VOIKO ASK.FM VIESTIN SELVITTÄÄ?!???

tyttönen

Auttakaa pliis...

14

1975

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen

      Siis lähettäjän...joka on anonyymi

    • IP-Osoite

      Voi mut sä et sitä osaa..

    • teinixi

      Kyllä voi. Poliisille ilmoitus, niin he selvittää ip-osoitteen, miltä koneelta viesti on lähetetty.

      • En usko

        Oletko nyt ihan varma? Koska näitä itsemurhia tehneitä tyttöjä koita kiisattiin askissa niin poliisi ei saanut selville vaan piti pyytää ask.fm omistajia selvittämään...


    • olga92

      Kyllä voi. IP-osoitteen selvittämiseen ei tarvita poliisia.

      Youtubesta (ja ihan googlestakin) löytyy videoita ja linkkejä, mistä ja miten anonyymin IP-osoitteen pystyy selvittämään. Ongelma kylläkin on, ettet tee periaatteessa IP-osoitteella yhtään mitään - se on vain numerosarja. En tiedä tarkalleen miten homma toimii, mutta ymmärtääkseni poliisi pystyy selvittämään, missä tämän IP-osoittaan lähettänyt kone on = anonyymin kotiosoite. Itse löysin kerran sivuston, mihin syötettiin IP-osoite ja karttaan ilmestyi kohta missäpäin tämän IP-osoitteen omistava henkilö asustaa. Syötin sivustolle oman koneeni IP-osoitteen ja kartta näytti Helsinkiä - ja minä asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Jos itse satut törmäämään tällaiseen sivustoon, ei kannata luottaa. Ymmärtääkseni sivusto näyttää mistä kone on lähtöisin - eli jos koneesi on tehty (?) Porissa, se todennäköisesti näyttää Poria. Tämän vuoksi IP-osoitteen selvittämiseen tarvitaan poliisia, koska heillä on hallussa tieto missä kone tällä hetkellä sijaitsee ja kenellä. Jos joku tietää paremmin, saa korjata.

      Kuitenkin, vaikka saisit anonyymin IP-osoitteen haltuusi muttet hänen yhteystietoja, pystyt katsomaan saamistasi viesteistä, kuinka moni viesti on tältä yhdeltä, samalta henkilöltä. IP-osoitetta ei siis pysty vaihtamaan. Jos yksi ja sama henkilö esimerkiksi trollaa askissasi esiintymällä monella eri henkilöllä, pystyt selvittämään sen katsomalla jokaisen trollausviestin IP-osoitteen - jos IP-osoite on sama jokaisessa viestissä, nämä trollausviestit on lähettänyt sama henkilö, eikä todellisuudessa luoksesi olekaan hyökännyt 7 eri ihmistä.

      http://www.youtube.com/watch?v=77VMQyGJ4P8

      Tässä on video siitä, miten selvitetään anonyymin ask-profiili. Näitä videoita on monta, mutta tässä yksi ohje anonyymin löytämiseen. Otin tämän vain nopeasti, en siis itse omista askia enkä ole koskaan testannut. Mutta jos olet epätoivoinen anonyymien kanssa, kokeile.

      • poliisi tietää

        IP-osoite ei ole mikään valmistuskoodi, jolla saadaan valmistuspaikka selville.

        Vain nettiin yhdistetyillä koneilla on IP-osoite. IP-osoite kertoo mihin verkkoon tietokone on yhdistetty. Esimerkiksi tietokoneen IP-osoite on eri Helsingissä kuin vaikka Tampereella. IP-osoite on aina erilainen eri Wifi verkoissa.

        Poliisilla on oikeus jäljittää tietokone IP-osoitteen avulla jos on aihetta epäillä henkilön syyllistyneen vakavaan rikokseen.


      • olen idiootti
        poliisi tietää kirjoitti:

        IP-osoite ei ole mikään valmistuskoodi, jolla saadaan valmistuspaikka selville.

        Vain nettiin yhdistetyillä koneilla on IP-osoite. IP-osoite kertoo mihin verkkoon tietokone on yhdistetty. Esimerkiksi tietokoneen IP-osoite on eri Helsingissä kuin vaikka Tampereella. IP-osoite on aina erilainen eri Wifi verkoissa.

        Poliisilla on oikeus jäljittää tietokone IP-osoitteen avulla jos on aihetta epäillä henkilön syyllistyneen vakavaan rikokseen.

        Minä olin idiootti ja laitoin ilkeän viestin jonkun askiin ja hän on nostanut kunnianloukkaus syytteen saako poliisi selville minut kun poistin oman askini ja viestissä ei ollut mitään vakavaa?lähetin viestin omallani i pod touchilla joka toimii vain kotona jos haluaa nettiä käyttää? Jouduin laittamaan oman i pod touchini tehdas asetuksiin? :( kyllä kaduttaa vaikka ei mitään niin vakavaa ollutkaan:(


      • sfghhh
        olen idiootti kirjoitti:

        Minä olin idiootti ja laitoin ilkeän viestin jonkun askiin ja hän on nostanut kunnianloukkaus syytteen saako poliisi selville minut kun poistin oman askini ja viestissä ei ollut mitään vakavaa?lähetin viestin omallani i pod touchilla joka toimii vain kotona jos haluaa nettiä käyttää? Jouduin laittamaan oman i pod touchini tehdas asetuksiin? :( kyllä kaduttaa vaikka ei mitään niin vakavaa ollutkaan:(

        Siis et pistänyt viestiä anonyyminä vaan nimellisenä?


      • olen idiootti
        sfghhh kirjoitti:

        Siis et pistänyt viestiä anonyyminä vaan nimellisenä?

        Laitoin anonyyminä ja mulla oli tili mut kaiken varalta poistin tilini sen jälkeen...:(


      • hobi
        olen idiootti kirjoitti:

        Laitoin anonyyminä ja mulla oli tili mut kaiken varalta poistin tilini sen jälkeen...:(

        Tuskin asia tuota pidemmälle menee vaan otit opiksesi.
        Jos sen sijaan jotain uhkailee oikeasti tms. pahaa tekstiä ja asiaa viedään pidemmälle, niin poliisi voi puhelin/nettioperaattorilta pyytää tietoja kenellä ko. IP osoite oli juuri tuolloin käytössä. Siten ne saavat tietoonsa, ei sitä joka mahdollisesti oli viestin kirjoittanut, vaan sen kenelle tuo ko. nettiliittymä on rekisteröity, eli kuka laskun siit maksaa.

        Ei ihmisille saisi olla ilkeä vaikka ne olisi ilkeitä sua kohtaan. Vaan pitäisi olla siten ettei ainakaan itse joutuisi koskaan katumaan tekojaan/puheitaan. Siten pääsee itse kaikkein helpoimmalla eikä ainakaan pahoita toisen mieltä.


      • ääähr
        hobi kirjoitti:

        Tuskin asia tuota pidemmälle menee vaan otit opiksesi.
        Jos sen sijaan jotain uhkailee oikeasti tms. pahaa tekstiä ja asiaa viedään pidemmälle, niin poliisi voi puhelin/nettioperaattorilta pyytää tietoja kenellä ko. IP osoite oli juuri tuolloin käytössä. Siten ne saavat tietoonsa, ei sitä joka mahdollisesti oli viestin kirjoittanut, vaan sen kenelle tuo ko. nettiliittymä on rekisteröity, eli kuka laskun siit maksaa.

        Ei ihmisille saisi olla ilkeä vaikka ne olisi ilkeitä sua kohtaan. Vaan pitäisi olla siten ettei ainakaan itse joutuisi koskaan katumaan tekojaan/puheitaan. Siten pääsee itse kaikkein helpoimmalla eikä ainakaan pahoita toisen mieltä.

        Jos tulee askin ilkeyksistä kunnianloukkaus syyte ja poliisit selvittää sen anonyymin Nii tuleeko kunnian loukkaus syytteestä rikosrekisteri vai tuleeko vaan lasku? Ja saako poliisit oikeesti selvitettyy vaikka just tollattee i pod tuching ip ja sen jonka sen ilkeyksen on kirjoittanut???? Pliis vastatkaa kiitos!:)


      • voiminkäteit
        ääähr kirjoitti:

        Jos tulee askin ilkeyksistä kunnianloukkaus syyte ja poliisit selvittää sen anonyymin Nii tuleeko kunnian loukkaus syytteestä rikosrekisteri vai tuleeko vaan lasku? Ja saako poliisit oikeesti selvitettyy vaikka just tollattee i pod tuching ip ja sen jonka sen ilkeyksen on kirjoittanut???? Pliis vastatkaa kiitos!:)

        No riippuu vähän tilanteesta. ite ipod touchilla ei oo ip osotetta vaa wifi verkolla että mikäli oot kodin wifil laittanu niin ONNEA VAIN. jos vaikka koulun tai kahvilan jollai nii sit onki toine juttu. ja jos ipod touchissa simkortti niin se on sen simkortin / liittymän ip...


      • olen idiootti
        voiminkäteit kirjoitti:

        No riippuu vähän tilanteesta. ite ipod touchilla ei oo ip osotetta vaa wifi verkolla että mikäli oot kodin wifil laittanu niin ONNEA VAIN. jos vaikka koulun tai kahvilan jollai nii sit onki toine juttu. ja jos ipod touchissa simkortti niin se on sen simkortin / liittymän ip...

        No mä lähetin Koti verkkoon liitetystä podista:( mutta laitoin sen netin nollaa, NYT ja tehdas asetukset ja sammutin sen auttaakohan se mitään? Ainakin sellanen opetus ett en enään ikinä tee enään mitää tollsata!..


    • Vuosi2016loppuu

      Itselläni on sama ongelma, heitettiin kaverin kanssa läppää että ollaan joku random jostain päin suomea ja kehuttiin kauneudella jne tyttöä mutta jostain kummasta syystä hän suuttui ja tapahtui paljon muutakin mitä en jaa mutta huolestuttaa että saa selville kuka olen....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe