Loistavaa kun ilmat lämpiää

lumet pysykööt pois

plus asteille, ei tarvi lastenkaan hiihtää tai luistella, kun talvea ei tulekkaaan!!;) Olen niin onnellinen, pakkohiihto ei ole lapsille hyvä, aikuisena ei sitten suksia ja lustimia laiteta enää jalkaan. Minä en ole koulun jälkeen hiitänyt enkä luistellut kun koulussa oli pakkohiihtoa tai luistelua tai pakkokäveluä. Aivan järkyttävää, mutta nyt onneksi ei ole lunta ja lapset sästyy pakottamiselta moisiin humpuukki lajeihin.

12

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älähän nyt!

      Äläpäs mene asioiden edelle ;) Kyllä sitä lunta vielä tulee, elämmehän Pohjantähden alla. Eihän viime vuonnakaan lunta tullut kuin vasta joulukuussa, ja nyt eletään lokakuuta ;) Viimeistään uutenvuoteen mennessä on maa valkoisenaan, saat uskoa!
      Ja koulussa nyt on hiihdetty ja luisteltu maailman sivu. Jotkut penskat siitä tykkäävät, jotkut eivät. Ja kyllä se lajin mukavuus riippuu myös ihan opettajasta ja hänen opetusmenetelmistään. Ja kyllä suurin osa kakaroista joita olen tavannut tykkää kyllä näistä talvilajeista.
      Mielipiteensä kuitenkin kullakin, ja on vahinko, että sinulla on ilmeisesti ollut ikävä liikuntaopettaja, etkä ole näiden lajien ihanuutta päässyt kokemaan.

      Hyvää loppusyksyä ja talvea kuitenkin sinulle, ap, ja tutustu vaikka lapsiesi kanssa näihin lajeihin uudelleen! :)

    • 14 + 20

      Onneksi päästään Lappiin ja Alpeille hiihtämään jos Suomeen ei jonain vuonna muuten talvea tule.

      Ja muuten: Oliko oikeinkirjoituskin sinulle humpuukkia, kun se taito jäi hankkimatta? ;)

      • ap taas jälleen kommaa

        Päätät si tten kettuilla. J kuka haluu lähtee jonnekkin alpeille ? Ja ei, oikenkirjotus ei oo mulle vaikeet eikä humpuukia olin kouluss hyvä siinä . Luokan paras. Humpukki on muuten kiv a sana;)


      • 14 + 20
        ap taas jälleen kommaa kirjoitti:

        Päätät si tten kettuilla. J kuka haluu lähtee jonnekkin alpeille ? Ja ei, oikenkirjotus ei oo mulle vaikeet eikä humpuukia olin kouluss hyvä siinä . Luokan paras. Humpukki on muuten kiv a sana;)

        Sinulla on niin paljon kirjoitusvirheitä tekstisssäsi, että en usko että pärjäsit äidinkielessä koulussa. Tuskin onnistuisi reaaliaineiden kirjoittaminenkaan noilla resursseilla - saati mikään vaativampi koulutus.

        - plusasteet kirjoitetaan yhteen.
        - tulekkaan kirjoitetaan tulekaan.
        - humpuukkilajit kirjoitetaan yhteen.
        - pilkut uupuvat ja pari lausetta on kieliopillisesti oikeastaan käsittämättömiä, vaikka, jos on tottunut viettämään aikaa pikkulasten kanssa, ne ehkä onnistuukin tulkitsemaan.

        Ja me - me haluamme Alpeille aina silloin tällöin.
        Lapissakin käydään usen.

        Eli haluamme sekä oppia lukemaan, että nautimme urheilusta. Saavatko sinun lapsesi kumpaakaan iloa?


    • Istuminen tappaa

      Tanskassa koululiikuntaa on lisätty, niin että sitä on vähintään tunti päivässä. Myös Suomessa pitää tähdätä tähän, että liikuntaa olisi jokaisella lapsella vähintään tuo tunti.

      Itse teen istumatyötä ja tämän vuoksi liikun lenkkeillen, sauvakävellen tai pyöräillen tunnin päivässä ja sen lisäksi käyn kuntosalilla vähintään kahdesti viikossa.

    • ei köyhille

      Kalliiksikin suksien hankkiminen tulee. Luin jostain, että ne maksaisivat koulusssa 3000€. Kellä sellaiseen on varaa?

      • Ikea

        Luit oman valhellisen tekstisi. Alle satasella saa, mutta et varmasti ole valmis senkään vertaa lapsiisi satsaamaan. PIlkut ja yhdyssanatkin on kortilla...


    • pois pakkohiihto

      Lumi pysykööt poissa. Miellä kaikki pakkolaturetket ja pakkohiihtämiset on aina sairaupäiviä. Silloin ei lapset mene kouluun. Aivan nöyryyttämistä mennä pakkohiihtämään. Ei meillä tosin ole suksiakaan eikä luistimia, eikä osteta.

      Meillä on upo uusi flyygeli ja me käytämme rahat taiteisiin ja kirhohin, sekä kädentaitoihin.

      Pakkohiihtäminen on lasten kiusaamista koulussa.

      • Karol Rystkovich

        Niin on meilläkin. Meillä vaimolla olla Nissa Qashqai ja itse ajaa tietysti ranskalaisella Peugeot. Olen pianon soitonopettaja.


    • Ammattikasvattaja

      Luulisi teidän jo tunnistavan nämä yhden ÄLYKKÄÄN ihmisen trolliavaukset.

    • Vuodesta toiseen

      sama virsi... sinulla taisi olla todella kurja lapsuus kun nyt kostat sitä omillesi. Hiihto on mukavaa ja ihanaa että sitä Suomessa pystyy harrastamaan.

      Taidekin on mukavaa, enkä usko että teillä on flyygeliä sen enempää kuin meilläkään. Pianolla hyvin kaksi tytärtä soittelee, Toinen viuluakin. Ja toinen on, voi hirvitys, todella lahjakas kilpahiihtäjä!

    • hiihtäminen yäkkkkkk

      Meillä yksi lapsi soittaa pianoa, viulua, selloa ja klarinettia, toinen flyygeliä, torvea, ompelee vaatteet meille ja piirtää.
      Kolmas lapsi laulaa, ja tanssii balettia ja näyttelee.

      Hiihtämisene ei ole aikaa eikä tahtoa. Ennemmin ostetaan vaikka sata flyygeliä kuin kolmet sukset.

      Musiikkilaitteilla on tarvetta, sukset olisi kellarissa ostohetkestä lähtien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1888
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1049
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      946
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      919
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe