Moro vaan.
Alko kiinnostaa tuossa eilen illalla, että paljonko esim. polvesta alaspäin amputoidun jalan tilalle saatava proteesi maksaa?
En tunne ketään eikä ainakaan itselle ole tiedossa proteesin tarvetta, muuten vain kiinnostaa.
Jos itseltä lähtisi jalka irti en iki maailmassa suostuisi kököttämään pyörätuolissa vaan sairaalasta kävelisin proteesin ja mahdollisesti kainalosauvojen avulla pois.
Jalkaproteesien hinnat
10
9541
Vastaukset
- Ei helppoa
Käytännössä potilaalle ei mitään. Jos amputoidun jalan tilalle tehdään proteesi, sen maksaa hoitojärjestelmä. Sairaalasta ei voi kävellä proteesilla ulos heti amputoinnin jälkeen. Tynkä pitää parantua vähintään useita kuukausia. Sitten tyngästä tehdään malli ja sen perusteella rakennetaan proteesi. Proteesiakin sovitetaan useita kertoja ja sen käyttöäkin joutuu opettelemaan jonkin aikaa. Joissakin tapauksissa proteesia ei edes harkita ja joskus potilaskin katsoo paremmaksi vaihtoehdoksi kyynärsauvat tai pyörätuolin.
- Anonyymi
Äitini oli senverran iäkäs ettei edes kyynärsauvojen käyttöä harkittu (voimat ei riittäneet). Kun oli toipunut leikkauksesta niin suoraan pyörätuoliin ja hoitokotiin (ei päässyt edes käymään kodissaan, hissitön talo).
Nuoremmat ja hyvävoimaiset pärjää kyynärsauvoilla hyvin tyngän parantumisen ja proteesin valmisteluajan. Itsekin olen joutunut elämässäni kulkemaan sauvoilla pitkiäkin aikoja ja selviäähän sitenkin. - Anonyymi
On amputoituja, jotka ovat päässeet jo kuukauden jälkeen kävelemään proteesilla.
- Anonyymi
Myoelektroninen reisiproteesi (c-leg 4)
44300€- Anonyymi
Sairaanhoitopiiri miettii kaksikin kertaa kannattaako satsata noin paljon proteesiin ja onko siitä vastaava hyötyä. Harvalla taitaa olla perstaskussa sen verran rahaa että maksisi kulut itse.
- Anonyymi
Mistähän kaikesta tuollainen summa saadaan syntymään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän kaikesta tuollainen summa saadaan syntymään?
Muunmuassa valmistusmateriaalit esim kevlar on perhanan kallista, lisäks mittaukset, mittatilaustyön tekeminen, kuntoutusajan hoidot mikroprosessointi yms yms. Käytetään parhaimmillaan miljoonien laitteita niin jostainhan e raha on saatava takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muunmuassa valmistusmateriaalit esim kevlar on perhanan kallista, lisäks mittaukset, mittatilaustyön tekeminen, kuntoutusajan hoidot mikroprosessointi yms yms. Käytetään parhaimmillaan miljoonien laitteita niin jostainhan e raha on saatava takaisin.
No ei kevlar nyt niin kallista ole. Kunhan pyydetään hintaa, kun kerran voidaan ja kyse on terveydestä, niin löytyy kyllä maksajia. Liikkuvan ihmisen proteesi on 4000-6000 euroa valtion kustantamana, mutta maksusitoumuksista saa taistella, jotta saa kunnollisen proteesin.
- Anonyymi
Et kävele kun molemmat jalat amputoitu..luvattiin proteesit sit ne vaan hyllytettiin eikä saa proteesia..miettinyt kovasti itsemurhaa..en jaksa elää näin..toisten autettavana..haluan kuolla oon rukoillut..ei oo luottotietoja
.ett voisin tilata proteesit- Anonyymi
Hei Minulla on reisiproteési ja hyvin toiminut jo yli 60 vuotta.Hyvin olen pärjännyt. 30 v olen toiminut Maarakennus alalla kuljettaja.Myös tanssi käy hyvin ,tango,valssi ja humppa . Terveisiä Makelta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832