sijoitettuna 4-vuotta

nikita x

Lapseni on ollut sijaisperheessä 4v. Isä sai aikoinaan yh:n,sit ei jaksanutkaan lasta ja se päätettiin sijoittaa 200km päähän. Itselläni ei ollut sanan valtaa asiaan,enkä olisi siinä tilanteessa asialle mitään voinut. Meni kauan, ennenkö sulatin asian ja otin sijaisperheeseen yhteyttä. Tapaamiset sijaiskodossa joka 2.viikonloppu, isä ei käy lasta katsomassa kuin kerran vuodessa, mutta näkee sitä kun se on isovanhemmilla 3päivää/kuussa. Kysymys kuuluukin, kuin hyvillä tsäänseillä voin saada lapsen huoltajuuden itselleni? Nyt kun lapsen isä päättää sen asioista, vaikka todellisuudessa hänellä ei riitä edes aikaa perehtyä lapsen elämään ja tulevaisuuteen. Sovussa huoltajuutta ei vaihdeta, sen tiedän. Itse tahtoisin viettää lapseni kanssa aikaa kahden kesken, mutta ainakaan toistaiseksi se ei ole onnistunut. Oma elämä kunnossa, mutta raastavaa ajaa tuota välimatkaa muutaman tunnin takia.

2

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliiiivia

      Ei kai kukaan voi tietää mahdollisuuksista näin vähäisillä tiedoilla. Se että alunperin annoit/isä sai huoltajuuden syystä tai toisesta & sinulla meni aikaa ennen kuin menit katsomaan lasta sijaisperheeseen ei kieltämättä tee hyvää lähtökohtaa saada lapsi itsellesi.

      Mutta jos elämäsi on kunnossa niin älä anna sen vaikuttaa... Siis sek että huoltajuuden saaminen olisi epätodennäköistä. Taistele lapsestasi! Siis jos uskot todella, että lapsesi olisi parempi olla sinun kanssasi kuin siellä missä on nyt. Jos hänellä on nyt parempi kiin olisi luultavasti luonasi, anna hänen jäädä, älä riepottele vain saadaksesi näyttää jollekin.

      Älä odota liikaa liian pian. Onko sinulla työpaikka? Jos ei niin hommaa sellainen. Hoida itseäsi, etsiydy terapiaan jos sitä tarvitset. Pidä kodista hyvä huoli. Hommaa koti jossa lapselle oma huone tai nurkkaus. Pyydä saada lapsi luoksesi yökylään, aluksi silloin tällöin ja jos menee hyvin niin säännöllisesti kerran kuukaudessa. Ole avoin ja ystävällinen sijaisvanhemmille. Kysy voisitko soittaa lapselle. Jos sinulla on alkoholi tms. ongelma, joida se kuntoon (lopeta juominen kokonaan).

      Taistele, älä luovuta. Ole kärsivällinen. Hommaa hyvä asianajaja (senkin vuoksi tarvitset työpaikan jos sinulla ei jo ole). Jos teet kaikki nämä, sinulla voi olla mahdollisuus saada lapsesi huoltajuus. Jos se on tärkeää sinulle, teet sen kaiken ja enemmänkin, aivan kaikkesi, vaikka olisi mahdollisuus olisi hyvin pieni.

    • nikita x

      On vakituinen työpaikka, omakotitalo, sijoitetun lapsen velipuoli täällä kotona, toinen tulossa :) Lapsen on toistaiseksi hyvä olla sijaisperheessä, toivottavasti ajan kanssa tilanne muuttuu ja hän voisi tai haluaisi muuttaa äitinsä luokse.
      Ei minulla ole tarvetta mihinkään terapiaan,eikä minulla ole mitään ongelmia. Elämme normaalia perhe-elämää nykyisen ihanan mieheni kanssa. Molemmat käy töissä ja hoitaa asiansa mallikkaasti.
      Sijaisperheessä asuvalla lapsellani ei ole puhelinta, ja minulle sanottiin, että hänelle ei saa soittaa. Palaveri oli juuri ja lapsen isä, hänen yh:na halusi, että nämä tapaamiset jatkuu edelleen samalla tavalla kuin tähänkin asti, etten saa lasta kotiini. Mutta lapsen isän sukulaiset/vanhemmat saavat pitää viikonloppuja, isä ei halua tapaamisia lapsen kanssa kuin silloin, kun lapsi tulee mummola-viikonlopulle ja isä näkee lasta siinä samassa. Mielestäni erikoista toimintaa, koska itse haluaisin viettää lapseni kanssa kaiken mahdollisen ajan, mutta tapaamisia ei vain anneta lisää! :( Ehdotin isälle myös yhteishuoltajuutta, mutta tämäkään ei sovi isälle. Enkä ymmärrä, että mitä niin pahaa minä olen tässä tehnyt, että tällätavalla kohdellaan? Isä halusi yh:n, eikä sitten kuitenkaan jaksanut/ehtinyt lapsesta huolehtia, eikä vastuuta halua ottaa edelleenkään. Minua ei ole edes kuultu ikinä missään palaverissa, kaikki on kirjattu eromme jälkeen siten, miten tämä katkera iex-mies on silloin halunnut asian (omaksi edukseen) kertoa sossuille.
      Itse olen ollut niin nuori ja yksin silloin, etten ole edes tajunnut laittaa vastaan, kun heti uhattiin oikeudenkäynneillä ym. ja kaikki kääntyivät miua vastaan, jopa lastensuojelu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe