koeajamaan ST3:sta, se kokemus jää nimittäin mieleen. Itse tein sen virheen ja pyörä vei koko miehen. Kaippa se on jossain vaiheessa käytävä ostamassa, että saa rauhan.
ALKÄÄ menkö
18
10665
Vastaukset
- OBT
varoituksesta, on nimittäin hakusessa pyörä.
- joopajoo
joo. näin on.
- jiijii
otsikko on aivan oikein että ÄLKÄÄ menkö
jo teidän lompakko on aina tyhjä sillä tämä jos
jokin vaatii paksun kukkaron pätee muuten kaikkiin ko:merkkiin ei ole tarkoitettu ns:tavalliseen maantie ajoon esim.kytkin ei kestä
jos käyttää pyörän vääntöä jota kyllä löytyy
jonkin verran eli jos näin toimii kytkinlevyt-
ja "kruunu" menee takuuvarmasti ja se tietää
2000 tuhannen eeron menoa tätä ei maahantuojakaan
hevin kerro tämä tarina on totta- Kokemusta
Nyt olis kiva kuulla mihin jiijii perustaa ko. väitteen? Oon ajanut aikapaljon ko. vehkeillä ja noin jyrkkää mielidettä en voi sanoa edes merkkiä haukkuakseni! Väitän, että käyttäjässä vika ei pyörässä. Aika perusteeton väite!
- jiijii
Kokemusta kirjoitti:
Nyt olis kiva kuulla mihin jiijii perustaa ko. väitteen? Oon ajanut aikapaljon ko. vehkeillä ja noin jyrkkää mielidettä en voi sanoa edes merkkiä haukkuakseni! Väitän, että käyttäjässä vika ei pyörässä. Aika perusteeton väite!
tässähän tätä tullee tämä tarina on lähipiiristä
ja muut "tiedot"ovat poikineet tästä tapauksesta
kun juttu on kiertänyt(yleensä muuttuvat matkalla)mutta kuitenkin kaverilla oli ko:pyörä
oli jo haaveillut kauvan kunnes osti alle 10-tonnin ajetun pyörän ajeli ja kehui vääntöä ja
muutenkin sitten muutaman tonnin jälkeen kytkin
joka pitää jo muutenkin ääntä rupes reistaileen
liikeessä "korjattiin"vika oli kuulemma jotai pientä oli pienenaikaa parempi kunnes eräällä
iltareissulla kovan kolinan kanssa matka katkesi
ei liikkunut mihinkään korjaamolle kytkimen
totaalinen tuho kruunut ja ilmeisesti kaikki
mitkä siellä kopan alla on hintaa tuli yli 2tonnia jota myyjä koitti puolitta kaveri ei suostunut soitti maahantuojalle joka sanoi että
käytäppä poika kierroksia eli vedätä joka vaihteella niin sitten kestää myyjälle ilmoitettiin että asia menee voikka oikeuteen
koska ostopäivästä ei ollut kulunut niin kauaa
riideltiin kauankin mutta lopulta myyjä maksoi viulut mutta muutaman olisko ollut sadan km, päästä rupes taas tekemää samaa meni myyntiin
tiedän että tälle kaverille se on vielläkin arka asia eikä siitä puhuta se tiedän että näitä on ollut aivan samallaisia tapauksia enemmänkin
mutta se näyttää olevan ko:merkin omistajille
"pyhä"asia siitä aika helpolla vaietaan ilmeisesti juuri koska ovat kuitenkin merkkiuskollisia ja käsitääkseni myös paksukukkaro autta asiaa ei tarvitse uniansa
menettää vie vaan pyörän "HUOLTOON"kuten olen kuullut se on yleinen termi eikä ne huollotkaan
kyllä ole ihan halvimmasta päästä tässä tätä olis näin aluksi jatketaan jos on tarvetta - P.M
jiijii kirjoitti:
tässähän tätä tullee tämä tarina on lähipiiristä
ja muut "tiedot"ovat poikineet tästä tapauksesta
kun juttu on kiertänyt(yleensä muuttuvat matkalla)mutta kuitenkin kaverilla oli ko:pyörä
oli jo haaveillut kauvan kunnes osti alle 10-tonnin ajetun pyörän ajeli ja kehui vääntöä ja
muutenkin sitten muutaman tonnin jälkeen kytkin
joka pitää jo muutenkin ääntä rupes reistaileen
liikeessä "korjattiin"vika oli kuulemma jotai pientä oli pienenaikaa parempi kunnes eräällä
iltareissulla kovan kolinan kanssa matka katkesi
ei liikkunut mihinkään korjaamolle kytkimen
totaalinen tuho kruunut ja ilmeisesti kaikki
mitkä siellä kopan alla on hintaa tuli yli 2tonnia jota myyjä koitti puolitta kaveri ei suostunut soitti maahantuojalle joka sanoi että
käytäppä poika kierroksia eli vedätä joka vaihteella niin sitten kestää myyjälle ilmoitettiin että asia menee voikka oikeuteen
koska ostopäivästä ei ollut kulunut niin kauaa
riideltiin kauankin mutta lopulta myyjä maksoi viulut mutta muutaman olisko ollut sadan km, päästä rupes taas tekemää samaa meni myyntiin
tiedän että tälle kaverille se on vielläkin arka asia eikä siitä puhuta se tiedän että näitä on ollut aivan samallaisia tapauksia enemmänkin
mutta se näyttää olevan ko:merkin omistajille
"pyhä"asia siitä aika helpolla vaietaan ilmeisesti juuri koska ovat kuitenkin merkkiuskollisia ja käsitääkseni myös paksukukkaro autta asiaa ei tarvitse uniansa
menettää vie vaan pyörän "HUOLTOON"kuten olen kuullut se on yleinen termi eikä ne huollotkaan
kyllä ole ihan halvimmasta päästä tässä tätä olis näin aluksi jatketaan jos on tarvettaAina sattuu jokaiselle merkille jokin huono päivä tai muuten huono versio. Mulla oli eka pyörä Suzuki ja siinä oli ihan samoja vikoja kun kaverin Kawassa. Piti omitusia ääniä, pultit löysty, söi öljyä yms... Nyt nejä vuotta sitten pääti kokeilla Ducatia ja astelin kauppaan ja ostin ST 4. Olen ajanut nyt neljä vuotta ja mittarissa vähä vajaa 30th kilometriä. Mitään ongelmia ei ole ollut kytkimen kanssa tai minkään muunkaan... Ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ducatin kytkimen saa tuhottua kyllä todella nopeasti jos haluaa, mutta omalle kohdalle ei ole vielä sattunut mitään enkä ole kuullut kavereiltakaan että olisi ongelmia. Todellisuudessa jokainen merkki on täysin susi ja sitä ei saisi missään nimessä ostaa tai omistaa, mutta toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä.
- Kokemusta
jiijii kirjoitti:
tässähän tätä tullee tämä tarina on lähipiiristä
ja muut "tiedot"ovat poikineet tästä tapauksesta
kun juttu on kiertänyt(yleensä muuttuvat matkalla)mutta kuitenkin kaverilla oli ko:pyörä
oli jo haaveillut kauvan kunnes osti alle 10-tonnin ajetun pyörän ajeli ja kehui vääntöä ja
muutenkin sitten muutaman tonnin jälkeen kytkin
joka pitää jo muutenkin ääntä rupes reistaileen
liikeessä "korjattiin"vika oli kuulemma jotai pientä oli pienenaikaa parempi kunnes eräällä
iltareissulla kovan kolinan kanssa matka katkesi
ei liikkunut mihinkään korjaamolle kytkimen
totaalinen tuho kruunut ja ilmeisesti kaikki
mitkä siellä kopan alla on hintaa tuli yli 2tonnia jota myyjä koitti puolitta kaveri ei suostunut soitti maahantuojalle joka sanoi että
käytäppä poika kierroksia eli vedätä joka vaihteella niin sitten kestää myyjälle ilmoitettiin että asia menee voikka oikeuteen
koska ostopäivästä ei ollut kulunut niin kauaa
riideltiin kauankin mutta lopulta myyjä maksoi viulut mutta muutaman olisko ollut sadan km, päästä rupes taas tekemää samaa meni myyntiin
tiedän että tälle kaverille se on vielläkin arka asia eikä siitä puhuta se tiedän että näitä on ollut aivan samallaisia tapauksia enemmänkin
mutta se näyttää olevan ko:merkin omistajille
"pyhä"asia siitä aika helpolla vaietaan ilmeisesti juuri koska ovat kuitenkin merkkiuskollisia ja käsitääkseni myös paksukukkaro autta asiaa ei tarvitse uniansa
menettää vie vaan pyörän "HUOLTOON"kuten olen kuullut se on yleinen termi eikä ne huollotkaan
kyllä ole ihan halvimmasta päästä tässä tätä olis näin aluksi jatketaan jos on tarvettaNo olihan taas tarina. On se hauskaa lukea näitä keskustelupalstoja kun aina kaverille sattuu ja tapahtuu. Sit kun kaverille on jotain sattunut, niin toisellekin sattuu ainakin puheissa ja sen jälkeen ko. pyörämalli onkin jo ihan paska ja romu. Voi olla, että tarinasi on ihan tosi en sitä sano, mutta mielestäni tuon tarinan perusteella yleistäminen on naurettavaa. Luulenpa vaan, että sinäkin ajelet jollain tusina japskilla ja kateuksissasi tarinoita levittelet! : ) Totuushan on se, että kaikkea hyvää ei samaan pakettiin voi saada!
- jiijii
Kokemusta kirjoitti:
No olihan taas tarina. On se hauskaa lukea näitä keskustelupalstoja kun aina kaverille sattuu ja tapahtuu. Sit kun kaverille on jotain sattunut, niin toisellekin sattuu ainakin puheissa ja sen jälkeen ko. pyörämalli onkin jo ihan paska ja romu. Voi olla, että tarinasi on ihan tosi en sitä sano, mutta mielestäni tuon tarinan perusteella yleistäminen on naurettavaa. Luulenpa vaan, että sinäkin ajelet jollain tusina japskilla ja kateuksissasi tarinoita levittelet! : ) Totuushan on se, että kaikkea hyvää ei samaan pakettiin voi saada!
teeppä itse johtopäätös tusinapyöräni on kawa vn1500 vm90 joka ei todellakaan pelaa kuin enkeli siinä jos jossa on kytkin ongelmana
ja vähän muutakin (eikä aina ihan vähänkään)
juuri tosta kytkin ongelmista lähti tämä ko:
aihe tämän henkilön kanssa liikkeele otin tänää asian puheeksi nimenooman tämän kertomani "tarinan"enkä aio siitä muutta mitään
sillä näin se meni mitä kerroin pieni lisäys vielä niisä ko:pyörissä on 10-tonninvälein vaihdettavat nokka hihnat jotka kuulemma oli vaihdettu remontin yhteydessä mutta mäin ei kuitenkaan ollut vaan kun kerroin että jotain lisä ongelmaa oli myöhemmin kyse oli näistä hihnoista niitä ei ollut vaihdettu ja 1-tai molemmat tarina ei kerro meni poikki ja siitä alko uusi kierros että alkaa jo tuntua että kyllä on yhdelle pyörälle aika paljon tapahtumia
2-vuoden aikana mutta en ihmettele kun tiedän mistä se on ostettu ja mitä kautta korjaukset järjestettiin (on eräs turkulainen uudehko liike)
tehkää siitä omat johtopäätöksenne toi mitä sanoit että sattui "kaverille" näinhän se oli
tiedän mitä tarkoitat kun joku kirjoittaa samoin yleensä se tarkoittaa serkun kaiman kummin jane.
en tietääkseni ole sortunut sellaiseen mulla pitäis vielä sentää järki pelata ainakin näissä asioissa ja olen oman pyöräni osalta kertonut
eri palstoilla sekä livenä jos sitä joku on kysynyt tai palstoilla tiedustellut kaikki ne viat mitä "väinössä"on ollut ja ottanut myös tietoa vastaan en ole tiukka pipo enkä merkkifanaatikko ja tuo yleistäminen ko:merkkiin
on nimenomaan tämän "uhrin"kertomaa en ole pahemmin ollut jutuissa ducati kuskien kanssa
jos jokin jää painamaa niin jatketaan - Kokemusta
jiijii kirjoitti:
teeppä itse johtopäätös tusinapyöräni on kawa vn1500 vm90 joka ei todellakaan pelaa kuin enkeli siinä jos jossa on kytkin ongelmana
ja vähän muutakin (eikä aina ihan vähänkään)
juuri tosta kytkin ongelmista lähti tämä ko:
aihe tämän henkilön kanssa liikkeele otin tänää asian puheeksi nimenooman tämän kertomani "tarinan"enkä aio siitä muutta mitään
sillä näin se meni mitä kerroin pieni lisäys vielä niisä ko:pyörissä on 10-tonninvälein vaihdettavat nokka hihnat jotka kuulemma oli vaihdettu remontin yhteydessä mutta mäin ei kuitenkaan ollut vaan kun kerroin että jotain lisä ongelmaa oli myöhemmin kyse oli näistä hihnoista niitä ei ollut vaihdettu ja 1-tai molemmat tarina ei kerro meni poikki ja siitä alko uusi kierros että alkaa jo tuntua että kyllä on yhdelle pyörälle aika paljon tapahtumia
2-vuoden aikana mutta en ihmettele kun tiedän mistä se on ostettu ja mitä kautta korjaukset järjestettiin (on eräs turkulainen uudehko liike)
tehkää siitä omat johtopäätöksenne toi mitä sanoit että sattui "kaverille" näinhän se oli
tiedän mitä tarkoitat kun joku kirjoittaa samoin yleensä se tarkoittaa serkun kaiman kummin jane.
en tietääkseni ole sortunut sellaiseen mulla pitäis vielä sentää järki pelata ainakin näissä asioissa ja olen oman pyöräni osalta kertonut
eri palstoilla sekä livenä jos sitä joku on kysynyt tai palstoilla tiedustellut kaikki ne viat mitä "väinössä"on ollut ja ottanut myös tietoa vastaan en ole tiukka pipo enkä merkkifanaatikko ja tuo yleistäminen ko:merkkiin
on nimenomaan tämän "uhrin"kertomaa en ole pahemmin ollut jutuissa ducati kuskien kanssa
jos jokin jää painamaa niin jatketaanUskotaan! Mut mikä malli sun kaverillasi oli, sillä hihnojen vaihtoväli kaikissa Ducateissa on 20 tkm. Jossain Pantah mallissa on saattanut olla tiheämpi väli, mutta niitä pyöriä ei pidäkään korjauttaa kuin todellisilla asiantuntijoilla.
- ducatisti
Kokemusta kirjoitti:
Uskotaan! Mut mikä malli sun kaverillasi oli, sillä hihnojen vaihtoväli kaikissa Ducateissa on 20 tkm. Jossain Pantah mallissa on saattanut olla tiheämpi väli, mutta niitä pyöriä ei pidäkään korjauttaa kuin todellisilla asiantuntijoilla.
Oli muuten kallis remppa. Kattelin just eilen tuolta Kämnan sivuilta ja siellä oli vähän käytettyjä Ducatin moottoreitakin jo parin tonnin hintaluokassa http://www.kaemna.de/cms_en/ne_gebr_engines.htm
Sikäli kun tiedän, Ducatin märkäkytkin pärjää siinä missä muutkin, kuivakytkin vaatii useammin huoltoa mutta on melko halpa ja helppo huollettava. Voi olla että oon väärässä, ei ole nimittän ongelmia tullut . - Ducatisti
ducatisti kirjoitti:
Oli muuten kallis remppa. Kattelin just eilen tuolta Kämnan sivuilta ja siellä oli vähän käytettyjä Ducatin moottoreitakin jo parin tonnin hintaluokassa http://www.kaemna.de/cms_en/ne_gebr_engines.htm
Sikäli kun tiedän, Ducatin märkäkytkin pärjää siinä missä muutkin, kuivakytkin vaatii useammin huoltoa mutta on melko halpa ja helppo huollettava. Voi olla että oon väärässä, ei ole nimittän ongelmia tullut ....niin ja olihan siellä samalla sivulla kytkimiäkin. Kallein täydellinen kytkinpaketti tais olla toista tonnia, näitä "slipper clutcheja" mutta tavallisen saa toki halvemmalla.
Kas tässä: http://www.kaemna.de/cms_en/katalog.htm?&view=seite&seite=14 - jiijii
Kokemusta kirjoitti:
Uskotaan! Mut mikä malli sun kaverillasi oli, sillä hihnojen vaihtoväli kaikissa Ducateissa on 20 tkm. Jossain Pantah mallissa on saattanut olla tiheämpi väli, mutta niitä pyöriä ei pidäkään korjauttaa kuin todellisilla asiantuntijoilla.
tästä hommasta on nyt kaksivuotta aikaa ja pyörällähän oli ajettu vajaa 10-tonni ku osti ja sitten muut kilometrit pääle jos sanoit että vaihtoväli on 20t,niin eiköhän se mennyt aika lähelle sitä mutta vaihtamatta jäi en tunne merkkiä niin hyvin mutta olikohan malli st3 tai jotain sinne päin
- cmp
jiijii kirjoitti:
tästä hommasta on nyt kaksivuotta aikaa ja pyörällähän oli ajettu vajaa 10-tonni ku osti ja sitten muut kilometrit pääle jos sanoit että vaihtoväli on 20t,niin eiköhän se mennyt aika lähelle sitä mutta vaihtamatta jäi en tunne merkkiä niin hyvin mutta olikohan malli st3 tai jotain sinne päin
Taas näitä tarinan kertojia, jotka eivät tiedä mistään mitään - pää asia on että saa sanoa että Ducati on paska. Tämäkään jätkä ei ole koskaan nähnyt Ducatia muuten kuin märissä unissa.
- jiijii
cmp kirjoitti:
Taas näitä tarinan kertojia, jotka eivät tiedä mistään mitään - pää asia on että saa sanoa että Ducati on paska. Tämäkään jätkä ei ole koskaan nähnyt Ducatia muuten kuin märissä unissa.
näitä tiukkapipoja jotka EIVÄT kestä minkäänlaista kritiikkiä jos aihe osuu sattumalta
"omalle"merkille älä lue näitä palstoja jos noin tiukkaa tekee,toivottavasti en näe näitä sinun mainitsemiasi unia sillä näen jo aivan tarpeeksi painajaisia omasta pyörästä joka ei onneksi ole ko:merkki,on VAAN tollanen japsi paska mutta senkin kanssa täytyy elää ja harrastaa,voit ottaa
kirjoittamani jutun vaikka tarinana tai pahana UNENA jos se tuntuu sinusta helpomalta hyväksyä
mutta mitään pois jättämättä ja mitään lisäämättä
PYSYN KIRJOITUKSENI TAKANA.hyvää yötä nuku silti
hyvin jos pystyt kun omistat oikein ducatin. - ducatisti
jiijii kirjoitti:
näitä tiukkapipoja jotka EIVÄT kestä minkäänlaista kritiikkiä jos aihe osuu sattumalta
"omalle"merkille älä lue näitä palstoja jos noin tiukkaa tekee,toivottavasti en näe näitä sinun mainitsemiasi unia sillä näen jo aivan tarpeeksi painajaisia omasta pyörästä joka ei onneksi ole ko:merkki,on VAAN tollanen japsi paska mutta senkin kanssa täytyy elää ja harrastaa,voit ottaa
kirjoittamani jutun vaikka tarinana tai pahana UNENA jos se tuntuu sinusta helpomalta hyväksyä
mutta mitään pois jättämättä ja mitään lisäämättä
PYSYN KIRJOITUKSENI TAKANA.hyvää yötä nuku silti
hyvin jos pystyt kun omistat oikein ducatin.No, kyllä tämä on just oikea paikka keskustella Ducateihin liittyvistä murheista ja askarruttavista asioista ja omani ovat ehjänä pysyneet, niin mielelläänhän sitä oppii pyörän heikoista kohdista, Kawakuskilta siinä missä Ducatistiltakin.
Tuo tarinasi vaan kuulosti hieman essonpaarijutulta. En olisi huolissani siitä kuivakytkimestä. - jukka_Duca
Nuo kytkinlevyt on noin 180e ja kori / basket samaa luokkaa. Siis noin 360-380e ja työ. Minulla on ollut nyt 749 noin 2,5 v, ja kytkintä ei ole tarinnut laittaa.
http://www.redracingparts.com/en/english.htm
http://www.ducatiparts.de/index.php/cat/c77_Kupplungsk-rbe-u--Kits.html - Varma Tieto
jiijii kirjoitti:
tässähän tätä tullee tämä tarina on lähipiiristä
ja muut "tiedot"ovat poikineet tästä tapauksesta
kun juttu on kiertänyt(yleensä muuttuvat matkalla)mutta kuitenkin kaverilla oli ko:pyörä
oli jo haaveillut kauvan kunnes osti alle 10-tonnin ajetun pyörän ajeli ja kehui vääntöä ja
muutenkin sitten muutaman tonnin jälkeen kytkin
joka pitää jo muutenkin ääntä rupes reistaileen
liikeessä "korjattiin"vika oli kuulemma jotai pientä oli pienenaikaa parempi kunnes eräällä
iltareissulla kovan kolinan kanssa matka katkesi
ei liikkunut mihinkään korjaamolle kytkimen
totaalinen tuho kruunut ja ilmeisesti kaikki
mitkä siellä kopan alla on hintaa tuli yli 2tonnia jota myyjä koitti puolitta kaveri ei suostunut soitti maahantuojalle joka sanoi että
käytäppä poika kierroksia eli vedätä joka vaihteella niin sitten kestää myyjälle ilmoitettiin että asia menee voikka oikeuteen
koska ostopäivästä ei ollut kulunut niin kauaa
riideltiin kauankin mutta lopulta myyjä maksoi viulut mutta muutaman olisko ollut sadan km, päästä rupes taas tekemää samaa meni myyntiin
tiedän että tälle kaverille se on vielläkin arka asia eikä siitä puhuta se tiedän että näitä on ollut aivan samallaisia tapauksia enemmänkin
mutta se näyttää olevan ko:merkin omistajille
"pyhä"asia siitä aika helpolla vaietaan ilmeisesti juuri koska ovat kuitenkin merkkiuskollisia ja käsitääkseni myös paksukukkaro autta asiaa ei tarvitse uniansa
menettää vie vaan pyörän "HUOLTOON"kuten olen kuullut se on yleinen termi eikä ne huollotkaan
kyllä ole ihan halvimmasta päästä tässä tätä olis näin aluksi jatketaan jos on tarvettaLähipiiristä kuulin myös, Joissakin ducateissa on se vika että kytkinlevyt on vaihdettava. eikä vielä kaikki vaan ketjut yleensä on kaikissa liian kuluneet 40000 kilometrissä ja renkaat jopa alle 20000! Sano että öljyjäkin on pakko vaihtaa kunei muissa ikunatarvi !!!
- jiijii
mun puolesta tämä juttu on loppuun käsitelty,
nämä on näitä asioita jotka eivät lopu koskaan
en viitsi jauhaa tätä samaa asiaa kuukausitolkulla,joten minunpuolestani tää homma loppuu tähän,sitäpaitsi nyt juuri en kerkiäkkään
enempää olen menossa ESSON baariin kuuntelemaan korvat höröllä jos löytyis jotain jutun juurta
ja nimenomaan jostain muusta merkistä kuin kawasta,ei muutakuin hauskaa talven jatkoa teille
ducatin omistajille kuin muillekkin jokainen
ollaan ristimme valinneet toiset vain vähän raskaamman,älkää nyt ottako TAAS PULTTIA
pitäähän sitä elämässä olla huumoria toisilla sitä vaan täytyy vaan olla enemmäm kuin muilla
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384208- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152021Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi611661Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741246
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080