet autot vietäisiin vientitukiaisten voimalla vaikka Venäjälle (kuten suomalainen liha ja voi tänä päivänä).


      • pikana paaliin

        Japanissa mätkäistää jårjettömän suuret verot yli 5v. autolle ja siksi ne yleensä paalataan. Siksi he ovat oppineet tekemään autoistaan 5v. kestäviä ja sen jälkeen ne alkavat romahtaa. Kilometrejä ne eivät kestä vaan alusta alkaa kolista ja väsyä.
        Bangkokissa on Corolloja takseissa ja kaikissa iskarit ja jouset loppu, on meinaan melkoisen kurjaa kyytiä.


      • Autoissa eroa
        pikana paaliin kirjoitti:

        Japanissa mätkäistää jårjettömän suuret verot yli 5v. autolle ja siksi ne yleensä paalataan. Siksi he ovat oppineet tekemään autoistaan 5v. kestäviä ja sen jälkeen ne alkavat romahtaa. Kilometrejä ne eivät kestä vaan alusta alkaa kolista ja väsyä.
        Bangkokissa on Corolloja takseissa ja kaikissa iskarit ja jouset loppu, on meinaan melkoisen kurjaa kyytiä.

        Joissakin maissa kori ei ruostu kuten Suomessa. Ruskistumaa voi olla ympäri auton, mutta ei samanlaista läpilahoutta joka paikassa.

        Mutta äkkiä loppuunajettavaksi tehty auto on keppoinen kapistus, vaikka se voisi uutena näyttää nätiltä. Ja vanhanakin. Kaverin auto oli nätti ja neuroottisen tarkasti huollettu. Suomen keleissä ajettu "parit sadat", muttei ainakaan tiedossa olevaa ruostetta, kun oli siltäkin osin hoidettu. Mutta kori oli niin löysä, että renkaanvaihdossa nosti aína tassun kerrallaan ja kori antoi enimmäkseen myöten. Loppunostolla vasta alkoi nostaa koko autoa.

        Kaveri kertoi, että veltto kori tuntui ajossa. Suoralla asfaltilla ei mitään ongelmia ja hitaasti körötellessä kaikki OK. Mutta monttuisella tiellä ja pikaväistöissä oli kuin vieteriä olisi ohjannut.


      • Nyt se löytyi!
        5+12 kirjoitti:

        Japanissa on tehty tässä asiassa viisaasti. Kun kerran maassa on autoteollisuutta eikä uusien autojen myynti rasita kauppatasetta, on tehty ylimääräinen kädenojennus OMALLE kansalle tekemällä uuden auton omistaminen sekä halvaksi että kannattavaksi. Meillä Suomessahan tehtäsiin päinvastoin vaikka olisi enemmän omaakin teollisuutta; periaate parempi maassa kuin jumalattoman suussa on suomalaisen poliitikon ideologia. Mieluumin uudet autot vietäisiin vientitukiaisten voimalla vaikka Venäjälle (kuten suomalainen liha ja voi tänä päivänä).

        Joo, kaikki teollisuustuotteet vain kertakäyttöisiksi. Ja ongelmajätevuoret kehitysmaihin. Sitä linjaa loppuun asti!


      • 5+12
        Nyt se löytyi! kirjoitti:

        Joo, kaikki teollisuustuotteet vain kertakäyttöisiksi. Ja ongelmajätevuoret kehitysmaihin. Sitä linjaa loppuun asti!

        Eihän auto ole mikään kertakäyttötuote. Saksassakin kansalaisia tuetaan uuden auton ostossa ja samalla tuetaan saksalaista autoteollisuutta. Günthereiden ajettua autoista parhaat kilometrit, ne roudataan tänne EU:n peräkorpeen, jossa alamaiset ajavat koko EU:n vanhimmilla autoilla.


      • kierrätyskassi?
        5+12 kirjoitti:

        Eihän auto ole mikään kertakäyttötuote. Saksassakin kansalaisia tuetaan uuden auton ostossa ja samalla tuetaan saksalaista autoteollisuutta. Günthereiden ajettua autoista parhaat kilometrit, ne roudataan tänne EU:n peräkorpeen, jossa alamaiset ajavat koko EU:n vanhimmilla autoilla.

        "Eihän auto ole mikään kertakäyttötuote."

        Miksi se sitten japseissa tahtoo olla sitä. Tämäkin keskustelu lähtee siitä kysymyksestä.


    • kertakäyttöiset

      Japsiautoilla yleensäkin paras maine niiden joukossa, jotka ostavat autonsa uudesta ja vaihtavat muutaman vuoden välein. Tulee mielikuva paremmasta laadusta kuin onkaan. Samat käyttäjät myös ajavat keskimääräistä vähemmän. Myyntitykkien autorivistöä kun katselee hotellin ikkunasta, niin vähänpä siellä on japseja, ellei sitten työnantajan päätöksellä työsuhdeautot. Joka ajaa paljon ja Suomen kaikissa keleissä, ei suosi japsiajattelua esim. alustan ominaisuuksissa.

      • Aidompaa pitoa

        Pitää olla alusta, jonka kanssa pysyy tiellä kun keli ottaa duudsonit.


      • Kauppareissulle
        Aidompaa pitoa kirjoitti:

        Pitää olla alusta, jonka kanssa pysyy tiellä kun keli ottaa duudsonit.

        Kohti euroautojen kauppaa johtaa tie.


    • pysyykö kuosissa

      Mites muuten, jos ostatte ylivuotisen vuosimallin. Niitähän saa uutena halvemmalla, jos osaa tinkata. Nehän on usein ulkosäilytyksessä olleita. Onko löytynyt ruskistumaa tuoreena.

      • Tarkkuudella sujuu

        Ulkosäilytyksessä menee ekaks paikat jumiin. Mm. jarrut. Sen jälkeen alkaa tulla pulmia ruosteen kanssa, esim. ovien ja muiden luukkujen alareunoihin. Tämä todennäköisyys sitä suurempi, mitä vetisempi kausi ja mitä edemmän helmeilevää vettä pisaroi ja pysyy reunoissa. Kun nykyään maalit on noita vesiohenteisia ja japsiautoissa varsinkin usein aika ohuet kerrokset, niin suositus tietysti on, että ei kannata ostaa mitään ylivuotisia jäämiä, ellei alennus oikeasti vastaa riskejä.

        Jos pitää ostaa, kannattaa käydä plaanilla katsomassa sitä yksilöä ENNEN kuin tekee kaupat. Kun se on puunattu seisonnan jälkeen, mahdollinen ruskistuma on kyllä saatu pois. Mutta pelti on jo voinut ehtiä reagoida.

        Liikaa ei kannata jännittää tällaisen kanssa silti. Seisoohan suurin osa autoista Suomessa edelleenkin ulkona. Mutta niin se vanhenee uusi kuin vanhakin. Ei kannata ostaa valmiiksi "vanhaa" muka uutena.


    • 350

      Jaa että vain Toyota pyrkii tekemään autonsa mahdollisimman halvalla? Juujuu..

      • eikö pelannu

        Ja sitten hoidellaan laatua mm. noiden takaisinkutsujen kautta. Jälkikäteen. Ja omistajien viihteeksi.

        Ei siinä mitään, jos pyrkii tekemään halvalla. Mutta pitää sitten osata vetää raja, ettei laatu ole samaa kuin halpamarketin k-nalaistuoteissa. Taatusti halpoja. Että sikäli!


      • Avesti
        eikö pelannu kirjoitti:

        Ja sitten hoidellaan laatua mm. noiden takaisinkutsujen kautta. Jälkikäteen. Ja omistajien viihteeksi.

        Ei siinä mitään, jos pyrkii tekemään halvalla. Mutta pitää sitten osata vetää raja, ettei laatu ole samaa kuin halpamarketin k-nalaistuoteissa. Taatusti halpoja. Että sikäli!

        Juurkin näin. Tojon pitäisi ottaa oppia Volkkarista miten hoidetaan ongelmat (nokkaketju ja vaihteisto). Turha niitä itse maksaa. Asiakkaat maksaa ne ilomielin.


      • Pötyjuttusi
        Avesti kirjoitti:

        Juurkin näin. Tojon pitäisi ottaa oppia Volkkarista miten hoidetaan ongelmat (nokkaketju ja vaihteisto). Turha niitä itse maksaa. Asiakkaat maksaa ne ilomielin.

        Älyttömyyksiä. Normitakuulla maksetaan, jos on pulmia. Ja tuotevastuu korvaa takuun jälkeenkin.

        Ja turha vedota mihinkään Tojon autuuteen, että muka takaisinkutsuilla hoidetaan. Itsekin olen saanut kinata tojolaisten kanssa uuden auton vioista. Onneksi sain avun vaihtamalla liikettä kun Hesan seudulla on useampi Tojon merkkiliike. Edes yksi suostui korjaaman ilmeisen vian.

        Vai onko niin hyvä, että "me ei korjata kun ei noi mee koskaan rikki".


    • klhdashdag

      Mistä näitä idiootteja löytyy, jotka uskovat että aloitus on totta ?

      • kun joulupukkiin

        Ne kaikki uskoo japsiautoon.


    • Xtrail03

      Tuskin on puolellakaan kommentoijista edes ajokorttia.

      Pihassa on käynyt europpalaisia, ruotsalaisia ja japanilaisia autoja. Ranskalaisia ei tule.

      Kokemukset: eurooppalaiset on hyviä ajaa, mutta japanilaisissa ei ole vikoja.

      • Siinä tuli

        kiteytettynä kaikki muutamalla sanalla. Tuohon kommenttiin on
        helppo yhtyä. Kuka mitäkin ominaisuutta arvostaa. Itselläni toimintavarmuus
        ja viattomuus ovat etusijalla.


      • Älä itelles vastaa
        Siinä tuli kirjoitti:

        kiteytettynä kaikki muutamalla sanalla. Tuohon kommenttiin on
        helppo yhtyä. Kuka mitäkin ominaisuutta arvostaa. Itselläni toimintavarmuus
        ja viattomuus ovat etusijalla.

        Hyvin kiteytetty, kun itse itsellesi kiteytit.


      • vanhat jutut hukkaan

        sellainen virhe tuosskin jutussa, nykyään Japanilaisiisa on yhtä paljon vikoja kuin kaikkissa muissakin keskimäärin. Ostaan sitä sääsätää ja pihistää Japanissakin ja siitähän on jo todisteetkin ja tulokset näkyvissä.


    • vaaris

      jep näinhän tuo taitaa olla että hyvästä ohjaustuntumasta ei ole mitään iloa jos auto seisoo jatkuvasti korjaamon pihassa.

      • Huono tuntuma

        Eikä ohjaustuntumastakaan ole iloa, jos ei sitä ole. Japseilla tahtoo olla tuo keskialue aika epämääräinen liki kaikilla. Eikä ajotuntuma liukkaalla tahdo oikein yltää Suomen säähaasteiden tasalle. Pinkan päällimmäinen, eli Tojon GT, taisi olla TM:n viimeisessä talvitestissä peräti viimeinen. Vaikka olisi pitänyt olla kärkeä.


      • ne ei tartte
        Huono tuntuma kirjoitti:

        Eikä ohjaustuntumastakaan ole iloa, jos ei sitä ole. Japseilla tahtoo olla tuo keskialue aika epämääräinen liki kaikilla. Eikä ajotuntuma liukkaalla tahdo oikein yltää Suomen säähaasteiden tasalle. Pinkan päällimmäinen, eli Tojon GT, taisi olla TM:n viimeisessä talvitestissä peräti viimeinen. Vaikka olisi pitänyt olla kärkeä.

        Se voi olla, että tekevät autonsa ekaksi kotimarkkinoille. Ei ole niin ajo-ominaisuuksilla väliä, jos pitää nökötellä jossakin Tokion ruuhkaputkessa. Meillä Suomessa jonkin verran eri vaatimukset.


    • rikasmies...

      itse vaihdan auton AINA kun mittariin kilahtaa 50 000km kuka enää millään loppuun ajetuilla autoilla ajaa. johan siitä on penkitkin kulahtanut ja kaikki on väljää. köyhät ne täällä vinkuu kun ei mene se maapallon ympäri ajettu avensin kaupaksi 25 000e mitä se maksoi kaupasta ostettuna.

      • dtmnu65m85

        "kuka enää millään loppuun ajetuilla autoilla ajaa"

        SINÄ!


    • vaaris

      joo japsiauton omistajien pitää tosiaan osata ohjata sitä autoa eli jos et osaa ajaa autoa niin älä osta japsia. välillä talvisin huonoilla keleillä hymyilyttää kun näkee jonkun vagenin ojassa eli kuskin pitää olla tosi kädetön että on saanut sen ojaan.

      • hutero ajo-ote

        Kyllä siellä lepikossa noita latta-alustajapseja lähinnä on. Ei juuri veeveetä ollenkaan. Eikä muitakaan euroja.


    • Corolla pappa

      Se on sillä tavalla että japani on pieni maa ja siellä kilometri on aivan erilainen ajettava siihen kuluu ruuhkista johtuen kolmesti pidempi aika kuin täällä. Toyota on antamillani ohjeilla ikuinen mutta siellä tulloo aika vastaan ei ehdi ajamaan maan pienuudesta johtuen kilometejä. Turha täällä vänkätä asioista joista ei tiiä.

      • Ei hyvät ihmiset

        "Toyota on antamillani ohjeilla ikuinen "

        Ostan Toyotan ja noudatan noita antamiasi ohjeita. Takaatko, että on ikuinen. Vai puhutko taaskin umpip-skaa!!????????


    • Autuvero ALAS

      Viisivuotta tai 200000tuhatta.Todella hyvä sääntö pitäisi olla Suomessakin,saataisiin kaikki paskat paaliin.Tosiasiassa ei kenkään pitäisi joutua ajamaan yli 200000tuhatta ajetuilla vehkeillä.

      • Laadukkaalla ajava

        Meidän autollamme on nyt ajettu n. 230 tkm. Auto on lähes uudenveroisessa kunnossa. Eteen on vaihdettu ajovalon polttimet molemmille puolille, muuta vikaa ei ole ollut. Vuodessa kilometrejä tulee yli 50 tkm, seuraavan kerran voisi vaihtaa keväällä 2015.

        Ei kai tarvitse erikseen kertoa, että auto ei ole Toyota.

        Autoveroa voisi minustakin laskea.


      • Toiset kestää
        Laadukkaalla ajava kirjoitti:

        Meidän autollamme on nyt ajettu n. 230 tkm. Auto on lähes uudenveroisessa kunnossa. Eteen on vaihdettu ajovalon polttimet molemmille puolille, muuta vikaa ei ole ollut. Vuodessa kilometrejä tulee yli 50 tkm, seuraavan kerran voisi vaihtaa keväällä 2015.

        Ei kai tarvitse erikseen kertoa, että auto ei ole Toyota.

        Autoveroa voisi minustakin laskea.

        Siitähän tilastotietoa, että japaneskut yleensä olleet vähävikaisia tuoreena ja vähillä ajoilla. Euroautoja parempia esim. Mutta iän ja kilometrien lisääntyessä euroauto osoittautuu paremmaksi. Eräät euroautot moninkertaisesti paremmaksi. Näissäkin keskusteluissa todettu, että lähes olemattomiin menee japaneskujen joukko, kun aletaan mennä ajokilometreissä portaittain ylöspäin, vaikkapa 500t., 750t., miljoona. Puolentoista milj. kilometrin japsit taitavat olla korkeintaan urbaanilegendaa. Euroautoista löytyy etenkin isommista niitä runsaasti. Miljoonan ajettuja mersutakseja oli esim. jo 60-luvulla mainoksissa ja uutisisssa taajaan. Suomesta!


      • jhgfdsaaa
        Laadukkaalla ajava kirjoitti:

        Meidän autollamme on nyt ajettu n. 230 tkm. Auto on lähes uudenveroisessa kunnossa. Eteen on vaihdettu ajovalon polttimet molemmille puolille, muuta vikaa ei ole ollut. Vuodessa kilometrejä tulee yli 50 tkm, seuraavan kerran voisi vaihtaa keväällä 2015.

        Ei kai tarvitse erikseen kertoa, että auto ei ole Toyota.

        Autoveroa voisi minustakin laskea.

        "Ei kai tarvitse erikseen kertoa, että auto ei ole Toyota."

        Et sitten uskaltanut auton merkkiäsi paljastaa.


      • Jusjoo............
        Toiset kestää kirjoitti:

        Siitähän tilastotietoa, että japaneskut yleensä olleet vähävikaisia tuoreena ja vähillä ajoilla. Euroautoja parempia esim. Mutta iän ja kilometrien lisääntyessä euroauto osoittautuu paremmaksi. Eräät euroautot moninkertaisesti paremmaksi. Näissäkin keskusteluissa todettu, että lähes olemattomiin menee japaneskujen joukko, kun aletaan mennä ajokilometreissä portaittain ylöspäin, vaikkapa 500t., 750t., miljoona. Puolentoista milj. kilometrin japsit taitavat olla korkeintaan urbaanilegendaa. Euroautoista löytyy etenkin isommista niitä runsaasti. Miljoonan ajettuja mersutakseja oli esim. jo 60-luvulla mainoksissa ja uutisisssa taajaan. Suomesta!

        Todella älykästä verrata jotain tuplahintaisen dieslmersun kestävyyttä
        puolta halvempaan japsiin.
        Katsastustilastot taas kertoo Toyotan viattomuudesta.
        Mitä vanhempi tilasto sitä lähempänä kärkeä on Toyota ja japsit
        muutenkin Vanha Eemelimersu ja Passat aina peränpitäjiä kun ikä
        alkaa painamaan.


    • hohhoihhopotihoijahk

      Kaikki katsastustilastot sen edelleen osoittavat, että mitä vanhempi auto, sen parempia japsimerkit ovat suhteessa euromerkkeihin.

      Näin on ollut ja on vieläkin,tulevaisuudesta sitten emme tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

      Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1436
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

      Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      312
      1191
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

      Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1107
    5. Aika pieni se on

      Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      33
      935
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

      Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      914
    7. vinkki miehille

      Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

      Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      845
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

      Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      827
    10. Pelekäätkönä mua?

      Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe