Jackrusselin terrieri

epävarma

Moi! mä oon ihan rakastunut tohon rotuun, näyttävät niin suloisilta! Ja siis meillä on ollut aikoinaan kultainennoutaja joten koiran käsittely on tuttua, mutta onko jackrusselin terrieri oikeasti tosi vaikea kouluttaa? Oon aatellu ostaa, mutta en oo ihan vielä uskaltanut. Rakkautta ja liikuntaa tästä perheestä kyllä löytyy! Nyt kun tuo talvikin tulee niin tarvitseeko jackrusselin terrieri jotain vaatetta turkkinsa päälle? Meillä on kotona myös kissa, joten onko kokemuksia tuleeko kissa ja jackrusselin terrieri toimeen? Kissamme tuli silloin kultaisennoutajan kanssa todella hyvin toimeen ja olivat kuin parhaat kaverit! Mutta vähän epäilyttää joten vastatkaa nopeasti :)!

5

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwertyu

itsekkin olen rakastunut rotuun, ja suurinpiirtein samoihin kysymyksiin tarvitsisin vastauksia :)

• ytuyiuyo

Normaali jämpti ja johdonmukainen koulutus riittää. Oppii hyvin mutta keskittyy huonosti ja uteliaisuus herpaannuttaa eli koulutukset pitää olla lyhyitä intensiivisiä ei junnaavaa toistoa.

Ei omaa miellyttämishalua mutta silti on helppo motivoida koska innostuu asioista ja on omaaloitteinen ja ratkaisuun pyrkivä eli jos näkee ongelman niin ei jää tumput suorina odottaa emännän ratkaisua vaan ratkaisee itse oli se vaikka aitaus josta haluaa pois. ;) .

Vaatii hyvän johtamisen ja nuorena on hyvä opettaa vapaanaoloon ja toisiin koiriin. Ei saa antaa provosoida eikä provosoitua ja lauman johtaja katsoo turvalliset koirakaverit jotka ei liian rajuja. Terrierion vähäeleisempi(menee pois tilanteesta mutta ei sinällään alistu kuten noutaja) ja jos ei pärjää jonkun koiran kanssa yrittää tomeroitua ja sanoa toiselle että jättää rauhaan mutta jos ei vieläkään tilanne parane niin alkaa varautumaan ja sitten on ärhäköintiä koska laumanjohtaja ei huolehtinutkaan laumansa turvallisuudesta vaan antoi tilanteen jatkua.

Tottuu kissaan kun pelisäännöt on selvät.

Hyvä normaalikoulutteinen rotu perehtymiseen taipuvaiselle mutta ei sohvapotun hakijalle.

• JRT

Meilla on Jackrussell jota oli pitkaan haluttu, mutta puuttui uskallusta ottaa koira jonka paa on umpiluuta ja elaa 15 vuotiaaksi. Nyt se on siten ollut meilla 2,5 vuotta, ja hetkeakaan ei ole kaduttanut. Kotosalla se on varsinainen mammanpoika, isaa tottelee lauman johtajana ja lasten kanssa saa olla tarkkana ettei koira ala pomoksi. Varsin seurallinen ja syliin kiipeava kaveri kaiken kaikkiaan.

Ulkosalla kaikki muuttuu, mussukasta tulee kulmien kovin jatka. Kukaan, tai mikaan, ei hypi meidan Russelin silmille vaan itsetunto on sinivalaan luokkaa. Siita huolimatta koira on sosiaalinen eika haasta riitaa, vaan leikkii kaikkien kanssa. Olemme sosiaalistaneet koiraa heti pennusta alkaen, ja tulokset ovat olleet hyvat. Rahinaa tulee jos/kun joku isompi koira paattaa alistaa pikkuisen Russelin, mutta yleensa siinakin on aika pitka pinna. Naissa tapauksissa kannattaa muistaa etta koirat ovat elaimia, ja antaa niiden selvittaa omat asiansa. Tama on asia jota monet puudelien omistajat koirapuistoissa eivat tunnu ymmartavan.

Vaatetta meilla ei ole talvisinkaan kaytetty, vaikka perheen naisvaki ostikin talvitakin. Ulkona mennaan aina sen verran kovaa ettei ehdi tulla kylma.

Liikunnan maaraa ei voi korostaa liikaa, ja vapaanan kannattaa antaa juosta jos vain loytyy paikka. Silla tavoin pystyy ehkaisemaan tehokkaasti myos tuhot kotona. Russeli tarvitsee keinon purkaa energiaa, ja jos se ei paase ulos niin se tuhoaa huonekalut.

• russelisti

Yhdyn edellisiin vastauksiin. Russeli on mainettaan helpompi. Omistajasta pitkälti koiran käytös kiinni, toki jokainen koira on yksilö ja luonne eroja on. Valitse hyvä kasvattaja ja ota selvää vanhemmista ja niiden luonteesta. Hyvin se menee :). Itse en russeleistani luopuisi mistään hinnasta ;).

• hani3

no kyllä musta voitte ottaa russelit on innokkaita oppimaan! omistan sellaisen ja oikeen kiltti se on. jos ei koulutus onnistu niin suosittelen koulutuskurssia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe