Kumpi liittymä parempi?

za3

21

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dna ehdottomasti

      Dna ehdottomasti, ei ole NATin takana niinkuin Saunalahti. Saunalahden mokkulaliittymillä pääse edes Suomi24:ään koska ne on bannattu lähes kaikki koska joku tollo on kirjoitellut jotain asiatonta ja siksi Suomi24 bannaa Saunalahden mokkuloiden ip-osoitteet.

      • tevil

        Ei tuo väittämäsi pidä paikkaansa. Saunalahden mokkulalla olen yhteydessä nytkin ja hyvin toimii.


      • za3
        tevil kirjoitti:

        Ei tuo väittämäsi pidä paikkaansa. Saunalahden mokkulalla olen yhteydessä nytkin ja hyvin toimii.

        Toimiikohan Saunalahden mokkulaliittymä sitten hyvin Ubuntu-systeemeissä?...


      • za3
        za3 kirjoitti:

        Toimiikohan Saunalahden mokkulaliittymä sitten hyvin Ubuntu-systeemeissä?...

        Eli onko sullakin joku Ubuntu koneessa?


      • Dna ehdottomasti
        tevil kirjoitti:

        Ei tuo väittämäsi pidä paikkaansa. Saunalahden mokkulalla olen yhteydessä nytkin ja hyvin toimii.

        Kyllä pitää paikkaansa, Saunalahden 4G-liittymät todellakin ON NATin takana eikä niitä saa sieltä pois millään. Saunalahti kun ei suostu siihen että ne liittymät saisivat kukin oman julkisen ip-osoitteen. Saunalahden 3G-liittymistä sen NATin saa pois jos tietää keinot.


      • lue toi

    • Dna-rulettaa
      • Tikusta asiaa

        Oletkin niitä tyhmempiä. Eihän se nyt ole niinkään tikusta kiinni, vaan operaattorin linkkien peittoalueesta, että mikä toimii ja mikä ei.
        Esim. täällä ei ole DNA:lla minkäänlaista kenttää, vaikka ollaan mäen päällä. DNA näyttää kuuluvuusaluekartoissaan tämän alueen mitä parhaimmaksi, mutta totuus on toinen. Voi olla, että naapurissa onkin toisin, mutta en nyt asu naapurissa.

        Ja mitä tulee Saunalahden tikkuihin, niin olen testannut ympäri Suomen ja joka paikassa on hyvin toiminut. DNA ei toiminut niin hyvin.
        Siis tikku kuin tikku, mutta operaattorista riippuu kenttä. Ei kannata vaahdota minkään operaattorin suhteen toimivuudesta, sillä kentästähän se on kiinni. Joillakin on joku alue paremmin hallussa ja toisella joku toinen.

        Saunalahti on vain tehnyt minulle sopivan edullisen tarjouksen, jota käytän. Prepaidiin voi mennä ne, joilla on vain tilapäistä käyttöä, sillä nuo hinnat ovat aika kalliita. Ja tietenkin ne, joilla on jotain hämärää tekeillä.

        Ja ubuntussa toimivat kaikki asialliset nettitikut. Jotkut harmaatalouden piraattitikut tai muut sellaiset, voivat olla mitä sattuu.


      • lue toi
        Tikusta asiaa kirjoitti:

        Oletkin niitä tyhmempiä. Eihän se nyt ole niinkään tikusta kiinni, vaan operaattorin linkkien peittoalueesta, että mikä toimii ja mikä ei.
        Esim. täällä ei ole DNA:lla minkäänlaista kenttää, vaikka ollaan mäen päällä. DNA näyttää kuuluvuusaluekartoissaan tämän alueen mitä parhaimmaksi, mutta totuus on toinen. Voi olla, että naapurissa onkin toisin, mutta en nyt asu naapurissa.

        Ja mitä tulee Saunalahden tikkuihin, niin olen testannut ympäri Suomen ja joka paikassa on hyvin toiminut. DNA ei toiminut niin hyvin.
        Siis tikku kuin tikku, mutta operaattorista riippuu kenttä. Ei kannata vaahdota minkään operaattorin suhteen toimivuudesta, sillä kentästähän se on kiinni. Joillakin on joku alue paremmin hallussa ja toisella joku toinen.

        Saunalahti on vain tehnyt minulle sopivan edullisen tarjouksen, jota käytän. Prepaidiin voi mennä ne, joilla on vain tilapäistä käyttöä, sillä nuo hinnat ovat aika kalliita. Ja tietenkin ne, joilla on jotain hämärää tekeillä.

        Ja ubuntussa toimivat kaikki asialliset nettitikut. Jotkut harmaatalouden piraattitikut tai muut sellaiset, voivat olla mitä sattuu.

        Ennenkuin hehkutat Saunalahtea niin lue tää:

        http://yhteiso.elisa.fi/t5/Mobiililaajakaistat/Miksi-saunalahden-osoitteella-ei-pääse-suomi24-een/m-p/316767#U316767


    • za3

      Mutta onkohan tuo Super prepaid lähinnä tableteille ja älykännyille? (tyhmä kysymys)... Itellä kokemusta läppärissä tuosta dataprepaidistä ( ja Soneran prepaidmokkulasta, mikä nyt oli surkea mataline datakattoineen, ja huonoine Helsingin kenttineen)...

      • vintturi1

        No Sonerakin on nostanu sitä kuukausittaista datakattoa 3:sta Gigasta 10:een Gigaan. Kentät Helsingissä kysymysmerkki; josko ois tukiasemia lisänny, tiedähäntä; reilu vuosi sitten jossain päin Helsinkiä toimi hyvin ja jossain tosi vaivaisesti.


    • Dna-rulettaa

      Dna Super prepaid aloituspakkauksesta löytyy sekä tavallinen että micro-sim kortti joten mielestäni se sopii kumpaakin.

    • Hommaa WIndows!

      Ubuntu mokkula = Ongelma!

      • za3

        Taas tätä sontaa blääh!... Itellä toimii Mokkulat ongelmitta Ubuntussa (Dna, Sonera)...Kysymys oli lähinnä että onko Saunalahden liittymässä etuja/haittoja muihin verrattuna (siis Ubuntussa)...


      • haista home

        Ei tule ongelmia, sen sijaan missä Windows, siellä on ongelma!


    • Hommaa WIndows

      Minkä minä sille mahdan, että minulla oli nimenomaan ubuntussa ongelmia mokkulan kanssa!

      • jantteri1

        Saattaa vaatia lypsämistä mokkulat ubuntussa; irrottamis-kiinitystä, boottausta.
        Muuten sitten ohjeiden (ubuntun ja operaattorin) mukaan.


      • raaka-hanu
        jantteri1 kirjoitti:

        Saattaa vaatia lypsämistä mokkulat ubuntussa; irrottamis-kiinitystä, boottausta.
        Muuten sitten ohjeiden (ubuntun ja operaattorin) mukaan.

        Itsellä mokkulaliittymässä (dna, lubuntu) selaimilla on väliä. Toisessa toimii paremmin kuin toisessa. Esim. itsellä, vähämuistisessa läppärissä, Midori-selaimessa toimii selvästi paremmin kuin Firefoxissa .


      • raaka-hanu
        raaka-hanu kirjoitti:

        Itsellä mokkulaliittymässä (dna, lubuntu) selaimilla on väliä. Toisessa toimii paremmin kuin toisessa. Esim. itsellä, vähämuistisessa läppärissä, Midori-selaimessa toimii selvästi paremmin kuin Firefoxissa .

        Siis netinkäytön sujuvuus...


      • raaka-hanu
        raaka-hanu kirjoitti:

        Siis netinkäytön sujuvuus...

        Noista selaimista: parhaiten (vähiten pätkimistä; suunnilleen ei ollenkaan) tuntuu esim. youtube-videot toistuvan Opera- ja Midori-selaimissa, kun tolla vähämuistisella lubuntu-läppärillä (dna-dataprepaid) pelaa...


    • Dna-rulettaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe