Sisäkaton laittamisen kanssa pähkäilen... tarkoitus on laittaa kattoon paneelit, mutta täytyykö ensin laittaa kipsilevyt, joiden päälle siis paneelit... uudisrakennus kyseessä.
kipsilevyn päälle paneeli?
3
2080
Vastaukset
- rakentaja
Periaatteessa ei tarvitse levyjä, jos kattoristikoiden (vaaka)jäykistys on muutoin hoidettu, esim laudoituksella, teräsvanteilla jne.
Riippuu myös kunnan rakennusvalvonnasta, jotkut vaativat levyjäykistyksen jokatapauksessa, vaikkakin asia voidaan hoitaa muutenkin.
Kysy rakenne-/pääsuunnittelijaltasi ja rakennustarkastajalta. - Luja
Tervehdys!
Olen samanlaisen tilanteen edessä, mutta minulla on vastaus; Rakennamme 1 1/2-kerrosta taloa ja lujuuden suhteen talo on mitoitettu kipsilevykatolle. Kun teemme paneelikaton, niin yläkerran harvalaudoitus on toteutettava niin, että laitetaan 19*100 lauta kulmittain, eli nurkasta vastakkaiseen nurkkaan. Vastaavasti yksikerroksisessa talossa yläpohjan laudoitus on se sitten 45*45 tai 19*100, niin kulmittain saadaan riittävä jäykkyys kehärakenteelle, jollaiseksi talo on luettava. Itse vähän lujuusoppia lukeneena, ymmärtää näitä asioita, vaikka eivät nyt ihan hallussa ole nämä rakennuspuolen lujuudet. Tämä on kuitenkin talotehtaan ratkaisu ja ohje. - Kipsissä
Voe hyvän tähen, jos haluat hyvännäköisen kato saat sen halvemmalla kun laitat ensin kipsilevyn ja sitten kipsilistat reunoille. eikä ole naapureilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun453141Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081917Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171900Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si781690- 181502
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431388- 261322
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1161157UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1101123