Unelmoin perheestä

Onnellinen vai ei?

Olen itse "suuresta" perheestä. Minulla on neljä sisarusta, ja sitä myöten kasvanut suuressa perheessä.

Unelmani on perustaa omaperhe jossa olisi kolme lasta jne. Olen avioliitossa ihanan miehen kanssa, aloitimme parisuhteen nuorina minä 15 ja mieheni silloin täyttämässä juuri 16. Olemme siis olleet pian 9 vuotta yhdessä. Avioliittoa takana kolme vuotta ja olen vauvakuumeesta "kärsinyt" jo useamman vuoden. Minä olisin valmis perustamaan perhettä ja sukulaisetkin jo perheenlisäystä odottaa, ainut miinus/haitta on isännän suhtautuminen lapsen tuloon. Rahat tiukassa, lainan lyhennys ei onnistu, emmen voi asua nykyisessä kodissamme joka on suht iso omakotitalo. Pitää tehdä työtä ja jne. Hän kuitenkin halusi lapsia kun suhteen alussa siitä puhuimme ja nyt kun olisi sopiva hetki niin ei sitten...

Kestänkö unelmieni murenemisen vai joudunko jonnekkin hoitokotiin? Voinko olla onnellinen jos en saa perhettä!!

3

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äidiksi

Sinulla on oikeus unelmiisi. Niitä ei voi kukaan ottaa pois. Kannattaa yrittää puhua miehen kanssa, koska jo hän ei ikinä halua lapsia, joudut sinä tekemään päätöksiä tulevaisuudesta. Meneekö mies lapsihaaveiden edelle vai toisinpäin. Varmaa on, että jos jatkatte niin, että sinä haaveilet miehen muuttavan mieltään ja päinvastoin, jompikumpi tai molemmat katkeroituvat.

Toisaalta voit ehkä vielä hengähtää, olette siis laskelmieni mukaan 24-25-vuotiaita? Voi olla, että mies ei ole vielä hetkeen valmis ja on toisaalta ihan järkevääkin ajatella lainoja, töitä ja asuntoa ennen lasta.

Voin esimerkkinä kertoa, että painiskelin saman asian kanssa. Sen verran sain miehestä irti, että hän kertoi "joskus" haluavansa lapsia. Muttei vielä. Päätin, että se riittää. Mies lämpeni äkkiä ajatukselle 30-vuotiaana, nyt meillä on ihana tyttö. 25-vuotias mies on aika nuori, isyys ei välttämättä tunnu vielä ajankohtaiselta, vaikka olettekin olleet pitkään yhdessä.

Eli yritä puhua painostamatta, kerro, että haluat varmuuden siitä, että joskus. Voit kysellä hieman osviittaa siitä, milloin miehesi näkisi itsensä isänä. Tsemppiä!

• Teiniliiton tuho !

Odotat kiltisti vielä 8 v, että olet 32 (12/32) ! Jos olette silloin vielä yhdessä (mikä on erittäin epätodennäköistä), saat aloittaa yrittämisen.

• Faktan kertoja

Fiksua puhetta Teiniliiton tuholta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5489
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3647
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      298
      1889
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe