haukkuminen ja nimen vääntely?

tiedustelija

Mieheni on nyt innostunut antamaan esikoispojallemme nimen Linus. Eipä tuo itseänikään kovasti haitanne, joskaan en ihan yhtä innoissani ole. Mutta ajattelin kysellä täältä, kun on useampi viisas pää paikalla, että tuleeko tuosta nimestä teillä mieleen jotakin assosiaatioita? (Itselläni tulee, Linux-järjestelmä, mutta onhan sekin tietty Linuksen mukaan nimetty...)
Meinaan vaan, että kun itse saa jotakin päähänsä, niin ei välttämättä aina huomaa, että minkälaisia haukkumanimiä ko. nimestä voi vääntää tai mitä muita outouksia siihen voi liittyä.
Niin että kertoisitteko mielipiteenne nimestä Linus, nimenomaan perustelujen kera?

PS. Ja vielä, mitä muita -us loppuisia nimiä olisi? Olemme käyneet läpi: Markus, Petrus, Rufus, Rasmus, mutta hylänneet ne. Onko muita?

16

5747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö

      Linus varmaan lausutaan kahdella i:llä? joten mieleeni voisi tulla Anus, Liina, Laina...

      Linus ei ole kovin jämäkkä ja miehekäs nimi, parempiakin erikoisia ja tavallisiakin löytynee...

      "Olemme käyneet läpi: Markus, Petrus, Rufus, Rasmus, mutta hylänneet ne. Onko muita?"

      Noh itse en pidä noista myöskään, ehkä rasmus voisi olla ok. Muita hmmm...Paulus,Pontus, Justus ja Tiitus tulee mieleen niin ja Mauritus..

      Miksi juuri US-pätteinen, kävisikö jos ainakin S-pääte tai vaikka R-pääte esim. Elias, Eljas, Uljas, Jeremias, Kasper, Jasper, Jesper, Oskar, Niklas, Nikolas, Tuomas, Tomas, Frans.

      Muita: Samuel, Daniel, Alex, Edvar, Elmer, Eemil, Eevert, Anton, Benjamin, David, Herman, Jamiel, Miikkael, Mikael, Oskari, Santeri, Severi, Valtteri, Viljami...

      MITÄ MIELTÄ NÄISTÄ EHDOTUKSISTA??? =)

      • tiedustelija

        Sinäpä sen sanoit, nimenomaan tuo se on, Linus ei minunkaan mielestäni ole jämäkkä eikä miehekäs nimi - enpä osannut pistää vain sanoja sille.
        Noista S ja R loppuisista löytyy useitakin kivoja, koitanpa tarjoilla miehelle illalla niin katsotaan, saisiko sen pään käännettyä tuon Linuksen suhteen :)
        Linushan tosiaa on ihan kiva noin vauvalle ja pikkuiselle, mutta sitten se menee armeijaankin... Joo, vähän tomerampaa nimeä yritän ajaa läpi, tutkailen vielä tuota listaasi! Kiitos!


      • tyttö
        tiedustelija kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit, nimenomaan tuo se on, Linus ei minunkaan mielestäni ole jämäkkä eikä miehekäs nimi - enpä osannut pistää vain sanoja sille.
        Noista S ja R loppuisista löytyy useitakin kivoja, koitanpa tarjoilla miehelle illalla niin katsotaan, saisiko sen pään käännettyä tuon Linuksen suhteen :)
        Linushan tosiaa on ihan kiva noin vauvalle ja pikkuiselle, mutta sitten se menee armeijaankin... Joo, vähän tomerampaa nimeä yritän ajaa läpi, tutkailen vielä tuota listaasi! Kiitos!

        jos oli jotain apua! Kertokaa sitten mihin nimeen päädyitte tai mitkä nimet ovat nyt harkinnassa, niin voidaan antaa lisää vinkkejä...

        Itse pidän näistä nimistä: Paulus, Tiitus, Elias, Kasper, Jesper, Nikolas, Tomas, Samuel, Anton, Jamiel, Mikael, Santeri, Severi, Valtteri, Viljami...

        US-loppuisista Tiitus olisi kivoin, muista Elias!


      • kysymys
        tyttö kirjoitti:

        jos oli jotain apua! Kertokaa sitten mihin nimeen päädyitte tai mitkä nimet ovat nyt harkinnassa, niin voidaan antaa lisää vinkkejä...

        Itse pidän näistä nimistä: Paulus, Tiitus, Elias, Kasper, Jesper, Nikolas, Tomas, Samuel, Anton, Jamiel, Mikael, Santeri, Severi, Valtteri, Viljami...

        US-loppuisista Tiitus olisi kivoin, muista Elias!

        Mitäs jämäkkää ja miehekästä on nimissä Elias, Tomas, Samuel, Anton ja Jamiel? Linus on todella paljon miehekkäämpi kuin nuo suosittelemasi nimet.


      • Anonyymi
        tiedustelija kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit, nimenomaan tuo se on, Linus ei minunkaan mielestäni ole jämäkkä eikä miehekäs nimi - enpä osannut pistää vain sanoja sille.
        Noista S ja R loppuisista löytyy useitakin kivoja, koitanpa tarjoilla miehelle illalla niin katsotaan, saisiko sen pään käännettyä tuon Linuksen suhteen :)
        Linushan tosiaa on ihan kiva noin vauvalle ja pikkuiselle, mutta sitten se menee armeijaankin... Joo, vähän tomerampaa nimeä yritän ajaa läpi, tutkailen vielä tuota listaasi! Kiitos!

        Linus on tosi söpö ja ihana nimi...

        Ei pikkupojalle tarvitsekaan olla miehekästä tai nimeä (eikä tietenkään myöskään liian nössöä...). Pikkupojan nimi saisi olla mieluiten poikamainen; pikkupojalle ja nuorelle sopiva nimi, joka on söpö ja ihana .
        Sellaisia nimiä on mielestäni esim. Linus, Matteus, Matias, Thomas, Lennart, Marius, Immanuel, Bruno, Daniel, Derek, Roger, Romeo, Lino, Lars, Florentino... tms.


      • Anonyymi

        Linus on latinalainen Muoto kreikkalaisesta miehen nimestä Linos
        Tavallisesti se lausutaan pitkällä iillä, vaikka kirjoitetaankin yhdellä iillä
        suomalainen lausuu kuitenkin usein lyhyesti jos on vaan yksi i , ja silloin sana Linus ei ole oikein mukava , kai paras että suomalainen kirjoittaa kahdella ii kirjaimella niin silloin lasuminenkin on kauniimpi siis Liinus


    • Leila

      Miten olisi suosikkinimeni Marius? Joillekin se on vähän liian vierasperäinen, mutta minun mielestäni se on ihana pojan nimi!

      • Leila

        Julius, miltä kuulostaa?


    • !!!

      Linus,tyttömäinen nimi! Jotenkin niin pehmeä ja herttainen. En laittais pojalle! Nikolas, Markus ja Petrus ihan kivoja nimiä pojalle!

    • eihän ole

      Linus Patrik olisi ihan ok nimi.

      En usko että kiusataan erityisemmin kuin muidenkaan nimien kohdalla.
      Mielikuvia on lähes kaikista tav. nimistä.

      muita ehdotuksia:
      Armas
      Marlon
      Aleksis
      Aulis
      Eelis
      Johannes
      Jeremias
      Matias
      Topias
      Timoteus
      Stefanus
      Sakkeus
      Kornelius
      Filippus
      Klaus

    • tilda

      Tässäpä olisi vielä muutama. Ehkäpä toiseksi nimeksi, jos mielestänne liian erikoisia ekaksi:

      Saulus
      Maximus tai Maksimus
      Magnus
      Kaius
      Amadeus
      Carolus tai Karolus
      Darius
      Sinus
      Tofelius

      • Ansq

        Mun mielestä Linus on ihana nimi :) Itse olen ajatellut, että jos joskus kaksospojat itselle tupsahtaa, niin Titus ja Linus (tai Tiitus ja Liinus) olisi hyvät nimivaihtoehdot :)

        Eli jos tuo Linus tuo joitain ei-niin-hyviä assosiaatioita, niin miten olisi kirjoitusasun muuttaminen Liinus -muotoon?


      • Palu
        Ansq kirjoitti:

        Mun mielestä Linus on ihana nimi :) Itse olen ajatellut, että jos joskus kaksospojat itselle tupsahtaa, niin Titus ja Linus (tai Tiitus ja Liinus) olisi hyvät nimivaihtoehdot :)

        Eli jos tuo Linus tuo joitain ei-niin-hyviä assosiaatioita, niin miten olisi kirjoitusasun muuttaminen Liinus -muotoon?

        Tai kirjoitusasun muuttaminen peräti muotoon Linux? Kyllä on tyhmiä ehdotuksia täällä.


      • Xerox
        Palu kirjoitti:

        Tai kirjoitusasun muuttaminen peräti muotoon Linux? Kyllä on tyhmiä ehdotuksia täällä.

        Tai sitte Citius, Altius ja Fortius....


    • ean

      Linus ei sovi.

      • Anonyymi

        Sinä et piruvie sovi. Linus on tosi söpö ja ihana pojan nimi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6329
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      188
      3611
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2814
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2519
    6. 288
      2245
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1603
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1439
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1220
    Aihe