Täällä aina välillä puhetta Toyotan taksi osuudesta suomessa. Laitan omat kokemukset kaikille tiedoksi ja se ei ole Toyotalle kovin mairittelevaa ja lisäksi ei ole mikään uskon asia joten ei tarvii kenenkään jossittella siitä onko totta vai vai ei. Ensimmäinen Avensis oli vuosimallia 2005 ja siinä ei ollut mitään suurempaa, jarrut täristeöi ja levyvä vaihdeltiin mutta ei muuta. Toinen Avensis vuosimallia 2008 ja siitä meni kannentiiviste, jarrulevyt vaihdettiin kolme kertaa, moottorin ohjainyksikkö hajosi ja egr:sä oli vikaa. Auto seisoi korjaamolla vajaan kolmen vuoden aikana yhteensä noin kuukauden ja se kaikki oli kassasta pois. Ehdottomasti viimeinen Toyota työkäytössä ja nyt vuodesta 2011 allu ollut Skoda superb ja nyt 300 000 kilometrin aikana vaihdettu kerran jarrulevyt ja se tehtiin normaalin huollon yhteydessä joten auto ei ole ollut työajosta pois. Toyotan takuu vielä taksikäytössä huono ja jouduinkin itse yllä mainittujen ongelmien maksajaksi.
Toyotan huonot taksi kokemukset
58
2089
Vastaukset
- Corolla pappa
Hupun puppua kirjoitat minulla ollut jo 40 vuoden ajan Toyota ja ei yhtään vikaa ole ollut ja syynistä aina läpi kerralla. Voisimpa ivallisesti kysyä oletko noudattanut ohjeitani öljynvaihto heti 1000 kilometrin jälkeen työstöroskien poistamiseksi ja aina 10000 välein uudet öljyt ja normaalit huollot. Aina käynnistyksen jälkeen 4 minuutin käyttö jotta öljyt joka sopukassa ja jälkijäähyttely jotta öljysuihkut tasaantuvat. Toyota on ikuinen mutta vaatii omistajaltaan pientä panostusta mutta ei nämä uusavuttomat ja varsinkin nämä hesalaiset jaksa tehdä mitään näin siinä sitten käy.
- ammattikuljettaja
"Hupun puppua kirjoitat minulla ollut jo 40 vuoden ajan Toyota ja ei yhtään vikaa ole ollut ja syynistä aina läpi kerralla."
Älä sinä kääpä puutu ammattilaisten asioihin kun et omilla katiskoillasi aja 50tkm:ä enempää kun vaihdat taas uuteen. "Syyni" ei ole mikään ongelma minkään auton kohdalla. Toyotan kohdalla ongelma on moottoripuolen vikaantuminen usein jo ennen 1. syyniä.
Taksissa ei pajapäiviä kannata pitää joten näpertely ylimääräisten huoltojen kanssa ei tule kysymykseenkään.
Eläkeläisenä joudat ja saat puunata autoasi vaikka joka päivä aamusta iltaan, se ei ole meiltä pois. Mutta älä neuvo ammattilaisia eli älä neuvo isääs n u s s i m a a n! - Helsinki 10..
Miten tämän nyt sanois, olet varmaan vanhempi herrasmies ja paljon elämänkokemusta, mutta mietippä miten ohjeesi toimisivat työkäytössä jossa päivittäin ajetaan satoja kilometrejä. Ohjeillasi olisi ensihuolto ollut seuraavana päivänä, kun hain auton kaupasta tai miten jälkijäähyttelyt, kun sammutuksia ja käynnistyksiä on kymmenittäin vuorokaudessa. Toinen toyota oli todellinen pettymys ja voi olla, että oli jokin maanantai versio, mutta mitä toisten kuskien kanssa keskusteltu niin samanlaisia ongelmia aveissa on ollut.
- skeidaaa
Helsinki 10.. kirjoitti:
Miten tämän nyt sanois, olet varmaan vanhempi herrasmies ja paljon elämänkokemusta, mutta mietippä miten ohjeesi toimisivat työkäytössä jossa päivittäin ajetaan satoja kilometrejä. Ohjeillasi olisi ensihuolto ollut seuraavana päivänä, kun hain auton kaupasta tai miten jälkijäähyttelyt, kun sammutuksia ja käynnistyksiä on kymmenittäin vuorokaudessa. Toinen toyota oli todellinen pettymys ja voi olla, että oli jokin maanantai versio, mutta mitä toisten kuskien kanssa keskusteltu niin samanlaisia ongelmia aveissa on ollut.
Jos olisit oikea ammattikuski tietäisit että Superpista olisi tuolla matkalla hajonnut moottori kaksi kertaa ja mahdollinen DSG kolmesta neljään kertaan.
- Skeida toiplotta
skeidaaa kirjoitti:
Jos olisit oikea ammattikuski tietäisit että Superpista olisi tuolla matkalla hajonnut moottori kaksi kertaa ja mahdollinen DSG kolmesta neljään kertaan.
Vetääkö toiloodan omistaminen noin katkeraksi. Ruosteet, lyhyet huoltovälit, tekniset ongelmat, takaisinkutsut ja kaikkien vertailujen jumbo, mutta muista se on vain elämää.
- asgasdgasdg
Skeida toiplotta kirjoitti:
Vetääkö toiloodan omistaminen noin katkeraksi. Ruosteet, lyhyet huoltovälit, tekniset ongelmat, takaisinkutsut ja kaikkien vertailujen jumbo, mutta muista se on vain elämää.
Eipä ole koskettanut omaa elämää nuo luettelemasi jutut, sen sijaan ruoste tuntuu koskettavan volkkareita aika mukavasti. Takaisinkutsujahan sieltä ei tule, kun volkkareilla ajelevat maksavat itse korjaukset.
- Ei linnankutsu
asgasdgasdg kirjoitti:
Eipä ole koskettanut omaa elämää nuo luettelemasi jutut, sen sijaan ruoste tuntuu koskettavan volkkareita aika mukavasti. Takaisinkutsujahan sieltä ei tule, kun volkkareilla ajelevat maksavat itse korjaukset.
Tojokuskin ilo onkin juuri se kun kauppias muistaa. Takaisinkutsulla. On itselläkin tärkeämpi olo kun muistetaan.
- Kätellään
Ei linnankutsu kirjoitti:
Tojokuskin ilo onkin juuri se kun kauppias muistaa. Takaisinkutsulla. On itselläkin tärkeämpi olo kun muistetaan.
Eli mitä useampi kutsu, sitä tärkeämpi olo.
- Lexus kuski
Eihän nimenomaan Toyota sovellu taksiin, sen lyhyt huoltoväli vie rahat suharilta!
Ostakaa VAG, 30tkm huoltoväli ja kun auto pyörii koko päivän niin siinä vaan öljynsuodattimen tarvii merkkihuollossa vaihdattaa. Jakopää kestää ajaa sen 150tkm putkeen, se kyllä kilahtaa pumppusuuttimista ennen sitä jakopäätä jos on maanantai versio moottorista.
VAG:it ovat luotettavia kun dsg ja turbot sekä jakopää hajoaa alle 100tkm niin aina on takuukorjattu moottori konepellin alla. Mersun egr on vitsi, 600 euron venttiili umpinokiseen imusarjaan merkkihuollosta korjaus tapana, ei tsiisus mitä pelleilyä.
Toista se on kun joutuu Toyon öljyä kiskovaa moottoria puolimiljoonaa kestämään, sitten joutaa läpimätä Toyo Kuusakoskelle.
Käytän taksia noin kerran viidessa vuodessa ja jos ovelle tulee Skoda niin en tule kyytiin, nafta rahan annan säälistä suharille. - Tampereen kollega
Vaihtui ave volvoon samasta syystä. Ihmeellisen paljon mahtui aveen vikoja mitä en edes osannut kuvitella olevankaan.
- Meillä taas vaihtui
Volvo Aveen kun se Volvo alkoi käydä liian vikaiseksi kun
mittarissa oli 200.000 km ja bensan kulutus automaatilla oli
yli kipurajan verrattuna Aven automaattiin. Kolme litraa satasella
oli eroa ja se on paljon. Ei taida olla paluuta enää Volvoon vaikka
olikin mukava ja hiljainen ajella. Avessa ei mitään vikaa ole ilmennyt
ja takuutakin on vielä jäljellä. Jakopäässä huoleton ketju, eikä mitkään
turboviritelmät ole viemässä yöunia. - Kalliiks menee
Meillä taas vaihtui kirjoitti:
Volvo Aveen kun se Volvo alkoi käydä liian vikaiseksi kun
mittarissa oli 200.000 km ja bensan kulutus automaatilla oli
yli kipurajan verrattuna Aven automaattiin. Kolme litraa satasella
oli eroa ja se on paljon. Ei taida olla paluuta enää Volvoon vaikka
olikin mukava ja hiljainen ajella. Avessa ei mitään vikaa ole ilmennyt
ja takuutakin on vielä jäljellä. Jakopäässä huoleton ketju, eikä mitkään
turboviritelmät ole viemässä yöunia."Kolme litraa satasella
oli eroa ja se on paljon."
Kallista pensaa on tojotero joutunut ostamaan. Jos pelkästään jo eroa on tuo kolme litraa. - Limukin kallista
Kalliiks menee kirjoitti:
"Kolme litraa satasella
oli eroa ja se on paljon."
Kallista pensaa on tojotero joutunut ostamaan. Jos pelkästään jo eroa on tuo kolme litraa.Niin se on. Aasialaishalpis voi tulla myöhemmin kalliiksi.
- Corolla pappa
Lopettakaa nyt herran tähden mollaaminen en usko sanaakaan teidän hupun pupusta ja vaikka joku pieni räksätyskin olisi ollut niin pitääkö niistä huudella täällä se ei saa kun vääräleuat länkyttämään ja saattaa jo alkaa vaikuttamaan jälleenmyyntiin ja mielikuvaan lopettakaa nyt. Täällä jonkin pienen räksätyksen esilletuonti mitä te siitä voitatte ei muuta mitään ja Toyotan omistajat saavat vielä pahimmillaan maksaa teidän länkytyksistä. Ei ole 40 vuoden aikana ollut vian vikaa sen sanon.
- Monikin sanoo
"Ei ole 40 vuoden aikana ollut vian vikaa sen sanon."
Otahan se auto suulista, laita mädäntyneitten renkaitten tilalle edes vähän tiiviimmät ja vedä traktorilla pitkin pihaa sen verran, että jarrut aukeavat. Sitten leimalle. Leimasetä kyllä kertoo viat, jos et itse viitsi. - Ilon leimaus
Monikin sanoo kirjoitti:
"Ei ole 40 vuoden aikana ollut vian vikaa sen sanon."
Otahan se auto suulista, laita mädäntyneitten renkaitten tilalle edes vähän tiiviimmät ja vedä traktorilla pitkin pihaa sen verran, että jarrut aukeavat. Sitten leimalle. Leimasetä kyllä kertoo viat, jos et itse viitsi.Muista! Leimasetä on ystävä!
- Toisenlaista
näkemystä.
– Jos otan taksikuskina suurempipäästöisen auton vähän isommalla koneella, saan sen hinnasta liki 10 000 euroa pois. Priuksesta saan noin 5 000. Ammattiajossa auton ostoon joutuu siis käyttämään suhteessa enemmän rahaa, mutta kuluissa hybridi on puolestaan halvempi.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla - 350
Muistakaa, että maailmassa on vain kaksi autonvalmistajaa: Toyota ja VAG
- Ketju kestää
Toyotalla.
Nämä ovat meidän omia asiakkaita, joille on tehty jakopään koteloon pieniä muutoksia. Autot ovat normaalikäytössä ja niillä ajetaan 40 000 - 60 000 kilometriä, jonka jälkeen jakopää aukaistaan ja tarkistetaan onko meidän tekemillä muutoksilla ollut vaikutuksia hammashihnan kulumiseen.
http://yle.fi/uutiset/takseja_valjastettiin_oulussa_oudon_polyongelman_selvittamiseen/6892331
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288611950105.html- Kestää kestää
Eihän tässä viestiketjussa ole edes kysymys mistään jakopään ketjuista. Kuitenkin tässä lisäfaktaa samasta linkistä:
- Me olemme kokeilleet tiivistää jakopään koteloa, kuten Toyotakin on tehnyt. Autoilla ei vielä toistaiseksi ole ajettu niin paljon kilometrejä, että kokeen tulos olisi voitu tarkastaa, Mustonen kertoo. - paikat paljaaksi sit
Kestää kestää kirjoitti:
Eihän tässä viestiketjussa ole edes kysymys mistään jakopään ketjuista. Kuitenkin tässä lisäfaktaa samasta linkistä:
- Me olemme kokeilleet tiivistää jakopään koteloa, kuten Toyotakin on tehnyt. Autoilla ei vielä toistaiseksi ole ajettu niin paljon kilometrejä, että kokeen tulos olisi voitu tarkastaa, Mustonen kertoo."Eihän tässä viestiketjussa ole edes kysymys mistään jakopään ketjuista."
Remmiäkö tojomies kaipaa?
- okei..
Putosiko ruosteen raiskaamasta Väyrys-Mersustasi pohja?
- Missä niitä reikiä
Tiedän kyllä 120000 km ajetun Corollan, johon laitettu useampi neliö peltiä. Lokasuojien reunat, helmoja, pohjia ja muutama satunnaisreikä. And more: kyllä, vähien ajojen lisäksi auto on saanut nauttia tallisäilytyksestä. Sillä rääkkäyksellä sitten Corollasta alkaa mennä henki.
Tämä tarina on tosi.
Harrastetallilla ollut useampiakin tojoja. Hyvin tuntuvat hitsiliekki ja Tojo viihtyvän keskenään.
Väyrysmersujen ruostumiseen en otan kantaa kun ei ole tarkempaa tietoa. Kai niihinkin voi tulla ruskistumaa kun mittarissa ne normaalit 700000 km. Ja sillee. - Isoilla maileilla
Missä niitä reikiä kirjoitti:
Tiedän kyllä 120000 km ajetun Corollan, johon laitettu useampi neliö peltiä. Lokasuojien reunat, helmoja, pohjia ja muutama satunnaisreikä. And more: kyllä, vähien ajojen lisäksi auto on saanut nauttia tallisäilytyksestä. Sillä rääkkäyksellä sitten Corollasta alkaa mennä henki.
Tämä tarina on tosi.
Harrastetallilla ollut useampiakin tojoja. Hyvin tuntuvat hitsiliekki ja Tojo viihtyvän keskenään.
Väyrysmersujen ruostumiseen en otan kantaa kun ei ole tarkempaa tietoa. Kai niihinkin voi tulla ruskistumaa kun mittarissa ne normaalit 700000 km. Ja sillee.Väyrys-Mersun mainetta taitaa kiusata Suomessa se, että on tuotu Euroopasta paljon ajettuja ja suojaamattomia. Semmoinenhan voi ottaa haperot saman tien, vaikka merkki olisi mikä. Kaverilla kyllä vanha Mersu, jossa tarkistetut kilometrit yli puolitoista miljoonaa. Eikä ruostevaivoja. Että jonkun suojauksen kun joskus, niin Meke kestää. Kaikki merkit eivät.
- kkjdhhnnskkjdhhsgg
Ajan autolla yleensä noin 400 000 km joten nyt voin kenties osallistua tähän Taksi keskusteluun . Auto on toyota . Ei ole seisonut korjaamolla vikojen takia. Normaalit huollot . Sijoitettuna siten kun auton viikoittainen ajo kertymä antaa myöten . En ole huomannut muuta kuin että nykyiset tiet tahtovat hajottaa muovituksia perin nopeaan tahtiin . Niitä olen uusinut .Miksikähän täällä maaseudulla ei enää päälystetä teitä vaan päällysteitä puretaan pois . Eihän 400 km matkan pällystäminen luulisi olevan hankalaa
Olen erittäin tyytväinen autooni. Tulen kyllä osaltani .Kertomaan auton hyvistä kokemuksista.
Kiitollinen omistaja .- slivmoriobmri
eikää mee ollaa kauppiiaitaaaa
- Corolla pappa
Tämä satukeskustelu pitää poistaa tämä on häpeällistä Toyotan mollaamista. Kateelliset eurokuskit möykkäävät ja kertovat satuja Toyota on ainut auto joka kestää taksissa ja minun oma kuskini ajanut vuosia Avensiksella ja nyt vaihtanut pmvhen ja tulee maksamaan kalliisti ratkaisunsa ja olen sen hänelle sanonut. Me olemme Toyota kansaa ja tämä eurooppalaistumis puumi tulee korkojen kera maksamaan. Toyota kestää ja aina syynista menee kerralla läpi tiedän sen 40 vyuoden kokemuksella muuta tarinat ovat valhetta. Minua niin sapettaa tälläinen räksätyksien levittely ja aiheuttaa turhaa tyhjänjauhamista ja pahimmillaan alkaa näkymään Toyotan maineessa.
- ei mee perille
eikää mee ollaa kauppiiaitaaaa
- rollaati rullaa
Mitä sinua liikuttaa tojon maine? Maine on ansaittava eikä pidettävä väkisin yllä typerillä väittämillä jollai s24-palstalla, "ettei maine mene eikä koiranleuat vänkää ja jällenmyyyntiarvo pysyisi hyvänä".
Mites jos luottokuskisi lähettää sinulle joulukortin, otatko sitä enää vastaan tuollaiselta luopiolta. Kuskillasi taitaa olla myös aivot ja harkintakykyä toisin kuin sinulla fanaattisella idiootilla. Usko pois, kyllä luottokuskisi osaa tehdä ratkaisunsa itse, ei siihen tarvita minkään seniilin papan länkytyksiä ja hupun puppua. - Corolla pappa
rollaati rullaa kirjoitti:
Mitä sinua liikuttaa tojon maine? Maine on ansaittava eikä pidettävä väkisin yllä typerillä väittämillä jollai s24-palstalla, "ettei maine mene eikä koiranleuat vänkää ja jällenmyyyntiarvo pysyisi hyvänä".
Mites jos luottokuskisi lähettää sinulle joulukortin, otatko sitä enää vastaan tuollaiselta luopiolta. Kuskillasi taitaa olla myös aivot ja harkintakykyä toisin kuin sinulla fanaattisella idiootilla. Usko pois, kyllä luottokuskisi osaa tehdä ratkaisunsa itse, ei siihen tarvita minkään seniilin papan länkytyksiä ja hupun puppua.Minua liikuttaa se sen takia jotta maine on ansaittu mutta nykynuoriso levittelee täällä internetissä surutta räksätyksiä joista pitäsi olla hiljaa jo maineen takia. Jälleenmyynti ja auton maine liikenteessä ovat tärkeitä asioita minulle ja nautin ajaa arvostetulla merkillä jonka kaikki tunnistavat laadun ykköseksi. Nykyään tapana levitellä asioita joista ennen vaiettiin visusti ja tämä on maineen kannalta iso huoli.
- Joutavat tarinasi
Corolla pappa kirjoitti:
Minua liikuttaa se sen takia jotta maine on ansaittu mutta nykynuoriso levittelee täällä internetissä surutta räksätyksiä joista pitäsi olla hiljaa jo maineen takia. Jälleenmyynti ja auton maine liikenteessä ovat tärkeitä asioita minulle ja nautin ajaa arvostetulla merkillä jonka kaikki tunnistavat laadun ykköseksi. Nykyään tapana levitellä asioita joista ennen vaiettiin visusti ja tämä on maineen kannalta iso huoli.
Minulla ollut kymmenkunta tojotaa ja yksi aivan uudesta asti. Työympäristössä ollut lukuisia työsuhdetojoja. Tietoa on. Nuo maalaistonttujen tarinat viattomista tojotista saa jättää omaan arvoonsa kun oikeasti ajelee kilometrejä. Joka ainoaan tojoon olen remonttia tehnyt ja useamman olen vaihtanut selvästi pettyneenä pois. Mutta en kaikkia. Joukossa ollut pari ihan kivaa yksilöä, toki. Mutta jos luulee, että ei joudu normaalisti korjailemaan, huoltelemaan ja käyttämään rahaa, niin pettyy. Ja vielä en puhunut ajo-ominaisuuksista mitään.
- NättipeppuRollaMamma
Corolla pappa kirjoitti:
Minua liikuttaa se sen takia jotta maine on ansaittu mutta nykynuoriso levittelee täällä internetissä surutta räksätyksiä joista pitäsi olla hiljaa jo maineen takia. Jälleenmyynti ja auton maine liikenteessä ovat tärkeitä asioita minulle ja nautin ajaa arvostetulla merkillä jonka kaikki tunnistavat laadun ykköseksi. Nykyään tapana levitellä asioita joista ennen vaiettiin visusti ja tämä on maineen kannalta iso huoli.
"Nykyään tapana levitellä asioita joista ennen vaiettiin visusti ja tämä on maineen kannalta iso huoli. "
I see. No sitten sulla kyllä on isohko probleema, sillä et pysty vaientamaan totuutta, hyssyttely ja epäkohdista vaikeneminen kuului johki tuonne Kekkosen aikakauteen, ei enää nykypäivään! - Öljyä menee paljo
NättipeppuRollaMamma kirjoitti:
"Nykyään tapana levitellä asioita joista ennen vaiettiin visusti ja tämä on maineen kannalta iso huoli. "
I see. No sitten sulla kyllä on isohko probleema, sillä et pysty vaientamaan totuutta, hyssyttely ja epäkohdista vaikeneminen kuului johki tuonne Kekkosen aikakauteen, ei enää nykypäivään!Autohan vaikuttaa hyvältä, jos ei muistele sen vikoja. Ja naapurille voi kertoa kestävyydestä, vaikka on kansi ja öljypohja auki. Että mihin ne meni ne öljyrenkaat. Kuten eräässäkin lähimenneisyyden tojomallissa. Josta ei saisi puhua. Mitään. Tai poistetaan viestit keskustelusta.
- Ese56
Meidän kaupungissamme ei ole enää yhtään Toyota-taksia (asia tarkistettu taksimieheltä). Kyllä tuo jotain kertoo Tojotien heikosta laadusta ja ominaisuuksista kun ei kelpaa taksiin.
- Corolla pappa
Alkaa lama ja köyhyys näkymään kaduillamme skodat ym kansanautot valtaavat tiet ja tästä kierteestä tulee monen taksimiehen konkurssi räksätyksistä joihin ei rahat riitä. Surkiaa on suomessa meno sen sanon. Suomi noussut 60 luvun lamasta Toyotalla ja väkivahvalla Hiacella ja nyt se kaikki romutetaan näkyy tästä nykynuorison asennekkin kun kaikkea pitää kokeilla ja olla niin eurooppalaisia että.
- 3213
Corolla pappa kirjoitti:
Alkaa lama ja köyhyys näkymään kaduillamme skodat ym kansanautot valtaavat tiet ja tästä kierteestä tulee monen taksimiehen konkurssi räksätyksistä joihin ei rahat riitä. Surkiaa on suomessa meno sen sanon. Suomi noussut 60 luvun lamasta Toyotalla ja väkivahvalla Hiacella ja nyt se kaikki romutetaan näkyy tästä nykynuorison asennekkin kun kaikkea pitää kokeilla ja olla niin eurooppalaisia että.
Mitä se ylitiheä öljynvaihto vaikuttaa esim kannentiivisteen kestävyyteen tai ohjausyksikön rikkoutumiseen tai vaikkapa egr venttiiliin, vielä vähemmän jarrulevyihin.
On tunnustettava että 90 luvulla toiotat olivat yksi kestävimpiä autoja, mikä osittain johtui niiden vanhakantaisesta tekniikasta. Käytettiin tekniikkaa jonka muut autonvalmistajat olivat koeajaneet ja korjanneet lastentaudit.
Nyt kun joutuu m:m päästösyistä käyttämäänn uusinta tekniikkaa alkaa vikoja ilmenemään siinä kuin muissakin merkeissä ja jopa keskitasoa enemmän. - Corolla pappa
3213 kirjoitti:
Mitä se ylitiheä öljynvaihto vaikuttaa esim kannentiivisteen kestävyyteen tai ohjausyksikön rikkoutumiseen tai vaikkapa egr venttiiliin, vielä vähemmän jarrulevyihin.
On tunnustettava että 90 luvulla toiotat olivat yksi kestävimpiä autoja, mikä osittain johtui niiden vanhakantaisesta tekniikasta. Käytettiin tekniikkaa jonka muut autonvalmistajat olivat koeajaneet ja korjanneet lastentaudit.
Nyt kun joutuu m:m päästösyistä käyttämäänn uusinta tekniikkaa alkaa vikoja ilmenemään siinä kuin muissakin merkeissä ja jopa keskitasoa enemmän.ei ole ylitiheää autonhuoltoa Toyota kestää mitä vain mutta vaatii omistajaltaakin sitoutumista mutta nykyajan nuorille ja uusiavuttomille on vaikiasa tehdä mitään. Sitten voidaan Toyotaa haukkua kun ei vaivaa nähdä jos toimitaan ohjeitteni mukaan niin auton kokonaisuus on hyvissä käsissä mutta jotkin kylmät määräaikaishuollot ovat tuhon tie. Taksikäytössä pitäisi entistä enemmän nähdä vaivaa jotta rahantekokone on kunnossa. Peiliin saa kuskit katsoa.
- Poppa-pappa
Corolla pappa kirjoitti:
ei ole ylitiheää autonhuoltoa Toyota kestää mitä vain mutta vaatii omistajaltaakin sitoutumista mutta nykyajan nuorille ja uusiavuttomille on vaikiasa tehdä mitään. Sitten voidaan Toyotaa haukkua kun ei vaivaa nähdä jos toimitaan ohjeitteni mukaan niin auton kokonaisuus on hyvissä käsissä mutta jotkin kylmät määräaikaishuollot ovat tuhon tie. Taksikäytössä pitäisi entistä enemmän nähdä vaivaa jotta rahantekokone on kunnossa. Peiliin saa kuskit katsoa.
Moni Tojo onkin sitoutunut suuliin. Pohjaansa myöten. Parasta: ei tarvitse tehdä mitään! Kyllä se semmoisenaan siellä suulissa pysyy!
- paras taksinakin
taitaa olla toyota kohta yleisin taksinakin. tallinnassa toyotat on vallannut taksit miltein täysin. toyotaan voi luottaa
näin on
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288337913134.html
taksikuskin unelma - Tojo romahtanut
Tojon markkinaosuus takseissakin on romahtanut.
- Takapenkki
Totta. Ainakin pääkaupunkiseudulla Hyundai söi automaatti Sonatalla Toyotan suosiota rotan lailla ja nyt on sitten huihaitkin tolpiltä hävinneet. MB ja Volvo sen kun porskuttavat.
- MB ja Volvo
Takapenkki kirjoitti:
Totta. Ainakin pääkaupunkiseudulla Hyundai söi automaatti Sonatalla Toyotan suosiota rotan lailla ja nyt on sitten huihaitkin tolpiltä hävinneet. MB ja Volvo sen kun porskuttavat.
eivät kerro muusta kuin taksin monopoliasemasta Suomessa
Kalliit autot josta saa autoveron vähentää ja sikakalliit taksat.
Tallinnan Avensis-taksikuski sanoi ihmeteltyäni veloituksen edullisuutta
että" Virossa pääsee perille asti Suomen lähtöhinnalla." Siellä Avensis,
Skoda ja Huyndai olivat yleisimmät merkit. Onkohan Suomi maailman
kallein maa kulkea taksilla? - Totta turiset
Takapenkki kirjoitti:
Totta. Ainakin pääkaupunkiseudulla Hyundai söi automaatti Sonatalla Toyotan suosiota rotan lailla ja nyt on sitten huihaitkin tolpiltä hävinneet. MB ja Volvo sen kun porskuttavat.
Volkkari kyllä jo uhkaa Mersun ykköstilaa. Myös Fordia on paljon taksissa ja jopa Skodaakin.
- Euroauto rules
Totta turiset kirjoitti:
Volkkari kyllä jo uhkaa Mersun ykköstilaa. Myös Fordia on paljon taksissa ja jopa Skodaakin.
Euroautojen laadussa tosiaan paikka paikoin lähestymistä. Kyllähän Mersu tekee jotkin mallit yhä tiukempina kuin muut. Mutta valmistusrobottien samanlaisuus ja laatujärjestelmien samanlaisuus ei oikein anna tilaa laatueroille muualla kuin parempien komponenttien valinnassa (eli minkä tasoisia ja miltä alihankkijoilta) ja suunnittelussa. Voidaan suunnitella hyvä ajettavuus ja fiksu kori, näyttävä kori. Ja Mersu saa koneet kestämään ja voimansiirtolinjan kestämään hienosti, mutta ei toteuta sitä kaikkiin kansanmalleihin samalla tavoilla kuin ylempiin malleihin.
Takseissa ymmärrän euroautojen menestyksen kun taksari joutuu sompaamaan työkseen. Ajo-ominaisuudet ovat liki kaikissa euroautoissa kohdallaan. - Se ajettavuus
Euroauto rules kirjoitti:
Euroautojen laadussa tosiaan paikka paikoin lähestymistä. Kyllähän Mersu tekee jotkin mallit yhä tiukempina kuin muut. Mutta valmistusrobottien samanlaisuus ja laatujärjestelmien samanlaisuus ei oikein anna tilaa laatueroille muualla kuin parempien komponenttien valinnassa (eli minkä tasoisia ja miltä alihankkijoilta) ja suunnittelussa. Voidaan suunnitella hyvä ajettavuus ja fiksu kori, näyttävä kori. Ja Mersu saa koneet kestämään ja voimansiirtolinjan kestämään hienosti, mutta ei toteuta sitä kaikkiin kansanmalleihin samalla tavoilla kuin ylempiin malleihin.
Takseissa ymmärrän euroautojen menestyksen kun taksari joutuu sompaamaan työkseen. Ajo-ominaisuudet ovat liki kaikissa euroautoissa kohdallaan.Jah! Jaappaninraudassa ajo-ominaisuudet semmoisia, että niitä lähinnä siedetään. Vaihtelee merkeittäin ja malleittain, mutta enpä niin hyviä ole tavannut, että kehumaan lähtisin.
Joku voi kehua. Jos ei paremmasta tiedä.
- pirkko.sininen
Jokainen taaplaa tyylillään. Minulla on yaris, joka on kaikkien paras.
- Yaris aatelia
Yaris on autojen aatelia, sulavalinjainen päiden kääntäjä. Yaris viehättää ajo-ominaisuuksillaan ja hiljaisuudellaan kuljettajaa ja neljää matkustajaa jotka voivat istua väljästi Toyotan tunnetusti hyvillä istuimilla. Toyotan ruostesuojaus on jo legenda, ruostunutta Toyotaa et löydä hakemallakaan. Toyotan pitkät huoltovälit kertovat teknisestä ylivoimasta ja moottoriteknologian ylivertaisuudesta, Toyotan Diesel moottorit ovatkin mailman kuuluja ja niitä mm käytetään muissa merkeissä esimerkkinä vuoden 2014 alusta BMW:ssä. Toyotan tekniikka on luotettavaa ja siitä kertoo hyvä sijoittuminen ADAC tiepalveluraportissa keskivaiheille, se on todella kova sijoitus tiukassa kilpailu tilanteessa.
Ps totisille tojomiehille tiedoksi, tämä oli sarkasmia. - Corolla pappa
Yaris aatelia kirjoitti:
Yaris on autojen aatelia, sulavalinjainen päiden kääntäjä. Yaris viehättää ajo-ominaisuuksillaan ja hiljaisuudellaan kuljettajaa ja neljää matkustajaa jotka voivat istua väljästi Toyotan tunnetusti hyvillä istuimilla. Toyotan ruostesuojaus on jo legenda, ruostunutta Toyotaa et löydä hakemallakaan. Toyotan pitkät huoltovälit kertovat teknisestä ylivoimasta ja moottoriteknologian ylivertaisuudesta, Toyotan Diesel moottorit ovatkin mailman kuuluja ja niitä mm käytetään muissa merkeissä esimerkkinä vuoden 2014 alusta BMW:ssä. Toyotan tekniikka on luotettavaa ja siitä kertoo hyvä sijoittuminen ADAC tiepalveluraportissa keskivaiheille, se on todella kova sijoitus tiukassa kilpailu tilanteessa.
Ps totisille tojomiehille tiedoksi, tämä oli sarkasmia.Toyotaa parempaa et löydä ja sellainen korjaus että Toyotaan taitaa tulla ne pmv dieselit mutta ovat käyneet Toytan kovat testit läpi. Eivät olisi suoraan sellaisenaan käyneet mutta ovat tiukentaneet osia ja moottoria muutettu Toyotan laatustrantien mukaiseksi monesta kohtaa. Toyotan moottorit ovat legendoja mutta joutuivat pakosti ottamaan kauppasopimuksessa pmv moottorit kun rakentavat hypriidi tekniikan sakuille eivät olisi ottaneet mutta oli pakko sakun koneet. Voi olla että laatu ongelmia tulee aluksi mutta Toyotan insinöörit käyvät joka sopukan pmv moottorista läpi ja sitä parantaen. Tuollaiset adac tilastot ovat hupun puppua minä ainakin nukun yöni hyvin välittämättä vääristetyistä tilastoista.
- Das auto
Berliinissä oli ainakin lentoasemalla pitkä jono hybridi Toyota takseja. Tuntuu se siellä pelittävän.
- Vai oikein toilootia
Pitkä jono sinne huorakortteliin oli teitä tojoteroja ja tojoja olette nähneet unissanne. Siellä on huora jonossa pussihousut tärisseet ja viikset väpättäneet, kun kerrankin päästy oikein ulkomaille. Munchenistä kokemusta ja toilootia ei ollut sitten missään pari Hiacea näin kuukauden aikana ja toista ajoi joku mamu ja toinen ikävä kyllä suomen rekisterissä.
- Matkailu avartaa
Vai oikein toilootia kirjoitti:
Pitkä jono sinne huorakortteliin oli teitä tojoteroja ja tojoja olette nähneet unissanne. Siellä on huora jonossa pussihousut tärisseet ja viikset väpättäneet, kun kerrankin päästy oikein ulkomaille. Munchenistä kokemusta ja toilootia ei ollut sitten missään pari Hiacea näin kuukauden aikana ja toista ajoi joku mamu ja toinen ikävä kyllä suomen rekisterissä.
Matkailu vähän laajemmin Saksassa voisi vähän avartaa sinunkin automaailmaasi. Menehän puunamaan sitä kermakeltaista unelmaasi.
- Das auto
Vai oikein toilootia kirjoitti:
Pitkä jono sinne huorakortteliin oli teitä tojoteroja ja tojoja olette nähneet unissanne. Siellä on huora jonossa pussihousut tärisseet ja viikset väpättäneet, kun kerrankin päästy oikein ulkomaille. Munchenistä kokemusta ja toilootia ei ollut sitten missään pari Hiacea näin kuukauden aikana ja toista ajoi joku mamu ja toinen ikävä kyllä suomen rekisterissä.
Saksat ja Itävallat on ajettu ristiin rastiin sillä luetettavalla Toyotalla ilman ongelmia
- nuuttimatti
Meijän pappa oulusta osti octavian kun avensis juo litran öljyä tuhannella, pikkkasen oli kai dsg tsi tätä päivää 2005 avenksiseen verraten
- puolueeton taho
kyllä hesan taksit on ainakin mulle kilpaa kertonu lootan huonoa laatua, ei tosin toyotaakaan ole kehuttu.
- Hyvää keskustelua
Hyvää keskustelua Toyotan nyky laadusta ammatti käytössä.
- neliveto toyota
Eräs herra moitti 2000 luvun avensista bensamallia,oli ostanut siis käytettynä ja vaihtanut öljyt viikon oli yrittänyt ajaa ja seurannut öljyn syöntiä,no öljyä oli syönyt.
Soitti liikkeeseen että haluaa entisen avensiksen takaisin taisi olla 1999 mallin auto,no liike veloitti 600e siitä viikosta ja öljyt oli vaihtanut.
Sitten mainitse että olivat koiran karvalla tärvänneet sisustan entisestä avensiksesta.
Ei kuulema haluaa mitään 2000 luvun tojotaa enään.
Itse olen nähnyt monien käytössä tojotaa ja itselläni on myös reilu kuukausi sitten saatu vaihdon yhteydessä maasturi toyota mallia 1993 ja on melko ruosteeton,ainakin kun vertaan mersuun cdi koneiseen niin ero on kuin yö ja päivä,tämähän oli 2001 mallin mersu ajettu vain 380000km mutta kauheassa ruosteessa bussi mallin vito.
Niin tällä toyotalla on menty 427000km ,sitä en tiedä miten se kestää se käyttää hiluxin osia mutta on maliltaan 1993,hyvän vaikutelman olen kyllä saanut kun ajattelee vielä tuota ikääkin,auto on uutena panssari käsitelty eli jokin hyvä vahaus tehty.
Konepelti kiiltää kuin uudessa,sisältä on siisti,paljon siistimpi kuin mersut noissa kilometreissä.
Olisikohan mittaria punottu etteenpäin?vaikkakin huoltokirjassa on kaikki alusta tähän päivään.
Vertaan mersuun ja w 124 noita meillä on ollut aikoinaan 9 kpl ja väyrynen oli 300000km kun möin ja se oli kanssa ruosteinen ja sisältä kulunut auto,myös vito samanlainen.
Naapurissa on lava neliveto mazda mallia 1997 ja on hieno alkuperäinen,ei näy ruostetta.ajettu jossain 370000km paikkeilla.
Kyllä tuo corolla pappa tosiaan on oikeassa ,auto pitää pitää käynissä ennen ajoa ja samoin ennen sammutusta. - Taksi suhari
Aven moottori ei siedä tyhjäkäyntiä ja kaupunkiajossa sitä tulee paljon. Öljynkierto ongelmat aiheutti konerikon ja kalliiksi tuli, maahantuoja ei tullut yhtään vastaan ja kilsojen puolesta takuu oli ohi. Skodalla mennään ny t ja ainakin tähän mennessä ilman ongelmia.
- Priustaksi
Muutama viikko sitten olin prius-taksin kyydissä. Oli kuskin toinen prius, ensimmäisellä ajoi 220 tkm. Toisella taisi olla mittarissa n. 80 tkm. Tuona aikana autoa oli pitänyt käyttää kerran huoltojen ulkopuolella korjaamolla, kun vetonivelen kumi oli hajonnut. Muuten tuo yht 300 tkm ollut tankkausta ja ajoa. Sen vuoksi oli ottanut toiseksikin autoksi priuksen. Ei kuulemma "ollut varaa ajaa muilla merkeillä, kun seisovat niin paljon korjaamolla".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649